MediaMarkt.be - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over MediaMarkt.be.

Deze score is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

4,7

Michel Herwege 22-10-2019

Ik koop NOOIT meer bij Mediamarkt. In Oostakker hangt er een sticker op de deur : honden niet toegelaten : hun goed recht maar als men een klein hondje in boodschappenkar plaatst of op de arm neemt, mag men SOMS binnen : afhankelijk van de portier van dienst.
Heb al meermaals met ons hondje ( in boodschappenkar) binnen geweest en geen probleem.
Maar als ge een portier treft die indruk wil maken op een verkoopster, waarmee hij stond te flirten, hebt ge pech, zoals op 19.10.2019 komt hij toegelopen : ‘kunt ge niet lezen - vlooibeesten zijn hier niet gewenst ‘.
Ik heb ook brutaal geantwoord, men zou voor minder.
Klacht ingediend - resultaat :portier heeft zijn werk gedaan.
Als men probeert te weten te komen in welke vestigingen er géén sticker op de deur kleeft en zodoende willekeur uitgeschakeld is : ook pech : telefonisch kan men je niet helpen - men moet een mail sturen waarop men géén antwoord krijgt !
Dan is men in Nederland veel efficiënter : een telefoontje volstaat om te weten in welke vestigingen kleine hondjes toegelaten zijn en waar niet.

Jürgen Van den Broeck 24-09-2019

Mediamarkt NOOIT MEER ! TV aangekocht op 24/07, wordt pas uitgepakt op 19/08, nadat woonkamer aangekocht appartement is afgewerkt, en installatie Telenet is gepland.
TV blijkt defect aan het scherm, toestel terug naar Mediamarkt, geen omruiling gezien toestel al tijdje was aangekocht, ondanks het nog niet was geinstalleerd/geprogrammeerd.
TV naar herstelling, conclusie Mediamarkt : jullie hebben zelf de schade aangebracht, dus geen garantie. We maken offerte om te herstellen :(
Probeer maar als consument het tegendeel te bewijzen als het toestel reeds werd afgegeven, en wie weet waar het zich bevindt :(:(
We zijn nu 2 maanden verder....weigering garantie, geen herstelofferte, krijgen we TV terug ? : geen enkele informatie.
Mediamakt : SHAME ON YOU !
Paula 28-06-2020

Beste, ik heb een tv gekocht van 699. €.Thuis uit doos een in stop contact, scherm was al kapot.Ik heb direct terug naar de winkel.Is was blijkbaar onze fout.Dus de aankoper is altijd die dat verlies.Ik heb klacht ingediend bij consumentendienst, maar ik heb geen hoop dat we zou onze geld of een nieuw tv terug krijgen.Nooit meer bij Media Markt, aankopen doen

Johan 05-09-2019

Karapas de verzekering die mediamarkt aanbied is waardeloos, een iPhone laten herstellen, ik heb m terug ontvangen met 1 of ander goedkoop laag pixelglas dat bij een eerste kleine bots terug kapot is

katoo 13-08-2019

Ik ging samen met mijn mama een nieuwe computer kopen, beide hadden we hier geen verstand van en vroegen we aan een verkoper om ons te helpen. Hij raadde ons een lenovo ideapad aan, we vertrouwde deze verkoper en namen deze computer. Na 2 weken had ik al door dat de computer niet voldeed aan mijn eisen, hij had een slechte batterij, maakte een raar geluid en was ongelooflijk traag. Ik deed hem binnen in Mediamarkt en ze herstelde het moederbord, de batterij en de ventilator, dat vertelde ze mij toch...
De herstelling heeft niets verandert en ik zit nog altijd met dezelfde klachten.
Heeft de verkoper niet geluisterd naar mijn vraag of is hij gewoon nooit hersteld geweest?

