Rowenta IX7757 X-Ô 70 IX7757 Snoerloze Sledestofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta IX7757 X-Ô 70 IX7757 Snoerloze Sledestofzuiger op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Civa80 26-06-2022

Ideaal als 2de stofzuiger

Mooi design. Heel licht om te dragen dus ideaal voor op trappen. Batterijduur zou iets langer mogen zijn. Het is ook jammer dat er geen 2de reservebatterij is meegeleverd.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Licht
  • Stil

Minpunten

• Duur
  • Kwaliteit

l**************@l****** 19-06-2022

De nieuwe generatie in stofzuigers is geboren!

Dit is een geweldige stofzuiger, de Rowenta 70 X-Ô. Wat een meerwaarde hier in huis!
De stofzuiger heeft wat futuristische kenmerken maar hij past in ieders interieur, of het nu landelijk of modern is. De stofzuiger zelf neemt niet veel plaats in doordat de steel rechtop in de houder achteraan de stofzuiger komt te zitten. Berg je hem liever op dan past hij zonder steel met gemak in een kast.
Het snoerloos gebruiken van de stofzuiger bewijst hoe Rowenta bezig is met de huidige technologie en noden van de mensen. Overal 'bereikbaar' zijn, ook al stofzuigend is vandaag de dag niet meer weg te denken. Dit is dé troef van het gehele toestel.
De stofzuiger zuigt heel efficiënt en zuigt zelfs vervelende haren van je huisdieren moeiteloos op. Tapijt, zetel of de auto, niks is te moeilijk voor dit toestel. De stofzuiger is tevens uitgerust met tal van toebehoren waardoor je echt niks tekort komt om ten volle te kunnen reinigen.
Wanneer de batterij van het toestel volledig is opgeladen kan je moeiteloos een volledige benedenverdieping van je woning stofzuigen. Heb je nog zin om er een extra verdiep bij te doen, dan doe je gewoon verder. Naargelang de instelling van de zuigkracht kan je dan ook korter of langer gebruik maken van het toestel. De batterij is tevens makkelijk uit de stofzuiger te verwijderen om deze apart te gaan opladen.
Een aanrader dus!

Pluspunten

• Draadloos te gebruiken
  • Gebruiksgemak
  • Batterijduur
  • Meegeleverde toebehoren
  • Efficiëntie

Kellydg 17-06-2022

Handig , heel wendbaar , leuk hebbeding

We hebben deze ondertussen een paar weken in gebruik ,super wendbaar en handig zonder de kabel ,ik kan volledig de beneden stofzuigen zonder extra te moeten laden . Zelfs de.lamellen gestofzuigd en de kattenkrabpaal . We zijn alvast heel tevreden over deze stofzuiger enig minpuntje hij moet zeker oplade na elk gebruik

Pluspunten

• Zonder kabel !
  • Heel wendbaar
  • Matten zijn geen probleem

Minpunten

• Elke keer laden na stofzuigen

Cindy 16-06-2022

Ideaal voor 2de stofzuiger

De stofzuiger werkt zelfs op de eco stand heel goed. Het toestel is heel stil, heel wendbaar, heel licht (handig voor op trappen). Voor mij had de steel nog iets langer mogen zijn. Ook vind ik dat de borstel veel lawaai maakt als je over de vloer glijdt, hij maakt meer lawaai dan de motor. De aan/uit knop vind ik niet handig. Onderaan het toestel en niet gemakkelijk om aan te zetten doordat het toestel stil wegrolt. Ik twijfel nog een beetje aan de leefduur van het toestel vooral omdat het materiaal waaruit hij gemaakt is zo goedkoop lijkt. Ook jammer dat er maar 1 batterij meegeleverd is. Mijn huisgenoten vinden het een super goed toestel maar het opladen is iets anders, dat wordt steeds vergeten

