Toshiba AT300-101 10,1 inch / zilver / 16 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Toshiba AT300-101 10,1 inch / zilver / 16 GB op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

H. Scheerooren 06-08-2012

Nadat ik een goedkope "speelgoedwinkel"-tablet had gekocht merkte ik al snel dat ik een betere wilde dan deze prijsklasse van 150 tot 180 euro.
Ik heb niets met Apple en ben al behoorlijk aan Android gewend. Omdat ik goede ervaring heb met Toshiba laptops vondt ik het dan ook interessant dat Toshiba met een nieuwe tablet op de markt kwam met een zgn. Tegra 3 processor. Dit is de snelste processor van dit moment. Samsung Galaxy Tab 1 EN 2 hebben dualcore processoren en de Toshiba heeft dus deze nieuwe quadcore Tegra 3 cpu.
Ik heb de Apple iPad 3 bestudeerd en uitgetest en ook de Samsung(oud en nieuw)Galaxy's. Andere merken zoals Archos e.d. vielen voor mij na uitproberen al snel af.
Ik ben zeer blij met deze Toshiba want na er mee op vakantie geweest te zijn bleek dit een waar multimedia beest met een superfijne bediening. De tablet heeft een aluminium achterkant wat lekker solide aanvoelt. Enige wat ik niet begrijp is waarom de belachelijke grote apple-achtige stekker voor de adapter waar ie mee opgeladen moet worden. Een USB stick aansluiten zoals dat gemakkelijk ging bij de goedkope tablet kan dus niet bij de Toshiba. Daarintegen heb ik er maar direkt een 32Gb SD-kaartje ingestopt.Hij is snel, erg snel. Apps worden snel geladen en ook navigeren(met aangeschafte Navigon app) gaat geweldig met deze tablet. Al met al ben ik zeer onder de indruk na een aantal weken.

bg-tech 30-08-2012

Bedankt voor uw review. Graag zou ik willen weten hoe deze Toshiba is als je hem buiten gebruikt. De meeste tablets spiegelen te veel zodat je nauwelijks iets kunt lezen. Bij voorbaat dank voor tips

Henk Scheerooren 01-09-2012

@BG-Tech:
Het scherm spiegelt enorm. Ik ga buiten meestal onder een parasol of in de schaduw en op max.resolutie. prima te doen. Maar ja het is geen E-reader. In de meeste testen lees ik bijvoorbeeld dat het scherm stroef aanvoelt. Dat is in het begin inderdaad een beetje zo. Inmiddels heb ik daar iets op gevonden. Beetje Turtle Ice transparante polish. Heel klein beetje maar en hij voet aan als nieuw. Glasplaat is overigens ongekend sterk en krasvrij.