Nokia 5800 Blue Navi zwart, blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 85 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia 5800 Blue Navi zwart, blauw op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Discofan5 06-01-2012

Toen ik deze telefoon kocht 2 jaar geleden was het een van de beste telefoons toen op de markt. Heb hem toen vooral gekocht omdat hij hele goede (stereo) speakers heeft, hij ondersteunde toen en ondersteund nu eigenlijk nogsteeds alles wat een smartphone die net uit is ook heeft. Eigenlijk kon ik er niets aan vinden wat niet goed was. Kortom, geweldige telefoon.

Nu 2 jaar na dato ben ik nogsteeds tevreden.
En eigenlijk is er van wat ik boven heb beschreven niks veranderd. Alleen tegen de tekortkomingen die ik hieronder beschrijf ben ik tegen aangelopen in de afgelopen 2 jaar of waar hij toch echt voor onderdoet in vergelijking met de hedendaagse smartphone.

- onoverkomelijk, de snelheid, er zit een processor in met een rekenvermogen van 350MHz, waar de hedendaagse smartphone al gauw 1GHz of meer heeft.

- Intern geheugen, 80 MB, sommige dingen moet ie opslaan op z'n intern geheugen, als dit vol is kun je geen apps meer downloaden, of gewoon geen websites meer kunnen laden, dit is een erg grote tekort koming.

- Geen multitouch, je kan het scherm maar met een vinger bedienen.

Voor de rest nogsteeds een geweldige telefoon met geweldig geluid en dat is vooral voor mij erg belangrijk als muziek liefhebber.

Voor de rest zit alles er op wat je nodig heb

skipparoo 30-06-2011

Ik heb m nu al 1,5 jaar. Binnen 3 maanden kon mn stylus er niet meer in vastgezet worden. Verder veel laatste tijd veel problemen met vastlopen en internet die niet uit te schakelen is..verder het geluid is geweldig!

liencubus 25-03-2011

Echt een supertelefoon! Wat een aanrader. Eigenlijk altijd Sony Ericsson fan geweest, maar deze Nokia deed er niet voor onder. Toestel kan tegen een (heleboel harde) stootjes, veel mogelijkheden en de afgespeelde muziek klinkt zuiver en hard. Handig menu. Het enige wat ik zelf een beetje minder vond was de camera. Ik heb de telefoon nu ruim 2 jaar en hij kan makkelijk nog een paar jaar mee als ik dat zou willen.

edwin89 21-03-2011

ik heb hem nu al bijna 2 jaar me abbonement al bijna verlengbaar en ik heb er nog nooit problemen mee gehad alleen het internet is soms traag
ookal loop je in de regen hoef je nog niet bang dat hij kapot gaat want ik heb hem zelf in me hand gehad dat de stortrefgen er direct op kwam maar nog doet hij het super mooi geluid makkelijke muziekplayer
hij is wel 1 keer gerepareerd maar dat was me eige fout want ik liet hem veel vallen maar hij ken ook best tegen een stootje ben er nog steeds zeer tevreden over

C5577 23-12-2010

Ik heb deze telefoon sinds mei 2009, ik heb altijd al Nokia gebruikt en was echt een Nokia fanaat. Maar na deze telefoon ben ik niet meer zo te spreken over Nokia. Hij is niet meer zo gebruiksvriendelijk als die andere oudere toestellen. Nokia was altijd makkelijk. Tijdens internetten sluit hij automatisch de brouwser en je moet weer opnieuw opstarten. Laden van menu's en openen van applicaties duurt voor mij best lang vergeleken met andere smart phones. Pas geleden software ge-update en nu blijft hij soms hangen en je kunt dan niks meer doen. Je moet de accu er uit halen en weer terugzetten om weer wat te kunnen doen. Ik vind het knap van me zelf dat ik deze telefoon zolang heb gebruikt eigenlijk.

Patster17 11-11-2010

het is een wat mindere telefoon, ik heb er alleen maar problemen mee gehad(oa. scherm onleesbaar na ontgreldeling en SIMcontacten opeens verdwenen terwijl ze op een andere telefoon er nog gewoon op staan)

kortom een leuk mobieltje met veel mogelijkheden maar helaas wel aardig wat kuurtjes

Piet de Vlugt 07-10-2010

Ik heb dit apparaat nu een jaar in bezit. Ooit gekocht vanwege de combi gps, gprs en de beschikbaarheid van gps gerelateerde software.
Ik heb geen klachten over dit apparaat. De gps-ontvangst is goed, de accucapaciteit is prima, en voor mijn doel is voldoende software te vinden.
Kortom, een prima apparaat! En dus een tevreden Nokia-klant.

martijn53 16-09-2010

Heb deze telefoon nu zo goed al een Jaar.
Ben er zeer tevreden over!

