HTC Magic wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HTC Magic wit op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

F1Tim 07-10-2011
Geschreven voor: HTC Magic wit

Ik heb de HTC Magic Google Phone 2 nu ongeveer anderhalf jar, en over het algemeen ben ik zeer tevreden. Het design is (ondanks dat een wit toestel snel vuil kan worden) zeer mooi en robuust. Bovenaan en onderaan maakt de carosserie een krul naar boven, wat het hanteren mijns inziens makkelijker maakt. De track-ball is zeer handig.
Op modernere smartphones vindt je vaak slechts één echte toets. Hier heb je er vier. Aangezien ik ze toch vaak gebruik, zie ik dit als een voordeel. Bovenaan, net naast de luidspreker heb je kleine ledjes. Deze kunnen in verschillende kleuren oplichten (verschillende types oproepen, batterijniveau bij opladen, ...): zeer handig.

Er zijn ook nadelen aan deze telefoon. Zo houdt de batterij het bij mij slechts twee dagen uit (GPS en bluetooth uitgeschakeld, ongeveer een uur per dag wifi). Bij het opladen wordt de telefoon ook erg warm.

Verder lijkt de processor aan de trage kant, vooral als ik op internet zit.

Het grootste nadeel is echter het besturingssysteem: android 1.4. Dit systeem heeft volgens mij veel te beperkte mogelijkheden (onderandere verbinden met WEP-enterprise wifi-netwerken). Qua layout kon dit ook beter. Ik heb echter de telefoon gebricked naar Android 2.1, en ik heb me dit nog geen seconde beklaagd. En in combinatie met de Quick-settings tool van Shafarenka kan bediening zeer snel gaan.

marekmol 08-10-2009
Geschreven voor: HTC Magic wit

Ik heb de Magic nu een paar weken in bezit en ik moet zeggen naar mijn HTC P3300 met windows mobile is het Android systeem prettig werken.
Ook via de google account is makkelijk werken. Had mijn contacten en agenda overgezet naar mijn bestaande google account. Hoef je ook niet meer te synchroniseren. Internet werkt best snel en toetsenbord werkt ook goed. De batterij zoals je hier vaker leest gaat snel leeg. Het opnemen van film vind ik het geluid niet zo best, maar muziek afluisteren is daarentegen wel goed en zeker met de bijhorende oordopjes. Ook als je gebeld wordt en je maakt gebruik van de oordopjes werkt dat zeer goed. Voor mij echt een mooi apparaatje.
Mochten jullie vragen hebben dan ben ik best bereid om je te helpen zover ik het kan.

Felleman 17-09-2009
Geschreven voor: HTC Magic wit

ik heb de android magic nu ruim twee maanden zakelijk in gebruik. maar ik moet zeggen wat valt het tegen. op de eerste plaats de batterij; als zakelijke gebruker heb je alles aan staan…en dan is de batterij binnen 4 uur leeg…. daarnaast is het overzetten van je telefoonnumers van je oude telefoon een crime en zeer omslachtig. het ontbreken van een pc suite is echt een gemis. active sync alleen mogelijk door een programma te kopen. verder werkt het sms progammaatje niet lekker. positief; scherm en geluid. voor prive gerbuik een prima ding maar voor zakelijk geen aanrader

jocxhem 11-09-2009
Geschreven voor: HTC Magic wit

Heb de telefoon zelf een week in bezit gehad, maar teruggestuurd. Het leuke van de telefoon is dat je er allemaal leuke en interessante programma's op kunt zetten via de Android Market. Dit gaat heel snel en makkelijk. Echter naar gelang je er veel applicaties op hebt zitten wordt de HTC Magic erg langzaam en krijg je steeds meer foutmeldingen doordat er te lang gewacht moet worden. Kortom een hele mooie telefoon, leuke gadget, minder als telefoon, maar zeker te langzaam voor de (te) hoge verwachtingen.

HTC Magic 13-07-2009
Geschreven voor: HTC Magic wit

Kheb de Magic nu bijna 3 maanden in bezit. Echt een wereldtoestel. Internet gaat perfect. Ik gebruik wel veel de mobiele websites. Android Market is een verademing. Ik ben momenteel zo'n beetje alles aan het uitproberen. Als het niets is.... gewoon weer verwijderen.

Het virtueel keyboard was ff wennen. Nu typ ik er net zo snel mee als met een normaal keyboard. T9 corrigeert het als je fout typt.

Als je een lekkere lichte degelijke smartphone wil die alles kan, dan is dit een goede optie. Als je het niet erg vind om een wat zwaardere telefoon te hebben, dan is de Hero een goeie. Die heeft ook een betere camera. De Samsung I7500 is ook een optie, maar die vind ik persoonlijk niet zo mooi.

Tjerk Wolterink 11-07-2009
Geschreven voor: HTC Magic wit

Dit toestel is echt een high end toestel dat zich kan meten met de iphone. Ikzelf vindt m zelfs beter dan de iphone.

