Sony Ericsson w810i zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 104 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Ericsson w810i zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,8

huibzll95 22-05-2009
Geschreven voor: Sony Ericsson w810i zwart

Ik vind zelf dat dit een erg goede telefoon is eigenlijk nooit echte problemen mee gehad. Ik heb wel gehad dat ik een hele tijd niet kon smsén naar sommige mensen. Dit zal wel niet aan de telefoon liggen. Ik geef eventjes wat plus en min puntjes
+stevigheid
+geluidskwaliteit
+batterijduur
+vele opties

-dikheid ( ik vind hem zelf namelijk ietsjes te dik )
-snelle beschadigingen
-snelheid van foto's maken

twan90 29-04-2009

hallo
ik heb mijn sony ericsson w810i vanaf oktober 2007, eerst was deze telefoon de beste die er bestond maar al snel was de lol eraf, na een maand of 6 valt hij steeds uit en blijft hij hangen in zn systeem, dat is wel jammer want je verwacht toch wel een mooie mobiel die het ook goed doet. het mooie aan deze mobiel is wel dat er een aardige camera op zit en een goede boxen. het walkman phone progamma werkt ook erg goed. ik zou het zelf niet aanraden omdat veel mensen al klachten hebben over uitval en alles.
ff de pluspunten en de min punten op een rij

+ een slank mobieltje
+ sterke boxen
+ een normale goede camera
+ lange accu duur

- deze mobiel raakt snel beschadigt
- verslijt snel
- loopt vaak vast
-valt uit
-het camera knopje blijft bij mij hangen

maar toch is het een aardige mobiel alleen voor de normale gebruiker die een normale mobiel wil hebben

gr

Mieeekk 25-04-2009
Geschreven voor: Sony Ericsson w810i zwart

Ik heb deze telefoon nu ongeveer 2 jaar. NOOIT problemen mee gehad, en nu nog niet. Ik laat hem best vaak vallen, maar geen beschadiging. Het is een degelijke telefoon.

Nadelen:

- Muziekspeler gaat snel aan als je niet de Blok aan hebt;
- Toetsen kraken soms wat als je een SMS stuurt
- Het duurt erg lang om een foto te nemen.
Voor de rest ben ik er erg tevreden mee, hij heeft veel functies!

kevinn 04-03-2009
Geschreven voor: Sony Ericsson w810i zwart

Heb deze telefoon nu 2 jaar in bezit,bevalt zeer goed,telefoon heeft alles wat je nodig hebt ,accu gaat bij mij lang mee ongeveer 1 week ,bel niet zo heel veel dan,telefoon heeft veel te lijden gehad ,werk veel in smalle sleuven enzo ,dus zand heeft ie veel gezien ,maar hij blijft het gewoon prima doen,zeer goed telefoontje.

Dirk70 17-02-2009
Geschreven voor: Sony Ericsson w810i zwart

Ik heb deze telefoon inmiddels drie jaar intensief in gebruik.
Ondanks dat mijn contract afliep, geen nieuwe telefoon aangeschaft, omdat dit echt een top toestel is.
Ik gebruik mijn telefoon voornamelijk om zakelijk te bellen, overal goed bereik (ism Telfort).
Het toestel is ontelbaar keer gevallen, maar blijft gewoon goed werken.

Zoek je een degelijk toestel, gewoon kopen!

Mookieee 24-12-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson w810i zwart

ik heb deze telefoon nu al bijna 3 jaar. Ik ben er nog steeds tevreden over. Heb zelfs een sim-only abonnement genomen, omdat ik het zonde vond om al een nieuw toestel aan te schaffen.
Het enige nadeel is dat hij heel soms als ik muziek afspeel of iemand ga bellen, ineen keer wegvalt en er een wit scherm komt. Maar dit is na 10 sec weer weg. Ook heb ik soms het probleem om andere mensen te horen aan de telefoon. Dit is eigenlijk pas. Misschien kan het komen omdat er stof ofzo in zit.
echt een aanrader!

huge cock 19-11-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson w810i zwart

Ik ben 2 jaar tevreden eigenaar geweest van deze telefoon. De geluidskwaliteit uit de oordopjes ( van sony) is subliem, diepe bas en hard genoeg. Het geluid uit het speakertje van de telefoon, is normaal, gewoon wat je kan verwachten van een mobiel, maar waarom zou je zo je muziek luisteren ???
De telefoon is zeer slag en kras vast. Heb m meerdere malen met veel kracht op de grond gegooid. Ik heb een keer in de regen gefietst met de telefoon in mijn hand. ik wou m droog schudden maar gooide m toen mét volle kracht in een plas water. je zou denken , die is naar de malle moeren. not, klein deukje op de hoek van de telefoon thats it. Het enige minpunt van deze telefoon vind ik de ingang voor de oplader en oordopjes etc. die oordopjes hebben nogal eens de neiging af te breken zodat ze neit meer goedvast zitten en snel los laten. maar voor de rest een top telefoon

