Yarvik Xenta 10 10,0 inch / zwart / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yarvik Xenta 10 10,0 inch / zwart / 16 GB op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

sprokkeltje 24-06-2015

De Yarvik Tablet Yarvik TAB10-201 Xenta 10 inch 16GB WiFi
Ondanks dat het er 15% defect retour gaat worden deze nog steeds onder verschillende merknamen verkocht.

1. Problemen met het scherm
2. Laad naar enige tijd niet meer op, en/of het scherm knippert tijdens het aan sluiten van de lader.
Dit komt door het zeer brakke onderdeel in de tablet zelf
Als hier wat meer aandacht aan was besteed dan was het zeker geen 15 % retour geweest.
Ik heb er inmiddels via een kunst ingreep 4 gerepareerd, maar hoelang dit goed blijft werken ??

Spaar wat langer en koop een bekend merk wat achter het product staat.Zo voorkom je een hoop ergernis

jongenwi 11-11-2013

Voor een tablet van 149 euro. Kan men niet verwachten, dat deze dezelfde kwaliteit heeft als een Samsung of een Apple. Echter als men kijkt wat de mogelijkheden zijn. Geheugen heel simpel uit te breiden met een microsd kaart. Usb stick met 32 Gb aan films of muziek geen probleem. Eigenlijk gezien de prijs en de geleverde kwaliteir. Is het een leuke tablet, voor de smalle beurs

Jochen82 12-11-2013

Apple of Samsung is toch wel degelijk beter qua besturing, aanraakvermogen etc. dus ZEKER niet te vergelijken. (en ik ben geen Apple fan!).

A goed apparaat voor de prijs
B voor zo'n apparaat mag je niet veel vragen!

ben een optimistisch persoon maar ik zeg B

verder is mijn tablet wéér in de reparatie aangezien het contactpunt om op te laden in de tablet kapot is.

conclusie zowel software als hardware laat zich te wensen over.

Bossie_Bos 30-10-2013

Mijn kinderen hebben van hun spaargeld zo'n tablet gekocht en in eerste instantie zag het schitterend uit, goede accu e.d.
Na een paar maanden ging de eerste stuk (de connector voor ac in de tablet) werd zonder mopperen opgehaald en gerepareerd, maar wel 8 weken kwijt. Nu vandaag ging deze voor de tweede keer stuk op hetzelfde euvel. Bij BCC Hoorn mocht ik deze vandaag omruilen voor een ander (nu maar een Samsung genomen).
De andere tablet ging na 3/4 maanden op hetzelfde euvel stuk maar deze werd geheel vervangen, duurde door een fout van hun 12 weken.
Er zit gewoon een ontwerpfout in dit ding en dat weten ze anders zouden ze niet zonder vragen de tablet laten ophalen, verschepen naar Duitsland voor reparatie en weer terugsturen.

wvzwam 20-08-2013

Gemiddelde accuduur en opstartsnelheid. Scherm aan de randen minder gevoelig.
Na 6 weken gebruik start apparaat niet meer op. Terug naar RMA service. Nog even deze service afwachten

wvzwam 09-12-2013

Aanvulling: Prima service! Pick up and return volledig geregeld. Binnen enkele dagen terug en tot op heden (09-12-2013) uitstekend werkend. We hebben ook een Samsung 10" in huis, maar qua functionaliteit zie ik geen verschil. Hooguit de afwerking, maar dat is het prijsverschil meer dan waard.

