Nokia N82 Black zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 70 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia N82 Black zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

JSchouten 14-02-2010
Geschreven voor: Nokia N82 Black zwart

De Nokia N82 heb ik als vervanging voor mijn (falende) HTC S710 gekregen van een prominente Telecom aanbieder in Nederland. Dit is inmiddels anderhalf jaar geleden.

In deze anderhalf jaar is onder andere het volgende met de telefoon gebeurd:
1. Het is van 3 hoog naar beneden gevallen
2. Het is tot 2 maal in de wc gevallen
3. Er is met een auto overheen gereden
Yeah, what more do I need to say? Superdegelijke telefoon. Er zitten na de 3 ergste dingen dan nu wat krasjes op, maar een caseswap en dan is er niets aan de hand.

De geluidskwaliteit is niet allersuperst, maar zeker goed en al goed genoeg voor een vaak telefonerende IT Consultant als ik.

De mogelijkheden van de telefoon zijn door het Symbian platform vrij uitgebreid. Mis je wat mogelijkheden? Google de functie met "Symbian" erachter en er is wel een programmaatje voor geschreven. Daarnaast is de Ovi-store van Nokia een zeer goede bron van missende functionaliteit.

Het gebruikersgemak is gewoon goed. Symbian is gericht op de normale mensch die graag telefoneren wil.

De vormgeving is niet die van Apple. Het lijkt gewoon een simpele telefoon.

De degelijkheid is echt Nokia's beste eigenschap. Ook deze telefoon doet deze eigenschap zeker eer aan en bewijst voor mij nog maar weer eens dat ook mijn volgende telefoon weer een Nokia zal zijn.

rallyfreak 27-12-2009
Geschreven voor: Nokia N82 Black zwart

Toestel iets meer dan een jaar gebruikt. Halverwege het eerste jaar al eens laten repareren (onder garantie) omdat de microfoon het niet meer deed.
Heelaas na iets meer dan een jaar weer hetzelfde probleem, alleen nu helaas geen garantie meer. Daarnaast is het toestel zeer gevoelig voor beschadigingen

SebastiaanVeld 27-11-2009

@Xander83

Wifi en WLAN zijn hetzelfde hé ;-)

Ook van mijn kant maar eens een update.

Toestel is prima, mail en internet werken goed en betrouwbaar.
Opbouw van het OS kan her en der wel iets beter, maar het vertoont nauwelijks tot geen kuren.
Camera, sjah als je verwend bent met een DSLR camera is dit natuurlijk geen vergelijk. Maar voor een camera in een telefoon, meer dan goed.
De GPS module, leuk maar daar blijft het bij, de antenne is zeker niet heel sterk wat resluteert in wat langere zoektijden naar de satelieten en in sterk bebost gebied ook sneller wegvallen van een betrouwbaar signaal.

Maar alle minpunten ik geneoemd heb komen voor mij vooral doordat ik voor bepaalde dingen specifieke apparatuur heb welke uiteraard gemaakt is voor dat doel en niet voor het doel bellen en wat nevenfuncties.

Xander83 20-11-2009
Geschreven voor: Nokia N82 Black zwart

Heb dit toestel(zilver) nu bijna 2 jaar in bezit en nog steeds tevreden.

Gesprekskwaliteit is goed en het geluid is duidelijk hoorbaar.
Geluidskwaliteit van de speakers kan beter, op 40procent nog wel aan te horen, maar daarboven duidelijk vervorming te horen.

Mogelijkheden zijn zelfs nu nog prima, alles zit er op wat ik nodig heb. WiFi, UMTS, WLAN, 5MP camera + xenon flash, GPS.

Het menu werkt prima, maar is af en toe ook omslachtig, je moet een aantal keer navigeren en klikken voordat je je doel eindelijk hebt bereikt.
Snelheid van het menu is af en toe traag. Ook de camera werkt naar mijn behoren niet snel genoeg, het opstarten duurt te lang en foto's maken ook. Verder is de xenon flash natuurlijk wel top.
Toestel is in de tijd dat ik hem in bezit heb maar een aantal keren (op 1 hand te tellen) vastgelopen.
De batterij duur is wel korter geworden, van zo'n 5 dagen in het begin naar nu zo'n 3 dagen. Het toestel laadt met de bijgeleverde lader snel op. Na Max. 1,5 is ie vol.