Mrs Carola 09-09-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson w810i zwart

Geweldige telefoon. Heb hem nu bijna 2 jaar dus het is tijd om een andere te nemen. Toch wel jammer, aangezien het een erg degelijke telefoon is. Heb dit ding ongeveer 40 keer laten vallen op een stenen vloer uit mijn zak en hij is nog niet kapot. De laatste keer (40e keer dus:P) is er dan eindelijk een barst in het beeldscherm gekomen. Dat werd ook wel tijd hoor ;). Verder gewoon een ideale telefoon, muziekfuncties zijn goed, doet niet onder voor een ipod. Camera is wel aardig, niet meer aan de hedendaagse eisen gemeten natuurlijk (het is nu 2008). Smsen is super fijn, niet traag, duidelijke gesprekken en bij normaal gebruik kun je het gerust 3/4 dagen vol houden zonder het op te laden. Als je niet belt doet ie het een week :).

Goede telefoon als je een degelijke telefoon wilt met weinig poespas en goede muziekkwaliteit.

Galiorix 31-08-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson w810i zwart

Ik heb dit toestel 2de hands gekocht, het was toen ongeveer een jaar ofzo oud. Hij deed het geweldig, totdat hij ongeveer na een jaar kuren begon te vertonen en daarna het helemaal niet meer deed. Als ik hem nu aan zet, blijft het beeld wit knipperen en that's it. Zeer teleurstellend, ik had gedacht dat hij veel langer mee zou gaan. Ik was wel te spreken over de geluidskwaliteit, het gebruiksgemak en ook de vormgeving vond ik niet verkeerd. Alleen de degelijkheid...

The_Rich 27-08-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson w810i zwart

Ik heb dit toestel meer dan 2 jaar en hij blijft gaan.
Zeer degelijke telefoon. Het enige probleem wat ik blijf ondervinden is dat het geluid van mensen die tegen je praten zeer slecht is. Soms klinkt het als gemoffel in de verte. Met de speakerfunctie is dit te verhelpen maar zo ga je natuurlijk niet met iemand praten in het openbaar. Verder gaat de oplaadkabel snel stuk en als laatste: als je filmpjes maakt moet je op stoppen drukken als je het wegdrukt slaatie het niet op. Dat kan leiden tot irritaties.
Baterei gaat nog steeds goed en ben dus echt te vreden met het toestel.

Yvonne68 13-08-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson w810i zwart

Ik heb de W810i nu bijna 1 jaar in bezit en sinds vorige week begon telefoon kuren te vertonen. Vandaag kan ik dus helemaal niets meer met het toestel, hij valt ineens uit. Nadat ik de batterij en sim kaart eruit haal en het toestel weer aanzet krijg ik alleen maar een wit scherm wat blijft knipperen. Ben helaas genoodzaakt om er mee naar de winkel te gaan want ik vind het niet normaal dat een toestel wat nog geen jaar oud is het nu al begeeft. De W810i is mijn 3e Sony Ericsson toestel, met vorige toestellen nooit problemen gehad maar dit toestel is hopeloos. Ik ben er ook over aan het denken om de volgende keer geen Sony Ericsson meer te kopen, vind de bediening van de toetsen ook niet prettig.

Mr MARTYN 22-07-2008

Mooi toestel.

ik heb hem bijna een jaar en hij is nog helemaal goed.
af en toe als ik hem laat vallen valt hij uit maargoed.
Goed geluid, mooie foto's voor 'n gsm. 2MP.
Scherp beeld en veel mogelijkheden.

Waar voor zn geld.

Rivado 12-07-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson w810i zwart

Ik heb de Sony Ericsson W810i nu ruim een half jaar en hij bevalt me uitstekend. De camera is ontzettend scherp en werkt ook erg goed met inzoomen en alle andere spullen. Ook heeft hij fantastisch mooi hard geluid, zonder ruis enz. . Ook de andere dingen die je ermee kunt zijn dichtbij perfect. Het disign is erg mooi, alleen een klein beetje aan de dikke kant. Het blijft natuurlijk een Walkman Phone maar de Camera is minstens net zo belangrijk en net zo goed. Ik ben iemand die veel met mijn mobiel doet en veel spul erop wil, en dat kan ook. Er is veel software te downloaden en dat werkt dan ook goed.

