Nokia N95 8GB zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 60 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia N95 8GB zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Monique362011 11-12-2011
Geschreven voor: Nokia N95 8GB zwart

heb hem echt al jaren, ik denk al zo een jaar of vijf hij kwam toen net uit.
Nu is hij pas op zn endje en hij is de hele wereld overgeweest. Ik ben er niet superzuinig mee omgesprongen nooit geen hoesje of niks.
Ik zeg dan ook TOP telefoon ik vind het erg dat hij nu echt aan het opraken is..

mattijsmattijsmattijs 27-09-2010

Een Top toestel,
enige nadeel is dat de gps ontvanger erg zwak is, en dat de batterij vrij snel op is, heb het toestel 2 jaar gehad, heeft heel veel val gooi en smijtwerk mee gemaakt maar was niet stuk te krijgen dat ding! helaas is ie nu echt op (na 3 jaar) en heb ik nu een E75 bij m'n nieuwe abbo gedaan, mis em nog steeds. maar als het ff kan koop ik zo weer een nieuwe n95 8 gb! tis jammer dat ze los zo duur zijn

Erik W 14-08-2010

Super toestel.
Hij is mooi, degelijk, snel, heeft ontzettend veel mogelijkheden en accu gaat na bijna 2 jaar nogsteeds 5dagen mee!!
Je moet wel opletten dat als je gaat internetten, dat je het programma echt afsluit, en niet met rode knop wegdrukt, want dan blijft hij stand-by. Op zich niet erg, maar als je geen onbeperkte internet abo hebt, word het dan een duur geintje.
Bovendien: met programma's stand-by, zoals internet, telefoonboek, logboek, etc, gaat accu sneller leeg.
Verder echt een top-toestel.

Martin de Muis 30-06-2010
Geschreven voor: Nokia N95 8GB zwart

Ik heb de Nokia N95 8GB nu alweer dik twee jaar en hij is me al die tijd erg goed bevallen. Inmiddels heb ik een nieuwe telefoon (een Samsung Omnia B7610 die ik minder goed als deze vind) maar ik gebruik nog elke dag deze telefoon. Ik gebruik deze op mijn werk (ik werk op de bouw) en de andere houd ik netjes, voor thuis. Ik heb al die tijd deze telefoon dag in dag uit meegehad in de stof die de bouw kent, en hij komt er elke keer monsterachtig goed uit. De slide is nog nooit stuk geweest. Wel zie je slijtageplekken maar daar hoor je mij niet over. In het begin sleet het chroom snel van de linker bovenste verchroomde knop af (die onder het scherm zit). Deze is vervangen door een nieuwe en is nog altijd goed. Verder heb ik eens een crash gehad omdat ik er teveel op geinstalleerd zou hebben, maar na een schone update (ik was helaas alles kwijt) werkte hij weer prima en heeft nooit weer kuren gehad. Ik ben na die 2,5 jaar nog steeds tevreden over de accu, die presteert erg goed, nu 3-4 dagen, maar toen hij jonger was ging hij 4-5 dagen mee. De luidsprekers voor multimedia zijn fenomenaal goed, evenals het beeldscherm. Wat een genot om er filmpjes en muziek mee af te spelen. Erg helder. Ook de instelmogelijkheden zijn oneindig groot, maar erg simpel te vinden door het duidelijke overzicht van de menu structuur. Iets waar Nokia erg sterk in is. GPS werkt ook erg goed, fix vinden duurt lang, maar als deze telefoon een fix heeft dan is deze erg solide. Ik gebruik Sygic op deze telefoon en hij is erg vlot met route berekenen en navigeren. Deze telefoon heeft me nog nooit teleurgesteld en ik kan zeggen dat ik nog nooit zo'n goede betrouwbare telefoon heb gehad. Een telefoon die al 2,5 jaar mee gaat de bouw op en nu nog steeds elke dag het goed doet, is in mijn ogen de betrouwbaarste telefoon. Ik moet wel zeggen dat ik hem altijd in een hoesje doe. Je kunt er alles mee, ook al is hij t.o.v. de nieuwe telefoons weer erg gedateerd. Maar mocht deze telefoon ooit sneuvelen, dan koop ik weer dit model, voor op mijn werk. Ik ben een supertevreden gebruiker van mijn Nokia N95 8GB!

