Nokia 101 rood / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia 101 rood / (dualsim) op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

f.blanco 07-02-2014
Geschreven voor: Nokia 101 rood / (dualsim)

Super kwaliteit zoals je van Nokia bent gewend, goed geluid, makkelijk te bedienen, juist wat ik wou hebben en niet minder of meer dan dat. Zit lekker in je hand en het is super licht. Goed opvallend kleur om niet kwijt te raken (diep in je tas! )of ergens anders.

WimKxxxxx 05-09-2012
Geschreven voor: Nokia 101 zwart / (dualsim)

Eenvoudig een degelijk toestel voor als je niet meer wil dan bellen en met dual sim.
De reden dat ik deze GSM kocht is een eenvoud, vormgeving maar vooral de MP3 speler. En dan een met waarschijnlijk behoorlijk speelduur. Maar helaas,
hij speelt hoog 1 of 2 nummers en stopt dan midden in een nummer. Ik vermoed als de GSM kontakt maakt met de mast de MP3 speler er uit gegooid wordt. Heeft iemand dezelfde of betere ervaringen?

Officiele reactie van Nokia 06-09-2012

Hoi Wim, We hebben het voor je getest maar hebben jouw klacht niet kunnen reproduceren. Heb je het met verschillende mp3 nummer getest en eventueel met een andere SD kaart? Mocht dit het niet oplossen adviseer ik je de telefoon aan te bieden voor reparatie. Dit kan via de winkel van aankoop of Online Repair:

AnneMariska 22-02-2012
Geschreven voor: Nokia 101 rood / (dualsim)

Een supergoedkoop toestel, met heel veel gebruiksmogelijkheden. Het menu is ook heel simpel. Heel compleet voor weinig geld. Het enige nadeel is de accu: na drie dagen standby is hij echt leeg, en na een uur bellen en twee dagen standby is hij ook echt leeg. Goed toestel om niet te veel mee te bellen, maar bijvoorbeeld lekker mee te smsen.

WOteB2 02-03-2012

Vreemd, want bij mij doet die accu het juist heel goed. Ik gebruik de standaard BL-5CB (die er standaard bij zit) maar ook de BL-5C (zoals die in India wordt geleverd). Die laatste is een zwaardere uitvoering. Met de BL-5CB haal ik ongeveer een week, en met de BL-5C bijna twee weken stand-by en bellen.

WOteb2 16-02-2012
Geschreven voor: Nokia 101 rood / (dualsim)

Een heerlijk no-nonsense toestelletje. Lekker licht van gewicht, ligt goed in de hand. Prima toetsen die wat 'rubberachtig' aanvoelen en goede grip geven. De aanslag is goed.
Een uitstekende accu waarmee ik met 'stevig gebruik' toch wel een week kan doen. Heel geschikt voor bellen en sms-en. De NL taal wordt goed ondersteund.
Het display is goed leesbaar en de geluidskwaliteit is voor mij met een wat minder gehoor prima.
De 101 is een dual-sim telefoon wat dus het gebruik van TWEE sim-kaarten ondersteund. Beide sim-kaarten zijn stand-by maar één kun je gebruiken voor het bellen.
Beide kaarten hebben een apart telefoonboek, hebben aparte gespreks- en SMS-gebruiksoverzicht. Heel geschikt dus voor bijv. zakelijk en privé gebruik gescheiden te houden.
Nogmaals, als je alleen wilt sms-en en bellen + twee sim-kaarten tegelijk wil gebruiken is dit het toestel voor jou en u.

Wat je er NIET mee kunt is internetten. Het is ook geen high-end toestel, maar juist heel goedkoop.

Wat ook nog vemeldenswaardig is is dat het een prima zaklampje heeft. Ook als MP3-speler kun je het goed gebruiken. Je KUNT er een 16 GB kaartje in stoppen.

Kortom, een prima toestelletje wat ook tegen een stootje kan

WOteB2 12-03-2012

@Erik de Lang:
Met Dual-standby wordt bedoelt dat op beide simkaarten wordt 'geluisterd' naar inkomende gesprekken of sms-berichten. Wanneer je gaat bellen is er maar één simkaart actief, de simkaart waar je mee belt. De andere simkaart is dan (tot de duur van het gesprek) uitgeschakeld.
Wanneer je dus op kaart 1 belt, ben je op dat moment op kaart 2 onbereikbaar, of uiteraard omgekeerd. Je kunt met dual-sim telefoons dus niet op beide simkaarten gelijktijdigheid bellen.
Maar wanneer je niet belt, kunnen de gesprekken op beide simkaarten binnenkomen.

Je kunt inderdaad bij een gesprek of het versturen van een SMS-bericht opgeven welke simkaart je wilt gebruiken.
Je kunt de Nokia 101 ook instellen dat voor gesprekken of sms-berichten een standaard kaart wordt gebruikt.

Voorbeeld: Je hebt een simkaart (simkaart nr. 1) waar je veel mee belt of sms't en de andere simkaart is dan bijv. een prepaid kaartje (simkaart nr. 2)waarmee je eigenlijk alleen maar bereikbaar wil zijn.
Dan kun je de 101 instellen dat de gesprekken en sms berichten standaard via simkaart 1 gaan.

Je kunt zelfs een van beide kaarten uitschakelen. Wanneer je bijv. niet wil worden gebeld op kaart 1, dan schakel je die uit en ben je alleen op kaart 2 bereikbaar.

leonidas45 26-05-2013

Een heel fijn, makkelijk MP3 microSD spelertje met oneindige van heel goede kwaliteit wanneer je een goede plugjes of hoofdtelefoon gebruikt.

Eric deLang 05-03-2012

'Beide sim-kaarten zijn stand-by maar één kun je gebruiken voor het bellen. '
Hoe bedoel je dat ? Beide kun je gebruiken voor ontvangst van gesprekken, maar uitgaand bellen kan maar op 1 van de 2 ? Kun je dan wel kiezen welke van de 2? Graag wat duidelijker uitleggen. Dank.

Marion V. 03-04-2012

Heeft iemand ervaring met gebruik als mp3-speler?
Sta op het punt een Nokia 101 aan te schaffen, omdat m'n mp3-speler het begeven heeft en ik met de uitbreiding naar 16GB er lekker veel muziek er in kwijt zou kunnen. Kun je die extra capaciteit inderdaad voor mp3's gebruiken, of is dat beperkt?
En wat heb je verder nodig om mp3's te uploaden vanaf een pc? Wordt dat meegeleverd?