Philips SoClear XL3902S/22

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SoClear XL3902S/22 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

HansIJsselsteinUT 06-01-2015
Geschreven voor: Philips SoClear XL3902S/22

Heb het toestel gekocht voor mijn moeder, die steeds meer moeite kreeg met de kleine knopjes en schermpje op haar oude telefoon. Dit toestel had grote knoppen, een groot scherm met grote letters, en bovendien drie handige memory knoppen zodat moeder in een druk op de knop één van haar drie kinderen kon bellen. Dacht ik. Ook gehoorapparaat-compatibel, wat ook voor moeder een uitkomst zou zijn.

Helaas. Moeder heeft het nu een paar dagen geprobeerd en kan er niet mee omgaan. De M1/M2/M3 knoppen zijn veel kleiner dan de mooie andere, grote knoppen, en moeder kan deze drie knopjes moeilijk indrukken. Ook moet je na de M1/2/3 knop nog op de groene bel knop drukken, en dit is jammer, moeder begrijpt dit niet. Ik ook niet. Die M knoppen zouden juist voor noodgevallen direct een verbinding moeten opbouwen.

Dan het geluid. Beltonen prima, en lekker luid. Gespreksvolume is echter, helaas, standaard te zacht voor moeder. Als ik dan tijdens het bellen voor haar het volume harder zet, dit lukt haar zelf niet meer, dan kan ze de telefoon perfect verstaan. ECHTER, na het ophangen, springt het spreekvolume helaas terug naar standaardwaarde en bij het volgende gesprek gaat het dus weer mis. E.e.a. aan Philips voorgelegd, dat dit voor een doelgroeptelefoon voor senioren toch problemen zijn. Philips is het er mee eens, en adviseerde me de telefoon dan maar terug te brengen.

Het is hoe dan ook een prachtig toestel met prima geluid. Jammer dat het op zulke domme puntjes toch ongeschikt is voor mijn moeder...

p.noordhoek 21-12-2013
Geschreven voor: Philips SoClear XL3902S/22

Een toestel met een zeer snelle en gemakkelijke installatie.
Duidelijk display en heel goed geluid. Een toestel waarmee je gewoon goed kunt bellen en waarin je makkelijk nummmers kunt opslaan en vinden. Niet te veel mogelijkheden die je toch niet gebruikt.EEn goed toestel