Kortom PERFECTE MOBIEL, en echt een aanrader.

birdman 03-05-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson w810i zwart

Sinds een aantal weken de SE w 810i.Ja,nog steeds volop te krijgen.
Kon de de W810i voor een prima prijs kopen.Zeer compleet en ned.model.
Ben zeer tevreden,maakt goede foto's en video's en heeft een heldere sound.
Deze telefoon doet wat hij moet doen en dat is een multimedia apparaat zijn.
Birdman

doppiedop 10-04-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson w810i zwart

Heb deze mobiel alweer 2 jaar en ben er enorm tevreden over! Nu zit ik te twijfelen, ga ik een nieuwe mobiel nemen of een goedkopere verlenging van mijn contract nemen. Het is eigenlijk zonde van deze mobiel, hij is nog prima. Foto's zijn uitstekend, geluid van de MP3 net zo super.

A_n_n_e 01-04-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson w810i zwart

Ik ben al twee jaar een blije gebruiker van de Sony Ericsson W810i. De telefoon is erg gemakkelijk in gebruik en ligt goed in de hand. Bovendien kan hij best tegen een stootje, meninge regenbui heeft hij overleeft en ook een enkele valpartij. Op een paar kleine krasjes na ziet hij er nog uit als nieuw en alle toets werken nog prima.
Een hele leuke en (uit ervaring gebleken) handige funcitie is het lampje dat op de mobiel zit. Volgens mij is dit felle lampje eigenlijk bedoeld om bij te schijne bij het maken van een foto maar hij heeft zichzelf vooral erg nuttig gemaakt als zaklamp.
Naas bellen en sms dient deze telefoon voor mij ook als MP3 speler. Je kan er heel veel nummers op zetten via een computerprogramma die je bij aankop krijgt. Het programma is gemakkelijk en redelijk snel. Je mobiel sorteerd alles op artiest en je kan zelf playlists maken. Enige nadeeltje is dat je deze playlists alleen handmatig op je telefoon kan maken en niet op de computer, soms ben je dus wel ff bezig als je meer dan twintig nummers in een playlist zet.
Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn telefoon, maar mijn abonnement loopt ten einde en ik hem me toch laten verleiden tot het aanschaven van een nieuw, met de Sony Ericsson W910i ga ik opnieuw mijn geluk beproeven.

Garp 17-01-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson w810i zwart

Ik heb de SE W810i nu een jaar in bezit en hij bevalt mij uitstekend!

Netjes verpakt, boekje is beknopt (ik vind dat prima) en in meerdere talen. Er komt software bij die werkt en spullen om de telefoon aan je pc te linken, dus daar geen extra kosten voor. Het is een walkmanphone dus werden er vanzelfsprekend oordopjes bij geleverd.

Het uiterlijk van de W810i ziet er goed uit, hij ligt lekker in de hand en de knopjes zijn goed te bedienen. Sommige knopjes zul je alleen bijna nooit gebruiken, het navigeren door de menu's is namelijk zo makkelijk dat je haast geen snelkoppelingen nodig hebt, maar als je die liever toch hebt, zijn ze er in ieder geval.
Het schermpje is mooi helder en de tekst is goed te lezen het enige nadeel is dat er toch snel kleine krasjes opkomen en het scherm snel vettig/vies wordt. En bij het schoonmaken krijg je dan toch weer van de kleine haarkrasjes.

Het geluid van de telefoon is erg helder (ook zonder de oordopjes) maar daarvoor is het natuurlijk ook een walkmanphone. De oordopjes geven een keurig geluid, maar bij mij waren ze na een maand intensief gebruik jammer genoeg kapot, ik weet niet of dit vaker gebeurd.

De camera schiet mooie plaatjes met een redelijke snelheid. Verwacht niet veel van de videofunctie, die is eigenlijk alleen geschikt voor een grappig klein filmpje. Grappig zijn de paar sjablonen die je over het beeld kunt leggen en de sportstand is leuk maar niet echt van goede kwaliteit. De foto's die je 's avonds/nachts maakt zijn erg slecht, zelfs met het licht (beter als zaklamp te gebruiken) van je toestel aan.

Voorderest bel je lekker met de telefoon, mensen zijn goed te verstaan, je bent zelf ook voor hun goed te verstaan. Na het gesprek kan je kijken hoe lang je gebeld hebt, hoeveel in totaal en het aantal smsjes die je verstuurd hebt bekijken. De laatste 30 gesprekken blijven in het geheugen, en je kunt zien of je gebeld bent of gebeld hebt of een gesprek hebt gemist.