Carmen 24-07-2019

Ik kocht een nieuwe wasmachine bij Mediamarkt, inclusief levering. De levering zou een 4 tal weken later plaatsvinden maar ik zou op de hoogte worden gehouden via sms, zowel de dag voordien als een halfuur voor de levering. Beide smsen zijn niet ontvangen. Ik kreeg enkel een vrij dreigende telefoon op het moment dat de leveringsdienst reeds voor de deur stond.. Ik moest binnen het kwartier thuis zijn, of er zou 40euro extra kosten bij komen. Ik kon dit niet waarmaken, vroeg meer informatie. Er werd gediscussieerd en doorverwezen naar een Mediamarkt winkel. Eens daar, wordt verteld dat dit om een externe firma gaat. Een mediamarkt medewerker belt met de externe firma maar kan niets voor me doen: ik heb een boete van 40euro, die per factuur na levering ging komen. Op moment van levering (2e afspraak) wordt 40euro cash geëist, anders nam men de wasmachine terug mee.. Ik heb geen cash in huis en was bijgevolg te laat op mijn werk.. zeer ontgoocheld in hoe Mediamarkt hier mee om ging.

VanF 13-07-2019

Mediamarkt is vooral goed in het verkopen van nieuwe items en stimuleert zo de wegwerpmaatschappij. Eens je de aftersales nodig hebt, is het dikke misserie en een ping pong spelletje van je gekochte artikelen opsturen voor herstel, terug met de klant meegeven en dan uiteindelijk weer constateren dat je nog steeds niet werkt...Moeizaam, frustrerend helemaal niet klantvriendelijk. Het is de eerste keer en de laatste keer dat ik daar iets koop. Zelfs 1 ster is nog teveel.

Thaïs 24-04-2019

Ik schrijf nu enkel en alleen over de webwinkel van Mediamarkt en niet over de fysieke winkels ! Ik lees hele jammerlijke verhalen, welke mij bekend over komen daar ik in het verleden in de fysieke winkels ook hoog oplopende ruzies en discussies gehad heb. Dit terzijde....
Ik bestel op paasmaandag een item, de website geeft aan dat het artikel in de winkel waar ik steeds ga voorradig is, dus ik klik op “afhalen” en wil met Bancontact betalen maar ik krijg een foutmelding dat de betaling niet doorgegaan is. Ook raar dat ineens verscheen dat het item in de door mij gekozen winkel ineens niet meer voorradig was. Ik probeer het dus nog eens, klik “thuisbezorging” aan en betaal dit keer met PayPal. Transactie gelukt. Kijk ik op m’n rekening, is de eerste betaling ondanks de foutmelding toch doorgegaan en werd het bedrag onmiddellijk van m’n rekening gecrediteerd. Ook kreeg ik hiervan een bevestigingsmail toegestuurd.
Ik zat dus met een dubbele bestelling maar heb via mijn account het met Bancontact betaalde item kunnen annuleren.
Ook van de annulatie kreeg ik na een paar minuten een bevestiging per mail.
Dezelfde dag via het contactformulier geschreven en uitgelegd wat het probleem was, de dag erna gebeld met een zeer vriendelijke man van de klantenservice en die heeft gewoon alles netjes voor mij opgelost. Het geld dat ik met Bancontact betaalde staat inmiddels terug op m’n rekening en het artikel werd op 24 uur geleverd, zoals beloofd. Wat dus de slechte kant uitging is uiteindelijk vakkundig opgelost door een zeer vriendelijke medewerker van Mediamarkt, waarvoor beste dank.
Alex 03-05-2019

Hi Thaïs,

Jij hebt dan wel heel veel geluk gehad dat dit zo netjes verlopen is. Rondom dezelfde periode had ik hetzelfde voor met een product dat ik online besteld had. Ik had net zoals jij een foutmelding en net als jij zat ik met een dubbele betaling wegens een technische fout. Ik heb toen ook geannuleerd en kreeg ook een mail dat ik zou terugbetaald worden. Had met maestro/Bancontact afgerekend. Op de mail stond dat het bedrag zou worden terugbetaald. Vandaag 3 mei, we zijn dik 3 weken na de ongelukkige technische storing en ik heb nog steeds geen terugbetaling. Ik bel deze namiddag op om even te informeren omdat ik 3 weken wel erg lang vind, krijg ik daar een uiterst onprofessionele man aan de lijn die niks empathie, zeer onbeleefd en krachtdadig zegt “dat ik wat meer geduld moet hebben”... ik haalde even aan dat ik ooit bij bol.com online een vergissing had gemaakt (ebook besteld ipv hardcover) en dat het ganse euvel, wat mijn schuld was, netjes werd opgelost en de betaling liefst na 4 dagen op teruggestort was.
“Je moet geen appelen met peren vergelijken” snauwde hij, “Ik zal het doorgeven aan de juiste dienst en die zullen je wel op de hoogte houden, anders nog iets ?”... ik was danig van m’n stuk van dat antwoord dat ik “nee” zei, en vooraleer ik iets kon zeggen haakte hij de telefoon in. Een klantenservice totaal onwaardig vind ik dit, een totaal tekort aan professionalisme. Ik heb het even laten bezinken en heb terug gebeld. Had een hele vriendelijke man aan de lijn (Roy genaamd), en deze deed het wel erg goed en bood z’n excuses aan voor het gedrag van z’n collega. Ondertussen heb ik een klachtenbrief geschreven.
Leuk voor jou dat het opgelost is, maar je bent een uitzondering. Ik geb voorgoed mediamarkt afgezworen want ja...dit kan niet !