Het geluid is voor een mobile telefoon super. Er is veel van in te stellen naar eigen smaak en wens.
Ook de optie van Loudness vind ik erg handig.

Er zijn veel mogelijkheden, hierop heb ik de telefoon ook uitgezocht. Hoewel ik geen internet heb op de telefoon red ik mij prima met WIFI overal.

Gebruiksgemak vind ik prima. ben zelf naar eigen mening wel snel in het leren van menu's e.d. maar ik verwacht dat iemand die dit minder snel op pakt er ook gemakkelijk uit kan komen.

Vormgeving vind ik persoonlijk iets minder. De telefoon is dik en groot. in het begin leek het mij niet zo erg maar later bleek ik dit toch minder prettig te vinden.

Degelijkheid van het toestel is prima zoals ik verwacht bij Nokia. door de grootte is hij ook stevig en is het niet erg als je er een keer op zit.
Verder kan hij ook tegen vocht want de telefoon is al een paar keer in mijn broek blijven zitten in de regen. (dat ik m'n broek kon uit wringen).

+ punten
Goede applicaties te krijgen
Vaak updates voor verbeteringen
snel (sinds de laatste update)
Veel mogelijkheden
Goede geluidskwaliteit

- punten
Redelijk duur (naar mijn mening)
accu gaat onregelmatig mee (+- 2 dagen)
stokje laat naar tijdje los

Conclusie.
Erg goede telefoon voor de mogelijkheden en applicaties. Aan te raden de telefoon wel in een bescherm hoesje te doen (zoals elk aanraakscherm).
let wel goed op dat je regelmatig je batterij op laad zodat je niet op het verkeerde moment leeg staat.

Coldfeet 18-08-2010

Na 6 maanden en een trip in de bergen waar de telefoon in mijn rugzak zat tijdens een regenbui, heeft hij er de brui aan gegeven. Let op de rugzak was binnenin vochtig, maar niet nat.

Na 6 weken herstelling, krijg je dan de melding:
Oxidatieaantasting in de zone van de radiofrquentie. Onhersteld terug.

That's it. Nu kan ik nog begrijpen dat men een discussie opstart over de garantie, maar zelfs geen herstelling tegen kostprijs of commerciële tegemoetkoming.

Op zich was het geen slecht toestel, maar stel je voor dat je dit in je broekzak hebt zitten en je loopt in de regen...yep, dan kan je hem weggooien. Dus over de degelijkheid kan je enkel concluderen: een dikke nul.

Een oude Nokia 6021 had daar totaal geen last mee.

Wat was er verder slecht aan: handsfree bellen op luidspreker...een ramp. Video of muziek, kan je zo luid zetten dat je voor burenlawaai opgepakt wordt, maar telefoneren dan wordt het plots enorm stil.

Draaien van scherm heel traag en vaak wil hij helemaal niet draaien.
Gek genoeg was dat met de originele software geen probleem, maar na een update blijkbaar wel.

Video, muziek, gps (duurde soms wel even, maar is niet abnormaal), waren wel goed.

Soms wat weinig aps in vgl met Apple, maar goed dat was voor mij niet het belangrijkste.

hstoek 03-08-2010

Geweldig toestel.

De reden dat ik voor dit toestel heb gekozen is het touch screen, de GPS ontvanger, de Wifi ontvanger en de beschikbaarheid van navigatie/kaarten van mijn verre vekantie bestemming.

Het Querty toetsenbordje op het touch screen is een uitkomst.

Niet standaard, met wat extra software gebruik ik dit toestel voor geotagging van Foto's en het vastelggen van een track om deze op google earth zichtbaar te maken, dit werkt boven verwachting goed en is erg leuk.

Het kantelen van het scherm als je het toestel draait is een beetje te traag naar mijn zin.

De muziekplayer zoekt je telefoon af naar alles wat geluid maakt en gooit ringtones en muziek door elkaar, maar mischien doe ik wel iets verkeerd.

De geluidskwaliteit is overigens uitstekend.

Mvrgr, HAns....

Baudirover 23-07-2010

Zeer handig toestel, al duurt het wel even om met de meeste functies leren om te gaan. Had voorheen een Nokia 5200 maar internettoegang was enkel mogelijk via netwerkprovider wat zeer duur is (10Mb voor 5 euro is na enkele minuten reeds opgebruikt). Deze Nokia 5800 heeft WIFI en is daarom veel handiger (goedkoper) om op internet te surfen + Nokia downloads te doen.
Heb af en toe wel dat het toestel zonder reden afschakelt en niet altijd direct opstart na activering van de startknop

RocketteMorton 23-07-2010

Ik heb het toestel op basis van reviews van deze en andere sites gekocht. Niet alleen kopers maar ook professionals vinden dit een geweldig toestel en eerlijk gezegd, het toestel is super. Ik heb het al helemaal gepersonaliseerd en inderdaad je moet er echt wel werk insteken om alle functies meester te worden. Maar het loont de moeite.

