AEG T86589IH

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG T86589IH op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

goosje59 12-04-2015
Geschreven voor: AEG T86589IH

het droogproces bij handoeken exstra droog duurt heel lang 2.45.wel mischien mileu vriendelijk maar heel lang droogproces..zeker als je vaak moet drogen bij schoonheidssalon.schiet het niet op..draait die de hele dag en avond op drie trommels..mijn oude droogtrommel ging sneller.en ook door de pluizenzeef onder de trommel deur..veel pluizen als de was droog is waardoor je met een vochtige doek eerst als de was droog is de onderkant vd trommel schoon moet maken als je de was in je mand doet..en dan daarna de zeef ook elke keer uit moet doen met heel veel pluizen..en voorheen zat de pluizenzeef in de deur wat handiger was..dus ik vindt het geen fijn machine,is een ergenis met schoonmaken en de vele pluizen..

Zeven77 24-11-2012
Geschreven voor: AEG T86589IH

Oude oude AEG luchtafvoer droger had het na bijna 20 jaar begeven. Deze was altijd erg goed bevallen dus keken we weer naar AEG. We hebben voor deze droger gekozen vanwege zijn zuinigheid. Zuinig is hij wel, en mooi ook, maar verder.... Hij maakt meer lawaai dan mijn oude droger en de was komt er minder droog uit. De slaapzak was zelfs op stand "dekbed" echt niet droog en ook jeans blijft wat vochtig. Gemengd wasgoed drogen gaat ook niet echt lekker en handdoeken worden net-aan droog als ik ze instel op "extra droog". Voor ons geen topper dus; gezien de prijs hadden we wel meer verwacht.

Laura10 07-09-2012
Geschreven voor: AEG T86589IH

Makkelijk dienbaar apparaat. Niet goedkoop maar erg zuinig in gebruik.
Je kunt er alles mee droegn met uitstekend tedultaat.

maria2526 23-08-2012
Geschreven voor: AEG T86589IH

Een makkelijk bedienbare droger met heel veel mogelijkheden. Verder is het apparaat behoorlijk stil.Hij droogt goed behalve bij kleine hoeveelheden, maar dat is op te lossen door zelf een droogtijd in te geven. Er zit een lampje in, erg leuk maar zie het nut er niet van in, als je de droger opent gaat het lampje uit. Ook de deur van de droger kan je alleen maar sluioten door het klepje in te houden, dus je kan hem niet zo dichtgooien. En een minpunt is het pluizenfilter dat heel lastig is schoon te maken. Maar ik ben er heel tevreden over!

T.M.E. Snippe 01-04-2012
Geschreven voor: AEG T86589IH

met name het droge van een dekbedovertrek laat te wensen over. Ook als er weinig in de droger zit, droogt de machine niet goed.
Verschillende soorten wasgoed bij mekaar heeft ook geen goed droogresultaat. Het ene voelt een beetje klam aan, terwijkl het andere droog is.

Fam Jans 16-03-2012
Geschreven voor: AEG T86589IH

Ter vervanging van onze vorige warmtepompdroger deze warmtepompdroger aangeschaft. Mooi luxe apparaat om te zien, vooral de glazendeur is handig. Duidelijke bediening. Veel mogelijkheden. Droogt prima, verbruikt weinig energie en is vooral heel erg stil.Hopelijk gaat deze langer mee dan de vorige AEG, vandaar een laag cijfer voor duurzaamheid de vorige is 5 jaar meegegaan.Op advies van verkoper toch weer AEG gekozen

J. Thomassen 18-02-2012
Geschreven voor: AEG T86589IH

Droogresultaat is zeer goed i.v.m. uigebreide programma's. Zeer makkelijk in gebruik en duidelijke display. Handig het programma startuitstel. Hele mooie machine en zeer stil. Duurzaamheid nog niet bekend, maar als deze het net zo lang uithoud als vorige droogautomaat (ook een AEG) dan zal het wel goed zijn

M. Wieling 17-02-2012
Geschreven voor: AEG T86589IH

Net een week in gebruik. Ik zou niet weten wat je meer zou willen van een wasdroger. Het apparaat ziet er zeer gelikt uit. Mooie grote verlichte trommel voor 8 kg wasgoed. Zeer zuinig en een goed resultaat. Nu alleen nog een wasmachine erin bouwen, want dan kun je 's nachts de machine gewoon alles laten doen.

Henkie AEG 21-01-2012
Geschreven voor: AEG T86589IH

Machine geeft een goed droog resultaat en verbruikt duidelijk minder energie.
Na aflevering door Expert bleek de deur aan de voor ns verkeerde kant te scharnieren. In de handleiding staat hoe deze door de gebruiker is om te draaien. Bij het omdraaien van de deur brak de lip voor de deurbeveiliging af. Na een mailtje naar de AEG servicedienst werd gratis een nieuw onderdeel opgestuurt. Goede service !
Wel heb ik mijn twijfels over de duurzaamheid van de gebruikte kunststoffen, met name die van de filters die je na iedere droogbeurt moet openen om ze schoon te maken.

arres77 15-01-2012
Geschreven voor: AEG T86589IH

Ter vervanging van onze condensdroger deze warmtepompdroger aangeschaft. Mooi luxe apparaat om te zien. Voelt degelijk aan. Duidelijke bediening. Veel mogelijkheden. Droogt prima, verbruikt weinig energie en is vooral heel erg stil in vergelijking met de oude droger. Nog een voordeel is dat de ruimte waar de droger in staat niet meer warm en vochtig wordt. Door de aansluiting op afvoer van de wasmachine hoef je nooit mee de lade te legen. Een minpuntje is het pluizenfilter, beetje pulken om alles stof er uit te krijgen.