NickieD23 05-05-2010

1 woord: TOPDING!
Ik zal het maar gelijk vertellen, die van mij is nu helaas gestorven. De begravenis ervan is aanstaande zondag.

Ok, nu serieus.
Ik heb hem begin januari vorig jaar (2009) gekocht, in combo met XXXX abbo, 20 euro per maand, je kent het wel.
Na een aantal maanden kreeg ik er last van. Een paar toetsen begonnen te haperen. Dus ik opgestuurd onder garantie. Geen probleem, het was het schuifmechanisme dat kapot was, en de software was niet 100% up to date...
Na weer een paar maanden deed het scherm ineens raar. Ik kreeg een beeld net zoals op je tv, wanneer de antenne eruit ligt. Dus ik weer opgestuurd. Wat bleek? Er zat vocht in, dus geen garantie. Uitdampen werkt niet (tot nu toe, ik heb 'm op 4 mei 2010 terug gekregen).
Na wat op internet te hebben gekeken bleek dat dit wel vaker voor komt.
1e keer garantie: Geen probleem, maken onder motto garantie
2e keer en meer garantie: Direct terug opsturen, met een rotsmoes zoals valschade, stootschade of waterschade. Zo kunnen ze zo'n beetje elke garantie uitsluiten.
Voor iedereen bij nokia:
LET OP WANNEER HET ECHT NODIG IS WANNEER JE JE MOBIEL TERUGSTUURT!
Helaas, helaas helaas.

Maargoed. Plus en minpunten:
Plus:
+ Goed beeld
+ SUPERscherpe camera, 5 mp, Carl Zeiss, dus een echt topmerk in zo'n klein apparaatje!
+ Hoge kwaliteit foto + video, ook bijv. op youtube nog hoge kwaliteit!
+ Combo-schuif, schuift naar boven EN beneden!
+ Superveel thema's, games, en veel meer extra's te downloaden (legaal) op verschillende sites!
+ Ligt lekker in de hand, je hebt nu tenminste het gevoel dat er iets in je broekzak zit, in plaats van een mini-mobiel.
+ Opstarten gaat langzaam, maar na je pincode werkt hij supersnel, alles is vrijwel direct geladen.

Min:
- Nokia Maps werkt traag bij mij, en er is internet voor nodig (zat niet in mijn abbo)
- GEEN stopwatch! Haha, ik was wel verbaasd toen ik dat opmertke!
- Accu is niet sterk, na een paar dagen is hij op.
- Kan niet tegen waterschade, haha!

(Ik praat nogal nuchter erover, maar het blijft natuurlijk vervelend wat er is gebeurd. Let op je geld, kijk of het het ook echt waard is. Mijn advies: Ja, zeker waard. Na deze 16 maanden ben ik toch nog een soort van trots dat ik zo'n prachtding heb mogen hebben. Ik denk dat ik hem opstuur naar een goed doel, daar kunnen ze het geld voor de goede onderdelen goed gebruiken!)

Bianca86 18-11-2009
Geschreven voor: Nokia N95 8GB zwart

Heb nu inmiddels mijn n95 bijna 2jaar in bezit en is bijna aan vervanging toe.

Ik heb overal rond gekeken helaas in veel winkels de n95 niet meer te leveren.

Gelukkig via internet nog wel te bestellen. Ik ga mijn 2de n95 deze maand nog bestellen, ik weet niet wat voor andere telefoon ik zou moeten kopen......

Gerben- 22-10-2009
Geschreven voor: Nokia N95 8GB zwart

Sinds een paar maanden de Nokia in mijn bezit. Telefoon went snel, en is gemakkelijk te bedienen. Geluid kan hard en is mooi helder. Mogelijkheden zijn gewoon standaart, maar werken wel goed. GPS zoeken duurt af en toe alleen nogal lang. De telefoon is mooi vormgegeven, vooral dat de telefoon beide kanten op kan schuiven, wat zeer handig is.