Trammart 15-05-2013

Besteld bij Bol.com. Perfecte levering!
Uitgepakt en snelstartgids doorgekeken. 5 sec aan/uitknop indrukken en het apparaat moet opstarten. 5sec, 10 sec, halve minuut ingedrukt, niets gebeurd. Gevloek en getier en weer inpakken om retour te sturen naar Bol.com. Ben bezig het plastic er weer om te doen, toen verrek start het apparaat in een keer op.
Wonderbaarlijk. Mooi beeld, goed geluid, prima wifi verbinding en zeker zo snel als mijn Asus Prime.
Even gelezen in de gebruikershandleiding, die op het apparaat zelf staat.
Daar staat duidelijk, dat het eerste opstarten wel 2 tot 3 minuten kan duren! Had ik dat maar geweten! het volgende opstarten gaat prima.
Accu na eerste opladen heeft het ongeveer 6 uur( met intensief gebruik) uit gehouden

Trammart 15-05-2013

Gewoon via meegeleverde USBkabel aan de PC.
Geen drivers nodig!

karinp81 14-05-2013

Helaas ga ik morgen voor de 2e keer terug met dit tablet. De eerste keer laadde het tablet niet meer op. Nieuwe gekregen. Nu krijg ik het tablet niet meer aan!
Als ze deze keer ook niet kunnen repareren dan zit ik er sterk over te denken om een ander merk aan te schaffen.
Voor de rest werkt het tablet wel goed, dus baal er wel van.

base64 06-05-2013

@ I-Know. De Yarvik Xenta 10 is geheel identiek aan de Kruidvat Proline 2 10 inch. Ik heb beiden gehad en behalve de lader is er geen enkel verschil. Uiteraard zijn de firmware`s ook uitwisselbaar.
Aardige tablets als je een goed exemplaar treft. Vooral de accuduur en de wifi prestaties kunnen erg verschillen tussen diverse exemplaren. Storend gezoem in het geluid en slecht werkend touchscreen zijn tevens een veel voorkomende klachten.

Jochen82 05-04-2013

180 euro betaald bij kijkshop.
geen verkeerd apparaat, echter had ik verwacht dat hij met z'n 1.6 dc iets sneller zou zijn.
* Micro sd erin en dan nog vinden.
* het beeldscherm is niet zo scherp zoals er word verteld bij
youtube review
* Bij bv mayong merk je dat waar jij tikt / duwd niet altijd
goed overeen komt.
* Opstarten ben ik gewend van HTC ONE in 5 sec.
* Accu duur licht aan je eigen gebruik en welke apps
* Qua geluid heb ik niet echt iets op aan te merken.
* De camera is rond uit iets voor 2005 en niet van nu.

conclusie prima padje voor erbij
maar geef toch misschien liever een 100 euro meer uit

gr. Jochen

Menjo 06-03-2013

Conclusie: heel veel waar voor je geld. Je vraagt je af hoe goedkoop een goede tablet kan zijn.

Design is mooi, plat met afgeronde hoeken en degelijke constructie. Achterkant glad.
Meer dan genoeg poorten zoals HDMI en USB.
Start met 20 seconden op en dan kom je in een mooie kale Android 4.1 versie. Simpel maar perfect werkend.
Scherm helder en kleurrijk, ook uit meerdere hoeken. Geluid kan hard genoeg en heeft zelfs iets van bastonen. Soms een klein kraakje bij stemgeluid maar niet storend.
Android werkt soepel en slim, je scrollt zo door het menu en de instellingen heen. Alles werkt heel intiutief.
Standaarbrowser doet ook goed zijn werk, installeert snel flash wanneer nodig en laad snel de juiste pagina's.
WIFI ontvangst is ook goed, ook op bovenverdieping geen problemen ondervonden.
Camera is oké, maar ik koop ook geen tablet voor de camera en voor dit geld moet je ergens op bezuinigen.
Ook de Play Store werkt top!
Batterijduur is bovenverwachting, 5 tot 7 uur en de standby-modus is nog zuiniger.

Min/aandachtspunten: achterkant is wat glad, dat zou men misschienw at lastig kunnen vinden bij het vasthouden. Als je in de browser de tabbladen wil aanklikken reageert het scherm niet altijd goed. Accu laadt langzaam op als je de tablet aan hebt staan, gaat stukken sneller als hij uitstaat. Android update (als die komt) moet handmatig via de site.

Al met al een topaankoop voor dit geld. Zeker als je hem vergelijkt met bv de Samsung Tab 2.