Marja Woubrugge 15-01-2012
Geschreven voor: AEG T86589IH

Het begin was niet zonder problemen: de deur sprong tijdens het programma open. De serviceafdeling stelde telefonisch vast dat het slot vervangen moest worden maar dat kon nog wel even duren omdat het slot uit Duitsland (!) moest komen. Ruim drie weken later was het slot er nog niet en vond de serviceafdeling het verstandig om toch maar te komen kijken. Een strakkere afstelling van het slot verhielp het probleem. Geen nieuw slot nodig en ook de wachttijd was te vermijden geweest.
De leverancier (Hoogendoorn, Alphen a.d. Rijn) was buitengewoon attent maar kon weinig doen omdat hij voor deze nieuwe machine ook afhankelijk was van AEG. Over de serviceafdeling van AEG zijn wij minder te spreken.
Na meer dan twintig jaar zonder één probleem een AEG-droger met afvoer te hebben gebruikt zijn we overgestapt op de zuinige en duurzame lavatherm. De programmamogelijkheden zijn groot maar in de praktijk blijken we toch maar een of twee programma's te gebruiken. De pluizenfilters, een grote, een kleinere en een nóg kleinere vinden we heel omslachtig. Eén keer het pluizenfilter niet schoonmaken wordt bestraft met een niet-droge was. Jammer.

Pennywafel 14-01-2012
Geschreven voor: AEG T86589IH

Enige tijd geleden deze droger aangeschaft ter vervanging van onze oude nog steeds goed werkende droger.
Het apparaat ziet er zeer mooi uit, en heeft veel mogelijkheden.
Daar heb je het eigenlijk wel mee gehad.
Sinds wij de nieuwe droger hebben stond mijn vriendin onder stroom tijdens het douchen.
Ik kwam tot de conclusie dat het kwam sinds de nieuwe droger er is.
Meteen een mail naar de service afdeling van electrolux gestuurd. Binnen 1 uur werd ik gebeld of ik het serienummer etc. kon doorgeven. Ze wilden meteen een afspraak maken voor een bezoek van de servicemonteur. De monteur kon niks vinden en zei dat wij geen goede aarding in huis hadden en het probleem dus niet aan de droger lag. Omdat de droger dus goed is moest ik €41,- betalen voor het bezoek. Hiermee ben ik het niet eens, naar mijn mening hadden ze mij dat telefonisch moeten vermelden dat er eventueel kosten aan verbonden zijn.
Tevens vertelde de monteur dat wij vaker het filter bij de condensor schoon moesten maken. De droger was nog maar hooguit 6 keer gebruikt en onderin zat het al vol met stof. Normaal hoef je dat maar eens in de zoveel tijd schoon te maken. Het normale stoffilter maken wij na elke droogbeurt schoon, dus daar zou het niet aan kunnen liggen.

Later zat ik eens het filter te bekijken en zag dat het al krom was waardoor stof kan ontsnappen naar de condensor.
Ik heb toen weer een mail naar de service afdeling gestuurd met een klacht over de rekening van de monteur en over het stoffilter. Een normale reactie krijg ik niet, alleen dat ik die rekening moet betalen. Daarna heb ik nogmaals een mail gestuurd met een nog uitgebreidere uitleg over het probleem. Als antwoord hierop kreeg ik weer alleen een melding dat ik die rekening gewoon moest betalen.

Ik ben nog niet klaar met AEG en ga net zolang door totdat ik mijn geld terug heb en het probleem met het filter opgelost is.

Verder over de droogcapaciteuten van de droger:
Dat viel ons ook tegen, wij hebben een 7 kg. 1600 tpm AEG wasmachne. Alle was die uit die machine komt kan helemaal in de droger, deze is immers een 8 kg droger.
Met de instelling op 1400 tpm en extra droog is alles nog niet droog.
Met de oude droger, een 5 kg machine een volle wasmachine was erin ingesteld op kastdroog was het altijd droog. Kortom niet zulke beste droogcapaciteiten

Duurzaamheid ben ik ook totaal niet tevreden over.
Onze ouder droger had een veel beter n steviger filter, tevens de bak van het condenswater was van de oude veel steviger kunstof. Bij de nieuwe ben ik gewoon bang dat hij bij het legen kapot gaat.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit apparaat minstns 10 jaar meegaat zonder problemen.
Het stoffilter zeker niet want die was binnen 6 droogbeurten al krom. Ook al zou die niet krom zijn dan gaat die nog niet zo lang mee, want deze moet steeds opengklapt worden en het scharnierpunt is van hetzelfde goedkope kunstof als de rest van het waardeloze filter.

Ik denk ook niet dat het veel lagere energie verbruik devdure aanschaf kosten goed maken.
Wij hebben in elk geval spijt dat we de oude droger weg hebben gedaan om plaats te maken voor dit misbaksel

riedje 14-11-2011
Geschreven voor: AEG T86589IH

Ter vervanging van een wasdroogcombinatie hebben we deze droger nu een maand draaien. Wat een verschil!

Deze machine maakt alle claims meer dan waar. Het enige (onvermijdbare) nadeel is dan het schoonmaken van het pluizenfilter. Als ze daar nou iets voor verzinnen....

Ik heb zelfs ondertussen een paar keer de stoute schoenen aangetrokken en kleding gedroogd die eigenlijk de droger niet in mocht, maar op het wol programma kwam alles er uitstekend uit.

Één verrassing, na ong. 1.5 week brandde opeens het lampje voor het schoonmaken van de condensor, dat was wel onverwacht. Sindsdien niet meer gezien.

Eindoordeel: flink aan de prijs, maar iedere euro meer dan waard.