Miele W 5821 WPS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele W 5821 WPS op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

productgetest 24-11-2012
Geschreven voor: Miele W 5821 WPS

We hebben onze Beko wasmachine vervangen door deze Miele. Wat een verschil! De programmas duren wel redelijk lang als je niet voor kort programma gaat. Maar het resultaat is top! Bij de Beko moesten we nog een keer extra centrifugeren maar dat is hier echt niet nodig. De was ruikt ook echt lekker met veel minder wasmiddel en wasverzachter. Tevens is de wasmachine echt stil. Belangrijk is wel dat de machine waterpas staat. De tijdrest indicator vinden we ook top! Ook een uitgestelde was werkt prima met deze machine. Dan is de was mooi klaar bij het opstaan. We zijn erg tevreden! Tevens hebben we de Miele T 7950 WP EcoC Droger er bij aangeschaft en dat is een goede combinatie. Alleen is de droogtrommel nog een slag groter. Waardoor er meer dan een was in kan. Over duurzaamheid kunnen we nog weinig zeggen maar het lijkt er op dat dit solide duurzame machines zijn.

Hetty67 03-12-2011
Geschreven voor: Miele W 5821 WPS

Nadat mijn oude miele van 22 jaar het begaf heb ik deze machine gekocht. Ik heb hem nu 3 maanden in gebruik en het valt mij de laatste tijd op dat mijn witte was grauwer wordt. Nu heb ik een aantal wassen gedraaid met extra water en nu gaat het beter. Ik denk dat de machines tegenwoordig wel erg zuinig zijn afgesteld. Verder bevalt hij mij prima, 7 kilo vind ik ook erg fijn, de programma's duren wel lang een 60 graden was duurt wel bijna 3 uur maar omdat er veel in kan ben ik even snel klaar als met mijn oude wasmachine.

Ben ongeloof 05-12-2011

Hoeveel wasmachines heeft U?. Dezelfde tekst staat ook bij en samsungmachine

Hetty67 25-12-2011

Zou u aan kunnen geven bij welk machine deze revieuw nog meer staat? Ik heb nl maar één wasmachine en één keer een revieuw gegeven en dat gaat over deze Miele.

Gavin17 17-06-2011
Geschreven voor: Miele W 5821 WPS

Nadat mijn AEG Lavamat 625 na bijna 20 jaar 'de geest had gegeven', deze Miele gekocht. Bij de AEG was eerder één van de drie veren door het metaal heen gevreten. Bij de huidige AEG machines hangt de trommel slechts aan twee veren. Omdat bij de Miele machines de trommel aan vier veren hangt, de duurzaamheid en de 'plastic' uitstraling van de huidige AEG machines, deze Miele gekozen.
Omdat de machine vanwege het lage stroomtarief vnl. in de nachturen draait is de geluidsproductie een belangrijk criterium bij de keuze geweest. Echter...hier viel geen pijl op te trekken: vaak zijn hier geen gegevens van bekend. Naar zeggen komt dit omdat er niet een algemeen toegepaste meetmethode voor is. Daarnaast is de uiteindelijke geluidsbeleving afhankelijk van waar en hoe de machine wordt geplaatst.
Juist de geluidsbeleving bij deze machine valt mij heel erg tegen. Ondanks dat de Miele wasmachine is voorzien van een geluidspakket (wat dat ook in mag houden?) Geheel volgens de plaatsingsvoorschriften staat de machine, goed waterpas en stevig, op een betonnen vloer. Het contactgeluid tijdens het pompen en centrifugeren is heel hinderlijk hoor/voelbaar in de eronder gelegen slaapkamer. Het gaat dus om de lage frequenties. Inmiddels van alles geprobeerd zoals bv rubber trillingsdempers; deze verminderen het contactgeluid maar bewerkstelligen dat de machine hevig gaat schudden hetgeen nog meer geluid oplevert.
Inmiddels is er ook een monteur van Miele bij geweest. Naar zijn oordeel mankeert de machine niets en is deze goed geplaatst. Over het wasresultaat kan ik nog niet veel zeggen: was komt er schoon uit. Maar dat was bij de AEG ook zo.
Eerder had ik nog gezocht naar gebruikerservaringen met de 'soft care' trommel. Hier niets over kunnen vinden. Zelf heb ik de machine nog te kort voor een oordeel hierover.

Asifonly 19-03-2011
Geschreven voor: Miele W 5821 WPS

Sinds een maand de W5821 in huis met bijpassende droger T8823C. Ze staan naast elkaar opgesteld in de keuken. Na aanvankelijk problemen te ondervinden na het plaatsen van de wasmachine, die volgens de bezorgers, "stabiel staat als een huis" bonkte de machine bij het centrifugeren behoorlijk! De monteur was voor het gemak vergeten de stelpootjes uit te draaien waardoor de machine gedeeltelijk komt te rusten op de wateropvangbak die onder de Miele zit met alle herrie vandien!
Nadat wij de machine dan maar zelf zorvuldig waterpas èn met uitgedraaide stelvoetjes opnieuw hebben geplaatst blijkt het inderdaad een zeer stille machine te zijn. Het wasresultaat is zeer schoon en de programma's makkelijk te kiezen. Met 1400 toeren komt de was er vrij droog uit wat weer scheelt voor de droger.
Verder hebben wij in het "verborgen menu" een aantal extra functies geactiveerd. Met de toets "extra water" kan je uit 3 varianten kiezen. Wij gebruiken via de toets "extra water" de variant bij de witte/bonte was met verhoogd water bij wassen en spoelen plus een extra spoelgang. 2 Spoelgangen in de bonte was is misschien wel zuinig en energie bewust wassen maar ik vind het te weinig. De toets extra water lost dit probleem dus 1-voudig op.
Verder ben ik blij met de trommelinhoud van 7 kg waardoor alle was net wat ruimer in de trommel ligt en het volgens mij nog beter schoon wordt. Verder maak ik vaak gebruik van de programma's "overhemden", "jeans" en "kreukherstellend". Meestal schakel ik daar de toets "kort" bij wanneer de was niet al te vuil is. Het programma wordt dan ingekort maar komt er schoon en goed gespoeld uit.
Kortom; we zijn er in combinatie met de droger T8823C tot nu toe zeer tevreden over en heb de W5821 middels een BTW-vrije actie bij 1 van de ketens + wat extra korting voor een zeer scherpe prijs onder de € 875,00 kunnen aanschaffen.

