Bose On-ear

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bose On-ear op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

AndyK91 21-08-2012
Geschreven voor: Bose On-ear

Ik heb de Bose On ear nu al 3 jaar in bezit. In het begin bij de aankoop was ik zeer tevreden, ik wist ook al wat te verwachten omdat ik de in-ear al in m'n bezit had.
Het geluid van Bose is zeer goed, een vol en rijk geluid met zeer veel bass, hier en daar soms te veel. Het draagcomfort is "oké", al geeft hij na een uur wel een lastig gevoel op je hoofd, de "hoofdband" drukt nogal hard. Ook zit hij niet heel stevig op je oren, en beweegt hij dus snel (voor & nadelen). Ik was eigenlijk tot ongeveer 2 jaar zeer tevreden over het product, echter kwamen dan ineens vele negatieve kanten van het product naar boven. Het zogezegde aluminium (intussen allemaal plastic bij de vernieuwing van de serie) bladerde gewoon af. Het opvouwmechanisme draaide gewoon door, de kabel is kapot en kan je nergens verkrijgen waardoor je een nieuwe moet kopen, en dus verlieskwaliteit hebt. En het ergste van alles: wat zich voordoet als zeer zacht leer is imitatieleder vervaardigd uit een plastic dat bevestigd is op en stoffering. Zowel de oorschelpen, alsook de hoofdband bladeren helemaal af, wat een zeer verwaarloosde indruk geeft. Voor een hoofdtelefoon van 179 euro is de bouwkwaliteit echt schandalig.
Ik he het hier over gehad met een verkoper in Mediamarkt,en ook hij raadde Bose producten niet aan vanwege de typisch "Amerikaanse" bouwwijze: gemaakt om 1 jaar, max 2 jaar mee te gaan.
Ik heb intussen een Bowers & Wilkins P5 aangekocht waarvan het geluid nog natuurgetrouwer en dieper is dan de Bose, en de kwaliteit zeer goed van is.

Ik zou deze hoofdtelefoon aan iedereen afraden vanwege de slechte kwaliteit, het is zeer jammer dat hij na 2 jaar klaar is voor de vuilbak.

Officiele reactie van Bose 23-08-2012

Reactie voor AndyK91: Naar aanleiding van uw opmerkingen betreffende uw Bose hoofdtelefoon stellen wij het bijzonder op prijs hierover met u in contact te komen. Door Bose wordt standaard twee jaar garantie gegeven en bij storingen buiten deze periode zullen wij graag met u als klant in overleg komen om gezamenlijk de best passende oplossing te vinden. Informatie over de afhandeling bij klachten, zowel binnen als buiten de garantieperiode is ook bij onze dealers ter beschikking en wij betreuren het dat deze informatie u niet heeft bereikt. Wij verzoeken u telefonisch contact op te nemen met Bose klantenservice via 0299 - 390 290, onze dank voor uw medewerking. Met vriendelijke groet, Bose Klantenservice. Zie ook www.Bose.nl