Menjo 06-03-2013

Ter aanvulling: Als je glasvezel hebt van Glashart dan kan je speciale App downloaden en daarnmee LIVE tv kijken, ke TV bedienen, programma's opnemen en de TV gids raadplegen. SUPER!!!

guitargerrit 20-02-2013

Ik heb hem nu een week in mijn bezit en ben er zeer tevreden over, hij doet precies wat ik er van verwacht.Ik vind alleen de randen een beetje scherp als ik er een tijdje mee bezig ben.

Hompie666 11-02-2013

Vandaag inmiddels de 2e retour gestuurd, had hem toch weer aangeschaft voor een scherpe prijs.
Helaas bij dezereageerde het scherm erg slecht op aanraken vooral aan de bovenzijde, 3 dode pixels in het beeld (kan met elk scherm uiteraard gebeuren) accu laadde wel op maar gaf steeds leeg en rood aan en het geluid is gewoon ronduit slecht.
Heb vandaag een Samsung Galaxy Tab 2 10.1 gekocht en dat is echt een hele verademing, wel 70 euro duurder (met cashback) maar dat is het dubbel en dwars waard.

henkbreimer 10-02-2013

Mooie tab maar loopt heel vaak vast bij , internet , YouTube. Verder niet duidelijk hoe je android moet opwaarderen .

Mike Muis 08-02-2013

Best een leuke tablet maar geen firmware en geen drivers om de tablet aan te sluiten op een PC. Een beetje vreemd voor een Tablet van ruim 200 Euro.Op vragen wanneer de drivers te downloaden zijn reageren ze niet op het forum of draaien om de zaak heen. Bijzonder jammer want het is best een leuke tablet.

Mike

Linuxer 11-02-2013

Vergeet de opmerking van Mike over de "driver". Wat hij wil is niet als gebruiker bestanden uitwisselen met de tab. Hij wil ontwikkelen middels de utility 'adb'. Heeft niks met de bruikbaarheid van deze tab te maken.

Mike, je kunt je vraag denk ik beter stellen op androidforums.com, slatedroid.com of een ander ontwikkel forum. Op kieskeurig snappen de meeste mensen niet meteen wat je bedoelt als je het over "verbinden" hebt.

P.S. Werkt de Ziggo TV kijk applicatie? Is de tab geroot? Issie tijdelijk te "unrooten"?

Mike Muis 10-02-2013

Als jaren lange gebruiker van Linux maak ik met Andoid SDK applicaties voor Android/Linux/Unix. Als ik zeg dat de drivers er niet zijn dan bedoel ik de drivers om met Android SDK verbinding te maken met het tablet zoals op de meeste andere tablets zeer goed mogelijk is. Zodra ik het tablet aansluit vraagt hij om de USB drivers (die door windows zelf gevonden worden) en hij vraagt om een Xenta ??? driver die nergens te vinden is. De drivers om te flashen werken wel maar dan staat het tablet in een andere modus. Ik heb inmiddels een Asus transformer getest met de zelfde chip set (rock 3066) en die geeft geen enkel probleem. Dus vandaar mijn reactie dat het jammer is.

llesmagnacs 11-02-2013

Hoi Mike, je hebt geen drivers nodig. Dat staat ook in de handleiding. Als je computer vraagt om een stuurprogramma moet je dit negeren. Daarna is toch je tablet als een externe opslag op de pc terug te vinden. je kunt hier de handleiding downloaden (staat ook op je tablet) http://www.gebruikershandleiding.com/Yarvik-TAB10-201/handleiding-5-487965.html

