De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG QNED QNED87 55QNED87T6B op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

HCLN 25-08-2024

Super beeldkwaliteit

Geschreven voor: LG QNED QNED87 55QNED87T6B

We hebben deze TV mogen testen via Review.nl en dat kwam goed uit omdat we nog een LCD TV hebben en we nieuwsgierig zijn naar een OLED TV. We hebben gekozen voor het model met de voet, die was makkelijk te monteren met de bijgeleverde handleiding.

Het slanke, platte Design scherm met smalle omlijsting past perfect in alle woonkamers. Aan de achterzijde is verdiepte ruimte om met de meegeleverde kabelhouders de kabel van o.a. de decoder netjes op heb hun plaats te houden.

De installatie via de standaardinstelling verliep vlekkeloos, de WIFI en de decoder werden meteen herkend. Binnen enkele minuten was de TV klaar voor gebruik. Via handmatig instellen liepen we vast bij de postcode voor het servicegebied.

Wat beeldkwaliteit betreft, stelt deze TV ons niet teleur. De 4K-resolutie zorgt voor een fantastische helderheid en kleurnauwkeurigheid, wat elke film en serie tot leven brengt. Heb je een decoder zonder 4K dan is de beeldkwaliteit iets anders maar nog zeker altijd goed. Wij hadden vanuit een bepaalde kijkhoek wel weerspiegeling op het scherm van de raampartij.

De Magic Remote afstandsbediening is zeer gebruiksvriendelijk. Hij heeft een eenvoudige en logische indeling die het bladeren door apps en streamingdiensten probleemloos maakt. Dit vooral in combinatie met de ingebouwde Chromecast en de interface van WebOS. Het wiel in het midden op de magic remote fungeert als een aanwijzer, even wennen maar daarna wil je niet meer anders.

Het ingebouwde geluid is wat minder, klinkt wat dof. Het geluid zal met een soundbar veel beter tot zijn recht komen, zekers als je van muziek en film houdt.

• Beeldkwaliteit
  • WebOS/Smart TV interface
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • spiegeling scherm

Akbulut86 24-08-2024

Mooi Televisie

Geschreven voor: LG QNED QNED87 55QNED87T6B

Ik heb de LG TV mogen testen.
De Televisie heeft een mooi en strak Design. De Beeldkwaliteit is goed. Je kunt kiezen tussen verschillende beeldmodus, zoals sport en bioscoop. Het beeld is scherp, je kunt dit ook aanpassen. Door AI wordt het beeld ook steeds scherper. Het geluid is gewoon superprima. Lekker luid. De televisie was makkelijk in elkaar te zetten en de formaat is prima. Je kunt ook gamen op de televisie. Je hebt dan super beeld. Verder moest je bij het installeren een account aanmaken bij LG, zodra dat is gebeurd kon je echt heel makkelijk bij de Apps.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Scherp beeld

MerelM1 23-08-2024

Super helder beeld, aanrader!

Geschreven voor: LG QNED QNED87 55QNED87T6B

Al een tijdje waren wij op zoek naar een nieuwe tv omdat onze vorige toch wat verouderd is. Al vaker had ik gelezen dat LG op dit moment (zeker met QNED) het mooiste beeld geeft. Dus daar was ik heel nieuwsgierig naar en toen mocht ik deze tv uittesten. En de tv valt absoluut niet tegen!

Het in elkaar zetten en installeren was zo gebeurd. Je kunt met de afstandsbediening wijzen naar de tv en zo de 'muis' bedienen, in plaats van dat je met de knopjes overal heen moet klikken. Wat bijvoorbeeld heel prettig is als je ergens moet inloggen. De meeste apps waren we zo in, voor sommige apps was het alleen nodig dat ik me registreerde bij LG. Dat heb ik gedaan, maar ik kon alsnog de apps niet in omdat werd aangegeven dat mijn LG profiel was geregistreerd in India, ik heb dat nergens ingevuld en ik ben ook gewoon in Nederland. Dus dat was vervelend maar is vast iets wat kan worden opgelost als ik contact opneem met LG. Gelukkig zit er een chromecast ingebouwd in deze tv dus ik kon alsnog al mijn apps vanaf mijn telefoon naar de tv casten.