Nadelen? De degelijkheid.. Telefoon is erg snel bekrast, vooral de voorkant krast snel. Verder een zeer goede telefoon waar iedereen mee uit de voeten kan.

BIG charlie 22-09-2009
Geschreven voor: Nokia N95 8GB zwart

Ik heb mijn Nokia N95-8GB nu 1 jaar en 2 maanden in mijn bezit.
Ik heb niets dan lof over dit toestel.
Wordt normaal gebruikt en heeft mij nog nooit in de steek gelaten op welke manier dan ook.
Ik heb het route 66 west europa van deur tot deur progje erop staan en dit werkt perfect met de ingebouwde gps antenne.
Voor mij geen ander toestel voorlopig.

Linda12 12-08-2009
Geschreven voor: Nokia N95 8GB zwart

Ik heb de telefoon een half jaar gehad. Door waterschade heb ik een nieuwe gekregen en heb in de tussentijd mijn Sony Ericsson K800i gebruikt. Ik ben veel blijer met mijn oude vertouwde Sony Ericsson, dus ik ga mijn Nokia verkopen.

Minpunten:
- Maar 4 thema's die je in kunt stellen.
- Alles moet afgesloten worden via ‘afsluiten’, anders blijft het menu open staan, dan krijg je een pijltje in beeld.
- T9 is irritant, sommige woorden die geen woord zijn worden opgeslagen en krijg je dus elke keer te voorschijn. Bijvoorbeeld ‘lullie’ in plaats van ‘jullie’ terwijl ‘jullie’ toch wel het meest voor de hand liggende woord is, maar dat moet dus elke keer veranderd worden. Zo zijn er nog een paar woorden die ik vaak in een sms gebruik en steeds verandert moeten worden.
- Het hoofdmenu op ’t scherm kun je weg halen of helemaal laten staan, maar inkorten kan niet.
Ik vind het handig dat je snel vanuit het hoofdscherm naar een paar dingen in het menu kan gaan, maar er staat dan ook een hoop tekst die ik niet nodig heb, maar wil je die weg hebben, dan heb je je hele snelmenu weg.
- Foto's in een map plaatsen kan, maar dan blijven de foto's ook gewoon in de hoofdmap staan.
Je hebt ze er dus eigenlijk dubbel in staan lijkt het. Zo is het zoeken naar oude foto's lastig.
- Geen smileys bij smsjes

Pluspunten:
- Prima foto's en superscherpe filmpjes.
- Leuke spellen via N-Gage
Handige ingebouwde googlemaps en navigatie, alleen als je stil staat met de auto gaat de navigatie gewoon door
- Geluid is ook zeker goed, maar ik verkoop hem en ga toch maar weer voor een Sony Ericsson denk ik.

UTKA030 08-07-2009
Geschreven voor: Nokia N95 8GB zwart

Leuk toestel maar door de vele mogelijkheden en toepassingen is het niet de snelste telefoon die er is. Zo krijg ik verder niet in 1x alle smsjes verwijderd en werkt T9 ook lang niet altijd even goed (onthoud geen woorden).

Daarnaast is de muziekspeler prima en zijn spelletjes grafisch wel erg mooi.

De wekker doet het goed en het kunnen instellen van meerdere wektijden + wektijden die alleen op werkdagen afgaan, is erg handig!

sassie123 01-07-2009
Geschreven voor: Nokia N95 8GB zwart

ik had meer verwacht van dit toestel, mooi design, makkelijk te bedienen, veel opties MAAR:
-T9 opgeslagen woorden is hij met regelmaat ineens kwijt
-telefoon valt zomaar ineens uit bij verleggen of in je broekzak, oplossing een papiertje tussen batterij en schuifje en dat voor zon dure telefoon!
Ben blij dat ik een nieuwe krijg, ik ben even Nokia-af

