AEG L88489FL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L88489FL op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Germa Siroen 17-08-2012
Geschreven voor: AEG L88489FL

Op een maand na is na 23 jaar mijn oude AEG overleden.
Omdat de andere het zo lang vol heeft gehouden dus weer een AEG. Het was resultaat is perfect alleen het centrifugeren in programma's op 1600 toeren geeft niet zo'n goed resultaat als mijn oudje. Dus daarom centrifigeer ik nog een keer extra.
Weet niet of andere gebruikers dit ook ervaren.
Verder prima machine.

watte 17-08-2012
Geschreven voor: AEG L88489FL

ten opzichte van mijn vorige AEG wasmachine van 18 jaar oud is deze machine natuurlijk subliem. ik ben nu hoop ik eindelijk wel achter de mogelijkheden van deze machine.
wat ik wel mis is en apart programma voor spijkerbroeken , maar misschien heb ik deze mogelijkheid nog niet ontdekt. verder is het centrifugen uitstekend.de vormgeving is okee vooral het getinte glas van de deur.de duurzaamheid is nu natuurlijk nog niets over te zeggen.
wat geluid betreft draait hij heel erg stil maar wat ik wel hoor is een constant gezoem ,maar dit valt extra op omdat de machine in een vertrek staat naast de woonkamer.verder ben ik er heel erg tevreden mee

frankpro 22-05-2012
Geschreven voor: AEG L88489FL

Bij deze dan een nieuwe beoordeling.
Zoals ik al eerder aangaf na een aar nieuwe beoordeling.
Nog steeds zijn we redelijk blij met deze wasmachine, behalve wanneer de wasmachine gaat afpompen en centrifugeren dan worden we niet echt blij meer.
Zelfs de buurvrouw kan het dan horen wat een lawaai.
begint allemaal een beetje te klapperen (begint wanneer het afpompen en centrifugeren begint. wanneer de machine eenmaal op volle toeren is dan is het bonken/ klapperen een stuk minder maar niet helemaal weg.
Hadden dit in het begin al opgemerkt en is toen iemand van de winkel langs geweest en die zij dat het wel redelijk normaal was dat de machine wel is lawaai maakte.
In de winkel zeiden ze al dat we er dan teveel wasgoed in stopte, waar op ik zeg dat we een weeg systeem in het apparaat hebben er nooit teveel was in stoppen, maar dat het ook bij kleine wasjes gebeurd.

Denk dat ik van de week maar is een monteur van AEG laat langs komen.

(wordt vervolgt)

Ilona29 25-04-2012
Geschreven voor: AEG L88489FL

Met ons grote gezin en dus vele was, was het altijd gemakkelijk de wasmachine veel te vol te stoppen, waardoor het wasresultaat niet naar behoren was. met onze nieuwe aeg wasautomaat, zit de wasmachine nooit meer te vol waardoor het wasresultaat naar behoren is. daarnaast is hij eenvoudig te bedienen en is het erg fijn de uitgestelde wastijd te kunnen instellen, waardoor ik 's morgens mijn was in de wasmachine stop hij 's middags pas gaat draaien en de was bij thuiskomst niet weer opnieuw gewassen hoeft te worden omdat het al te lang stil in de machine ligt. ik ben erg blij met de nieuwe wasmachine!

Moa59 24-04-2012
Geschreven voor: AEG L88489FL

Voor deze machine gekozen omdat ik goede ervaringen had met AEG, de weegfunctie en het stoomprogramma me heel handig leken. De weegfunctie is prettig, maar maakt je wel gewust van het feit dat vol echt proppen betekent. Gezien de spoelresultaten lijkt mij dat geen aanbeveling; op zwarte kleding vaak sporen wasmiddel en pluisjes van eerdere wasbeurt. Geconcentreerde wasmiddelen gebruik ik daarom niet meer.
Ik mis het kreukherstellende programma van mijn vorige machine heel erg. Katoen komt altijd vreselijk gekreukt uit de machine, ongeacht gekozen programma, toerental of vulgraad. AEG geeft aan om wasgoed direct na beëindiging van het programma uit de machine te halen, maar met een machine die op zolder staat is dat niet haalbaar.
Om energie te besparen schakelt de machine uit als te lang wordt gedaan over het vullen. Daarbij wordt helaas het ingestelde programma en het al genoteerde gewicht niet bewaard, zodat al het wasgoed er weer uit moet om opnieuw gewogen te worden.
Energie- en waterbesparing zijn dus niet alles.

juusje 22-04-2012
Geschreven voor: AEG L88489FL

Het is een prettig apparaat, bijna geruisloos. En door de weegschaal in de machine nooit meer overbelasting. Ook erg handig is het 30 min programma voor kleine wasjes dat schiet tenminste lekker op

w foppen 35 15-04-2012
Geschreven voor: AEG L88489FL

Bijzondere fijne machine met veel mogelijkheden.
Makkelijk bedienbaar,zuinig in gebruik van waspoeder
water en stroom.
En is zeer geruisloos.