Het toestel ziet er goed vormgegeven uit en er is over nagedacht waar de meest belangrijke knoppen moesten komen. Het toetsenbord werkt goed, ook al zitten de knopjes wel heel dicht op elkaar.

Het toestel is nu nog steeds schade vrij, geen krassen op het scherm en alle knopjes werken nog steeds naar behoren. Wel zit er nu sinds een half jaar wat stof onder het display, maar dit is niet storend.

Al met al een fijn en degelijk toestel. Op dit moment ben ik aan het oriënteren voor een nieuw toestel, maar dit zal niet gemakkelijk zijn.

Michael871 07-08-2009
Geschreven voor: Nokia N82 Black zwart

Ongeveer 1 jaar geleden heb ik besloten om voor een Nokia N82 te gaan. De eerste 3 maanden deed mijn N82 het zonder problemen. In deze periode heb ik o.a. wat handige programma's geïnstalleerd zoals een navigatieprogramma en andere WLAN-hulpprogramma.

Na 3 maanden begon mijn N82 kuren te vertonen. Vaker als ik aan het smsen ben en ik wil van het laatste woord naar het eerste woord gaat hij vanalles selecteren en kopieëren. Ook heeft mijn scherm veel dode pixels. Terwijl ik altijd heel zuinig met mijn telefoon om ga. Hij is nog nooit gevallen!

Het Symbian OS was in het begin even wennen. Het OS is wat trager als bijvoorbeeld Windows Mobile 6. Ook zitten bepaalde opties diep verstopt in het menu. Synchroniseren met office via Windows gaat zonder problemen. Synchroniseren via mijn Mac OS heb ik nog niet kunnen testen. Nokia heeft voor de Mac-gebruikers een programma genaamt: iSync.

Foto's maken met deze N82 gaat prima. De N82 maakt mooie foto's, ook als het donker. Dit komt mede door de Xenon-fitser die op dit model geplaatst is. De laatste maand begint ook mijn fotocamera kuren te vertonen. Als ik een foto maken en ik erna nog een nieuwe wil maken krijg ik allemaal blokjes te zien en gaat mijn camera uit en aan. Voordat ik weer een nieuwe foto kan maken ben ik weer 1 minuut verder.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over deze telefoon. Alleen jammer dat de telefoon na 1 jaar niet meer 100% werkt. Mijn telefoon is nog niet teruggestuurd naar de provider, omdat ik geen vervangend toestel heb.

robert1111 31-07-2009

---------- update review 31-07-2009 ----------
Nu, na meer dan een jaar in bezit, kan ik niet anders zeggen dat dit een toppertje is.
Foto's, muziek, mijn complete agenda, email, internet, alles werkt vlekkeloos.
Is er dan geen minpuntje?
Jazeker wel, ik vind het schermpje redelijk onderhevig aan beschadigingen en er komt op 1 of andere manier toch stof achter het 2e cameraatje (die ik dus niet gebruik).
Al met al een heerlijk toestel.

---------- oude review 25-08-2008 ----------
Ik heb de N-82 nu een maand of 4.
Ontvangst: prima
foto's: prima
GPS werkt uitstekend
MP3 perfect

Geen vastlopers tot nog toe.
Al met al een prima toestel die z'n prijs 200% meer waarmaakt dan de Iphone

Linda34 30-07-2009
Geschreven voor: Nokia N82 Black zwart

Ik heb deze Nokia vanaf begin mei in gebruik. Tijdens mijn vakantie begin juli (dus al in 2 maanden tijd) wilde ik een foto maken en ik hoorde een raar geluid. Kon me niet voorstellen dat het uit mijn mobiel kwam. Nog geen 3 dagen later wilde ik foto's maken, maar toen leek het toestel wel te ontploffen! Een hevige kortsluiting leek het! Bellen en smsen etc lukt prima, maar daarna voorzichtig toch een paar keer geprobeerd foto's te maken. Zodra ik de lens open geeft hij een knipperende batterij aan en geeft de melding: Onverwachte fout. Schakel het toestel uit en probeer het opnieuw. Dit heeft overigens geen enkel effect.Foto's maken lukt niet meer. Jammer vorige toestel, een Sony Ericsson, deed het na 2 jaar nog probleemloos.

