Acer Iconia Tab W500 25,6 inch / zwart, zilver / 32 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Iconia Tab W500 25,6 inch / zwart, zilver / 32 GB op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

puckie1983 12-07-2011

Net een paar dagen in bezit. Even wennen met het touchscreen maar dat heb je zonder de knie. Nieuw uit doos had deze tablet een paar min puntjes nl: rechts boven lag het scherm was hoger uit de frame, ook zat er plastic bij de ventilator aan de binenkant dit leek net schade.
Deze tablet gekocht bij staples (voor heen office center). Ben met deze tablet terug gegaan en zonder problemen kreeg ik een nieuw tablet ook nieuw indoos. Deze was beter nog wel hoogte verschil in beeldscherm maar stukken minder. Super service bij staples nijmegen

Ron L 16-06-2011

---------- update review 16-06-2011 ----------
Na enkele weken in bezit nog maar eens wat ervaringen:
TOP-apparaat, absoluut een aanraders voor (vooral, maar niet uitsluitend) zakelijke gebruikers:
Alle functionaliteit van een laptop maar 10x meer portable. Lees je stukken mee tijdens de vergadering zonder een "laptop-schild" tussen jou en de anderen. Lees lekker je documenten, e-mail in Outlook of surf op internet op de bank.

GPS was leuk geweest in dit apparaat, maar ik mis het ook niet echt. Ik heb er voor 25 euro een Trust DVB-T usb adaptertje bijgekocht en zit er zonder problemen op ELKE locatie naar de publieke omroepen te kijken met geweldig beeld.

Een sleeve of map om het scherm te beschermen is wel aan te raden (voor elke tablet).
Ik ben eigenlijk alleen maar enthousiaster geworden de laatste weken. Geweldig apparaat.

---------- oude review 30-05-2011 ----------
Even voor het weekend een Acer W500 gekocht. Ik ben al maanden op zoek naar een goede tablet en heb er inmiddels vele gehad, gezien en gebruikt. Ik tijfelde tussen deze en de Acer A500 (met Android 3). Mijn vriendin heeft sinds deze week een Samsung Galaxy Tab 10.1 met Android 3 dus ik had al wat vergelijkingsmateriaal.

Eerst indruk: Robust apparaat, niet echt licht maar voel wel solide en stevig aan. Scherm is helder en duidelijk. Opstarttijd is acceptabel maar wel 2x zo lang als de Andriod variant (de Acer A500). Deze tablet wordt geleverd met Windows 7 Home Premium inclusief restore DVD's. Als je van W7 houdt: het is een voledige windows 7 versie, dus niet embedded. Dat betekent dat je in principe elk programma dat op een Windows 7 pc draait ook op deze tablet kan draaien. Restoren kan met een (zelf-te-regelen) extern DVD-station op een van de USB-poorten.

Nadeeltje van Windows 7 is wel dat je meteen een hele bulk met software updates moet downloaden en als je daar het geduld voor opgebracht hebt ben je er nog niet... Wacht dan gerust nog maar een uurtje voordat de overige software van Acer is geinstalleerd. Als dat eenmaal gebeurd is ben je echt een paar uur verder maar dan heb je ook wat. Bij deze tablet wordt een PROEFversie van McAfee voorgeinstalleerd. Ook staat er een complete office 2010 suite op waar je zelf een Product-ID voor moet kopen en invoeren. Acer heeft er zelf nog de nodige extra software opgezet maar dit zijn over het algemeen heel handige en leuke programma's speciaal voor een touch-bediende "pc".

Het opstarten duurt ca. anderhalve minuut. Zet je de tablet uit in sluimerstand i.p.v. afsluiten dan ben de volgende keer in ca. 45 seconden weer aan het werk.
Wifi is gemakkelijk in te stellen en werkt uitstekend. De opslag is een Solid State Harddisk van 32 GB, vrij weinig: Windows met de apps vreet daar al twee-derde van op! Je kan echter wel uitbreiden met een SD-card.

Verder vindt je de volgende zaken aan de buitenkant: een koptelefoonaansluiting, een power/standby knop, volumeknopjes, een windows knop, een HDMI-aansluiting, webcam voor en achter en last-but-not-least: 2 USB-(A-)poorten. Vooral dit laatste heeft mij deze laten kiezen. Je kan op die manier eenvoudig bestanden en programma's van je pc op een stick op de tablet installeren en gebruiken. Absoluut een pluspunt, zeker omdat je je office documenten ook kan openen en bewerken in een échte MS-office versie.

Het 10.1 inch scherm biedt een 1280x800 resolutie die groot genoeg is voor vrijwel elke Windows toepassing. (Dit is wel HD maar geen FULL-HD) Het afspelen van HD-filmpjes gaat op de accu niet geheel zonder schokken. Aan de stroom gaat dit een stuk beter. Lagere kwaliteit filmpjes (MPEG, MPEG2 e.a.) gaat wel vloeiend op dit apparaat, ook op de accu. Ook heeft het scherm een goede invalshoek. Er zit een goede videokaart in. Beeld via HDMI op de tv is geweldig.

Bluetooth werkt goed en speelde binnen enkele minuten al mp3 op mijn telefoon af en liet het geluid ervan op de tablet horen!

Op de accu kun je vele vele uren werken. Opladen duurt echter ook wel een paar uur.

Veel lof over dit apparaat maar toch een paar minpuntjes:
- De USB-poorten zitten beiden aan de onderkant, niet zo erg praktisch.
- Schijf (Solid State) is voor Windows 7 erg aan de krappe kant. Je hebt minder dan de helft over voor je eigen bestanden. De schijf is wel snel.
- De processor had iets sneller gemogen. 1.5 Ghz was waarschijnlijk een betere keuze geweest van Acer maar toch presteert de 1.0 GHz nog niet zo slecht.
- Sommige dingen in Windows 7 zijn erg lastig zonder een nauwkeurige muis/toetsenbord te bedienen. Het virtuele toetsenbord is soms moeilijk op te starten en neemt erg veel schermruimte weg. Een keuze voor een minder uitgebreidt toetsenbord had erbij moeten zitten (bijv. nummerieke toetsen onder een aparte knop) Dan had je meer van het scherm erachter kunnen lezen.

OVERAL: Absoluut een aanrader voor zakelijk gebruik: je kan er (bijna) ALLES op en het is 100% compatible met je pc. Je kan er op je bedrijfs- of thuisnetwerk ook gewoon mee op je eigen pc komen, wat je met Android niet zou lukken. Je kan er dus mee naar netwerkprinters afdrukken. Gewoon een goed, degelijk handzaam en multifunctioneel apparaat.