En dan komen we bij iets wat ik ook een groot pluspunt vind aan deze tv, de ingebouwde chromecast. Dit werkt echt heel soepel en snel. De tv heeft mij op dit punt echt verbaasd.

De beeldkwaliteit is erg goed, de kleuren zijn mooi helder. Maar het is niet zó'n groot verschil ten opzichte van mijn vorige tv als ik had verwacht. Wel is het prettig dat er amper weerspiegeling zichtbaar is in deze tv, dus je kunt ook overdag donkere films en series kijken.

Het geluid van de tv zelf vind ik mwah. Wij gebruiken altijd een soundsysteem op onze tv dus zijn gewend aan echt goed geluid. Dus na een aantal dagen proberen met het geluid van de tv zelf toch het soundsysteem aangezet, welke makkelijk aan te sluiten was op de tv. En toen was de ervaring weer helemaal compleet.

Voor iemand die op zoek is naar een moderne tv die alles kan wat mogelijk is in deze tijd, is deze LG zeker een aanrader.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • App mogelijkheden

kell81 22-08-2024

TV met prachtig beeld. Een waardig alternatief voor OLED

Geschreven voor: LG QNED QNED87 55QNED87T6B

Voor ongeveer een week, heb ik de TV nu mogen testen.

Zit netjes verpakt, wel met zijn tween uit de doos halen.
De op het eerste gezicht gebruikt TV steun, is mooi central. Het zwarte central deel, is makkelijk te installeren en valt bij gebruik eigenlijk iet p.

De 55QNED87 levert een mooie beeld kwaliteit. Overdag in heldere woonkamer (5m x 3m, op circa 2m5 afstand) heb je weinig tot geen last van tegenlicht, waar je dat bij andere schermen (zoals OLED) wel hebt.
'S Avonds, dus in de donker, moest ik zelf wel wennen aan de helderheid, maar is weer gemakkelijk in te stellen naar eigen wens.

Het geluid is zoals wel vaker bij platte TV's, niet naar mijn wens.
Het mist de diepte, heeft moeite mooi te klinken in onze woonkamer, waardoor ik een soundbar in combinatie met deze TV als minimale setup aanbeveel. Wanneer je dit combineert met een surround setup, dan is het geluid in combinatie met het mooie beeld, zeer goed!
Het aansluiten van een soundbar verliep probleemloos de HDMI-ARC poort.

De eerste installatie verliep niet lekker, wij kijken televisie via NLZiet. En hebben dus geen 'kabel'. Mogelijk hierdoor was het via de Magic Remote, niet mogelijk om voorbij het regio/postcode scherm te geraken. Gelukkig was de LG ThinQ-app op de telefoon ook beschikbaar, en daarmee was de installatie/configuratie wel te voltooien.

Verder is de interface van WebOS makkelijk en overzichtelijk. Helaas zijn sommige zaken niet uit te schakelen, welke ik persoonlijk niet prettig vind (een 'banner', met bepaalde releases... ik hoef ze niet te zien… maar je kunt ze niet weghalen)
Het is deels qua indeling aan te passen, maar je krijgt al vrij snel diverse content te zien. Zoals gezegd, voor mij hoeft dat allemaal niet. De layout van bijv. GoogleTV vind ik dan een stuk 'cleaner'.

De TV beschikt wel over diverse SmartTV functies, die interresant kunnen zien.
Het voor mij nieuwe; Always Ready, plaatst de TV in standby, maar kan wel tijd/weer of afbeeldingen weergeven.
Geinig, maar opzich start de TV ook snel op. En als je een soundbar/speaker heb welke ook smart is, dan heb je de TV niet nodig voor bijvoorbeeld radio/stream.

