De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Dennis 22-12-2016

UltraTV

Geschreven voor: Sony KD55XD8005

Ik heb deze TV een week in gebruik en ben erg tevreden over dit toestel, de vormgeving is erg mooi, de dunne metalen rand rondom laat het slanke design echt goed uitkomen en de RVS voet draagt daar heel goed aan bij, ik vind dat de TV een premium indruk maakt qua design en gebruikt materiaal. De afstandsbediening vind ik erg standaard, eenvoudig, geen fantasie en met grote Netflix en Google knop vind ik het net een reclameblok, geen porem naast mijn Marantz afstandsbediening. Het beeld is prachtig, uitermate scherp, heel veel kleur en verschrikkelijk veel detail. de 4K resolutie komt alleen tot zijn recht als een afbeeldingen van voldoende scherpte getoond worden, wat bij een telefoon niet altijd het geval blijkt te zijn. het algehele Android menu vindt ik een beetje chaotisch en vol met links en apps, ik hoop dat dit later in te delen is zodat bv. de favorieten als eerste naar voren komen. Het geluid vind ik van een normale kwaliteit, scherp helder, weinig lage tonen, het geluid komt uit de onderzijde en aangezien onze televisie naast een buitenhoek in de kamer komt het geluid even ver achter de televisie als ervoor, geen nadeel, zeker niet met muziek, behalve als mijn kinderen drukke cartoons kijken. er zitten lekker veel aansluitingen aan de TV, met name USB en HDMI, waarvan 1 het geluid van de TV naar een cinemaset, of iets dergelijks, stuurt, dat is wel een uitkomst bij het bekijken van media vanaf een USB stick, wat erg goed gaat. Hoewel ik nog geen 4K media heb kunnen proberen, buiten foto`s die er subliem uitzien op dit scherm, speelt fullHD perfect. Ik heb deze TV nog niet zolang dus heb nog niet alle functies gebruikt, maar verwacht wel dat ik meer en meer tevreden zal worden nadat alle mogelijkheden zich hebben laten gebruiken.

Pluspunten

• design
  • materiaalgebruik
  • subliem beeldscherm
  • aansluitmogelijkheden
  • Googlefuncties

Minpunten

• geluid niet vol
  • afstandsbediening is lelijk
  • google menu rommelig

Gert 22-12-2016

cinemagevoel bij je thuis

Geschreven voor: Sony KD55XD8005

Ik heb nu enkele weken de Sony 55XD80 in gebruik. Toen ik het toestel thuis uit de doos haalde, was mijn eerste indruk: 'Die is te groot voor in mijn woonkamer'. Onze sofa staat amper 2 meter van de tv verwijderd.
Diezelfde dag was ik het grote scherm al gewoon. De beleving van een film of een documentaire is nog eens zo spectaculair. Niet alleen door het superscherpe beeld, maar ook de goede geluidskwaliteit heeft hier zijn aandeel in. Het cinemagevoel komt meermaals in je gedachten.

De Sony heeft een zeer strak design waardoor het ondanks zijn groot geen storende factor wordt in je interieur.

De afstandsbediening is van stevig materiaal en voorzien van rubber. Handig wanneer je kinderen hebt, die deze vaak op de grond laten vallen.
Hij is handig in gebruik. De kinderen waren er snel mee weg.

De prijs-kwaliteitverhouding is zeker de moeite waard, kortom een aanrader.

Pluspunten

• Super beeld
  • Goed geluid
  • Makkelijke installatie
  • Strak design

Sjors Steen 21-12-2016

Groots tv kijken.

Geschreven voor: Sony KD55XD8005

Als je tegenwoordig tv wil kijken, of dat nu live, uitgesteld of via de streamingdiensten wil je hier optimaal van genieten. Tenminste ik toch.
Deze Bravia tv bied het en veel meer. Als je tijdens de snelle installatie van het menu de 'new age-achtige' muziek hoort werden mijn verwachtingen nog meer aangewakkerd. Natuurlijk blijft het onhandig om teksten in te voeren via de afstandsbediening. Gelukkig kun je dit nadien beperken door je Google account te koppelen zodat je de tv ook via een tablet of smartphone kunt bedienen.
Het geluid is zoals veel platte tv's tegenwoordig niet indrukwekkend maar ook niet rampzalig. Ik gebruik de tv als ondersteuning van mijn oude surroundsysteem. Dat bevalt mij heel goed. Sowieso is deze tv helemaal klaar om bijvoorbeeld via Bluetooth een soundbar of een ander geluidssysteem aan te sturen.
Handige tip: Gebruik je de radiozenders van je tv aanbieder, Spotify of een andere streaming. Je kunt het beeld afzetten zodat je niet altijd naar hinderlijke screensavers hoeft te kijken.
De beeldkwaliteit is indrukwekkend vooral bijvoorbeeld bij Netflix of Blue Ray.
Heel handig trouwens de 'Netflix' knop op de afstandsbediening waardoor je direct toegang hebt tot het menu. Over de afstandsbediening: de cover bestaat uit één stuk. Wel handig dat geen kruimels of ander vuil tussen de toetsen komen. Soms druk ik soms wel per ongeluk een verkeerde toets in doordat de toetsen dicht bij elkaar liggen.

Al met al valt er heel veel te beleven met deze tv. Ik blijf nog steeds ontdekken!

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Direct toegang tot Netflix en Google play
  • 'Beeld uit' functie

Minpunten

• Geluid