Antoine91 07-07-2010

Heb de Nokia 5800 XpressMusic nu 1 jaar in bezit. Het heeft overzichtelijke menu's die je van een NOKIA verwacht. Touchscreen is redelijk. Mogelijkheden zijn prima. Na maanden prima te hebben gefunctioneerd nu plotselinge kuren, wil niet meer opstarten of reageert het nergens op. Overweeg nu een ander merk mobiele telefoon.

ak91 31-05-2010

Ik heb deze telefoon nu een jaar en ik wil hem voor geen goud meer kwijt het is een fijne telefoon en makelijk te bedienen verder is het geluid ook erg goed 1 klein min puntje is dat de camera niet erg scherp is maar zelf maak ik niet veel foto's.
verder krijg je bij aanschaf het hele pakket dat is ook erg fijn dat je later niet als nog een usb kabel moet kopen. batterij gaat best lang mee op normaal gebruik.
kortom het is zeker een aanrader

patrick1 16-05-2010

deze toestel is echt een aan rader

+ puntjes

een goeie accu
goeie touch
goeie navigatie
goeie mp3 speler
camera
- puntjes
loopt soms vast niet vaak
de radio is niet de beste

maar echt aan rader!

gr

marcel12345 08-05-2010

Ik heb sinds een maandje ook een 5800.
Dit is mijn 1e gsm met aanraakscherm en dat is wel ff wennen, het vormt niet altijd een verbetering.
Als je gebeld wordt terwijl je iets anders op de gsm doet kan het door de traagheid van het toestel echt een rotding zijn.
De accuduur is redelijk tot goed.
Ik heb de software opgewaardeerd naar de (nu een na) laatste versie, de nieuwste schijnt nogal wat bugs te bevatten. (zie tweakers.net)
De gratis nokia navigatie werkt goed, maar heeft even tijd nodig om de route te berekenen.
De e-mail (gmail) werkt niet altijd vlekkeloos, soms maakt ik wel autom. verbinding via wifi en soms niet.
Waar dat aan ligt weet ik niet. :-(

discofan5 27-04-2010

Ik ben nu een maand in het bezit van de 5800, ik vind het een geweldig toestel. Nu heb ik hiervoor een 5300 XM gehad, wat natuurlijk geen vergelijken is met deze telefoon, de geluidskwaliteit is echt perfect, ook de WIFI verbinding is super snel! het enige waarmee hij de Iphone niet mee kan verslaan is de vormgeving, ik raad hem zeker aan en denk zeker nog een keer na voordat je de Iphone haalt.

marcel12345 07-01-2012

helemaal mee eens, nadeel is ook dat veel apps niet meer voor symbian uitkomen maar alleen voor iphone en android.
De combinatie van gsm met groter scherm, lange bel- en standbytijd, wifi, gps en redelijke camera >3mp met flitser tegen een acceptabele prijs is nog steeds lastig te vinden. Een evt opvolger met bovenstaande wensen is verre van goedkoop.

Cesarrr 26-04-2010

Ik heb de Nokia 5800 XM nu een maand of tien in mijn bezit en ik vind het een vreselijke tegenvaller. Ik heb jarenlang gebruik gemaakt van Nokia toestellen en er altijd veel plezier van gehad. Ik had niet de verwachting dat de Nokia 5800 XM dezelfde kwaliteit als een iPhone zou bieden, maar het is echt speelgoed vergeleken met de iPhone. Ik heb vanaf het begin af aan het ene probleem na het andere. Hier een –niet volledige- opsomming:

- Veel vastlopers, waarbij Symbian volledig vastzit en de enige optie is de batterij eruit halen en opnieuw opstarten;

- Bluetooth werkt niet altijd (alleen een reset naar de fabrieksinstellingen helpt);

- Instellingen worden vaak niet onthouden. Ben al drie keer m’n mailinstellingen kwijt geweest, de ringtones, favorieten enz;

- Erg slechte gesprekskwaliteit (krakend geluid als ik geen headset of de speaker gebruik);

- Ondanks een duur abonnement met veel datamogelijkheden en een nieuwe simkaart krijg ik vaak geen verbinding met mobiel internet en als je wel verbinding hebt is het vreselijk traag;

- Tijdens het internetten wordt de helft van de keren de browser zonder reden afgesloten en kun je weer opnieuw beginnen;

- De camera is er al twee keer mee opgehouden en alleen een reset naar de fabrieksinstellingen wil dan nog helpen;

- Ik vind dat het touchscreen erg slecht reageert. SMS'en gaat traag, vind ik. Bovendien worden met T9 nieuw ingevoerde woorden niet altijd onthouden;

- Het automatisch meedraaien van het scherm als je het beeldscherm kantelt werkt ook niet altijd;

- Hetzelfde geldt voor de trilfunctie als de telefoon in profiel ‘vergadering’ staat: soms doet ie het wel en soms niet;

- Na nog geen jaar redelijk intensief gebruik gaat de batterij nog maar een halve dag mee. Als je de nieuwe gratis navigatie gebruikt, zie je de batterij praktisch leeglopen. In de auto moet ie dus wel aan de oplader tijdens het gebruik.