D. de Jong sld 15-04-2012
Geschreven voor: AEG L88489FL

Het is echt een hele fijne machine in het gebruik.
Makkelijk te bedienen, en goed af te lezen op het grote duidelijke display.
De grote opening is erg prettig en wat zeer handig is, is dat er een weegschaal in zit zodat je er niet te veel was in kan doen.
Verder is het een stille machine ook bij het centrifugeren.

A Heikamp 14-04-2012
Geschreven voor: AEG L88489FL

makkelijk in gebruik, ruime trommel, weinig geluid en een prima wasresultaat. Zeer tevreden met deze machine.

Joke Noordermeer 14-04-2012
Geschreven voor: AEG L88489FL

Deze machine is een topper, het gebruik gemak vind je bij geen enkele andere machine. De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid en het wasresultaat kan ik niet vergelijken met mijn andere machine die 20 jaar heeft gedraaid, dat was een zanker. De vormgeving is mooi maar van de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen omdat ik hem daarvoor nog te kort heb. Het geluidsniveau wat hij maakt met wassen en centrifugeren is bijzonder laag. Kortom het is een geweldige machine

dussel11 14-04-2012
Geschreven voor: AEG L88489FL

Ideale wasmachine. Je kunt zowel standaard als zelf bijna alle programma's regelen. Ook de tijdbesparing en de grote vulcapaciteit is super.

J Smeets 14-04-2012
Geschreven voor: AEG L88489FL

De machine is zeer stil. heeft een grote vulopening en een grote capaciteit, daar waar we voorheen twee keer moesten wassen kan dat nu in één keer. Daarnaast zijn de waterbesparingsfuntie en de mogelijkheid kortere programma's zeer aangenaam met de stijgende energieprijzen. De was wordt nog steeds goed schoon en fris. Een echte aanrader!

PaulKK 14-04-2012
Geschreven voor: AEG L88489FL

Vervanging van de AEG die we hadden; op basis van de zeer goede ervaringen.
Tijdschakeling, centrifugeren en verbruik water en stroom zijn doorslaggvend voor ons.
De machine biedt veel functionaliteit. De grote trommel en de 8kg gewicht zijn een duidelijke extra bij gebruik.
Of de tijdsduur van gebruik weer ruim de 15 jaar haat, is even afwachten.

carmelo 31-01-2012
Geschreven voor: AEG L88489FL

Een paar weken in het bezit:

Mooie machine met uitstraling en zeer stil. Is goed in balans met de nieuwste technologische snufjes.

Wasresultaat: Prima..Niet echt een verbetering tov de whirlpool die ik hiervoor had. Want deze deed het ook goed.
Opvallend is de grote hoeveelheid was (8kg) die je erin kunt stoppen onder begeleiding van een ingebouwde weegschaal.
Mogelijkheden: Voldoet aan de huidige normen.
Stomen: Dit schijnt een opfrisprogramma te zijn welke ik nog niet gebruikt heb tot zover.
Gebruiksgemak: Eenvoudige bediening met 1 knop. De machine laat duidelijk zien wat het gaat doen en waar het mee bezig is.
Vormgeving: Mooi, maar het glas in de deur is voorzien van een donkere coating. Je ziet de was dus niet echt goed draaien.
Duurzaamheid: Alles voelt degelijk Duits aan.

De reden waarom is alles een 10 geef is omdat: ik er ontzettend blij mee ben, alles muisstil is en het resultaat meer dan voldoende is.

carmelo 20-05-2012

Update:

Omdat ik naast deze geweldige machine ook een droger van hetzelfde merk heb aangeschaft wilde ik toch ook graag het volgende opmerken:

De service van Electrolux is geweldig.

Service is naar mijn mening toch wel een significant onderdeel als er een dergelijke machine wordt aangeschaft.

VBR 17-12-2011
Geschreven voor: AEG L88489FL

Duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen omdat ik de machine nog maar enkele maanden heb. Mijn vorige AEG was ruim 16 jaar oud. Dit was mede de reden dat ik bewust weer voor een AEG heb gekozen.
Veel keuze mogelijkheden voor wasprogramma's en deze kun je nog verder instellen naar eigen keuze. Grote vulopening is ideaal voor dekbedovertrekken. Machine is stil. Gemakkelijke bediening.

mevrouw Bouwman 16-12-2011
Geschreven voor: AEG L88489FL

De wasmachine heeft een luxe uitstraling. Ik ben zeer tevreden over het wasresultaat. De trommel is groot, er kan tot wel 8 kilo wasgoed in per wasbeurt. Ik maak vaak gebruik van de tijdschakelaar. Dit is heel handig, omdat de was dan klaar is als ik thuis kom van mijn werk. Ik hoop dat de levensduur lang is, als ik de wasmachine goed onderhoud. Daar moet ik toch vanuit kunnen gaan?