Bestel m niet als je alleen maar belt en smst, dan is het namelijk weggegooid geld. Dit is echt een toestel voor de digitale mens die veel met het internet doet.

De interface is snel en goed. Bellen gaat goed. Automatisch synchornisatie met gmail (contacten & email). Minder bruikerbaar als je geen gmail hebt, dan zou ik de HTC Hero aanraden.

Het beste pluspunt is het draaien van applicaties op de achtergrond.
Je kunt ook applicaties uit de android market halen om standaard applicaties te vervangen, zoals een nieuwe home-screen, of een nieuwe muziek-speler!

Zelf gebruik ik deze telefoon voor de volgende dingen:
- email, internet, twitter
- youtube kijken en videos uploaden
- auto navigatie system (CoPilot 4 Android)
- Hulp bij het rennen (computer stem die zo nu en dan verteld hoe hard ik ren) (BodyRunner app)
- En nog veel meer

Google maps met streetview is ook SUPER!

Let Op: Dit telefoon is alleen nuttig met een constante-internet verbinding. De gebruiker die zeurt dat er 65 euro van zn kaart is gegaan is gewoon heel dom geweest.

Even over het onscreen toetsenbord: hier moet je even
aan wennen. Ik typ nu net zo snel als op mijn gewoon toetsenbord. Soms dan raak ik wel een verkeerd lettertje aan maar een soort T9 systeem weet vanzelf welk woord ik bedoel,
dus dat gaat meestal goed.

Nog ff korte motivatie beoordeling:

geluidskwaliteit: goed genoeg
mogelijkheden: 10, android market heeft 5000+ applicaties (meestal gratis)! TE VET
gebruiksgemak: 10, touchcsreen werkt gewoon lekker
vormgeving: niet de mooiste maar zeker niet lelijk
degelijkheid: smartphones zijn gevoelliger dan normale telefoons, maar deze is lekker licht maar ik zou m niet laten vallen

gsmfreak 09-07-2009
Geschreven voor: HTC Magic wit

Sorry maar mij bevalt ie op geen kanten, de onderste cijfers gaan bijna niet en de bovenste mag je bijna niet aanraken of ze staan er meerdere keren op .
Ben er mee naar spanje geweest en plots was er méér dan 65€ van de kaart zo maar verdwenen, volgens de provider zou ie vanzelfs op het internet gegaan zijn , met andere woorden een toestel dat zijn eigen leventje leid.
Verder nogal onhandig om in de hand te houden redelijk glad zodat hou vlug uit de hand zou vallen .
Maar verder een redelijk goed toestel na enige gewenning .
Besluit: geef mij maar een gewoon toestel .

mamenchi 07-07-2009
Geschreven voor: HTC Magic wit

Dit is een fantatisch toestel! Ik heb 'm in 't zwart. Het werkt allemaal geweldig en intuitief. Veel mogelijkheden. Zakelijk (i.t.t iphone). Prima geluid. Hardware knoppen zijn handig. en kopie van je data op internet (googleaccount). Dit toestel (concept) slaat alles wat mij betreft.
O ja, en nooit meer windowsmobile, symbian o.i.d. met die onbegrijpelijke gebruikerinterfaces. Vanaf nu voor mij alleen nog Android

jo12345 06-07-2009
Geschreven voor: HTC Magic wit

Hoi mijn ervaring na 1 week gewoon een top toestel altijd nokia gehad en nu de Magic van Htc werkt zo simpel en lekker klein model gewoon een aanrader

firestarter 22-06-2009
Geschreven voor: HTC Magic wit

Na de HTC Tytn II en een blackberry nu toch maar overgestapt op de HTC Magic.

Kort samengevat: GEWELDIG !!!

Snel en makkelijk surfen, e-mail gaat prima en de mogelijkheden zijn eindeloos.

Navigeren met diverse gratis programma's gaat prima. Niet zo mooi als bv TomTom maar wel heel precies.

Enige nadeel is de batterij. als ik de hele dag GPS/3G en WIFI aan heb staan moet ik de telefoon dagelijks opladen.
Kan ook niet anders...

Timbaaa 12-06-2009
Geschreven voor: HTC Magic wit

Ik heb deze telefoon nu 1 week in bezit en ik vind hem werkelijk fantastisch. Ik heb voorheen altijd een telefoon gehad met toetsen, maar het touchscreen bevalt me eigenlijk heel goed. Had niet verwacht dat ik hier zo goed mee om zou kunnen gaan.

Verder vind ik het internet lekker lopen en er zijn heel veel leuke dingen te downloaden via de OS market. Zo heb ik nu een programma gedownload waarbij je alle voetbaluitslagen/tussenstanden te zien krijgt. Zelfs die van de competitie in Estland, dus dat zegt al wel genoeg. Ik als voetbalfanaat vind dat een mooi programma.

