Acer Iconia Tab A200 10,1 inch / zwart / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Iconia Tab A200 10,1 inch / zwart / 16 GB op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Johan S57 01-07-2012

Top tablet voor mij,
Gebruik n.l. veel de USB host aansluiting om foto's over te zetten van mijn camera sd kaartje naar het interne geheugen of het externe micro sd kaartje wat ik er later bijgekocht heb, en dit werkt super, ook omdat er al een bestandmanager App. op zit welke hier perfect mee om kan gaan.
Voor mij perfect, met ICS 4.03 inmiddels, wordt automatisch ge-updateted.

Hodra 15-04-2012

Heb de 32 GB uitvoering gekocht voor iets meer geheugencapaciteit (opslaan van gegevens).
Twijfelde tussen de i-pad 2 (nu in de aanbieding net onder 400 euro), Sony Tablet S, Samsung Galaxy Tab 10.1 en deze Acer dus.
De doorslag gaf de net iets lagere prijs, aansluitmogelijkheden, degelijke robuuste uivoering en het meegeleverde (voorgeinstalleerde) Android 4. Uiteindelijk wilde ik toch kiezen voor Android i.p.v. het Apple systeem en was het bij Sony en Samsung nog maar de vraag of de update voor Android 4 beschikbaar zou komen.

Prettige tablet in het gebruik, alles werkt naar behoren. Het scherm is zeer duidelijk, helder en scherp. De bediening spreekt voor zichzelf, de gebruiksaanwijzing heb je nauwelijks nodig.
In de Android Market zijn vele app's te koop of gratis te downloaden. Met de (gratis) app 'documents to go' kun je Word-, Excel- of Powerpoint bestanden inzien. Met een te kopen versie hiervan kun je de bestanden ook bewerken. Daarnaast zijn er talloze spelletjes, muziek- en filmprogramma's te downloaden. Het hele systeem van deze Android Market werkt erg goed en vrij eenvoudig.

Buiten in de zon is de tablet niet goed af te lezen, maar dat geldt voor nagenoeg ieder beeldscherm.
Ten opzichte van met name de Samsung en de Apple is deze tablet iets dikker en zwaarder. Dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Zelf vind ik het wel prettig; de tablet voelt hierdoor zeer degelijk.

Bluetooth is standaard aanwezig (net als WIFI). Met bijvoorbeeld de 'Marmitek Boom Boom 75' (bluetooth receiver die nog geen 4 tientjes kost) is het daardoor mogelijk om via Bluetooth de tablet draadloos te verbinden met een hifi-set. De geluidskwaliteit hiervan is prima (cd kwaliteit) en verloopt zonder storingen of haperingen.

Rdenbrok 12-02-2012

2,5 week geleden aangeschaft terwijl ik nog niet eens wist van zijn bestaan. Was eigenlijke de Samsung Galaxy tab aan het kopen, maar werd overtuigd door de argumenten van deze Acer. Inclusief USB aansluiting en mogelijkheid tot geheugenuitbreiding van 32GB.

Apparaat werkt super met Android 3.2 en binnenkort (half feb is beloofd) de upgrade naar 4.0
Android market is heerlijk om te shoppen, en genoeg aan de gratis apps.

GPS werkt prima, en ook wifi is overal makkelijk te gebruiken. Zelfs wifi via mijn telefoon (samsung galaxy s2) als ik deze instel als draagbare hotspot. Geen 3g ondersteuning nodig dus.

Zeker een aanrader wat mij betreft !!!