Sony α SLT-A65 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α SLT-A65 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

Maarten_1985 01-09-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A65 zwart

Handzame, compacte camera. Handig in gebruik voor beginners door Auto-functie, alsmede voor gevorderden vanwege alle opties.

Longbody55 28-08-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A65 zwart

Heb mijn oud A100 uit 2008 ingeleverd omdat ik een camera zocht met meer mogelijkheden en dat heb ik gevonden in de A65. kan foto's maken maar ook een filmpje en in een donkere ruimte en dat vind ik belangrijk.

emce 01-08-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A65 zwart

De sony alpha is een geweldige camera, maakt prachtige foto's. Ik hab nog lang niet alle mogelijkheden ontdekt maar ben er van overtuigd dat ik veel plezier ga hebben aan deze camera. Fijn is dat het steady-shot niet in de lens maar in de camera zit.

Berry van dun 29-07-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A65 zwart

Prachtig toestel dat goed in de hand ligt en snel reageert. Na 2200 foto,'s tijdens mijn vakantie moet ik zeggen dat de kwaliteit erg goed is. Het filmen met de camera heb ik nog niet goed onder controle en daar zal ik nog wat tijd in moeten steken. Een prima product voor een goede prijs. Zeker een aanrader!

Berry van dun 29-07-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A65 zwart

De camera ligt goed in de hand en het menu is goed te bedienen. De camera is snel en reageert goed op verschillende omstandigheden en de instellingen aangepast moeten worden. Het opnemen met de camera heb ik nog niet helemaal goed in beeld en zal ik nog wat tijd aan moeten besteden. Maar na 2200 foto's deze maand moet ik zeggen dat het een erg goed product is, snel, handig en zeker zijn prijs waard.

j Kuipers 28-07-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A65 zwart

Helder menu waarin de verschillende opties logisch zijn gegroepeerd.
Wat ik erg handig vind en een van de hoofredenen waarom ik deze camera gekocht heb is het draaibare scherm. Gezien het feit dat ik vaak om close ups fotografeer, is het een uitkomst dat ik het scherm telkens bij kan draaien zodat ik controle blijf houden over de compositie van de foto.

Tezie 24-07-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A65 zwart

Het is een erg fijn toestel en makkelijk in gebruik. De knopjes zijn makkelijk te vinden en te gebruiken waardoor je snel de juiste stand te pakken hebt voor de foto.

j.vanberlo 25-06-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A65 zwart

Super fijne camera, lekker snel maakt hele duidelijke foto's , en veel mogelijkheden,en het beeldscherm is ook zeer prettig

j.vanberlo 25-06-2014

Inge Smits 25-06-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A65 zwart

Makkelijk te bedienen camera voor zowel de beginner als gevorderde amateurfotograaf.
Veel mogelijkheden en super snel!
De kantelbare scherm is fijn in gebruik. Na gebruik kan hij met het scherm naar binnen geklapt worden waardoor hij niet vuil of beschadigd kan raken.In het begin was de zwaarte van de camera even wennen omdat ik een compact camera gewend was.

Plioot71 20-06-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A65 zwart

Mooie scherpe foto's, veel mogelijk heden. Normaal gebruik ik de optische zoeker het liefst maar de kantelbare live view is ideaal voor onmogelijke hoeken.

Veel instelbare opties, Ik had een Sony A100, waar ik ook zeer tevreden meer was, Maar je kan merken dat sony in de afgelopen jaren niet stil heeft gezeten

FrankH 21-06-2014

@Plioot71
Ik sta op het punt een nieuwe camera te kopen. Wat was voor jou de reden om voor de A65 te kiezen, en niet bijvoorbeeld de A57 of A58?

JolandaPauli 16-06-2014
Geschreven voor: Sony α SLT-A65 zwart

Ligt lekker in de hand. Heel mooi toestel. Erg gebruiksvriendelijk. Maakt heel mooie foto's. Ik gebruik deze camera voor sportfotografie, tijdens de wielerwedstrijden. Ik ben heel tevreden. Prijs kwaliteit verhouding is goed.

Jeanvh 22-10-2013
Geschreven voor: Sony α SLT-A65 zwart

Ik heb mijn A65 al bijna 2 jaar in mijn bezit en ben er zeer content mee. In het begin was de electronische zoeker even wennen, maar zou nu niet meer zonder willen, je ziet direct je effecten van wijzigingen van je instellingen(zeker aks je in de m stand fotografeert). De digitale waterpas is ideaal bij landschapsfotografie.

sonygd65 28-08-2013
Geschreven voor: Sony α SLT-A65 zwart

Fantastische camera en doet precies wat ik van een spiegelreflex in deze prijsklasse verwacht. Als een foto niet scherp is heb je dat aan jezelf te danken. Door de vele instelmogelijkheden moet je je goed realiseren wat je aan het doen bent.