Mvg,

Alex

Jenn 17-03-2019

Zwaar teleurgesteld in de dienst na verkoop van Mediamarkt.

Ik kocht een nieuwe wasmachine incl. levering. De verkoper was behulpzaam alsook de leverdienst. Na 2 weken bleek er echter een lek te zijn doordat de watertoevoer niet goed was aangesloten, met waterschade tot gevolg. Na X aantal telefoons kreeg ik te horen dat volgens hen de installatie goed uitgevoerd was en dat ik geen aanspraak kon doen op mijn verzekering. Werd naar mijn gevoel van het kastje naar de muur gestuurd en kreeg op den duur geen reactie meer, in de hoop dat ik het erbij zou laten.

Schandalig hoe zo'n groot bedrijf niet eens de moeite doet om dit goed op te volgen, de verantwoordelijkheid op anderen afschuift en gewoon ontkent dat er een fout is gemaakt tijdens de installatie. Als ik extra betaal voor de installatie verwacht ik ook dat die correct gebeurt.

noa 06-03-2019

ik kreeg een mail aan van Mediamarkt met de melding "21% BTW? Weg ermee! Laatste kans", ik ben op hun website naar enkele tv’s gaan kijken waar die korting op zat, dan ben ik de modelnrs gaan ingeven in google en vond de tv’s terug bij concurrerende bedrijven aan exact dezelfde prijs als die van Mediamarkt waar 21% korting op zou moeten zitten, de dag nadien was de actie afgelopen en de tv’s hebben nog altijd dezelfde “actie” prijzen, enkel is de oude prijs die 21% hoger lag en die vermeld stond boven de actieprijs weggehaald. Ik vraag mij af of dit wel legaal is. De eerstvolgende keer als ze nog eens zo een actie organiseren maak ik allemaal screenshots van hun actie prijzen tijdens en de dag na de actie en deel dit dan mee aan de FOD Economie. Het wordt tijd dat er een einde komt aan dit soort misleidende praktijken waarbij er helemaal geen korting wordt gegeven.

TDB 28-02-2019

Enkele weken geleden begon mijn asus laptop scherm raar te doen.
Eerst kwamen er hier horizontale lijnen op.
Een klein beetje nadien ook verticale, waarna er een inkt vlek op het scherm kwam.
Deze breide ziender ogen uit in enkele minuten.
Dit alles gebeurde terwijl de laptop op een tafel stond.
Vol vertrouwen dat de laptop (die nog in garantie was) zou hersteld worden onder garantie gaf ik hem af aan de mediamarkt (maalsesteenweg).
Na 2 weken was ik verbaast ik kreeg een factuur binnen voor het scherm.
Mediamarkt classificeerd de schade als drukschade (waarbij men nooit tussen komt, logisch).
Ingenieur zijnde zocht ik contact met de mediamarkt en het herstellingcentrum, aangezien een kapote LCD ook ander oorzaken kan hebben.
Maar niemand kon mij hierbij helpen ookal gaven sommige mij gelijk.
Conclussie dat er jammerlijk moet stelt worden, is dat garantie bij mediamarkt een illusie is.
Men verondersteld dat mensen hier geen kennis van bezitten en de factuur zouden betalen.
Dit lukt hen spijtig genoeg ook want ook mijn mogelijkheden waren opgeraakt.

Hopelijk help ik met deze klacht personen in de toekomst die hetzelfde zouden voorhebben, alvast veel sterkte.