I-Know 11-02-2013

Uh, heeft dit niks te maken met dat de drivers al gereeds staat in de root van deze tablets!, ik draai met Windows 7 en 8 en ondervindt helemaal totaal geen problemen. zelfs de mini hdmi uitgang werkt geweldig!.
Wat mij overigens opvalt bij veel mensen. Dat de meeste helemaal gefixeerd zijn op het OS en de Apps van een tablet. Volgens mij moet je een apparaat gericht aanschaffen. Zolang het OS stabiel is wil in helemaal mijn tablet niet updaten. En wat is de meer waarden daarvan?
Veel mensen hebben hun tablet vol met Apps staan waarvan ze maar amper maar 20% gebruik van maken.
Maar het staat zo leuk tegenover vrienden en familie, vervolgens hoor je deze maar dat ding alleen maar blingen omdat elke app actief staat en dan wel weer is geüpdatet!
Gebruik hem gewoon waarvoor je hem echt wil gebruiken, mail, films, strips, internet.
En gooi hem niet vol met onzin Apps die eigenlijk alleen maar in de weg staan.
Deze tablet is geweldig voor films en strips, en lekker je snel je mail te kunnen lezen.
En dat voor zo’n lage prijs hoef je volgens mij niets te klagen toch ;-D

Linuxer 09-02-2013

Met een Android apparaat heb je in de regel helemaal geen drivers nodig om de SD kaart te kunnen benaderen van af je computer! Het ding meldt zich aan als "mass storage device". Soms moet je in het instellingen menu van Android kiezen voor "software connectie" of "mass storage". Meestal komt er een pop up scherm in Android als je de USB kabel op je PC aansluit. Dan kun je meteen kiezen voor "software" of "mass storage". Hangt af v/d Android versie en wat je fabrikant heeft aangepast aan de standaard Android versie.

Dit is algemene kennis of het staat in de gebruiksaanwijzing van je Tab. Vandaar dat de fabrikant er niet op in gaat. In de winkel waar je het apparaat kocht moeten ze je dit kunnen uitleggen. Maar meestal is hun interesse in de klant WEG zodra die zijn centen afgegeven heeft. Succes :)

Linuxer 12-02-2013

@I-Know: werkt TV kijken via Ziggo op deze tab? Want dat wil nog wel eens moeilijkheden opleveren met de "B-merken".

bennie 65 03-02-2013

ben tot nu toe zeer tevreden met dit tablet gekocht voor 199 euro bij scheer & foppen . scherm en mogelijk heden goed accu had beter gekund . kan mij iemand vertellen hoe je apps op je micro sd kaart laad.? b.v.d bennie

karinp81 22-01-2013

Zeer goed tablet voor weinig geld. Wifi verbinding is bij mij uitstekend in alle vertrekken van mijn huis. Live tv via mijn provider gaat ook erg goed. Lekker nog even in bed tv kijken met goed beeld.
Ik gebruik het tablet voor mail, internet en spelletjes en ben er zeer tevreden over. De laptop staat al enkele weken in de kast en is bijn niet meer gebruikt.
Vanuit de standby stand is de tablet zo aan en indien je alle apps sluit kost dit ook geen energie.

1 min puntje....het geluid met skype vind ik wel erg zacht. Beeld is verder wel goed.

karinp81 12-06-2013

Tablet teruggebracht naar mediamarkt. De aan\ uit knop was zeer slecht. Schijnbaar heeft yarvik de policy dat tablets niet gerepareerd worden, maar dat je het geld terugkrijgt. Ondertussen had ik al besloten om voor de samsung galaxy tab te gaan. Gelukkig voor mij kreeg ik vorige week officieel bericht dat ik het geld terug kreeg. In deze week had mediamarkt de vakantiegeld actie + de actie vamn samsung €50 cashback. Heb nu de samsung voor onder de €200! Dus goedkoper als wat ik voor de yarvik had betaald.

Maikel29 20-01-2013

Prima tablet wat voor mij aan alle voorwaarden voldoet. Gelukkig heb ik geen problemen met de WIFI, ook in andere kamers is er goede verbinding. Zeer snelle opstart en een mooi scherp scherm. Een aanrader voor ieder die een tablet zoekt voor niet al teveel geld.

Linuxer 21-01-2013

Kun jij met de Ziggo app behalve de TV gids, ook naat live TV kijken met deze tab?