Branko 13-07-2009
Geschreven voor: Nokia N82 Black zwart

Heb het toestel nu precies een jaar, net een paar dagen uit de garantie, en de ellende begint!!
dit toestel heeft vanaf het begin al kleine probleempjes gehad, maar nu uit de garantie is het heel erg.
t9 gooit hij 1 keer in de 3 weken leeg of vaker, heb al zeker 20 keer mijn eigen naam moeten toevoegen.
luidsprekertjes zitten niet goed gesoldeerd, af en toe valt er 1 uit, nu na de garantie, doet 1 er het helaal niet meer.
trilstand is sinds kort kapot, na de garantie periode.
toestel is niet gevallen, altijd netjes mee omgegaan.
lak van de toetsen slijten, ziet er niet mooi uit.

voorderest een prima toestel heerlijk in gebruik, maar helaas nu zoveel kure!

Freek1 24-04-2009

Onverwachte pluspunten: geen
Onverwachte minpunten: (1)software soms behoorlijk traag (switchen tussen menus en zo), (2) ik begrijp geen hol van de software die je op je computer kunt installeren voor updates en kaarten downloaden ed (vreemde foutmeldingen).

Afgezien van bovenstaande vind ik het gewoon een goede telefoon.

Jean82 28-02-2009
Geschreven voor: Nokia N82 Black zwart

Echte alleskunner en heeft een super camera. Heb absoluut niets te klagen. Heb hem al bijna een jaar.

Habs 26-02-2009

Geweldig toestel!
Mooi groot scherp scherm. Accu gaat lang mee.
Camera is super, erg scherpe en mooie kwaliteit. Stevig toestel, fijne toetsen.
Geluid is ook erg helder.
En een tal van mogelijkheden!

Heb een N85 ingeruild voor dit toestel, hij kan niet tippen aan de N82!

Bram Schreuders 16-02-2009
Geschreven voor: Nokia N82 Black zwart

De Nokia N82 is een zeer goede, krachtige telefoon met enorm veel mogelijkheden.

Met de ingebouwde WiFi kun je goed internetten en e-mailen en met de GPS kun je eenvoudig navigeren. Als je de kaarten op de telefoon download heb je geen verbinding nodig.
Met de USB 2.0 aansluiting kunt je bestanden op de telefoon zetten en hij
beschikt ook over Bluetooth 2.0. De 5 MP camera maakt goede foto's.
Je kunt zelf programma's installeren zoals Gmail en Google Maps.
Bij de telefoon krijg je een reislader, headset, USB kabel, videokabel en een 2GB geheugenkaart, maar zelf heb ik er meteen een 8GB geheugenkaart bij gekocht om muziek en video op te zetten.

Een paar nadelen:
De toetsen zijn wat klein, maar typen gaat prima en de middelste knop van de navigatietoets kan lastig te bedienen zijn als je verkeerd drukt.
Er zat een Duitse handleiding in het pakket, maar de Nederlandse kun je downloaden bij Nokia.

Jaspermets 13-02-2009
Geschreven voor: Nokia N82 Black zwart

Ik heb me nieuwe nokia n82 enkele dagen en hij bevalt me prima de geluids kwaliteit is een super voor een mobiele telefoon de camera maakt prachtige fotos en het is een toestel die je snel door hebt. Hij leeft een korte laadtijd van bijv fotos wat de telefoon erg gemakkelijk maakt. Kortom dit is een prima telefoon die alles kan en hij heeft bovendien een prachtig ontwerp.

woutertm 02-02-2009
Geschreven voor: Nokia N82 Black zwart

Deze N82 heeft mijn verwachtingen overtroffen. As één van de eerste PDA gebruikers met Windows Mobile was het wel even wennen aan Symbian, maar tjonge wat gaat dat allemaal makkelijk. Exchange sync, mailsync, Wlan, radio, kortom alle toepassingen zijn uiterst eenvoudig te installeren en werken ook! Accu is prima, prachtig scherm.
Klein minpuntje: de toestjes zijn wat aan de kleine kant voor mijn grote vingers, maar ook dat went heel snel.