Ik moet nog wel een beetje wennen aan het smsen met het toetsenbord op het scherm, maar het gaat steeds beter en de HTC vult het woord zelf voor jou in als je verkeerd typt.

Bij mij gaat de batterij ongeveer 2 dagen mee.

Ik vind het een toppertje!

Groetjes Tim

Markmoberts 10-06-2009
Geschreven voor: HTC Magic wit

Zo, ik heb deze telefoon afgelopen zaterdag gekregen, en ik moet zeggen, ik heb er nog evenveel plezier van als toen ik hem in mijn handen kreeg.

Ik vind het werkelijk een pracht toestel. In het begin is het touchscreen even wennen (vooral na jarenlang een gewone telefoon), maar als je er eenmaal aan gewend bent bevalt het hartstikke goed.

Ook het besturingssysteem vind ik geweldig. Ik heb bewust deze telefoon gekozen omdat veel andere telefoons toch op Windows (mobile) werken, en ik na de windows varianten op de pc toch wel aan iets (imo beters) toe was.

Het toestel is snel, synchronisatie met hotmail is goed. Gmail werkt goed (eigenlijk net zoals alle andere dingen als google). Het enige jammere vind ik dan nog dat ik nog niet uit heb kunnen vinden of en hoe het met outlook werkt, omdat daar tegenstrijdige berichten over zijn.

Maarja, over het algemeen vind ik het een geweldig toestel en (tot nu toe) dus een echte aanrader.

MathijsM 03-06-2009
Geschreven voor: HTC Magic wit

Ik heb deze telefoon 2 juni opgehaald in combinatie met een vodafone abonnement.

Wat een fantastisch apparaat.

De mailbox van Hotmail erg goed te combineren.

Zeer makkelijk te gebruiken.

Enorm snel! Hij schiet echt werkelijk overal doorheen. Contact lijsten of internet pagina's, het gaat continue erg vlot.

Camera werkt prima. Geen problemen en maakt erg scherpe foto's.

Absoluut geen commentaar op dit moment. De magic voldoet op dit moment 100%. Ook eigenlijk niet verwacht. Ik heb wat ervaring met Windows Mobile.(traag en vastlopers)

Ik heb al veel uitgeprobeerd en gedaan met de Magic. Tot nu toe geen fout meldingen, geen vastlopers, geen rare fratsen.

Google maps werkt snel en goed. StreetView is trouwens erg grappig.

Youtube via een apart icoontje via een speciale interface. Met 1 druk op de knop een zoekactie starten. En daarna scrol je door de resultaten vliegensvlug.

Er fijn ook dat de bijvoorbeeld ''vorige'' en de ''home'' knop geen touch-key is maar een gewone druk knop. Zo is het scherm erg leeg en rustig.

De on-screen keyboard heeft even wat gewenning nodig. Maar werkt verder prima. Als je ''fie'' invoert ipv ''die'' corrigeert de magic automatisch.

Wat wel erg leuk en handig is, is de toetsblokkeer.
Met 1 druk op het ''rode telefoontje'' worden de toetsen geblokkeerd. Dus geen gerommel meer met: eerst menu en daarna hekje. Of eerst hekje en daarna menu. Nee, 1 knop is voldoende.
Om de Magic te de-blokkeren maak je zelf een volgorde van punten aan op het scherm. Dit doe je van te voren bij instellingen. Bijvoorbeeld van linksboven naar rechtsonder schuiven met je vinger. Hier de-blokkeren de toetsen weer. Zo kan ook niemand in je telefoon kijken omdat ze de combinatie van punten niet weten.

Samengevat een erg fijne telefoon. Vooral de snelheid spreekt mij aan.

Aanrader!

jasper39 21-05-2009
Geschreven voor: HTC Magic wit

Deze GSM valt vooral op door het OS wat er op draaid. Het is het Android OS uitgebracht door Google. Gmail, Google maps, Google talk, Google agenda etc werken dus naadloos. Het bijzondere is is dat je je contacts bijhoud in gmail op de pc en dat de gsm dan automatisch geupdate is. Hetzelfde geld voor de agenda. Het wordt er vanaf internet op gepushed. Het heeft dus geen zin om deze gsm te gebruiken zonder 3G abonnement. Browsen is een verademing en gebruikt dezelfde browser als de IPhone en is op Webkit gebaseerd. Mailen, chatten sms en gaan super met het ingebouwde keyboard. Bellen is ok, alhoewel ik een doof gevoel in mijn oor heb na het bellen. Straling?? Wifi is zeer snel net als 3g. Scherm super. Kamera een drama, werkelijk beneden alle pijl. Bel volume veel te laag, spits je oren als je nog een belletje verwacht. Shortdials weer heel knap bedacht en komen op de desktop.De batterij gaat 24 uur mee. Kortom blijven laden als je hem niet gebruikt. Al met al een super concept waar je niet meer vanaf wil, alleen jammer van de wat rammelende htc.