kwiekedriet 19-03-2009
Geschreven voor: Nokia N95 8GB zwart

Ik moet zeggen toen ik de gsm aanzette had ik wel iets van wauw. zoveel manieren om hem te personaliseren, zoveel programma's, en van 32mb naar 8gb...er leek wel geen einde aan de (opslag)mogelijkheden .
maar dan, ik had de gsm nog geen 7 weken, en plots werkte de menutoets niet (zowat de belangrijkste toets). Hij is nu al drie weken op de hersteldienst van Nokia. Het zeer irritante eraan is dat ze eerst twee dagen hadden beloofd en zo steeds wat er bij doen. Ook de nokia dienst na verkoop trekt op geen zak. Ze helpen je er ook niet verder of hangen gewoon op. Dit laatste heb ik nog nooit van mijn leven meegemaakt, dus dit was wel even schrikken. Vandaag zeiden ze, dat ze er meer werk aan hadden dat ze dachten (blablab) en dat het volgende vrijdag klaar zal zijn.
Waar stopt de zever, vraag ik me af.

sylwester 02-02-2009
Geschreven voor: Nokia N95 8GB zwart

Heb toestel al 3 weken en alles werkt perfect.
Heb meteen sygic navigatie opgezet en werkt uitstekend.

veelzijdig telefoon met veel mogelijkheden

Jeanneke57 20-12-2008
Geschreven voor: Nokia N95 8GB zwart

Ik heb deze telefoon nu een maand in bezit en ben er zéér tevreden over. Ik moest wel even wennen aan de knopjes maar dat wende snel.
De batterij gaat niet zolang mee als ik hoopte maar als je altijd alles netjes afsluit als je iets niet meer nodig hebt dan gaat hij toch langer mee als soms wordt geschreven. Zelfs na het gebruik van navigatiesysteem McGuider (een aanrader trouwens want werkt sneller en beter als TomTom mobile!) gaat de telefoon niet echt snel leeg. En wil je dat omzeilen dan kun je tijdens het rijden de telefoon op de autolader aansluiten. Ik gebruik de telefoon om te bellen, sms'sen, een keer op internet te kunnen en als navigatiesysteem. Ook kun je er leuke foto's mee maken.
Kortom: het toestel voldoet aan alle eisen die ik aan een GSM stel.

PA3HGT 30-11-2008
Geschreven voor: Nokia N95 8GB zwart

Ik heb deze telefoon nu een jaar en hij bevalt me beter als in het begin.
De telefoon was erg traag met bediening maar met elke firmwareuddate en dan vooral met de laatste FW ging de snelheid vooruit.
Ik vind het geluid goed om te pruimen,de bediening is van goed tot matig , afwisselend welke applicatie dat je moet bedienen.
De software die je op de PC kan installeren kan van mijn part wat meer mogelijkheden krijgen en kan wat ook wat overzichtelijker.
De batterij heeft een voor mij voldoende capaciteit alleen het valt mij op als er een streepje van de maximale batt-indicatie minder is dan gaat het heel hard achteruit en sta je zo met een lege batterij in je N95-8 Gb.
Om ermee te internetten is de N95-8 Gb niets zo erg geschikt vanwege het toetsenbord en de software die er standaard op zit.
Met betrekking tot laatste kan er nog veel aan worden gesleuteld.

rvdh 28-11-2008
Geschreven voor: Nokia N95 8GB zwart

Voor de eerste 7 maanden een super toestel met alle mogelijkheden. Helaas na 7 maanden in gebruik een zeer teleurstellend resultaat. Volgens reparateur vochtschade, geen idee hoe die daar komt maar dit valt dus buiten de garantie.

Het lijkt me dat de meeste mensen, zoals ik, zuinig zijn op zo'n prijzig toestel. Het is dan ook zeer teleurstellend dat deze bij normaal gebruik het begeeft. Ik had er meer van verwacht! Mijn oude Nokia is na een paar jaar oud te zijn niet kapot te krijgen en dit nieuwe toestel met alle mogelijkheden begeeft het erg snel.

Je zou van Nokia en Vodafone klantenservice verwachten, maar dat valt helaas tegen.