Pluspunten

• Draadloos
  • Licht
  • Wendbaar
  • Compact

Minpunten

• Dure aankoopprijs
  • Kwaliteit materiaal

l**************@h********** 16-06-2022

Getest en goedgekeurd

We zijn heel tevreden van de stofzuiger. Ideaal voor dagelijks gebruik. De batterij gaat bij ons ongeveer twee dagen mee. De zuigkracht is meer dan verwacht, zeker aangezien de stofzuiger heel stil is. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Stil
  • Lange autonomie
  • Hoge zuigkracht

d***********@t********* 16-06-2022

Wendbare en stille stofzuiger

Wij hebben al enkele weken in ons bezit en hebben al meerdere keren de stofzuiger gebruikt, eerst is het heel raar dat hij zo stil is. Echt ongelooflijk, maar waar. Je zou denken dat hij niet goed zuigt dan maar niets is minder waar, alleen vind ik wel dat de batterij snel plat is. Natuurlijk zal dit er vanaf hangen welke stand je gebruikt maar toch. Maar al bij al zijn we wel al heel tevreden tot nu toe van de stofzuiger. Ik wil wel nog meegeven dat ik de prijs wel veel te duur vind, ik zou er zelf nooit 449 € voor betalen. Dat heb ik er niet voor over.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Zeerstil
  • Draadloos

Minpunten

• Batterij

n*******@h********** 14-06-2022

Zeer leuk

Zeer gemakkelijk te hanteren ,licht gewicht .geen draad meer die in de weg ligt, 1 minpuntje aanknop aan de lage kant zeer gemakkelijk te bedienen met de afstandsbediening

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Draad niet in de weg
  • Zwierd heerlijk rond
  • Blijft nergens meer aanhaken

Minpunten

• Aan knop onderaan

Isa1999 14-06-2022

Snoerloos poetsen, een aanrader

Ik kocht de Rowenta 70 X-Ô twee weken geleden en testte hem uitvoerig.

Mijn eerste indruk was dat het design een beetje 'space'-achtig aandoet (We hebben hem R2D2 genoemd). Ik vind het op zich wel een mooie stofzuiger. Het koppelen van de afstandsbediening met de stofzuiger zelf, heeft voor ons eventjes voor wat problemen gezorgd. Dit was een probleem dat nergens beschreven stond in de handleiding, maar het raakte al snel opgelost na een mailtje naar de klantendienst. Vergeet dit gewoon niet te doen VOOR je de stofzuiger voor de eerste keer gebruikt, dan komt het zeker goed.

De 'aan'knop staat achteraan, op een onhandige plek. Je moet ook echt beide handen gebruiken om de stofzuiger aan te zetten, want hij rolt zo weg als je hem niet tegenhoudt, terwijl je op die knop duwt.

De slang en de kop zijn licht, zo licht dat ze mij soms wat 'speelgoed-plastic-achtig' aandoen. Zeker van de wieltjes aan de zuigkop, vraag ik me af hoe lang ze gaan meegaan. Ze maken ook heel veel piepend geluid bij het gebruik.

Dit valt op omdat de stofzuiger uitzonderlijk stil is. Zelfs op de hogere standen (er zijn vier standen van sterkte) kan ik amper geloven dat-ie aanstaat of goed werkt. maar toch is het zo, want zelfs grotere papiersnippers verdwijnen van de eerste keer.

De stofzuiger is erg wendbaar en de batterij gaat ongeveer een uurtje mee. Dit hangt natuurlijk ook af van in welke stand je de stofzuiger gebruikt. Het was misschien handig geweest dat er ook een mogelijkheid was om de stofzuiger in het stopcontact te steken als de batterij leeg is, en zo verder te kuisen. Voor mij is een uur echter genoeg om het huis rond te gaan. het feit dat je dan niet moet sukkelen met een snoer is super handig, echt een meerwaarde. De stofzuiger is ook enorm wendbaar door de vele wieltjes.

Je kan de steel ook in een 'flex' houding laten gaan, om onder kasten e.d. te poetsen. Redelijk handig, maar als je echt vrij horizontaal gaat met de steel, komt de zuigkop los van de grond en poets je dus helemaal niet meer. Anderzijds geeft het wel een mogelijkheid om zelf mooi recht te blijven staan en je rug dus minder te belasten bij het poetsen, ook onder meubels.