Wouter 22-01-2019

Nooit meer. Blu-Ray box besteld met duidelijke vermelding dat films in het Nederlans waren. Ook op de box zelf werd dit nog eens bevestigd. Uiteindelijk zaten er 2 films in met een andere taal, er is dus ergens iets misgelopen. Mediamarkt weigert echter om te ruilen tegen een correcte versie. Ik had net zo goed mijn geld gewoon in brand kunnen steken. Op deze manier is het niet verwonderlijk dat mensen massaal online aankopen doen bij buitenlandse bedrijven, die wel een correcte dienstverlening bieden.

rd 20-01-2019

Slechtste online ervaring ooit.
Mails worden niet beantwoord.
Binnen de 24 uur geleverd???????????
Wacht al een week op mijn bestelling.
Ze laten niets weten.
Kan niet annuleren, want ge krijgt geen reactie niks.
Al tientallen mails verstuurd, chat hetzelfde.
Dit is toch niet normaal.
Nooit nog iets van mediamarkt.

Zaraniz bvba 06-12-2018

Service is een dikke nul!

Service is nul, nooit koop ik nog iets bij mediamarkt, eerst verkopen ze voor 70 euro profesyonel installatie, nadien komen ze tot 2 keer en nog niet installeerd, ergste is dat ieder maal onze fout is ...

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Dwienie 20-11-2018

Online winkel: slechter kan niet

Goederen worden beloofd binnen de 2 dagen. Na 14 dagen nog geen levering. Antwoorden ook niet via hun online messenger platform. Klantendienst zegt email te sturen met status maar krijg geen email te zien.

LDC 06-08-2018

Opgelet voor Top-Media winkel

Opgelet voor online aankopen bij Top-Media winkel (NEP!) Zij verwijzen voor alles: garanties, leveringen... naar Mediamarkt maar dit is een frauduleuze firma want Mediamarkt ontkent elke link en het gestortte geld ben je kwijt. Mediamarkt kan hier niets aan doen maar zij zijn op de hoogte en zouden dus mogelijke klanten moeten waarschuwen!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

DJ 22-11-2017

Mediamarkt Brugge

Professionele service op alle afdelingen.
Men neemt de tijd om goed te adviseren, zonder enige verkoopsdruk.
Na aankoop blijkt dan effectief dat het advies z'n nut heeft bewezen.
Vroeger was ik goede klant bij de buur (VDB) maar de service is niet te vergelijken.
Het valt ook op dat elke afdeling dezelfde inspanning levert om echt duidelijk en goed advies te verstrekken.
Echt een super aangename ervaring!
Ook de dienst na verkoop is uitmuntend!

Pluspunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Minpunten

• -

KatrienV 07-09-2017

Correcte service

Snelle correcte service en levering. Artikel deftig verpakt en niet beschadigd. Duidelijke website. En tot nu toe vaak de goedkoopste tegenover andere winkels en websites. Ik kocht hier mijn garmin forrunner 235 in ijsblauw en smart weegschaal van garmin. Ik ben zeer tevreden over mijn aankopen.

Thrillseeker 18-03-2017

MediaMarkt staat synoniem voor "valse reclame"

Tijdens hun actie "-21% BTW" heb ik een TV gekocht bij MediaMarkt.
4500 Euro was de bruto prijs. Ik betaalde 3700 Euro na aftrekken van de BTW.
Toen hun actie voorbij was bleef datzelfde model aan 3700 Euro incl. BTW te koop staan in hun winkel.
Ook bij andere shops zoals Coolblue en Whinkel stond die TV aan 3700 Euro incl. BTW.
MediaMarkt had dus duidelijk bij het begin van hun actie de prijs 21% opgedreven om dan 21% korting te geven zodat je de illusie krijgt dat je een koopje doet.
Toen ik naar de klantendienst ging om uit te leggen dat dit valse reclame was en helemaal niet fair is werden ze boos.
Een werknemer vertelde me rechtuit: "Ja meneer, U heeft teveel betaald. Maar daar kunnen wij niets aan doen. Wij hebben het recht onze prijzen aan te passen. En we gaan er niet verder meer over discussieren want het heeft toch geen zin"
Uiteindelijk heb ik dus niet kunnen genieten van hun actie want ik heb de volle pot betaald voor die TV.
Nu weet ik waar MediaMarkt tot in staat is om klanten te lokken.
De TV was dan nog een toonzaalmodel met onbekend aantal gebruiks-uren omdat ze er geen meer op stock hadden.
Had ik 'm voor die prijs maar ergens elders gekocht dan had ik nu een splinternieuwe TV met betere service.
En bij het bekijken van meerdere MediaMarkt reviews blijk ik niet de enige die bedrogen werd door hun praktijken.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Vakkundigheid personeel

