Bose On-ear

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bose On-ear op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Erelid 11-06-2013
Geschreven voor: Bose On-ear

Ik heb deze koptelefoon nu 4 jaar en het kabeltje begint wat kuren te vertonen; ik moet vaak aan het stekkertje rommelen om het geluid aan beide kanten te krijgen. Geeft niet zou je denken; je kunt het kabeltje immers los bestellen. Nou,..niet dus. Als Bose stopt met een model doen ze dat ook meteen met de reserve onderdelen. Onbegrijpelijk.
Ik heb er uitgebreid contact over gehad met Bose maar wat ze hooguit kunnen doen is het nieuwe model aanbieden met korting. Wordt wel een duur kabeltje zo...
Daar heb ik maar voor bedankt.

Erelid 13-06-2013

Inmiddels heb ik het probleem zelf opgelost met een los verkrijgbaar kabeltje van € 6 waarmee je van een gewone koptelefoon een headset voor de iPhone kunt maken. Dat past gewoon. Aan de Bose zit namelijk een standaard stekkertje.

Officiele reactie Bose 12-06-2013

Reactie voor Erelid: U wordt hartelijk uitgenodigd om telefonisch contact hierover op te nemen met Bose, via 0299 – 390 290. Ook is het mogelijk een e-mail met uw naam- en adresgegevens plus telefoonnummer te zenden naar consumenteninfo@bose.com. Dan neemt Bose na ontvangst zo spoedig mogelijk contact met u op. Met vriendelijke groet, Bose Klantenservice

Martyn1234 27-06-2012
Geschreven voor: Bose On-ear

Heb deze koptelefoon nu al bijna 2 jaar in bezit en heb hem vrijwel dagelijks in gebruik op het werk.

Hij kan snoeihard en blijft loepzuiver.
Luister zelf veel verschillende muziek (vooral met RnB en HipHop klinkt deze erg goed).

De koptelefoon is duur maar heb er geen geen moment spijt van gehad.

Als je een niet te grote on ear koptelefoon wilt met een perfecte geluidskwaliteit is deze perfect.

Persoonlijk vind ik de geluidskwaliteit beter dan die van de Beats by Dre Solo HD, terwijl ik die mooier vind. Deze is redelijk sober.

Lars van de Wiel 14-03-2012

Update
Ik heb van Bose een mailtje gehad er is een kabel onderweg
Bedankt, geweldige service ik had het echt niet vol gehouden tot 6 april

Lars van de Wiel 13-03-2012
Geschreven voor: Bose On-ear

ik vond het eerst een geweldige koptelefoon, prachtig geluid, makkelijk mee te nemen.
maar na 3 maanden ging de kabel al kapot ik stuurde bose een e mail en zijden dat ik bij de winkel waar ik het kocht moest zijn maar die hadden dat niet en zijden dat ik dat bij bose moest zijn dus stuurde ik nog een mail en toen kon ik de kabel met de bon sturen en wacht nu al een week tot ze iets terug sturen ik heb bevestiging gekregen maar nog geen kabel.

Dus je betaalt 180 euro voor een koptelefoon die dan kapot gaat en een week kwijt bent.

Officiele reactie van bose 14-03-2012

Reactie voor Lars van de Wiel: Geachte heer van de Wiel, Onze excuses voor het feit dat de kabel nog niet bij u is afgeleverd. Per separate e-mail nemen wij op zeer korte termijn contact met u op over de voortgang. Bedankt voor uw geduld.Met vriendelijke groet, Bose klantenservice.

koho1 12-08-2011
Geschreven voor: Bose On-ear

Laat ik beginnen met het enige NADEEL van de BOSE On Ear hoofdtelefoon. Dat is de prijs! De vaste Boseprijs van 179 Euro is echt veel te veel geld voor een hoofdtelefoon. Ik heb geprobeerd de hoofdtelefoon bij BOSE USA te kopen (dat scheelde maar liefst 60 Euro) maar dat lukte niet. De markt is zo goed beschermd dat je als Nederlands consument alleen maar in West Europa BOSE producten kan kopen. Je betaalt dan overal gewoon 179 Euro. Bij webshops waar dan ook in de wereld die het onder dit bedrag aanbieden kan je je afvragen of je wel een ORGINEEL Bose product koopt. Vaak ziet het er goed uit maar is de kwaliteit van de gebruikte componenten ver beneden peil. Vooral stekkers, snoertjes en gebruikte speakers zijn discutabel. Kijk hiervoor maar eens op You Tube. Dan nu de VOORDELEN van de hoofdtelefoon. Ja dat is simpel, dat is het geluid. Werkelijk fantastisch. Zelden zo'n mooi diep en helder geluid gehoord. Je hoort echt nieuwe geluiden als je je muziekbestand afluisterd. Een film beluisteren via de Bose On Ear hoofdtelefoon is een groot feest. Het lijkt wel of je een surroundset op je oren draagt. Geweldig! De hoofdtelefoon draagt comfortabel. Zelf heb ik wel wat last dat ik warme oren krijg. Dat komt wellicht omdat de oorkussens zich tegen je oren aanzuigen. Je hoort absoluut geen omgevingsgeluid als je de hoofdtelefoon op hebt. Andere aanwezigen in de kamer kunnen het geluid ook nauwelijks waarnemen. Dus je stoort andere mensen (bijv. in het openbaar vervoer) niet tot nauwelijks. Samenvattend: ik ben zeer tevreden over deze BOSE ON EAR hoofdtelefoon en kan hem iedere muziekliefhebber aanraden ondanks de (te) hoge prjs!