Verdere leukigheden: Sms-toon, Beltoon, wekkertoon, achtergrond, thema kunnen naar believen worden ingesteld. Erg sterke telefoon, vallen doet hem niet veel. De batterij gaat lang mee (zonder muziekluisteren). Bij opstarten vraagt de telefoon of je alleen de walkman wilt gebruiken of de hele telefoon (kan ook uitgezet worden). SOS-signaal met de lamp. Makkelijke synchronisatie met de PC en de telefoon laad dan tegelijkertijd op.

Irritaties/ verbeterpunten: geluidjes van opstarten/afsluiten/foto maken kunnen niet uitgezet worden mits de hele telefoon op stille modus staat. Geen flitser. De telefoon kan traag reageren wanneer je door de plaatjes bladerd. Wanneer het toetsenblok geblokkeerd is moet je op een knopje drukken om de tijd te zien. Tevens kan je wel met de volume knopjes de liedjes harder en zachter zetten en een liedje voor of achteruit zetten, maar je kunt niet op play/stop drukken in de blokkeringsmode.

Grootste nadeel (voor de camerajunk): Geen bescherming voor de camera, deze verzamelt dus krasjes, stof en andere narigheid wat te zien is op de foto!

Al met al dus een prima telefoon voor de gemiddelde gebruiker!

Presario 29-12-2007
Geschreven voor: Sony Ericsson w810i zwart

Erg goed geluid, top telefoon. Alleen wel jammer dat de software die erbij zit niet werkt op Vista en dat hij zo dik is.

Niek14 27-12-2007
Geschreven voor: Sony Ericsson w810i zwart

Heb hem nu drie maanden of zo het is gewoon een super toestel gebruik hem als Mp3Speler en je kunt er erg veel mee.

Gristus 11-12-2007
Geschreven voor: Sony Ericsson w810i zwart

Hiervoor had ik een Siemens en daarvan vind ik de kalenderfunctie veel beter. Je kunt een afspraak op de SE namelijk niet wekelijks herhalen in de kalender. Dat kan alleen als je een wekker instelt, maar die wil je natuurlijk gewoon gebruiken als wekker. Verder heb ik geen klachten over dit apparaat. De uitwisseling tussen mijn MacBook en deze telefoon is prima. Ik gebruik PhoneAgent en ik hoef alleen maar Bluetooth aan te zetten en hij synchroniseert meteen. Verder zijn geëxporteerde vCal files uit bijvoorbeeld je Google-Calender heel makkelijk via zo'n programma te importeren. Over duurzaamheid weet ik niks want ik heb de telefoon net..

Schollie 04-12-2007
Geschreven voor: Sony Ericsson w810i zwart

Prima telefoon. Geluid is subliem. Foto's zijn goed, in het donker zijn ze ronduit slecht. Degelijkheid is redelijk goed. En voor ik het vergeet, het bellen gaat ook prima.

Voor deze prijs en specs, is er geen betere te vinden.

lianne123 15-11-2007
Geschreven voor: Sony Ericsson w810i zwart

ik heb hem nu 1 jaar en 2 maanden, in het begin vertoonde mijn telefoon wat kuren. bijv. dat je ging bellen en dat het beeld wit werd en het gesprek weg viel. Nu heb ik als je hem aan zet dat hij na de pincode de geest geeft en weer weg zakt. Hij loopt vast. Er staat niks meer op dit heb ik 1 maand geleden verwijderd, maar hij is wel gaar.
Erg apart, volgens de site van sony ericsson is het enige wat ik er nu aan kan doen is naar de winkel gaan want de wizard komt er ook niet uit. Dit vind ik echt heel zonde want het is een hele fijne telefoon.
Dus als je nu ook een keer hebt dat je beeld wit uitvalt, breng hem gelijk naar de winkel, misschien valt hij nog te redden!