Dirk V 19-06-2017

Informeer u ALTIJD op voorhand ! Zoek alles op van het gewenste product en vergelijk prijzen... Als ik in de winkel aankom wil ik dat product, dat type en het kost zoveel... Is het niet op voorraad, ondanks dat het op de website wel op voorraad staat, dan eis ik een tegoedbon dat ik het toestel later wel aan die prijs kan kopen, simpel... Een goeie reputatie zal ik bij verschillende winkels waarschijnlijk niet hebben, maar het "recht voor de raap" zijn heeft me wel al veel voordeel opgeleverd...

Frank 01-03-2017

Beter wat meer investeren in service dan in marketing

Grote actie 21% BTW korting! Ik bestel én betaal via internet een was-droog combinatie van LG (nogal specifiek toestel met grote capaciteit), volgens de website gisterenavond in voorraad in de winkel Docks. Vanochtend telefoon van de winkel -ééntalig Frans- dat het toestel toch niet in voorraad blijkt (bovendien speciaal met een groot voertuig naar Brussel gekomen om het deze namiddag te gaan ophalen) - en dat ik naar een centraal nummer moet bellen van Media Markt die ervoor gaan zorgen dat ik het thuisgeleverd krijg. Ik bel direct naar dat nummer. Helaas meneer, nergens meer in voorraad en komt ook niet meer terug binnen. Maar, we zullen uiteraard uw geld terugstorten... binnen de 14 werkdagen!!! De 21% actie is dus veel blabla en weinig boemboem, zo kan ik het ook, reclame maken voor iets dat niet leverbaar blijkt te zijn om toch maar volk naar de winkels te lokken. Iets minder marketing en iets meer service, dat zou misschien op zijn plaats zijn. Met echte web winkels nooit zoiets meegemaakt. Dikke nul voor Media Markt.

bart 14-12-2016

Levertermijn op site is bedrieglijk en service zwak

Koelkast besteld. Op de pagina van het toestel staat onder de prijs vermeld dat je het product de dag erna thuis bezorgd krijgt als je voor 22u besteld. Pas als je in je winkelkarretje kijkt staat er in hele kleine lettertjes onderaan vermeld dat je levering binnen maximaal 28 dagen geleverd zal worden. Dat is dus echt boerenbedrog. Ik had dit niet door en kreeg wel snel telefoon van Mediamarkt, de dag dat ik het toestel verwachtte. Ze zouden twee dagen later kunnen leveren maar je moet dan wel zien dat je de hele dag thuis blijft. Pas een dag op voorhand krijg je een sms met een preciesere tijdspanne, maar op dat moment kan je niet meer zeggen dat dat je niet past. Als je niet thuis bent op het ogenblik van de levering betaal je 40 euro extra. Zelfs vermelden dat je bijvoorbeeld wel kan in de voormiddag kan niet. Na aandringen en boos worden en dreigen dat je de bestelling zal annuleren kan het dan toch. Nooit meer Mediamarkt voor mij. Dit is puur bedrog en met dit soort slechte service prijst Mediamarkt zich binnen de kortste keren uit de markt.

Pluspunten

• goedkoop

Minpunten

• slechte service
  • bedrieglijke website

k vermeirsch 23-11-2016

dienst naverkoop

Slechte ervaring met product dat ik 1 dag later wou inruilen. Verpakking licht beschadigd, dus geen omruiling, kasticket was onvoldoende. Ik was dan nog bereid 20 euro op te leggen voor duurder product. Jammerlijke houding van dergelijk groot bedrijf. Moraal van het verhaal: liever in het vervolg 10% meer betalen aan bedrijf dat wel om klanten geeft.

Pluspunten

• assortiment

Minpunten

• dienst naverkoop