Philips Marathon FC9226 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Marathon FC9226 rood op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

isopower 30-10-2013

Goedendag,

Deze stofzuiger heb ik nu 7 jaar in bezit waarvan ik 3.5 jaar effectief gebruik van hebt gemaakt. Ik mag best zeggen dat ik deze stofzuiger mishandeld hebt tijdens mijn laatste verbouwing... Waar je normaal gesproken een industriële stofzuiger voor gebruik heb ik deze krachtpatser ingezet.

Deze stofzuiger heeft alle bedenkbaren verbouwings stoffen opgezogen het erg knap dat deze stofzuiger, het tot nu toe, heeft uitgehouden. De Filters die nu in de stofzuiger zijn na vervanging toe.. De zuigkracht is goed en dat geld het zelfde voor de uitblaas.

Al met al een goede stuifzuiger.

vedo 09-01-2009
Geschreven voor: Philips Marathon FC9226 rood

Nu ruim 1,5 jaar in bezit en heb aan het begin al een beoordeling gegeven en blijf er bij dat het echt een super stofzuiger is.
Het enige nadeel zou kunnen zijn dat hij wat zwaarder is en wat groter om op te bergen.
Maar door alle pluspunten welke het wel heeft valt het voor mij weg.
Maar kan iedereen deze stofzuiger aanraden.
de zuigkracht is nog steeds super.
Echt een aanrader

rodeb28 14-11-2008
Geschreven voor: Philips Marathon FC9226 rood

Wij hebben deze stofzuiger nu 9 maanden in gebruik en waren zeer tevreden over het zuiggemak.
Tot gisteren toen hij er mee ophield.
Hij moet worden opgestuurd en dan 2 a 3 weken wachten!!

Ontzettend goed ding maar al wel de 4e op kieskeurig die er mee is gestopt.
Slechte kwaliteit dus.

Harmonius 13-09-2008
Geschreven voor: Philips Marathon FC9226 rood

Net binnen, 1 keer mee gezogen, wat een monster! Stofzuigen is gewoon leuk geworden. Ik ben erg tevreden met het opzetstuk speciaal voor parket/laminaat, wat gelijk poetst. Hij ziet er ook prachtig uit. Enige nadeel vind ik dat wanneer je iets zwaars zuigt, bijv een knikker, dit geluid kan gaan maken in de opslag, maar dit is waarschijnlijk standaard bij zakloos. Ik denk dat alle mannen opeens stofzuigen leuk gaan vinden :)

jacky de bruijn 07-03-2008
Geschreven voor: Philips Marathon FC9226 rood

twee weken in mijn bezit.
wat een topper wat een zuigkracht een geweldige stofzuiger ,hij zuigt bijna de vloerbedekking van de vloer en doet wat je van een stofzuiger verwacht . ziet er heel mooi uit en stevig een aanrader

julia van den pol 01-03-2008
Geschreven voor: Philips Marathon FC9226 rood

Altijd een henry stofzuiger gehad met turbo borstel en nu voor het eerst deze Philips.
Vanwege de super goede recenties deze aangeschaft want vroeger zelf philips verkocht en dit was drama.
Toen ik hem binnen kreeg was ik verbaasd over wat deze stofzuiger nog uit het tapijt klopte. dat was schrikken terwijl de oude ook een goede was.
De zuigkracht is overweldigend alleen dan moet hij het wel blijven doen. Dit produckt was met 3 weken stuk.
de service is nog afwachten maar je mag toch hopen dat philips van zijn eigen verleden heeft geleerd.

M.H.H. Tijdink 14-02-2008
Geschreven voor: Philips Marathon FC9226 rood

Ik heb altijd geroepen dat je alles wat draait van Philips niet moet kopen maar omdat deze stofzuiger de beste consumentenkoop van 2007 was en er op kieskeurig hoge cijfers werden gegeven, hebben mijn vrouw en ik toch tot aankoop van dit apparaat besloten. Mijn afkeer van draaiende Philips apparaten bleek toch terecht toen de motor het al na 2 weken begaf. Het apparaat moet nu voor reparatie naar Philips worden opgestuurd. Zijn wij fff blij dat onze oude Miele van 12 jr. het nog steeds doet.

huso 13-02-2008
Geschreven voor: Philips Marathon FC9226 rood

Na veel twijfel tussen Dyson en Philips toch gekozen voor deze Philips. En, eerlijk is eerlijk, deze zuiger ZUIGT! Dankzij de variabele zuigkracht is het fijn zuigen op harde vloeren en op kleden. De Turboborstel haalt echt heel veel stof en haren uit het vloerkleed. De kieren tussen de plankenvloer zijn ook weer schoon: geen kraaltjes, legostukjes en broodrestjes meer tussen de kieren.