anke1974 06-11-2007
Geschreven voor: Sony Ericsson w810i zwart

Toestel ruim een jaar in mijn bezit! Ik ben er nog steeds zeer enthousiast over. Ik heb het toestel destijds gekocht voor de walkman & camera functie. Deze voldoen boven verwachting. De geluidskwaliteit van de walkman is echt geweldig. Voor de beste geluidsresultaten en betere bass/treble tonen moet je deze dan wel handmatig instellen! De kritiek over de geluidskwaliteit van de walkman is daarom niet op zijn plaats. De fabrieksinstellingen en megabass is i.d.d. wat minder goed: je moet hierbij vaak het volume flink hoogzetten voor het beste resultaat. De camera vind ik eveneens erg goed en maakt erg mooi foto's, alleen wel jammer dat er geen flitser op zit. De tl-lamp op het toestel voegt eigenlijk niets toe en foto's in het donker maken heeft met dit toestel weinig zin/resultaat.
Een ander belangrijk voordeel vind ik de duurzaamheid. Het toestel is al diverse keren van 1-2 meter hoogte op de grond gevallen en blijft het gewoon goed doen. Ook het kunststofvenster v.d. display blijft er met slechts een paar hele kleine krasjes goed uitzien.
Kortom, een zeer goed toestel, met ontelbare mogelijkheden. Voor mensen die een toestel voor het bellen, de camera en/of de mp3 speler zoeken?
Dit toestel is een echte aanrader!

R. Kooken 12-10-2007

Sony Ericsson w810i VS k750i:

De w810i heeft een mediaspeler waarvan de oranje kleur niet meeverandert met het gekozen thema. Mp3's kunnen soms stotterend of brokkelig worden weergegeven. Mp3 tag's worden niet meer zoals bij de k750i scrollend weergegeven waardoor regelmatig slechts halve titels of artiesten in beeld verschijnen. Het is nog steeds noodzakelijk een playlist te maken omdat anders de beltonen tussen de Mp3's worden afgespeeld. Bij het opnieuw starten van de walkman begint deze waar die gebleven was. Het geluid was op de k750i al vrij zacht en op de w810i is dit onveranderd gebleven. Er wordt een matige headset bijgeleverd welke het gemis aan volume nog verder verergert en een fletse, weinig dynamische geluidsweergave heeft. Wel is het mogelijk een eigen hoofdtelefoon naar keuze aan te sluiten omdat de bijgeleverde headset in twee delen wordt geleverd waarbij het microfoontje een ingang voor een hoofdtelefoon bevat.

De oranje toetsverlichting beperkt het aantal thema's welke nog esthetisch ogen op de w810i.

Het schuifklepje welke bij de k750i nog de cameralens beschermt is bij de w810i helaas niet meer aanwezig.
Ook jammer is het verdwijnen van de joystick welke een razendsnelle bediening mogelijk maakte.

Positief is dat de w810i niet meer vastloopt zoals dat bij de k750i nog wel regelmatig het geval was. Mocht dit toch gebeuren dan valt te proberen de memory stick eens te defragmenteren d.m.v. de computer. Let hierbij wel op dat de memory stick niet te veel warmte ontwikkelt.

De telefoon wordt uitgeschakeld indien deze met de meegeleverde usb kabel wordt aangesloten op een computer. Naar keuze is dan bestandsoverdracht tussen de computer en telefoon of het gebruik van de telefoon als modem mogelijk. Wanneer de USB kabel wordt verwijderd schakelt de telefoon weer aan en kan er dus weer gebeld worden.

Bestanden kunnen met de telefoon zelf niet meer worden verplaatst naar een andere map.

Er is een functie toegevoegd welke bij het inschakelen van de telefoon vraagt of de telefoon moet worden opgestart of dat alleen de walkman moet worden ingeschakeld. Deze functie is in het menu uit te schakelen zodat deze vraag hierna niet meer zal worden gesteld.

Er is een lichtsensor in de telefoon ingebouwd welke ervoor zorgt dat de schermverlichting automatisch wordt aangepast aan het omgevingslicht. Het aflezen van het scherm in een zonnige buitensituatie vereist echter nog steeds de nodige capriolen.

Er is een updateservice functie toegevoegd welke standaard bij het inschakelen herinnert voor het zoeken naar updates (uitschakelbaar). Het is inmiddels bij vele Sony Ericsson bezitters bekend dat het updaten via S.E. (ondanks de volautomatische procedure waarbij de gebruiker niets verkeerd kan doen) een risicovolle aangelegenheid is waardoor bijv. de Nederlandse taal niet meer beschikbaar is of de camera niet meer werkt enz. (N.B. het updaten vergt meerdere megabytes en is via de telefoon zelf dus niet bepaald een goedkope aangelegenheid)

De w810i is een leuk telefoontje voor de consument die geen hifi oren heeft, het toestel is gezien de matige geluidskwaliteit het predikaat WalkmanPhone helaas onwaardig.

jongen_van_12 09-09-2007

heel fijn toestel, mp3 en foto menu komt snel,
met de microfoon kan je heel goed geluid opnemen en de video is ook heel duidelijk, music dj is ook wel leuk kan je je eigen ringtone maken voor sms of zo.