Ik gebruik een telefoon intensief maar zeker niet extreem. De software is altijd up to date.

Ik heb eigenlijk maar één positief punt en dat is het geluid van muziek via speaker of headset. Nog nooit een toestel gehad waar de geluidskwaliteit zo goed is!

Ik vind de Nokia 5800 XM een hele goede MP3-speler, die tevens een aantal smartphone-opties biedt.

Irene76 21-04-2010

Ik heb de telefoon bijna een jaar in bezit. Ben er zeer zuinig mee. Echter is de telefoon nu voor de tweede keer in zeer korte tijd gecrast. Hij wilde niet meer opstarten. Weer weggebracht voor reparatie. Ik heb altijd Nokia gehad, maar nu overweeg ik van dit merk geen gebruik meer te maken. Blijkbaar heeft Nokia de software niet onder controle.

evil.k 22-03-2010

Hallo,

Ik heb in de loop der jaren al een behoorlijk aantal Nokia's gehad maar deze 5800 is toch wel een super geweldig apparaat.

Hij ligt lekker in de hand en pakt ook degelijk vast en is ook wat dikker dan mijn vorige Nokia 6120 classic.

En een SUPER SOUND die 5800 en dat in combinatie met een super frame rate 30fr/s

Het gebruik is echt weer op zijn Nokia's geweldig, de besturing van de 5800 is snel en doeltreffend.

Leuke progammaatjes/gadgets en dat Nokia er ook nog eens een routeplanner bij levert in de vorm van een progamma natuurlijk, shapoo Nokia.

En waar je echt even aan moet wennen is de foudraal die is van een rubber achtig materiaal en de twee helften van de foudraal zitten aan elkaar met elastiek dus je mobiel licht redelijk strak tussen die helften en glijd er dus niet makkelijk tussen uit.

Het is een compleet en doordacht samen gesteld pakketje wat je toegezonden krijgt.

Kortom voor mij blijft het Nokia en er zullen gerust tegenvallers tussen zitten maar daar heb gelukkig geen last van.

Colinos 15-02-2010

Een redelijk goed toestel, maar Nokia heeft er aardig wat foutjes op na gelaten. de mogelijkheden zijn redelijk beperkt maar als je eisen niet torenhoog zijn is dit een prima mobieltje en nog mooi ook.

ManuelP 12-01-2010

Mooi toestel, goed geluid. Qwerty werkt prima met Tscreen werkt prima. Voor alle 'gewone' dingen geen gebruiksaanwijzing nodig. Alles wijst zich vanzelf.

JohnSibrandi 04-01-2010

Mooi toestel met prachtig geluid en het schermpje ziet er goed uit qua resolutie. Echter, (zoals vele gebruikers, aldus het internet) indien de omgevevingstemperatuur daalt gaat het scherm kuren vertonen. Er vormen zich strepen en niets is meer herkenbaar. Er zit een pennetje bij om de touchscreen te bedienen maar het probleem komt bij een aantal maal gebruiken dat het pennetje niet eer in zijn houder blijft zitten en dus makkelijk kwijtraakt.

Ben571 23-12-2009

Een zeer complete telefoon, ondanks zijn vele mogelijkheden een zeer simpele bediening. het heeft even geduurd voordat Nokia met een volledig touchscreen toestel op de markt kwam maar ze hebben dan ook een mooi product neergezet. Het enige nadeel van een touchscreen is dat het bij bediening met de vingers erg snel vlekkerig is maar deze zijn dan wel makkelijk te verwijderen. Verder vindt ik het jammer dat je sommige zaken alleen via internet kunt instellen, zoals licenties, navigatie etc. Verder een toptoestel en de ExpressMusic klopt helemaal, wat een mooi geluid uit zo`n klein kastje. Ik weet uiteraard de duurzaamheid niet maar verwacht dat het sowieso mijn abonnementsduur (2 jaar) zeker zal volhouden.

watjeookdoet 23-12-2009

wat je ook doet. koop en rubberen kaft!
ik heb de mijne laten vallen en nu is die scherm kapot!

voor de rest goeie phone. erg handig. en ik heb gelezen dat er eind mei of eind juni 2010 een software update komt. en dat houd in dat de nokia 5800 de zelfde inter face zal hebben als de nokia N97. is dit waar of is dit een gerucht!?????

gr hakan