E. Elzinga 28-08-2011
Geschreven voor: AEG L88489FL

Een zeer stille machine. Veel stiller dan onze vorige AEG 8 serie update. Het uiterlijk is mooi en voor ons belangrijk omdat hij in het zicht staat. Omdat dit model nog maar net op de markt is kunnen we nog niets zeggen over de duurzaamheid. Machine heeft zeer veel mogelijkheden tot stomen aan toe.

eejjanssen 27-08-2011
Geschreven voor: AEG L88489FL

Het toerenaantal is 1400 waardoor de was er bijna droog uitkomt. Tevens is het apparaat erg stil (ook bij centrifugeren). Vormgeving is mooi en door de iets grote vulopening krijg je er ook een dekbed goed in. De trommel is groot waardoor je er met gemak 8 kg in krijgt. Enig nadeel is dat door het lage energieverbruik een wasprogramma iets langer duurt.

Michael V. Hengelo 26-08-2011
Geschreven voor: AEG L88489FL

Goede machine makkelijk in gebruik aardig stil .
Duurzaamheid kan ik nog niets van zeggen.

mrs Jurgen 09-06-2011
Geschreven voor: AEG L88489FL

De wasmachine 88489FL is super.
Voorheen had ik een hoover, en zaten altijd strepen, van de waspoeder in de kleding.
Verder een prima machine. (4 jaar gebruikt).

Nu met deze nieuwe,een geweldige machine.(tot nu toe)
Heel uitgebreid met programma's. zeer zuinig met water en stroom.
wassen 10 tot 12 keer per week.
Zeer stil (voorbij de hoover)
Stoom programma werkt perfect.
Snel programma (20 min)goed schoon met 3 kilo wasgoed.
De opening lekker groot, voor 8 kg wasgoed.
Weegt het wasgoed en past zichzelf aan met de tijd.
Eco voor zeer laag verbruik.(goed voor dal uren)
auto off ,na elk programma.
startuitstel tot wel 20 uur .
Bedieningspaneel en display erg overzichtelijk en duidelijk (in het Nederlands)
Gewoon een prima machine deze AEG 88489FL
Hoop er veel van te genieten, en jaren lang.
Duurzaamheid?? (hoop ook op een 10).

Jurgen

frankpro 05-05-2011
Geschreven voor: AEG L88489FL

Sinds 04-05-11 in ons bezit en gekocht bij de plaatselijke witgoed leverancier met deugdelijke service (In plaats van mooie praatjes van de grote witgoed ketens) Het betreft de 88489FL is de zelfde machine als de 88689FL maar dan met een 1400 toeren centrifuge (maakt niet echt veel uit een 1600 of 1400 toeren( behalve de prijs)
Wat een stilte zeg als deze draait, het is dat er een was balletje in zit want anders hoor je alleen de was in de trommel omslaan.
Het centrifugeren is ook een verademing in plaats van een hoop gerommel nu alleen nog maar wat geluid van het snelle draaien.
De functies die er opzitten moeten we nog even uit proberen, dat zijn er zo veel maar even goed kijken is het makkelijk te doen.
de was komt er zeker goed droog uit, hoeft niet zo lang meer te hangen en de droger doet er een stuk korter over dan bij onze 1000 toeren Indesit D 62 A wasmachine (was kleine 12 jaar oud dus echt aan vervanging toe)(ja echt 12 jaar heeft deze bij ons gedraaid zonder problemen (behalve laatste jaar dan)werd gemiddeld 3 á 4 keer per week gedraaid)
Gewicht weeg controle werk zeker goed past daar de draai tijd op af dus minder gewicht is kortere draai tijd.
Tot dus zover tevreden over deze AEG 88489FL.
Wat de duurzaamheid betreft daar kan ik nog geen oordeel over geven maar dat komt later dan nog (jaartje of zo
Kijken wat de toekomst ons brengt

carmelo 24-05-2012

Beste Frank,

Dit is niet goed.
Hoe ik de machine ook beladen heb, het enige wat ik aan geluid kan waarnemen is iets wat lijkt op een ventilator.
Hij is dus muisstil.

Dit zou je ook tegen de monteur kunnen houden.

Mijn ervaring is dat Consumentenbelang niet veel voor je kan betekenen. Ik zou meteen contact opnemen met Electrolux.

Succes!

frankpro 11-06-2012

Nieuwe uodate.
Vorige week is er een monteur van Electrolux langs geweest en wist gelijk wat er aan de hand was (kinderziekte zal ik maar zeggen.

Er moesten nieuwe 6 nieuwe (stevigere) pennen in en 3 nieuwe schokbrekers.

Nu draaid de wasmachine heerlijk rustig tijdens het afpompen en centrifugeren.

Blij dat ik even gebeld heb, dus de klacht is naar tevredenheid opgelost