Je kunt de TV ook gebruiken voor het spelen van games, maar omdat ik geen controller heb. Heb ik dat niet getest.
De controller kan draadloos (bluetooth) worden aangesloten, maar controller/verifieer bij de fabrikant, welke ondersteunt worden.
Hoewel ze zeggen dat het merendeel zal worden.

Overal is mijn oordeel van deze TV, een mooi (beeld)scherm voor een redelijk prijs.
Zeker wanneer deze iets zakt ten opzichte van de eerste prijs, kan dit een optie zijn voor mensen die twijfelen tussen OLED en bijvoorbeeld deze. Wanneer je een lichte/heldere kamer met flink tegenlicht heb, dan is deze TV zeker een aanbeveling waardig!

Pluspunten

• Beeldkwalitet
  • Connectiviteit
  • Design icm kabelbegeleiding

Minpunten

• Geluid

Lmn1990 22-08-2024

Fijne tv met mooi beeld en ingebouwde chromecast functie

Geschreven voor: LG QNED QNED87 55QNED87T6B

Gisteren deze tv ontvangen om te morgen testen. Mijn 40 inch televisie aan de kant voor deze slimme 55 inch smart tv. Met behulp van de app is de TV zo geïnstalleerd. Even via bluetooth de speakers koppelen, want ik ben niet echt heel erg fan van het geluid van de TV zelf als je altijd een surround set gebruikt. Maar ondanks de instellingen, EQ en verbindingsopties kun je best prima geluid uit deze tv krijgen.
Van Full HD naar 4K kijkt fantastisch. De Ai functies wel aangezet ter verbetering van het beeld en het kijkt super. Doordat het een mat scherm is heb je geen last van irritante weerspiegelingen op het scherm en zijn deze er nauwelijks. Mocht je dat prettig vinden kun je zelfs savonds de functie aan kunnen zetten zodat je minder last hebt van het licht en beter zou moeten kunnen slapen.

Mijn Chromecast heb ik na een uur uit de TV gehaald. Met deze smart TV is het helemaal niet nodig omdat deze ingebouwd zit in de televisie. De eerste momenten is het even onwennig door met de afstandsbediening op de TV te wijzen, maar na een tijdje werkt het snel en eenvoudig als een muis.
Doordat je eenvoudig al je apps op de tv kunt installeren werkt hij eenvoudig aan het draadloze (of bedrade) netwerk.

Deze tv is echt een aanrader, het enige minpunt voor mij is dat er geen 3,5mm jack aansluiting op zit voor de koptelefoon. Dat wordt dus overstappen op een bluetooth variant..

Pluspunten

• Ingebouwde chromecast
  • Mat scherm
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Geen bedrade koptelefoon aansluiting
  • Weinig bass in het geluid maar wel met EQ

Myckel Slieker 18-08-2024

Mooie tv die naar wens is in te stellen

Geschreven voor: LG QNED QNED87 55QNED87T6B

Deze tv mogen testen, Na 2 dagen zijn we al enorm enthousiast.
Het installeren was super simpel en je loopt zo door de instellingen heen.

Het scherm kijk goed en rustig dit komt mede door de verschillende pre set instellingen maar ook door de instellingen die makkelijk zelf zijn aan te passen en niet te vergeten de oog bescherming.

Het scherm heeft een Matt finish wat voor ons echt een pre is. Waar je bij andere tv's snel last hebt van weerspiegeling is dat hier een stuk minder.

Ook gamen (switch) is een genot voor de kinderen. Dit is vooral omdat de inkijk hoek bij 45graden is. Dus zelfs bijna dwas op de tv is het nog goed te zien.

Zelfs zonder decoder is deze tv uitermate geschikt. Het os web is voorzien van een groot aantal voor ingestelde appt waar onder de meest gebruikelijke als netflix, prime, disney, YouTube, enz

Deze tv is echt een aanrader en wij hebben eigenlijk geen minpunten kunnen ontdekken.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Os web is zeer uitgebreid.
  • Veel zijdige instellingen voor helderheid

Minpunten

• De eigen speakers is even wennen