Varel 09-10-2008
Geschreven voor: Nokia N95 8GB zwart

Sinds een week in bezit.
Op het eertse gezicht een mooi uitgebreid toestel.Maakt goede foto's,geluid is goed en de bediening is na een paar dagen snel onder de knie mede door de vanzelf sprekende afbeeldingen in het menu.
Gebruiksduur van de accu valt me enigzins mee.
Toch heb een paar minpunten die ik op dit toedtel niet verwacht had.
1- Wanneer je veel foto's erop hebt staan wordt het lastig om ze in een aangemaakte map te plaatsen.
Met bv 200 foto's zijn de laatste foto's haast niet terug te vinden om ook die in een andere aangemaakte map te plaatsen.
Telkens als je naar galerij gaat zie je alle foto's,beter zou zijn dat ze na het plaatsen in een map niet meer voorkomen,alleen nog maar in de map die je hebt toegewezen.
Dus toch maar niet teveel erop zetten.
2- de software die erbij geleverd wordt is net zo'n drama als mijn voorgaande nokia's,ik heb er 3 gehad,de laatste was een samsung waarbij de software veel beter en handiger was.De nokia heb ik nu eens genomen omdat ik verwacht zou hebben dat deze drastich verbeterd zou zijn.Maar helaas.
Je zou in de overdracht modus in de verkenner eigenlijk mapjes moeten kunnen aanmaken waarna je deze kunt vullen met foto's.
Ik zal hiervan dan ook geen gebruik gaan maken aangezien ik eigenlijk die 8gig maar had gezien als opslag voor mijn vakantie foto's.
Vandaar dat 6je voor mogelijkheden.

erikwessels 08-10-2008

Ik heb een n95 8gb.
Navigatie is niet gratis, elke map die hij opnieuw inlaad haalt hij van het mobiele internet, en dat kost dus WEL geld.
Een internet abo van 10 euro (onbeperkt internetten) is dus wel gewenst.
Verder moet je voor een volledig gebruik van GPS een licentie kopen van bijna 100 euro voor 1 jaar.
Mijn tip: koop route 66, dan heb je geen 100euro per jaar nodig, en je kan het onbeperkt gebruiken.
Verder is de n95 een toptoestel, hij is wel zo uitgebreid dat je bepaalde basisfuncties diep in de menu's moet zoeken.
Ik ben jaren SE gewent, dan kun je met 1 druk op de knop je geluid aan/uit zetten, terwijl je hier naar Profielen moet gaan.
Camera en geluid zijn top, batterrij gebruik is voor deze toestel redelijk, 4 dagen bij intensief gebruik.
Ik vind de 'slide' niet zo degelijk, je verneemt dat er wat speling in zit.

petros 03-10-2008
Geschreven voor: Nokia N95 8GB zwart

mja, beetje tegenstrijdig gevoel. aan de ene kant is het echt een prachtding. alles zit er op en aan en ALS hij het doet is het een genot om mee te werken. Nu the down side. februari aangeschaft nu dus 8 maanden in bezit. In totaal zijn er 5(!) nieuwe displays in gekomen. is de microfoon vervangen, is de software opnieuw geinstalleerd (backup vanaf oude firmware kun je niet terug zetten naar nieuwe blijkbaar). Nu zit ik in het buitenland en heeft de microfoon alweer de geest gegeven. Kan mijzelf alleen verstaanbaar maken via de headset. ik vind 7 defecten in 8 maanden echt te veel van het goede, en ga met vodafone in onderhandeling over hoe het nu moet. Zal er nog 1 1/2 jaar mee moeten doen en voor mij is de lol er wat van af.

TanteV 22-09-2008
Geschreven voor: Nokia N95 8GB zwart

Vanaf september heb ik deze telefoon in gebruik met een HI-Abbonnement.
De foto's zijn mooi en synchroniseert goed met Microsoft Outlook wat voor mij belangrijk is. De geluidskwaliteit is prima en kan er ook mee emailen wat ook prettig is. Het internetten vind ik traag maar werkt wel goed. Voor de rest ben ik tevreden met deze mobiel. Hiervoor had ik de N73 waarbij je deze altijd op toestenbeveiliging moest zetten, bij deze gaat dat zelf als je het toetsen bord sluit. Bevalt tot zover dus prima, er zijn meer mogelijkheden wat ik nog moet uitzoeken.

