Amazon - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Amazon.

Deze score is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

5,4

joop 03-04-2022

Amazon mijn ervaring is Echt een waardeloze klantenservice zodra als er wat retour gedaan moet worden , ik koop er nimmer meer wat.

mvdb 02-04-2022

Nu paar keer iets besteld bij Amazon.nl. Als het goed gaat , is er geen probleem. Laatste pakketje was beschadigd. Dan blijkt toch dat de klantenservice eigenlijk niet bestaande is. Inmiddels al 4 pogingen gedaan om ze te contacteren. Ondanks bevestiging van de de vraag, blijft een antwoord van Amazon uit. Mijn ervaring met competitieve site als bol.com en Aliexpres zijn veel beter. Amazon.nl scoort niet hoog in de reviews en dit wordt bij mij jammer genoeg bevestigd. Totaal geen aanrader. Lees de reviews en je weet genoeg. Echt waardeloze klantenservice.

Kaya 29-03-2022

Zeer tevreden! Top service zou geen ander webshop aanraden dan Amazon!
Ze helpen je meteen snel indien je een probleem hebt, ik had mijn airfryer geretourneerd mijn geld werd meteen teruggestort.
Ik bestel al jaren bij Amazon ( Airfryer, al mijn keukenapparatuur, stofzuiger, etc..) maw vaste klant :)

Ikram 25-03-2022

Slecht bereikbaar alleen viachat of email.
Simpel vraag krijg geen antwoord of er wordt niet gereageerd
Bestelling retour gestuurd op een of anderen manier teruggestuurd naar mijn
Account zomaar geblokkeerd na veel moeite en mailverkeer uiteindelijk weer geactiveerd.
Nu heb ik een nieuw retourlabel nodig omdat oude niet gebruikt kan worden
Eerst geven ze aan om zelf de kosten te betalen wat ik geweigerd heb
Op een of andere manier lukt die niet!
Zou gewoon bol.com of een ander web site gebruiken die zijn op z'n mist telefonisch bereikbaar

Maaike 23-03-2022

Op zaterdag twee lampen besteld.
Aangezien ik de bestelling niet kon vinden in mijn account kreeg ik twijfels en heb ik maandagochtend met Amazon gebeld.
Keurig te woord gestaan. Bestelling was goed gegaan en verwachting was dat ze dinsdag of woensdag bezorgd zouden worden.
's Middags werden ze echter al geleverd, dus binnen twee dagen had ik mijn bestelde artikelen.

Lotta 23-03-2022

Amazon blokkeert onrechtmatig mijn account...

Ik heb half februari 3 dure producten gekocht.
Toen ik een mail kreeg van DHL dat ze geleverd waren, terwijl ik niks ontvangen had, heb ik direct de volgende dag contact op genomen met Amazon.
Zij legde mij uit hoe ik een verklaring dat ik het niet ontvangen heb kon versturen, met handtekening. Dit heb ik gedaan. Hierin heb ik ondertekend dat ik de waarheid spreek en mocht het product nog aankomen ik dit zou laten weten.
Ik heb natuurlijk ook melding gemaakt bij DHL omdat er overduidelijk iets mis is gegaan bij de levering.

Natuurlijk heb ik ook in de buurt rond gevraagd of het pakketje bij iemand anders bezorgd is, dat was na herhaaldelijke vragen, niet het geval.

Als reactie op mijn niet ontvangen bestelling is mijn account geblokkeerd!

De reden:
Ik heb te veel terugbetalingen gevraagd en/of producten terug gestuurd.

Dit is echter niet waar, ik heb alle 3 de producten in 1 bestelling geplaatst, ook in 1 keer betaald en ze zijn door DHL met 2 track and trace codes verzonden, beide op de zelfde dag.
Ik heb enkel deze bestelling niet ontvangen.
Eerder heb ik een bestelling geplaatst en deze was verder helemaal goed. Ook gebruik ik al +/- één jaar Amazon prime op het betreffende account.
Allemaal bewijzen dat ik eerlijk en volgens de afspraken om ga met de service van Amazon. Ik heb dus nog nooit eerder iets geretourneerd of kwijt verklaard! Tevens ben ik geen achteraf- of wanbetaler.

Toen ik zelfs na mijn uitleg (via de mail) bot ving, heb ik thuiswinkel ingeschakeld om te bemiddelen.
De eerste poging was helaas mislukt maar ik ben toen verder gegaan in dat proces. Helaas is deze nu gestagneerd.