BenBen1949 11-01-2010
Geschreven voor: Bose On-ear

Ik heb deze koptelefoon nu al meer dan 2 jaar in gebruik en kan alleen maar zeggen: super.
Deze koptelefoon geruik ik bij mijn iPhone en mijn laptop.
Hij is redelijk compact op te vouwen, de snoeren en stekkers zijn heel degelijk en na 2 jaar intensief gebruik ziet hij eruit als nieuw. Kortom, voor mij is dit nog steeds de ideale koptelefoon vor het gebruik en luisteren van digitale muziek.

Henk140 10-12-2009
Geschreven voor: Bose On-ear

Had een Beyerdynamic hoofdtelefoon van toen zon 3 jaar geleden voor 185 euro. Het geluid was geweldig maar de hoofdtelefoon ging op een gegeven moment scheuren in het materiaal vertonen en viel op een gegeven moment aan alle kanten uit elkaar, echt een waardeloze constructie. Ik had bij ons in Arnhem bij de Dixons een tijdje geleden de Bose on ear kunnen beluisteren omdat er een opstelling gemaakt was. Ik was echt zeer verbaast van de geweldige sound die dit compacte model weergaf. Ongelooflijke mooie lage bas tonen wat ik toch wel prefereer en een heldere klank. Vandaag na een beetje op internet gekeken te hebben was hij bij Dynabyte zon 180 euro 20 euro goedkoper dan bij de Dixons. Ik heb hem meteen aan mijn iPod classic 120 Gig gehangen, tjonge jonge wat een geweldig geluid echt dubbel genieten van de muziek, het lijkt alsof je via de reciever met subwoofer zit te luisteren echt prachtig, ik moet zeggen inderdaad dat de Apple oortelefoon ook best wel oke klinkt maar met de Bose eraan is het pas echt genieten. Ik vind het ook een mooi model hoofdtelefoon en hij is erg ligt en ziet er stabiel uit echt een aanrader en ben zeer tevreden.

mh1956 26-03-2009
Geschreven voor: Bose On-ear

Mijn reden om bij mijn iPod Touch een koptelefoon te gebruiken i.p.v. de meegeleverde oordopjes is niet zozeer vanwege het feit dat de geluidskwaliteit van die oordopjes zo slecht is, maar meer omdat ze niet in mijn oren blijven zitten, zelfs niet met de meegeleverde oorkussens.
Dus vorig jaar op zoek gegaan naar een niet al te grote koptelefoon die ik - zonder anderen overlast te bezorgen - ook in de bus, metro en trein kan gebruiken. Dan kom je al gauw bij de zogenaamde ‘gesloten’ types uit. Aanvankelijk viel mijn keuze op de Sennheiser PX 200. Compact, licht en gemakkelijk mee te nemen. Op zich geen slechte koptelefoon voor die prijs, maar ik miste vooral de diepe tonen. Ook het draagcomfort en de bouwkwaliteit van de Sennheiser vond ik niet zo denderend.
Bij toeval stuitte ik toen op een aantal enthousiaste reviews van de Bose On Ear . De vormgeving sprak mij meteen erg aan en ik heb deze uiteindelijk op de gok besteld via de Apple Store.

Ik gebruik deze koptelefoon van Bose nu meer dan een jaar en ik kan niets anders zeggen dan dat dit een topproduct is. Veel audiofielen hebben iets tegen Bose (waarom weet ik niet) maar ik vind deze koptelefoon zoveel beter dan de Sennheiser PX 200. Het draagcomfort is subliem. De koptelefoon is niet zwaar (slechts 150 gram) en de hoofdband is van zacht materiaal gemaakt. De oorschelpen sluiten dermate goed op je oren dat nagenoeg geen geluid naar buiten doordringt. Omgekeerd worden omgevingsgeluiden uitstekend onderdrukt zodat je alleen maar de muziek hoort. Ideaal dus voor onderweg, maar eventueel ook voor thuis.
Het meest opvallende aan het geluid van de Bose is de uitstekende lage tonen weergave, iets wat bij de meeste kleinere koptelefoons nogal problematisch is, met name bij de gesloten modellen. De Bose klinkt verder zeer dynamisch en levendig, met een goede balans tussen hoog, midden en laag. De detaillering in het geluid is prima voor een koptelefoon is deze prijsklasse. Wel heb ik via de equalizer in de iPod Touch voor iets meer hoge tonen-weergave gekozen, wat het geluid net nog weer iets extra's geeft. Met de Bose komen de voortreffelijke geluidseigenschappen van de iPod Touch pas echt tot hun recht.
Over de bouwkwaliteit ben ik ook zeer te spreken. De afwerking is van een hoog niveau.Ook na een jaar intensief gebruik sluiten de oorschelpen nog zeer goed aan en ook de beugels vertonen geen slijtageverschijnselen. De koptelefoon is volledig inklapbaar en wordt geleverd in een fraaie vierkante opbergtas, waarin je – als je het tussenschot verwijdert – ook je iPod kunt opbergen.
Kortom, de Bose On Ear is een absolute aanrader voor wie op zoek is naar een goede compacte koptelefoon voor zijn of haar iPod waarmee je echt van je muziek kunt genieten zonder anderen te storen.

Het enige nadeel dat ik kan noemen is de stevige prijs die Bose ervoor vraagt, t.w. 179,95. Maar voor mij is de Bose zijn prijs dubbel en dwars waard!