Philips ErgoFit FC9262 blauw, paars

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips ErgoFit FC9262 blauw, paars op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

huisman Peter 09-01-2012

Veel te zware stofzuiger voor huishoudelijk gebruik. Door lange slang met telescoopstang en idiote handgrepen waarvan er één met bedieningsknopen voor zuigkrachtregeling en aan -uit zeer onhandig in het gebruik. Regelmatig ongewilde schakeling! Heb zelf één van de handgrepen verwijderd maar ben nu knopje kwijt voor afkoppelen telescoopstang.
Ook de wieltjes gaan moeilijk over elektisch snoer.
Laatst genoemd snoer tordeert nogal en is daardoor moeilijk op te bergen na gebruik.
Hoewel de zuigkracht oké is blijft het een mis koop!

huisman Peter 09-01-2012

Huisman Peter Nogmaals:
Stel vast dat er 3 verschillende type nr's gebruikt worden voor hetzelfde apparaat nl. FC 9256, FC 9258 en FC 9262 waarvan de laatste een automisch cleansysteem heeft en dus daarom het duurst is!

W de Vreede 01-06-2011

Slechtste stofzuiger ooit.
Bij ontvangst (gekocht via webshop) was er al een onderdeel stuk, er werd echter direct een nieuw onderdeel geleverd. De teleskopische stang was een ramp, deze schoof tijdens het stofzuigen regelmatig in en meerdere malen kwam hierdoor het vel van de hand tussen de buisrand te zitten, heel pijnlijk. Ook hierna werd direct een nieuwe stang geleverd. Deze laten we op één stand staan om inschuiven te voorkomen. Nu is de borstel aan de beurt, deze schiet om de haverklap in de tapijtstand en is heel irritant bij het zuigen van laminaat of tegels. De wieltjes zijn ook een ramp. De stofzuiger gaat bijna niet over het snoer op een vlakke vloer, ook heel irritant. En tot slot gaat het snoer in bijna alle gevallen niet helemaal terug in de stofzuiger, je moet er dan weer een stukje uittrekken en dan hopen dat ie er dan wel in gaat. De zuigkracht van de stofzuiger is wel goed.
Onze conclusie: Nooit, maar dan ook nooit meer een Philips stofzuiger. Ze missan daar gewoonweg de know how om een goede stofzuiger te kunnen maken. Het gaat er niet alleen om dat ie voldoende zuigkracht heeft maar alles moet kloppen, en dat is bij deze niet gelukt.

Airborne 24-11-2009

Ben lang op zoek geweest naar een vervanger van onze Electrolux Z8220. Op zich heeft deze zuiger jaren lang trouw dienst bewezen maar was niet te spreken over het interne omkeerbare filter, deze was gauw verzadigd en zuigkracht was dus ook snel minder. Aan een Dyson waag ik mij niet meer nadat bij de twee die wij in gebruik hadden de motoren het snel begaven. Dus uitgekomen op deze Philips, waarom ? Vanwege het zelfreinigende filter.Na het zuigen even op de toets drukken en het apparaat onderhoud zich zelf,perfect ! Ook leuk is de bediening op de greep,net een afstandsbediening. Maar laat ik het belangrijkste niet vergeten, het ding zuigt gewoon enorm ! Grote opvang bak, goede degelijk hulpstukken. Voor ons de perfecte koop ! een dikke 10 !

The Other Jerry 25-01-2009

Na 15 jaar een Philips stofzuiger te hebben gebruikt die altijd gewerkt heeft gekozen voor een Philips ipv een Dyson. De Philips is goedkoper en vermoedelijk van beter materialen gemaakt. Doorslag gaf het geluidsniveau.

Goede stofzuiger, die praktisch in de omgang is met openen legen etc. Fantastisch stil (voor een stofzuiger dan natuurlijk). Leuk vormgegeven en draagt handig. De steel is wennen maar het lijkt inderdaad een verbetering te zijn.

Onbegrijpelijk minpunt is dat het voorste kleine wieltje dat onder de stofzuiger zit in 15 jaar geen evolutie heeft ondergaan. Onbegrijpelijk dat dit ng steeds een waareloos klein wiletje is dat niet fatsoenlijk rond draait door het gewicht van het apparaat, niet normaal naar links en rechts meedraait omdat er geen lager in het mechaniek zit, en het kan nog steeds niet over het snoer van de eigen stofzuiger heen kan rijden. Dat is iets wat je om de paar minuten doet. Wieltje piept nu al van ellende. Dit was de grootste ergenis van de oude stofzuiger en een zuiger in deze prijsklasse met 'Technische Universiteit' handgreep had dit ook beter moetne hebben.

Klein minpuntje is dat de knopjes van de afstanbediening op het handvat niet verzonken zijn en dat je die dus al bezig zijnde per ongeluk indrukt. Dat lijkt te wennen na een paar keer.

Het voorwieltje Philips !

SBA 10-01-2009

Prima stofzuiger. Ons oude toestel was inmiddels op leeftijd, dus het is een enorme sprong voorwaarts in zuigkracht en natuurlijk het gemak van het ontbreken van een stofzak.

Dit toestel gekozen ipv een Dyson vanwege de langere (ergonomische)steel en de bediening op het handvat. Hierdoor hoef je minder te bukken. Daarnaast is ook het prijsverschil behoorlijk (bovendien nog €25 retour vanuit Philips tot 18 januari).

Minpuntjes?
- door de drie wielen soms wat instabiel bij het maken van een bocht
- bij voorover bukken tijdens het zuigen om iets te verzetten, raak je met je hand soms ongewild de 'uitknop' op het handvat. Dit vraagt enige gewenning