Ed van der Steene 15-09-2008
Geschreven voor: Nokia N95 8GB zwart

Sinds mei 08 in bezit in combinatie met Vodafone abonnement. Toestel aangeschaft om e-mail, gps en agenda beheer in 1 te hebben. Laten deze drie opties nou zeer te wensen over laten. E mail schijn allen te werken met een duur push mail abonnenment, agendbeheer scynchroniseert moeizaam en de GPS zorgt voor onvoorzien extra internet gebruik kosten, welke buiten het abonnenment vallen. Let dus op waar je het toestel voor gaat gebruiken!

Jxl 09-09-2008
Geschreven voor: Nokia N95 8GB zwart

Ik ben nu vanaf 1 juli in bezit van de Nokia N95 8GB.. ik was opzoek naar een sterke multimedia telefoon en vond deze in de N95 8gb. Ik heb er nog geen problemen mee gehad, en vind het een geweldige telefoon. Het enige nadeel wat ik kan bedenken is de handeling van de telefoon, Er zitten zoveel functies op dat het niet meer duidelijk is waar alles voor dient. Verder is het op het begin moeilijk om met internet te werken en dan vooral het afsluiten van je browsers. Daar tegen over staat wel een prachtig geluid en super goede MP3 speler, verder vind ik het geweldig om via USB me telefoon met de Laptop te verbinden en dat dit allemaal zo goed werkt. Ik vind deze telefoon een absolute aanrader voor mensen die twijfelen, Geen enkele telefoon kan aan deze eisen voldoen, hij heeft mischien geen dunne slide of touch-screen maar is 10x functioneler, 5x sterker en natuurlijk gewoon echt NOKIA

Stanyslaw 08-09-2008
Geschreven voor: Nokia N95 8GB zwart

Ik heb de telefoon nu een week of drie. Binnen een half uur had ik het toestel volledig onder de knie. Wat gebruikersgemak betreft geef ik dit apparaat een dikke voldoende.
Er zitten alleen jammerlijk weinig functies op en de fucties dié erop zitten werken niet echt lekker (Nokia Maps bijvoorbeeld) of zijn totaal nutteloos, zoals de barcodescanner (wat héb je eraan).
De 5 megapixel camera valt ook bijzonder tegen daar de foto's niet echt scherp zijn het ontbreekt aan de opties om 'm in te stellen.
De video functie is dan weer wel goed. Redelijk beeld zonder schokken en je kan video's van internet downloaden om ze later op je telefoon te bekijken.
MP3 speler is ook wel oke. En de grote harde schijf is uiteraard ook zeer prettig.

Al met al wel een leuk toestel, maar toch ook een flinke tegenvaller (met name de camera)

AvdHam 28-08-2008
Geschreven voor: Nokia N95 8GB zwart

Ik heb het toestel nu een paar dagen.
Het is een supertoestel.

Het enige waar ik niet uitkom tot nu toe is om een foto als achtergrond te plaatsen die het hele scherm vult.
Nu zie je nog een boven en onderbalk en dat wil ik niet, dat is niet mooi.
Wie weet de oplossing???

perry_ned 21-08-2008
Geschreven voor: Nokia N95 8GB zwart

Heb de N95 8G sinds maart in bezit en moet echt elke keer lachen als nieuwe toestellen op de markt komen , simpel omdat tot op heden de N95 op alle technische vlakken nog steeds de beste is!!

- pluspunten!!
- geluids en beeldopnames, fenomenaal! zelfs luide optredens dvd kwaliteit!
- snel internet en beeld is top
- alle mogelijkheden op gebied van multimedia, grandioos

enige minpunten zijn de toch wel een klein beetje speling van het schuifmechanisme maar dat mag de pret niet drukken, is niet storend

en tja waarom het toestel geheel in kunststof is gefabriceerd is mij ook een raadsel aangezien de andere merken smartfones zelfs met stalen behuizing levert...

maar overall,. snap niet dat er zo n drukte over de Iphone wordt gemaakt want deze telefoon staat echt in de schaduw van de N95 8G