EllenTess 06-02-2011
Geschreven voor: Miele W 5821 WPS

Heb deze wasmachine al een paar maanden in bezit en ben er helemaal gelukkig mee! De was komt er schoon uit en is nog heel licht nat dus snel te drogen aan de waslijn. Heel gemakkelijk in het gebruik en veel verschillende programma's voor verschillende soorten was. Een aantal keren een melding gehad dat ik teveel wasmiddel heb gebruikt, maar verder geen problemen met latere wasbeurten als ik de hoeveelheid wasmiddel heb aangepast.

Wat mij betreft een echte aanrader!

firehuub 27-01-2011
Geschreven voor: Miele W 5821 WPS

hebben ook de miele w5821 maar we vinden het centrigugeren niet goed was komt er nog nat uit terwijl wij zelf 1600 toeren wilde en de verkoper aangaf dat 1400 zat was hebben er spijt van.meer menssen dit probleem .hebben wel garantie verlenging,maar eeerst hier maar de vraag,groet hp

mrs mien 17-10-2011

ik heb een w5903 met 1400 toeren, volgens mij maakt het niet uit 1400 of 1600 toeren, mijn vorige machine had 1300 toeren ,die was kwam er droger uit.
Het komt doordat de machine maar 1 minuut op 1400 toeren draait, bij navraag is dat om de lagers te sparen.
Nu laat ik de machine nog een keer het centrifuge progamma draaien, jammer dat dat moet.

wasmiep1956 05-09-2010
Geschreven voor: Miele W 5821 WPS

Heb de afgelopen 7 jaar vlekken in de was gehad, heb diverse keren contact met miele gehad, hun conclusie was dat het aan cosmetica, shampoo, gel e.d. zou liggen. Echter sinds 2 maanden was ik met extra water en heb ik geen vlekken meer in de was gehad.

jeanette00000 03-09-2010
Geschreven voor: Miele W 5821 WPS

Heb de Miele nu 2 weken. Prachtige machine, doet het goed en vind hem erg stil.
Eén probleem: het waspoederbakje. Ik vind dit zeer onhandig. Had hiervoor ook een miele, maar geen probleem. In dit bakje kun je bijna geen wasverzachter gieten, zonder dat het ernaast gaat. Moet het nu eerst in de dop gieten en dan voorzichtig in het bakje. Ik snap werkelijk niet dat Miele dit zo heeft gemaakt.

moniquechr 23-01-2010
Geschreven voor: Miele W 5821 WPS

Ik ben heel blij met de machine nu ik hem een week heb, wast zeer droog en is supermakkelijk kwa bediening en ideaal het korte programma.
Volle lof, nu hoop ik nog dat de duurzaamheid ook voldoet wat men van Miele beloofd, want mijn AEG na 7 jaar kapot vond ik toch te vroeg. Dit is een van onze redenen, waarom we nu een Miele genomen hebben en de was komt er ook lekker droog uit.
Ik vind het echt een aanrader.

aalze 07-01-2010
Geschreven voor: Miele W 5821 WPS

Mooie wasmachine met voldoende mogelijkheden. Hij heeft nu enkele keren gedraaid en het valt me op hoe stil hij is. Zelfs met centrifugeren! Wat betreft mogelijkheden zijn er wasmachines die meer mogelijkheden hebben zoals het in de display vermelden hoeveel wasmiddel nodig is etc maar dat vond ik niet nodig. Voor zo'n wasmachine betaal je ook bijna het dubbele. Het gebruiksgemak is prima; Even de gebruiksaanwijzing doorlezen en je kunt je wasje draaien. De eerste keer moet de machine een keer proefdraaien zonder was en wasmiddel. Dat werd gedaan door de bezorgers. Ook stelden ze de taal in. Prima service.
Ik hoop dat deze net zo probleemloos meegaat als onze vorige, een AEG lavamat 62600 waar we nooit problemen mee hebben gehad.

12345Karin 18-11-2009
Geschreven voor: Miele W 5821 WPS

Deze wasmachine heeft veel mogelijkheden, wast erg stil (heeft ook een knop voor extra zacht, maar dat is eigenlijk niet nodig) en wast bovenal veel beter schoon dan onze vorige wasmachine.
Ook de capaciteit van 7 kilo is prettig. Je hoeft duidelijk minder wassen te draaien.
Er zit een display op waarbij de resterende wastijd wordt aangegeven en waarop staat wat de machine op dat moment aan het doen is. De wasmachine is simpel in te stellen. Ik heb de gebruiksaanwijzing niet hoeven lezen, het wijst zich vanzelf.
Ik ben dus dusver erg tevreden!
Over de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen, want ik heb 'm pas een paar dagen.