rkers16 17-05-2013
Geschreven voor: Sony α SLT-A65 zwart

Ik moet bekennen dat ik nog net zo enthousiast ben over dit toestel dan direct na de aankoop.
Aan de buitenkant kun je niet zien dat het een SLT is en geen "gewone" spiegelreflex (D-SLR), in de praktijk is dat een duidelijk pluspunt.
Mogelijkheden en bediening zijn zoals je dat mag verwachten, goed.
Voor een paar tientjes meer heb je er een standaard lens bij als je de A65V Kitversie koopt en dan kun je genieten van een fijne camera.
Foto's en Video zijn van prima kwaliteit want je hebt alle goede dingen van zijn grotere broer de A77 maar tegen een aantrekkelijkere prijs.
GPS werkt uitstekend, dus je hebt nu altijd een plaatsbepaling in de opname zonder een losse GPS datalogger mee te moeten nemen. Voordelen van een SLT moet je zelf ondervinden, dus mijn tip:
probeer dit toestel eerst goed uit en zie de voordelen van het ontbreken van een opklapbare spiegel zoals in "normale" SLR's. Bijkomend voordeel is dat mijn oude Minolta-lenzen gewoon passen op dit toestel (Minolta is jaren geleden opgegaan in Sony).
Voor een mooie prijs heb je een toestel dat de concurrentie op sommige punten aftroeft. Een aanrader !

dcarlier 03-02-2013
Geschreven voor: Sony α SLT-A65 zwart

Ik heb de body gekocht als vervanging voor m'n Sony Alpha SLT-A380 spiegelreflex-camera.

Op eerste gezicht prima camera met kantelscherm wat enorm handig is en de nieuwe functies.

Helaas erg ontevreden over gebruik in studio waar ik niks kan zien door de zoeker bij Manual instelling (Handmatige belichting) ik zie niets door de zoeker of op t schermpje dus je moet gokken wat je doet.
Ok is er ontzettend veel ruis te zien op de foto's zelfs al bij een ISO van 200.
Ik was altijd wel fan van dit merk maar dit type camera heeft naar mijn idee nogal wat foutjes die verholpen mogen worden. Helaas heeft een firmware update nog niets opgeleverd, alleen bij de filmfuncties maar de camera is dacht ik ook om te fotograferen

FrankH 04-02-2013

Je gaat me toch niet vertellen dat je zo'n 1000 euro hebt uitgegeven zonder het toestel uit te testen?

De A65 is 3 klasses beter dan de A380! Alleen de zoeker is een elektronische zoeker en niet een optische. Maar de optische zoeker van de A330 / A380 was, voor een optische zoeker, ook al geen topper, dus het verbaast me dat je problemen hebt.

Daarbij verwacht je in een fotostudio ideale lichtomstandigheden. Of is het een andere studio dan een fotostudio?

Ik durf de meeste mensen een SLT te adviseren, maar waarschuw altijd wel om het systeem zelf te testen. Vooral bij de eerste generatie (A33/A55) zie je echt dat je naar een schermpje kijkt.

Misschien is de A580, een klassieke D-SLR met Sony's beproefde Quick Live View, wel een beter toestel voor jou. De A580 is zeker 2 klasses beter dan de A380.

Probeer je A65 problemen op te lossen middels de instellingen, want ik kan me niet voorstellen dat je daar niet goed mee kunt werken in een omgeving met goed licht!

JaapHal 09-01-2012
Geschreven voor: Sony α SLT-A65 zwart

Heb eerst een sony slt-a55 gehad. Deze meteen gelocht toen hij uitkwam. Wat een heerlijk ding. De zoeker is een hele stap vooruit. Je krijgt wat ziet! Zwart/wit is in de zoeker ook zo. Zeer veel opties en de kinderziektes vande a55 heeft hij niet ( oververhitte sensor bij het filmen). Prima aanrader. Voor mijn grote handen was de a55 net te klein. Deze is goed. In de all auto stand al prima resultaten. Heb er de kleine flitser bij. Ruim voldoende voor bouncen in een huiskamer. Ook de extra microfoon, bevalt goed. Veel minder windgeruis.
De kitlens heb ik verkocht. Dat is nu de Zeiss 16-80. Daarnaast nog de 70-300G en een 30mm macro. Hiervoor had ik canon/minolta en Leica M. Prima kameras, maar dit is toch wel lekker. Door gebrek aan de spiegelbeweging is er nauwelijks vertraging tussen afdrukken en het werkelijke fotomoment. Dan komt dat heerlijk Leica M effect weer terug!

Rear 26-12-2011
Geschreven voor: Sony α SLT-A65 zwart

Sinds een paar weken in het bezit van de de camera. Ik heb eerst een a100 gehad, nu deze. Wat een geweldige camera!! Hij is supersnel, zuiver, compact, handzaam kortom alles wat je wenst van een camera. Ik heb er een losse 35 mm lens bij aangeschaft, dit voor portretfoto's en donkere ruimtes, de perfecte combinatie! Het uitklapbare scherm is een heerlijk toetje. Oftewel niets dan lof voor deze camera.

Ronny365 12-11-2011
Geschreven voor: Sony α SLT-A65 zwart

Ik heb m net binnen!Prachtig,voelt stevig,licht,vrij compact,super snel!En de fotos zijn haarscherp!Veel mogelijkheden(HDR,panorama,effecten,waterpas in zoeker en scherm)helemaal compleet!Super apparaat.