Rik klein Goldewijk 26-01-2009
Geschreven voor: Nokia N82 Black zwart

Heb de N82 nu ongeveer een maand in gebruik. De telefoon werkt prettig en heeft veel mogelijkheden. Het is erg handig dat je eigen snelkoppelingen kunt maken.
De camera en de Wlan zijn super. GPS maakt het toestel helemaal af. Het is mogelijk om via Nokia kaarten te download op de geheugenkaart. Het is dus niet nodig om een internet abb. te hebben om de lokale kaarten te downloaden.
De camera is geweldig. De foto's en filmpjes zijn zeker beter dan mijn Ixus van 5 jaar oud.
De knopjes waren ook mijn grootste bezwaar. Met één hand zijn de knopjes wat moeilijk te bedienen (ik heb grote handen). Echter als je een sms of agenda item wil invoeren houd ik het toestel met twee handen vast en kan ik met twee duimen erg snel en foutloos invoeren.
Het formaat is goed de uitstraling (zwart) is discreet en zakelijk.
Het enige wat ik mis is de mogelijkheid om mijn email te synchroniseren via de computer. Het gaat natuurlijk wel via pushmail.
Ik ben zeer tevreden en zou het toestel opnieuw aanschaffen.

florisdm 10-01-2009
Geschreven voor: Nokia N82 Black zwart

Ik heb de Nokia N82 gisteren binnen gekregen. Ik ben erg te spreken over de geluidkwaliteit tijdens het bellen, de snelheid van de telefoon en de enorme hoeveelheid mogelijkheden. Zag net als anderen op tegen de kleine knopjes, maar vind ze nu juist prettig. Je drukt zelden de verkeerde toets in. Vandaag ook veel foto's gemaakt en filmpjes. Mogelijkheden hierin zijn net zo eigenlijk net zo breed als digitale camera (zwart-wit, verschillende flitsstanden, automatisch scherpstellen etc.) Op basis van reviews die ik hier heb gelezen ben ik tot aankoop overgegaan en het is een goede keus gebleken.

MvG, Floris

Dennisvdweg 08-11-2008
Geschreven voor: Nokia N82 Black zwart

Ik heb de N82 al een aantal weken in bezit.

En dit is echt een super mobiel!

Ik was op zoek naar een mobiel met een goeie camera.

En na wat zoeken kwam ik uit op de N82 dankzij de xenon flitser.

razrlover 19-10-2008
Geschreven voor: Nokia N82 Black zwart

Mijn nokia N82 is al sinds 7 september 2008 in reparatie. Toen ik hem naar het nokia servicepunt bracht
werd mij verteld dat plusminus 2 weken zou duren voordat hij gemaakt zou zijn. Waarom ik hem
weggebracht heb waren trouwens 2 dode pixels alleen tijdens de fotocamera.
Na 4 weken ben ik maar even gaan bellen, de verkoper zei tegen mij dat de onderdelen die nodig waren
om hem te maken deze week zouden binnenkomen en dat ik waarschijnlijk in de loop van de week
opgebeld zou worden met de mededeling dat de N82 klaar zou zijn.
Na 6 weken maar weer even bellen, nu zou ik even teruggebeld worden door de monteur.
De monteur belde mij terug en verteld mij dat hij vervelend nieuws voor mij had.
Ten eerste de telefoon kan niet gerepareerd worden want hij heeft waterschade ontdekt. Hoe dit mogelijk
is zou ik niet weten mijn telefoon is nooit nat geworden. De monteur verzekerde mij dat dit al kan gebeuren
als je van een koude naar een warme omgeving gaat. (Nou voor mij in ieder geval nooit meer een telefoon
die hier niet tegen kan, en ik zal iedereen die ik ken ervan proberen te overtuigen om nooit een nokia te kopen).
Ten tweede vertelde de monteur mij dat hij tijdens het uit elkaar halen iets had stuk gemaakt en dat hij op
dit onderdeel aan het wachten is.
Ik heb nog verteld dat ik hier niks van begreep aangezien in mijn oogpunt een onderdeeltje binnen 2 a 3 dagen
zo uit Finland moet kunnen worden opgestuurd.
Volgens de monteur lag dit toch helemaal wat anders en hij hoopte zo snel mogelijk mijn ongerepareerde telefoon
weer terug te hebben.
Bij het nokia servicepunt vertelde ze mij nog doodleuk dat ik garantie heb tot 2010.

