Archos Arnova 7B G3 7,0 inch / zwart / 4 GB / 3G

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Archos Arnova 7B G3 7,0 inch / zwart / 4 GB / 3G op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

JQV1969 09-07-2012

Het is voor deze prijs een toptablet. Dus een zeer goede prijs/kwaliteit-verhouding.
Het grootste nadeel is het ontbreken van Google Play (app store van Android). Daar kom ik zo op terug.

De bouwkwaliteit is goed en de tablet reageert snel op aanraking en het beeld is op orde.
Een ander nadeel is het geluid. Er zit 1 speakertje aan de linkerzijde. Met een koptelefoon is wel goed stereo luisteren.
De "speeltijd" is voldoende. MEt een volle accu kan ik zo'n twee films kijken.

Nu over het eerste nadeel. Na aanmelding voor de market van Archos, kun je het beste als eerste ARCTOOLS downloaden en installeren. (zoek op internet eventueel naar een instructie film).
Start deze op en in het tabblad firmware de laatste firmware versie kiezen. toestaan en downloaden. Tablet opnieuw opstarten, bij de melding op ok drukken.
De firmware krijgt een update (duurt zo'n 5 minuten).
Na de update heb je wel toegang tot Google Play en alle applicaties.

Conclusie: Na de firmware update een goede prijs/kwaliteit verhouding met alle gemakken van Android.