Minpuntjes? Jazeker. Het materiaal waarvan de zuiger is gemaakt is gewoontjes: een stalen buis (pas op statische electriciteit als je met turboborstel kleed zuigt), friemelige knopjes om de mondstukken aan en af te koppelen en de kast is wel erg hardplastic. De Dyson voelt moderner aan en de gebruikte materialen mooier. Ook is de bediening van de Dyson net wat slimmer. Maar ja, een stofzuiger moet zuigen en niet langzaam in onderdelen uit elkaar vallen...

Mooi is de vormgeving en de kinderen vinden de blauwe lichtjes bovenop fantastisch.

Al met al, een fijne stofzuiger en een goede koop. Aanrader!

wolff1949 06-01-2008
Geschreven voor: Philips Marathon FC9226 rood

Wij gebruiken deze stofzuiger nu een aantal weken.Over deze stofzuiger is op alle fronten nagedacht en werkt uitstekend.
Zowel op een harde vloer(plavuizen) als op tapijt is het resultaat zeer goed. De bijgeleverde borstels zijn uitstekend en zeker met huisdieren aan te raden. Vooral de roterende borstel haalt heel gemakkelijk alle hondenharen uit het kleed.
Ook is de stofzuiger gemaakt van degelijke materialen en het stofreservoir is gemakkelijk te legen.
Een uitstekend produkt!

dendixi 03-01-2008
Geschreven voor: Philips Marathon FC9226 rood

Deze stofzuiger net binnen, wat een topding.
Ik heb eerst met onze oude stofzuiger (AEG Vampir 1800 watt 5 jaar oud) gezogen, en meteen daarna met deze philips fc9662 met de turbo bortstel erop. Echt ongelovelijk wat een troep er nog in ons hoogpolig tapijt zit, oftewel zat. ik heb echt t gevoel weer een schoon huis te hebben. kreeg wel wat statische elektrisiteit van de stok, maar is begrijpelijk ontlaad m gewoon tegen de lamp. Voor ons een mega apparaat.Heb deze boven de dyson dc 20/21 verkozen door de slechte revieuws en de prijs.

JHW 13-12-2007
Geschreven voor: Philips Marathon FC9226 rood

We hebben deze stofzuigeer nu een paar dagen, en ik kan niet anders dan deze aanbevelen.
Wat een zuigkracht en kwaliteit. Als ik al een minpuntje moet opnoemen, is dat deze stofzuiger wat aan de zware kant is, maar dat went snel.

Iedereen die twijfelt, niet doen, gewoon kopen je kan hem 2 maanden op proef hebben en daarna eventueel terugsturen naar philips als hij niet bevalt, zie de philips site voor meer informatie.

Succes!

krd 18-11-2007
Geschreven voor: Philips Marathon FC9226 rood

Wij hebben deze stofzuiger een maand. Over de duurzaamheid kan ik natuurlijk niets zeggen, maar dit ding zuigt werkelijk ongelofelijk goed. Onvergelijkbaar met onze vorige miel stofzuiger. Met de borstel voor de vloerbedekking krijg je matten perfect schoon met met de parqietborstel is onze gietvloer ook een fluitje van een cent. Het legen van het reservoir gaat makkelijk en tot dusver geen verlies van zuigkracht.

vedo 11-10-2007
Geschreven voor: Philips Marathon FC9226 rood

Heb katten en honden en altijd letterlijk op de knieën gezeten om de haren uit de vloerbedekking te halen, met mijn vorige stofzuiger. Met deze.. geen centje pijn, 1x er overheen met de speciale borstel die erbij geleverd zit en klaar..
De andere hulpstukken zijn ook ideaal..
Heb door de reviews op deze site besloten deze aan te schaffen en het is echt een super ding. Kan hem iedereen aanraden.