Nu, geruime tijd later, vind ik mijn pakket (á kleine 4000 euro) onder het zeil van mijn motor.
Direct de zelfde dag neem ik contact op met Amazon.
Ik heb het pakket gevonden maar heb de producten niet meer nodig, ik heb namelijk vervangende producten in een fysieke winkel aangeschaft.

Omdat mijn account geblokkeerd is kan ik geen retour ticket aanmaken.
Let wel, de producten zijn compleet onaangeraakt, nog in de ongeopende verzend doos!

Er is vanuit de klantenservice een mail gestuurd naar de afdeling accountbeheer.
Deze hebben mij een slordige 14 uur later af gescheept met de volgende reactie:
Hallo,
Ik begrijp dat u zich zorgen maakt over het retourneren. Aangezien uw account is gesloten wegens schending van ons beleid, kunnen we u niet verder helpen met retourzendingen of terugbetalingen.
We stellen uw medewerking op prijs.
Met vriendelijke groet,
Accountspecialist

Met andere woorden, ik krijg mijn geld niet terug en dat alles na dat ik naar eer en geweten heb gehandeld.

Daarnaast zijn de gronden waarop mijn account geblokkeerd is, onterecht!
Dit was 1 bestelling (weliswaar 3 producten) die niet aangekomen was.

Ik heb vandaag weer in paniek met de klantenservice gebeld en deze heeft mij zeer vriendelijk te woord gestaan. Heeft opnieuw een aanvraag gedaan om mijn account te deblokkeren want, zonder account kan je je bestelling niet retourneren.

Ik vind het verschrikkelijk hoe ik behandeld word. De manier waarop ik weg gezet word als een niet betalende, oplichtende bandiet.

Dus mocht het account beheer dit lezen. Geef mij de kans een retour label aan te maken. Mijn account maakt mij niet meer uit, ik zal namelijk nooit meer iets bij jullie kopen. Mijn vertrouwen in Amazon is compleet weg en ik voel me bestolen!

Irma 18-03-2022

Er staat dat je dingen kunt retourneren echter als je dat wilt heb je veel tegenwerking.Je krijgt tig mailtjes of je het product wilt behouden .Dan krijg je een paar euro vergoed terwijl je niets aan het product hebt.
2 kleden voor een bench besteld van zo 65 euro.Echter ze passen niet ondanks dat er goede maten bijstonden.Gelijk retour gestuurd en nu maar afwachten hoeveel mails en aanbiedingen ik nog krijg om iets te houden waar ik niks aan heb.Ik bestel hier nooit meer.

Parfum 16-03-2022

Ik heb 6 februari parfum besteld 50 euro maar heb nog niks binnen gehad dus ik vindt het mega slecht dat ik zolang op iets moet wachten mijn vertrouwen is helemaal weg bij amazon jammer dit

Willem jan Bosch 13-03-2022

Als ik via een 2 factor identificatie inlog dan zegt amazon dat de code die ik van hun krijg niet klopt. Dit gebeurt nu als langer dan een jaar en hebben ze nog steeds niet opgelost. Kan hierdoor ook niks bestellen. Ook doen ze er heel moeilijk over om je prime account stop te zetten. Gaan ze dingen vragen over creditcards … wat er niks mee te maken heeft

Sarah 03-03-2022

Motorschoenen besteld bij amazon.nl. twee dagen later kwamen ze toe. Correcte maat, levering in goede staat. Alles in orde 👍👍

Ingeborg 02-03-2022

Oplichting ! Sturen leeg product en weigeren het op te lossen. Bijzonder slechte service.

john 01-03-2022

Amazon heeft nog nooit van afspraken gehoord, zondag wat besteld zou vandaag voor 20.00 gebracht worden, heb ik zwart op wit staan en je raadt het al, niks gebracht, en dit is al de 2de keer dat ik wat bestel en dat ze de boel belazeren met de bezorging, ik ben klaar met AMAZON.

ahobb 01-03-2022

waardeloos Amazon echt Waardeloos, je schrijft in hun eigen review dat de datum wat er staat niet klopt, ik had iets besteld op 24 feb 2022, dat zou tussen 3 en 5 maart 2022 geleverd worden. oke fijn net voor mijn verjaardag, nou alles goed ingevuld netjes betaald. en wat gebeurd er u raad het al. in de mail staat dat het pas tussen 10 en 12 april 2022 word bezorgd. daar schrijf ik omdat dit niet netjes is komt die muts van Amazon met een dom verhaal waar de kabouters nog geen hol van snappen en ik geloof dat ze het zelf ook niet snapt. had had te maken met dat het via Amazon word verstuurd daarom gaat mijn zending langer duren wat een onzin. dus wat er op de Amazon site staat klopt niets van de levertijd zal altijd komen wanneer het hun uitkomt. nou Amazon heeft voor mij afgedaan dit was mijn laatste bestelling daar. ga wel naar Bol.com beter en eerlijker over de levertijd.