Wat ik ook handig vind, is dat de extra kop voor bv. vensterbanken gewoon al vastzit aan de steel. Op die manier gebruik ik deze effectief (ik zou die niet vaak gaan zoeken om te gebruiken).

Op hardere tapijten heeft de stofzuiger wel wat last. Op laagpolige tapijten en harde vloeren gaat het prima. Al ben ik soms bang dat de piepende wieltjes wat krassen zouden maken op mijn parket (dat is nog niet gebeurd).

Het poetsen van de filter is heel eenvoudig.

Overall vind ik het stofzuigen zonder snoer echt een fijne ervaring, en zou ik deze stofzuiger absoluut aanraden.

Pluspunten

• licht
  • snoerloos
  • extra poetsstuk vast aan steel
  • steel kan makkelijk onder meubels
  • goede zuigkracht

Minpunten

• "aan' knop op onlogische plaats
  • piepende wieltjes
  • batterijduur kan te kort zijn voor grotere huizen

milika 14-06-2022

Handige, wendbare stofzuiger voor het dagelijkse werk

de Rowenta X-Ô is super gemakkelijk in het gebruik. Omdat het stofzuigen veel minder zwaar is pak je hem dagelijks even om zeer snel alles te zuigen.
Ondanks dat hij zo stil is zuigt hij krachtig, hetgeen aanvankelijk wel wennen is! Super wendbaar en snoerloos.
Veel handige accessoires!
De duur van de batterij valt mij wel tegen!
Niet echt geschikt voor grotere oppervlaktes of het waardere werk maar prima voor dagelijks gebruik.

Pluspunten

• snoerloos
  • licht
  • wendbaar
  • veel accessoires
  • stil

Minpunten

• beperkte duur batterij
  • niet krachtig genoeg voor het zwaardere werk

karzon 14-06-2022

Slang net iets te kort

Een goede stofzuiger met heel wat accessoires. De batterij gaat lang genoeg mee voor een stofzuigbeurt, maar het zou handig zijn als je de stofzuiger ook met snoer zou kunnen gebruiken voor langer gebruik of wanneer de batterij plat is.

Positieve punten
- Veel accessoires
- Batterijduur
- Licht toestel
- Manoeuvreerbaar
- Mooi design

Negatieve punten
- De positie van de aan/uit-knop is niet intuïtief. Ik weet waar ze staat, maar toch moet ik er iedere keer naar zoeken.
- De eco stand is te zwak, waardoor dit eigenlijk een verloren stand is.
- Ik heb vastgesteld dat de slang net te kort is om zonder verlengstuk tot aan het plafond te geraken, frustrerend dat je de stofzuiger dan moet opheffen.

Pluspunten

• Licht toestel
  • Manoeuvreerbaar
  • Mooi design
  • Veel accessoires
  • Batterijduur

Minpunten

• Slang te kort om tot plafond te geraken
  • De positie van de aan/uit-knop is niet intuitief
  • Eco stand te zwak

Sabrina D 14-06-2022

Stille krachtige stofzuiger

Wat een stille stofzuiger!
Ik mag voor het eerst mijn hond stofzuigen zonder dat hij wegloopt van het geluid!
Ook het feit dat de stofzuiger draadloos is is een verrijking. Ik kan heel het huis rond gaan zonder bij te laden, en zonder stekker te moeten zoeken.
In het begin is het wel even wennen want je denkt oei zo stil = geen zuigkracht, maar niets is minder waar.
Ik ben er best tevreden over!

Pluspunten

• draadloos
  • stilte
  • zuigkracht

Minpunten

• zuigkracht

Steven 14-06-2022

Goeie stofzuiger

Mooi design, maar de kwaliteit van het materiaal vind ik een beetje minder. Zuigkracht is goed op de hoogste stand andere niet goed en de batterij gaat voldoende lang mee. Zeer gemakkelijk is het snoerloze ,makkelijk overal bewegen.
Laad snel op.
Nogal zwaar om de trappen de doen.
Losse tapijten is moeilijk op allebei de standen.

Pluspunten

• Batterij

Minpunten

• Materiaal
  • Zuigkracht eco stand
  • Moeilijk op losse tapijten