dJMars 19-10-2008
Geschreven voor: Nokia N82 Black zwart

Ben sinds een paar weken in het bezit van N82. Had hiervoor kort de Nokia 6220 Classic, naar mijn inziens een plastic onding. De N82 is een topper, voelt lekker robuust, synchroniseert makkelijk met outlook, herbergt een meer dan prima camera, heeft GPS en tal van andere handige functies. Zelf heb ik er Sygic en Tom Tom opdraaien, het installeren van Tom Tom heeft wat voeten in de aarde gehad maar de aanhouder wint, dit draait nu als een trein. Sygic is ook ok om te gebruiken maar er gaat toch echt niks boven de overduidelijke Tom Tom software. Ik heb er een 8GB kaartje bijgekocht, hierdoor kan ik er meer dan genoeg data, toepassingen en muziek opzetten. Enige minpunt, de batterij trekt het niet al te lang met alle toepassingen in gebruik, maargoed een autolader is zo gescoord. Van mij krijgtr deze Nokia een dikke 9

Roderik07 01-10-2008

Allereerst:

Voordat ik deze telefoon heb aangeschaft had ik de N95 (oude versie), waarvan de accu wel erg snel leeg was. Voor de N95 altijd met zeer goede ervaringen verschillende Sony Ericssons toestellen (K750i, K800i, K810i, K850i) gehad, maar vanwege de functionaliteit toch overgestapt naar Nokia (GPS, WIFI, etc).

Pluspunten:
- Zeer functioneel en toch een handzaam formaat (in vergelijking tot bijvoorbeeld de N95)
- Mooi helder scherm (ook groot genoeg vind ik)
- Mooie kwaliteit foto's voor een telefoon, ook nacht-/avondfoto's vanwege de goede flitser.
- Persoonlijk vind ik de knoppen fijn geplaatst rondom het d-pad (ook een verbetering t.o.v. de oude N95), de numerieke toetsen zijn even wennen maar ook prima te bedienen.
- GPS is aanzienlijk verbetert t.o.v. de N95, dit komt door de plaatsing van de GPS sensor aan de bovenkant van het toestel. Ook de N95 8GB geeft de navigatie soms de snelheid niet correct weer (0 km/u als je alweer een tijdje rijdt, waardoor de aanwijzingen ook niet meer juist zijn)
- Redelijk snel besturingssysteem (zeker met de nieuwste firmware versie: 30.0.019. Ik heb nog geen vastlopers gehad, maar heb een 4gb kaart gekocht i.p.v. de standaard 2gb kaart die wordt meegeleverd (waardoor vastlopers zouden ontstaan). De geluidskwaliteit zou ook zijn verbeterd met de nieuwe firmware (zowel speakers als headset)
- Accu gaat redelijk lang mee bij normaal gebruik (hier versta ik onder bellen, sms'en, e.d.)
- 3.5 mm audio-aansluiting (erg fijn dat deze op de bovenzijde is geplaatst)
- Zelf programma's installeren
- Prima Geluiskwaliteit
- Snel opgeladen

Minpunten:
- Schermpje raakt snel bekrast aan de voorkant. Dit is niet te zien wanneer je de telefoon gewoon gebruikt/het scherm aanstaat. Voordeel is dat deze makkelijk zelf te vervangen is.
- Accu is wel snel leeg wanneer je echt veel toepassingen gebruikt (navigatie, muziek luisteren, games, e.d.), maar alsnog verbeterd t.o.v. de N95-1
- Sommige zaken van het besturingssysteem zijn wat onhandig, zoals bepaalde instellingen. Een ander voorbeeld is het aanmaken van een playlist, hierbij dient per artiest alles eerst uitgevouwen te worden en toe te worden gevoegd, erg omslachtig.
- Jammer dat er niet direct een datum is te zien bij de SMS'jes, hiervoor moet je eerst naar de berichtgegevens bladeren.
- Irritant geluid van de lader als je de telefoon oplaadt (hoog 'piepend' geluid, maar dit hebben veel telefoonladers (van verschillende merken) tegenwoordig. Gelukkig duurt het laden 1u tot max 1,5u

Ik heb de telefoon nu ongeveer 4 a 5 maanden en heb er tot nog toe geen problemen mee ervaren. Geen last van een heet wordende accu en vastlopers zoals hieronder wordt beschreven door anderen.
Al met al een fijne telefoon, zeker aan te raden.