Hans 28-02-2022

Wat een vreselijk bedrijf en belazeren de boel als je wat retour stuurt, WEES GEWAARSCHUWD, ik heb een plak geheugen retour moeten sturen, kom bij het postkantoor en werkt hun gemailde streepjes code niet, de vriendelijke dame bij de post geeft aan dat dit ook wel zo met de brievenbus mee kon maar dan heb je alleen geen retour bewijs, nu verschuilt ene bijzonder onprettige dame *** van Amazon zich achter het feit dat ik geen code heb en zij dus niet kan uitbetalen ondanks dat het brievenbus pakketje wel gewoon binnen is met mijn factuur erbij dus mijn gegevens, leergeld van 70 euro in deze, ik hoop jullei dit te besparen, als Amazon enige ruimte ziet om niet te hoeven betalen doen ze het niet, het lijkt wel een verzekeraar. Ik ben verwend door bedrijven als Coolblue en dacht dat dit zo wel kon, niet dus.

Andreia s. 24-02-2022

Amazon is just the right solution for people that don’t like to spend your precious time in lines.I buy regularly and I never been disappointed with the quality and Always arrives on time. For me it’s just perfect.

Nooi meer amazon!! 16-02-2022

wat een waardeloze praktijken. Je besteld een product dat op voorraad zou zijn direct veranderd de status naar verzending. 2 wkn later niets ontvangen en heeft nog exact de zelfde status. klanten service kan niets doen niet annuleren, kan niets zeggen over lever tijden. en ondertussen staat daar even 600 euro van een klant niets te doen. krijg geen product en geen geld terug. klantenservice stopt gewoon de chat voor dat er een oplossing wordt geboden.

Mats 15-02-2022

Ik zocht een Oral B tandenborstel en ik zag daar een goede prijs. Aangeschaft en daarna ging alles verkeerd. Het product kwam 3 dagen later dan beloofd en was ook nog eens de verkeerde kleur. Klap op de vuurpijl krijg ik nu bijna dagelijks mailtjes of ik niet geinteresseerd ben ik een tandenborstel.

Samantha 11-02-2022

Slechte service, 1 februari wat besteld zou dinsdag binnen komen helaas, vertraagd naar 11 februari bestelling helaas niet gekomen want, was nog niet verzonden. Chat begonnen en die mevrouw zei het is niet op voorraad was. Kortingscode gekregen ter compensatie kan alleen gebruikt worden op amazon producten echter had deze mevrouw dit niet vermeld! Wil je wat anders bestellen geen korting. Slechte service ooit!

chris 10-02-2022

Retourzending na maanden geen geld retour. Horlogebanden waren niet de juiste maat,

Syl0403 09-02-2022

Al zo vaak iets besteld en binnen 1 of 2 dagen geleverd. Dus nu even de complimenten!

Senna 07-02-2022

super rommelig met leveringstijden ik koop iets wat ik graag wil er staat dat het vandaag om 8 uur avonds komt en dan zeggen ze om kwart voor 9 pas dat het nog 2 dagen gaat duren

Pgtitus 06-02-2022

Rommelig in levering. Nog rommeliger in terugbetaling retouren. Duurde weken voordat retourbetaling werd gedaan.

Mari 30-01-2022

Acryl paint marker pennen van merk Lifebump gekocht. Het doosje was duidelijk slordig door iemand anders geopend, 2 pennen getest en retour gestuurd. Daarna kreeg ik het gebruikte artikel toegestuurd. Ik mocht het retourneren, maar bij nader inzien nam ik de gok om het te houden.
Nu ik de pennen gebruik, voldoen ze absoluut niet. Inkt loopt uit. Staan wel hele goede beoordelingen bij artikel.
Voor mij geen Amazon meer. Heb account inmiddels stop gezet.

arie 30-01-2022

Ben zeer ontevreden 2 hdd besteld zouden op voorraad zijn nu moet ik een week wachten ook annuleren kon niet omdat pakket al verzonden zou zijn en nooit een bericht ontvangen nu maar bij andere webshop besteld en die levert maandag dus op amazon hoef je niet te rekenen als je wat snel wild hebben.

QualityQuantity 24-01-2022

Omgezet van amazon.de naar amazon.nl, dit zou niet uitmaken maar ALLE producten op .NL zijn duurder dan de Duitse versie.
En het is niet meer mogelijk om een .DE prime abonnement te starten dit scheelt enorm veel geld.