HenkH 20-09-2007
Geschreven voor: Philips Marathon FC9226 rood

mooi zuigertje. Vergeleken met onze andere zuiger is deze echt wel veel stiller. De borstel voor de vloerbedekking die zelf roteert, werkt echt goed. Vooral met dierenharen haal je veel meer uit je vloerbedekking als met een gewone zuiger. De parketborstel ook even snel geprobeerd, of dit echt veel beter resultaat oplevert ben ik nog niet van overtuigd. De borstel met zijharen om makkelijk bij de plint te kunnen, werkt ook veel handiger als een traditionele zuiger. Het echt goed schoonmaken van het filter is misschien op den duur wel lastig (andere zuiger nodig of compressor). Ondanks de trilknop die het filter laat trillen, zal dit waarschijnlijk wel nodig zijn. Plastic voelt inderdaad stukken beter aan als de Dyson. Via internet besteld omdat hij in de winkel echt stukken duurder was. Heb verschillende harde korrels opgezogen en deze gingen niet rondzingen in de opvangbak.

Pret 23-08-2007
Geschreven voor: Philips Marathon FC9226 rood

Leuk ding. Sinds gisteren in en huis en even alle borstels geprobeert aangezien we ook alle ondergronden in huis hebben.
Wilde eigen een Dyson aangezien mijn schoonouders deze ook hebben en geod bevalt. Maar door de hoge aanschafprijs van een Dyson (die wij dan wilden) toch maar besloten (mede obv recenteis op deze website) om voor deze Philips te gaan.

Kortweg: een leuk stevig (zoa lijkt ie voor alsnog) ding wat goed zuigt! Daarnaast zie hij er vrij fururistisch uit met de helder blauwe lampjes die bovenop zitten en de zuigkracht (400W - 2000W) aangeven.

Maaike87 20-08-2007
Geschreven voor: Philips Marathon FC9226 rood

Zuigkracht is prima, maar wat maakt dit ding een herrie! Pijn aan de oren. Verder is hij ontzettend zwaar, erg lastig bij het zuigen van de trap en hij is te groot om op de trede te zetten.
De parketborstel vind ik geweldig. Hier voor een Dyson gehad, ondanks de nadelen: doe mij maar deze Philips!

Nickster82 09-07-2007
Geschreven voor: Philips Marathon FC9226 rood

Stofzuiger onlangs gekocht en tot nu toe zeer tevreden.
Hij ziet er leuk uit (ondanks de rode kleur), zuigt enorm goed en werkt prettig. Vooral de borsteltjes aan de zijkanten zijn erg handig en schelen een hoop gedoe.

Tot nu toe komt het apparaat ook erg robuust over, hij kan tegen een stootje. Hij ligt ook goed op de weg, je zult hem niet snel omver trekken en krassen op je vloer maken.

Het meeste voordeel zit hem toch in de enorme zuigkracht. Mijn ouders hebben een (nog) duurdere Filter Queen, maar daar doet deze Philips echt niet voor onder. Hij zuigt alles met gemak, zelfs de diepe v-groef in ons parket is geen enkel probleem!

Kortom een super zuiger!

ingrid1967 26-06-2007
Geschreven voor: Philips Marathon FC9226 rood

We hebben hem nu een half jaar in bezit en spijt als haren op ons hoofd: zuigkracht is erg afgenomen ondanks wekelijks schoonmaken. Ik gebruik maar 1 soort borstel want ik heb geen tapijt in huis, dus die tri-active is weggegooid geld.
De steel is al gammel en kapot.
En het is ook nog eens een onding qua opbergen, hij neemt echt ENORM veel ruimte in beslag en de steel valt er ook nog eens bij een klein zetje af...
dagelijkse frustratie dus voor erg veel geld. laatste keer philips!

hans1976 24-06-2007
Geschreven voor: Philips Marathon FC9226 rood

Super apparaat!! Nu 4 weken in gebruik en niks dan lof over deze stofzuiger. Degelijk, handig (gn stofzakken) en een enorme zuigkracht. Wij zijn in het bezit van een hond en hij zuigt moeiteloos de honden haren van de meest moeilijke oppervlakten. Kortom een goede aankoop voor een betaalbare prijs.

stompie 10-06-2007
Geschreven voor: Philips Marathon FC9226 rood

Getwijfeld tussen dyson en de Philips,. Dyson getest bij kennis maar wat een prullending. Dat pastic zag er niet uit en de zuigkracht viel wat tegen. Deze Philips heeft aanzienlijk meer watt en zuigt geweldig. Ziet er (voor een stofzuiger ) degelijk en sterk uit. Wielen rijden goed en soepl mee en de stofbak verwisseld heel eenvoudig.