Let op; je moet dan wel TV en internet van Ziggo hebben.

guitargerrit 20-02-2013

Ik heb hem nu een week in mijn beziet ben ook zeer tevreden er over , alles werk prima ook met WiFi.
Ik vind alleen de randen een beetje scherp als ik er een tijdje mee bezig ben.

I-Know 09-01-2013

Gewoon een geweldige tablet voor zeer weinig geld.

Wat mag je verwachter voor rond 200 euro! een perfecte reader voor je strips i.i.g. !!! spelen van diverse spellen gaat net zo vloeiend als op mijn Nexus 7 alleen zijn de kleuren van de Nexus iets mooier. maar niet echt schokkend te noemen.

Deze tablet is uitbreidbaar tot 64Gb is dat wat! internet gaat zeer vloeiend en hij is voorzien van de laatste 4.1.1 Jelly Bean.

Voor dit geld heb je echt een mooie tablet in handen die zeer goed aanvoelt.

Accu gaat zo'n 6uur mee als je spelletjes speelt of filmpjes bekijkt op youtube.

Wil echter nog een hogere resolutie dan moet je gewoon doorsparen en het dubbelen uit willen geven, ik merk geen verschil als ik mijn strips leest op deze tablet of op een iPad 2 met dit verschil dat ik al mijn stript heb staan op een 64Gb micro SD.

Hompie666 04-01-2013

Mooie tablet, erg snel maar echt 100% identiek aan de kruidvat Proline 2 tablet voor 159,99.
Accu onstabiel en beeldscherm flikkeringen zijn niet uitgesloten, ook witte vlekken in het scherm kunnen voorkomen bij dit model, zoals mij is overkomen, precies dezelfde problemen als met de kruidvat Proline 2 tablet die ik ook al terug had gebracht.
Deze tablet ook al na 1 dag al terug gebracht.

Hompie666 01-02-2013

Scherm en de hardware is precies hetzelfde als de Proline 2 (lees maar op diversen forums)
Dat ie 64 MB aan kan i.p.v. 32 MB wil niet zeggen dat ie dan beter is en anders !
Maar goed dat is mijn ervaring en die waren voor beiden tablet helaas niet positief, sorry dat dit anders opgevat wordt.

Linuxer 07-01-2013

Hoe weet je zo zeker dat het dezelfde is als van het Kruidvat? Zou kunnen hoor. Sommige fabrikanten zoals Yarvik, Sweex en Qware kopen in China en laten er daar al hun eigen merk op zetten. alleen zin de prijsverschillen dan niet zo groot...

I-Know 09-01-2013

Hompie666, voordat je iets schrijft moet je wel 100% zeker ervan zijn dat het zo is.

Jouw suggestie dat dit dezelfde tablet is dan de Proline 2 is complete onzin en slaat werkelijk nergens op.
Zit een heel ander scherm is, en de Proline kan maar max 32Gb aan.

weiland. 28-04-2013

Ik heb hetzelfde probleem. 8 dode pixels na 1 dag toeval...?

verjaardag 03-01-2013

Het tablet ziet er goed uit.
De kleur van het scherm is goed.
De bediening is makkelijk.

Een groot min punt is de wifi ontvangst.
Zelfs in de buurt van de modum/router valt de ontvangst soms weg.
Een gering bereik bij enige afstand. Jammer.

rvdenden99 22-01-2013

Dat jij een slechten verbinding hebt met je modem/router hoeft niet altijd te liggen aan de tablet. Het kan ook zo zijn dat er een heel zwak signaal word uitgezonden vanaf je modem/router. Dit kan onder anderen komen doordat er iemand in jouw omgeving op het zelfde kanaal zijn modem/router heeft staan als jij. kijkt daar eens naar en geef niet meteen de tablet de schuld.

Jodeca 29-12-2012

Leuk machientje voor huis/tuin/keuken gebruik.
goed beeldscherm, uitstekende accuprestatie alleen jammer dat er geen GPS systeem inzit.
WIFI ontvangst is matig/slecht eigenlijk alleen bruikbaar in de nabijheid (max.7m)
van je draadloos netwerkje.

rvdenden99 22-01-2013