Yarvik TAB410 25,4 inch / zwart / 4 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yarvik TAB410 25,4 inch / zwart / 4 GB op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,3

Pautlje 24-05-2012

Ik heb deze tablet gekocht omdat hij qua prijsklasse mooi tussen de goedkope meuk en de dure tablets in staat. Een mooi middenklassertje dacht ik.

2 weken in gebruik en ik kan werkelijk waar nergens positief over zijn. Geen contract met Google dus geen google play. Ook geen Flash en Youtube hoef je niet te proberen.
Het alternatieve market systeem dat GetJar heet bevat weliswaar heel veel apps maar veel daarvan zitten vol grafische fouten.

De accu heeft problemen waardoor de tablet zomaar na 5 minuten (al dan niet met waarschuwing) afsluit omdat de accu leeg zou zijn. Opnieuw opstarten (wat dramatisch lang duurt) is dan de enige optie.

De oplader sluit niet goed aan, ook al brand het controle-ledje wel als je de lader aansluit. Na 3 uur laden zul je er soms achter komen dat de batterij nog steeds leeg is.

Probeer niet met de tablet te draaien als je aan het surfen bent of een app gebruikt, 50% kans dat OF je app word gesloten OF het apparaat vastloopt.

Touchscreen reageerd vrij stroef, in de handleiding zul je lezen dat dit touchscreen eigenlijk bedoeld is voor een pen. Dit staat niet op de doos vermeld. (Dat je geen Google Play hebt en geen Youtube kan gebruiken staat ook niet op de doos vermeld)

Naast bovenstaande problemen loopt de tablet ook nog eens om de haverklap vast, het langste gebruik wat ik tot nu toe heb meegemaakt zonder problemen is nog geen 30 minuten.

Al met al een zeer, zeer slecht product en ik kan het echt niemand aanraden.

Pautlje 12-09-2012

Beste LinJane,

Verkoop alsjeblieft geen onzin...
Yarvick heeft helemaal geen upgrade naar 4.0 voor de TAB410, dat ziet iedereen die "yarvik 4.0" intikt in google in de eerste hit. Die heet trouwens ook geen Gingerbread.
Hieronder nog een linkje naar de Yarvik forums over jouw upgrade.
Beantwoord door een moderator van Yarvik die zegt dat er geen upgrades komen, lijkt me duidelijk toch?

LinJane 06-06-2012

Beste Pautlje,

Ik heb ook de Yarvik410 10 en alles werkt. Youtube, uitzending gemist,tv kijken via telfort. Dat google play niet werkt wordt verholpen als je de android versie update naar gingerbread 4.0.
Op het forum van Yarvik staat hoe je dat kunt doen.

Ik ben er super tevreden over!

Lin

Peter van Dee 13-01-2012

Prima apparaat zeker voor het geld dat ik ervoor heb betaald.Vrienden van mij hebben de Yarvik tab411 gekocht en zijn veel minder tevreden dan ik met mijn Tab 410. Op de 410 zit standaard een e-reader en bij de 411 is het een heel getob om daar a) een reader voor te vinden die goed werkt en b)als je er één hebt gevonden (FBReader) dan zit je met een e-book reader die vrij ingewikkeld is. Ook zit er op de 411 geen aansluiting om bedraad verbinding met internet te maken dus je bent altijd afhankelijk van WI-FI.
Dus naar mijn idee is de 410 beter dan de 411 met als vermelding dat de 410 moeilijk te vinden is en vermoedelijk uit het a-sortiment is gehaald. Maar nogmaals ik ben erg blij met mijn Yarvik Tab 410 en mijn vrienden minder met de 411.

1996 man 12-11-2011

Niet echt positief loopt staads vast en die apps is ook niks

Jordy83 31-08-2011

Mooi vormgegeven tablet niet zwaar en ligt goed in de hand. Ben je echter op zoek naar een tablet die snel is, waarmee je gemakkelijk en vlot van alles kunt opzoeken, typen etc. Dan is deze Yarvik niet je ding. Hij is erg traag in handelen en het scherm is resistief, hard drukken dus.
Een leuke en goedkope tablet, maar spaar beter door voor een die wél snel is zoals een tablet hoort te zijn. Met 1ghz had ik er veel meer van verwacht.

1969 man 12-11-2011

klopt helemaal wat een rot ding zeg zonde van de centen !!