Rick Gee 17-09-2008
Geschreven voor: Nokia N82 Black zwart

Na lang gebruikt te hebben gemaakt van de eerste N70 (met Symbian versie 1) en de HTC TyTN (WM5) heb ik de N82 aangeschaft met een compleet vernieuwd en sneller werkend Symbian besturingssysteem.
Het toestel bevalt me erg goed tot nu toe, veel mogelijkheden (waaronder geïntegreerde GPS, een soort van Gallerij menu en de 3G internetondersteuning).
De batterij gaat lang mee met redelijk intensief gebruik. Het design vind ik helemaal top en het bevalt me wel dat niet iedereen met deze telefoon loopt (in tegenstelling tot de N95), wat het toestel origineel houdt.

arthur1986 29-08-2008

ruim 2maanden in bezit
+ punten foto's zeer goed zowel overdag als savonds
geluid zeer goed zowel met oordopjes als via de speaker.
goede bediening en goede processor kan makkelijk een 8gb kaartje aan
internet werkt redelijk maar ik heb het 1 en ander uit gezet om de telefoon langer stand-by te houden

- grootste minpunt is de accu die erg snel leeg is en het feit dat het alleen via een oplader te laden is en niet via usb.

een paar van mijn maten hebben de samsung g800 en de g600. Deze Nokia N82 is een stuk beter zowel met geluid als foto's en games. Ik gebruik nog niet eens alle functies.

Scaniafan2 29-08-2008
Geschreven voor: Nokia N82 Black zwart

Ik heb de NokiaN82 nu 2 week en ben er zeer tevreden over. De camera werkt erg goed. Het scherp stellen duurt alleen soms wat lang.
Verder is het geluidskwaliteit zeer goed en duidelijk.
De vormgeving en het design van de telefoon zijn ook erg goed. Hij is alleen net wat groter dan mijn vorige Nokia maar het grote scherm maakt dit weer goed.
Verder zitten er erg veel opties op en sommigen zal ik echt nooit gebruiken, zoals een barcode lezer.

HJ van H 14-08-2008
Geschreven voor: Nokia N82 Black zwart

Let op: deze review gaat over de N82-1. De nieuwste N82-versie!

T.o.v. SonyEricsson K800i (mijn vorige telefoon) kan deze Nokia N82 veel meer, maar heeft het ook zo zijn enorme nadelen! Zo gaat de accu nog geen halve dag mee van de N82 als je muziek luistert (via internet) of televisie kijkt met dit toestel (via Vodafone Live). Ik laad het toestel 2x per dag op. Daarnaast wordt de accu ongelofelijk heet. In je handen houden zal ik dan ook maar niet doen...
Vervelend is dat dit toestel niet goed functioneert wanneer je meerdere applicaties gebruikt. SonyEricsson is daar stukken beter in!

Tevens geeft dit toestel veel softwareproblemen. Menu loopt regelmatig vast en sommige applicaties werken simpelweg niet (bijvoorbeeld Download! van Nokia dat een probleem geeft bij het vernieuwen van de lijst). Wellicht dat de software niet goed is en dat ook daardoor de accu snel leeg is.

De geluidskwaliteit bij muziek is belabberd. Hoge en lage tonen worden zeer blikkerig weergegeven. dit kan wel een beetje aangepast worden. Als je goede oordopjes erbij aanschaft (Sony, half in ear!) dan klinkt het al stukken beter, maar nog steeds niet optimaal. Daarnaast is het verschil in volume zeer groot. Op zijn hardst klinkt het geluid erg hard, een tikje zachter is meteen een heel stuk zachter. Een enorm verschil!

Groot voordeel: eindelijk is het mogelijk video en audio te streamen! De Nokia N82 in combinatie met Vodafone en internetbundel maken dit mogelijk. Zo kun je ongestoord naar Tunin.FM luisteren, of naar internetradio van Nokia (downloaden via Nokia.com). ~

Ben niet super tevreden met de Nokia N82. Het liefst zag ik nog wat SonyEricsson-foefjes terug in dit toestel. Overigens geeft de meegeleverde geheugenkaart direct foutmeldingen zoals Beschadigd bestand.

pieter-jan 14-08-2008
Geschreven voor: Nokia N82 Black zwart

Zeer goede keuze als je een complete en compacte smartphone wilt.
goede fotokwaliteit.
alleen een nieuw geheugenkaartje in plaats van de bijgeleverde is aangeraden!
zeer veel mogelijkheden om software te installeren.
ook met bijv de accelerometer.