ViewSonic ViewPad 7 7,0 inch / zwart, zilver / 0,5 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ViewSonic ViewPad 7 7,0 inch / zwart, zilver / 0,5 GB op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Ruijs 11-11-2011

geweldig apparaat, absoluut value for money. In het begin moeten wennen aan Android, maar elke bedieningsfout is simpel te herstellen zonder enig dataverlies. Telefoon is helder, bediening en installatie simpel. Schiitened helder scherm, wel last van zonlicht, maar als je het scherm schoon houdt gaat het prima. Mailen en telefoneren kan je met een batterijlading vrijwel de hele dag als je Bluetooth uitlaat en natuurlijk niet gaat streamen. Gewoon net doen alsof je altijd op 3G zit. 3GWatchdog (gratis ap) helpt je de mb's te beheren. Past in je binnezak. Wordt helemaal compleet met stevige en praktische hoes en integrale oortelefoon geleverd. Kortom absolute aanrader. Bij Dixons gekocht voor € 169,00 met goede uitleg en zeer vriendelijke service.

rollingjohn 02-11-2011

Ben nog steeds tevreden over de Viwpad behalve de accu want die is toch vrij snel leeg. Misschien dat het komt omdat ik hem veel gebruik of dat ik toevallig een accu heb met een beetje mindere kwaliteit. Jammer is dat het scherm een beetje te glad is nu ik een verminderde handfunctie heb. Misschien dat ze het scherm wat zachter hadden kunnen maken,zadat je wat makkelijker met het scherm kan schuiven.

1955 17-09-2011

Geweldige aanvulling tussen de pc thuis en de laptop of extra mogelijkheid van mobiel zijn. Dit apparaat kun je zowel via wifi als via 3g gebruiken. Simpel te gebruiken wanneer je in het bezit bent van een duo-sim! Zelf het bellen via je 3 g abonnement gaat zeer goed. Gewoon kopen deze 7 inch viewpad van viewsonic.

Peter D42 06-09-2011

Wat een prachtig apparaat! Zeer tevreden mee. Hiervoor had ik een ZT-180, die was beduidend slechter op alle punten. En dat met de standaard Viewpad 7 ROM.

PRO:
- Snel (het lijkt wel of er geen 600MHz maar een 1,2GHz chip inzit),
- goede GSM/GPRS/HDSPA,
- goede GPS,
- goede Wifi-ontvangst.
- Voelt stevig.
- Batterijduur, wel iedere avond laden, maar verder de hele dag te gebruiken, ik schat dat ik hem zo'n 10-12 uur gebruik per dag.
- 7 inch, de ideale maat: e-reader goed leesbaar, past toch in kontzak of binnenzak.

Contra:
- Kompas zou iets beter kunnen (waggelt en treuzelt een beetje in bv Google starmap en Layars).
- USB-stekker zit aan de verkeerde kant / je kunt hem niet op z'n kop zetten (raar is dat)
- Geluid is ietsje zacht (zie Volume Hack),
- (auto)lader van 2000mA nodig (heb ik erbij gekcht)

MHersbach 18-08-2011

Beeldscherm, 7", is kleiner dan een iPad, maar dat is een voor- en een nadeel: Beter vervoerbaar dan een iPad maar iets minder beeld.
De helderheid van de display is in zonlicht redelijk.
Opstarten is direct (< 1 sec).
Accuduur: enkele uren. Slim gebruik van bluetooth en wifi en het gratis appje 'battery left' kan dit nog verder optimaliseren.
Het interne geheugen van 0,5Gb is minimaal maar dit is eenvoudig oplosbaar met een microSD card en de gratis app 'App 2 SD'. Aanschafprijs €149 via iBood. Ik vraag mezelf af: 'Waarom zou iemand het drievoudige investeren in een iPad voor een apparaat dat met de huidige snelheid van vernieuwing toch minder dan 2 jaar mee zal gaan?'. Generiek vergelijk Android vs IOS:
Android appstore, helemaal open, ongecontroleerd, alles nagenoeg gratis. Apple appstore, gecontroleerd, dik betaald.
Zolang ik mezelf realiseer dat er geen persoonlijke data op de Viewpad komt, is deze voor mij de betere keuze tov Apple alternatief.

lctinga 30-10-2011

1/ Werkt 'App 2 SD' op de Viewpad 7 ondanks dat het Android 2.1 is ?

2/ Is er al een officiele upgrade naar Android 2.3 ?

Vast bedankt voor info !

Mvg.
Leen Tinga

rollingjohn 15-07-2011

Heb deze viewpad een paar weken in bezit en ben er redelijk verslaafd aan geraakt. Omdat ik noodgedwongen veel op bed moet liggen is dezel viewpad een prima alternatief voor de laptop. Redelijk snel, Android met de mogelijkheid om diverse apps te downloaden. Duidelijk groot scherm, je kan er zelfs handsfree mee bellen.

Michel72NL 03-06-2011

Zeer mooi vormgegeven tablet.

Scherm heeft refelcties maar daar door juist scherper dan een mat scherm.

3G dus ook zonder WIFI kun je op het internet (en bellen, kun je de telefoon op vakantie thuis laten).

Android 2.2 en toegang tot marketplace (integenstelling tot veel andere tablets kun je makkelijk aan apps komen).

Deze tablet wordt herhaaldelijk besproken als het enige goedkope alternatief op de Samsung tab.

Timon de Vries 14-05-2011

Een prima tablet heb er veel plezier van. Slechts 1 minpunt is dat hij geen adobe flash 1.x ondersteund.

faaann23 15-01-2012

Heb je ook een word/excel en zo op deze tablet?