Klaasje 31-05-2007
Geschreven voor: Philips Marathon FC9226 rood

Wij hebben twee keer een Dyson gehad. De eerste schaften we zo'n tien jaar geleden aan. Die deed het goed. Bij verhuizing is ie naar één van de kinderen gegaan en kochten wij een nieuwe. Daarmee hadden wij al snel problemen. Allerlei nieuwe onderdelen gekregen (de service is uitstekend), maar dat hielp niet. Onlangs kochten wij een Philips Marathon Auto Clean (de zilverkleurige). Wat een verbetering! Hij zuigt geweldig. We hoeven niet meer te bukken om kleine dingetjes op te rapen. De zuigkracht is instelbaar, het automatische schoonmaken van het filter werkt goed en de hulpstukken zitten op een handige plaats. Met de borsteltjes aan de hoeken van het mondstuk kun je dierenharen van stoelpoten verwijderen. Stofzuigen kost nu minder tijd en inspanning. Lof voor de ontwerpers en technici van Philips!

marco18 21-04-2007
Geschreven voor: Philips Marathon FC9226 rood

Wat een beest. Werkelijk zeer sterke zuigkracht en fijn om mee te werken. Ik had een goedkope stofzuiger van electrolux Het filter zat iedere keer snel verstopt waardoor de zuigkracht weg was. Met dit apparaat heb je dit probleem niet mede door het zelfreinigende systeem om het filter schoon te houden. Echt een aanrader, mooi degelijk en sterk.

JoopJoo 08-04-2007
Geschreven voor: Philips Marathon FC9226 rood

Super machine! Grote zuigkracht, groot gebruiksgemak. Stofresevoir leeggooien is er makkelijk zonder dat je in het stof komt te staan. Filter reinigt zichzelf automatisch. Vooral de borstel voor de vloerbedekking is een uitkomst. Na het zuigen met onze vorige stofzuiger haalt deze er nog een bak extra uit!

Briggitte 03-04-2007
Geschreven voor: Philips Marathon FC9226 rood

Dit apparaat is een genot om mee te werken! Ik heb hem nu ruim een maand in bezit en het stofzuigen gaat nu met plezier! Elke dag moest ik eerst stofzuigen, ondanks dat ik een cat&dog van Miele had. Wij hebben een nogal harige hond en twee kleine kinderen die graag buiten spelen. Maar deze stofzuiger zuigt zo precies en goed dat ik nu niet meer elke dag hoef te stofzuigen. Het filter reinigt zichzelf uitstekend, gewoon met één druk op de knop! De bak maak ik zelf na elke zuigbeurt leeg. Het verbaasd me hoeveel viezigheid eruit komt, ook als je denkt dat er helemaal geen stof op de grond ligt!

Al met al, zeker een aanrader!

Ik heb deze gekozen nadat ik op zoek was naar een goede zakloze stofzuiger. Ben ook naar een vergelijkbare Dyson gaan kijken maar die hadden een groot aantal minpunten: stofzuigerhals is niet praktisch voor het zuigen van de trap, apparaat bestaat vooral uit plastic, stukken duurder!

ben1234 09-03-2007
Geschreven voor: Philips Marathon FC9226 rood

Zuigen dat moet een stofzuiger doen en dat doet de Marathon als een bezetene wij hadden een Kirby maar tegen deze Philips kan dat logge apparaat niet tegen op. wij wilde eerst een Dyson maar zijn er toch op terug gekomen ziet er erg speelgoed en plasticachtig uit ook uit ervaringen en reviews op deze site toch maar verder wezen zoeken nee die paar weken die wij deze stofzuiger hebben zijn wij er erg blij mee.gr dave