Sony Ericsson K800i Velvet Black zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 131 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Ericsson K800i Velvet Black zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

FockJouw 01-07-2012

IK heb deze telefoon al jaren. en heb hem echt zwaar mishandeld. werk in de bouw dus hij krijg dagelijks wat te verduren terwijl hij in me zakken zit. heb hem van 2 verdiepingen hoog laten vallen werk nog. bierflessen mee losgemaakt, enz echt dat ding is echt hufter-proof. niet kapot te krijgen. echt zwaar een aanrader

Ron58a 24-01-2011

Ik heb deze telefoon nu 4 jaar intensief in gebruik. Bevalt prima, echt een topper. Zelfs de batterij is nog niet aan vervanging toe.
Echt een aanrader.

luipaardgekko 18-12-2010

Al meer of 2 jaar gebruik ik deze telefoon. En bij mij gebruiken is echt gebruiken. Veel bellen en smsen. De baterrij is nog altijd top. Een van de beste gsm's die ik al heb gehad. Daar kan bij Nokia nog altijd niet aan tippen!

Geurtinho 18-12-2010

Als je hedendaags een goed toestel wil met een camera die goed werkt, zonder internet neem deze telefoon.

Foto's Top voor een 3.2 megapixel camera. (ook als ze afgedrukt zijn) (ook in een donkere omgeving)
Geluid Top.
Functies werken helder en zijn overzichtelijk.
Deze telefoon heb ik nu 4jaar en is (nu pas) aan vervanging toe omdat mijn input niet meer goed werkt.

Een zeer tevreden klant van Sony Ericsson.

Groeten Geurt

DoubleH 11-12-2009

Ik heb deze gsm enige tijd gehad, en hij is me negatief bevallen.
Dit om één simpele reden: de hoogst irritante (en kostelijke) internetknop links langs de bevestigingsknop.

Dit heeft me wat euro's gekost...

Qua kwaliteit van de gsm ben ik tevreden, foto's zijn zeer mooi (zeker voor een 3.2 mp camera), de degelijkheid is sterk en ook de schermkwaliteit voldoet aan de verwachtingen.

U zal een goede score zien, maar die onuitstaanbare internettoets heeft me gedwongen een andere gsm te kopen.

xXJobNLXx 11-10-2009

Super, ik heb deze mobiel nu ongeveer anderhalf jaar en hij doet het nog prima!!!
hij is zelfs 2 keer van de trap gevallen en een keer door een plas heen gegleden.
ik neem hem overal mee naar toe en doe hem bijna nooit uit.
de stand-by tijd is ook lekker lang zodat ik hem niet elke dag op moet laden.
een dikke voldoende.

Anne17 21-09-2009

Deze telefoon heb ik nu zo'n 2 jaar in bezit. Prima kwaliteit foto's, nadeel is dat de focus af en toe niet goed werkt. Het lenskapje gaat snel open in mijn broekzak. Verder een gebruiks vriendelijke telefoon. Heb er veel plezier mee, helaas begint nu het joystickje het te begeven, ben nu op zoek naar een andere goede telefoon. MP3 speler doet het super.

ljorrit 05-07-2009

Heb hem al 1.5 jaar en hij is nog nooit kapot gegaan en hij is al vaak gevallen. (wat ik soms hiet boven lees)
camera maakt goede foto's maar soms is de focus niet helemaal goed. heb ook soms problemen met het klepje dat hij niet goed opent en dat hij dan weer weggaat. Verder goede functies, en je kan er alles mee! alleen joystick werkt niet meer optimaal.

Mobt 08-06-2009

Ik heb het toestel bijna anderhalf jaar in bezit. Uitstekend toestel, belangrijkste minpunt is de videocamera.
Foto's zijn heel goed.
Vanwege de nieuwere ontwikkelingen ga ik nu over op de Nokia 5800. Op alle punten verwacht ik nog weer wat meer, behalve de fotocamera. Aan de Xenonflits bij de K800i kan de dubbele Led bij de 5800 niet tippen.

TheJell 28-03-2009

Inmiddels bijna twee jaar in bezit. Tot een paar maanden geleden helemaal geen klachten en het toestel dat aan al mijn wensen voldeed.
Sinds kort problemen na het opstarten. Enkele toetsen (steeds andere) doen het tijdelijk niet, waardoor snel even terugsms'en soms niet gaat. Gelukkig binnenkort weer een nieuw abonnement, ik ga nu voor een jaar, maar hoogst waarschijnlijk weer met Sony Ericsson.

Camera: foto's prima, video ondermaats.
Geluid: prima, alle tonen zijn voor sms/contacten in te stellen.
Internet: prima verbinding, mogelijkheden genoeg om applicaties te downloaden (Google Maps en ook YouTube, zoals ik hieronder las, dat is prima af te spelen op de K800i!)
Bellen: nooit problemen
Sms/Mms: nooit problemen, tot onlangs dan
Degelijk: zeker, muv toetsjes aan het eind abo-periode.

Kortom: een zeer goede telefoon, maar zou niet meer voor een 2-jaars abo gaan. Ga kijken voor een opvolger.

marjong 17-02-2009

Bijna 2 jaar deze telefoon in 't bezit. Sinds 2 weken trouwens nr. 2. Had nr. 1 uitgetest door 'em 10 minuten op de bodem van een meer te leggen. Daarna heeft hij het toch nog een half jaar volgehouden. Maar nu toch het loodje gelegd. De telefoon beviel echter zo goed dat ik op zoek ben gegaan naar 't zelfde type maar dan tweedehands. Duidelijk menu, degelijk (qua vallen e.d.), ligt lekker in de hand, goeie kwaliteit geluid en foto's. Na al mijn nokia's nu toch echt gezwicht voor SE.

MartijnDee 01-02-2009

Toestel nu een kleine 2 jaar in bezit en bevalt nog steeds prima. Bellen, sms-en, fotograferen, allemaal goed. Maakt goede foto's bij voldoende licht; foto's die binnen gemaakt worden zijn vaak onscherp zonder flits.

Na 2 jaar begint de slijt er enigszins in te komen, want het joystickje waarmee je in het menu navigeert, reageert niet altijd goed meer. Dit is echter pas sinds kort.

Ik ben nu op zoek naar een opvolger voor dit toestel, maar heb er vooralsnog geen een kunnen vinden die in de buurt komt.

Jay 31-01-2009

De beste SE die ik heb gehad.

Veel plezier van gehad, ruim anderhalf jaar lang - tot de K800i in de wasmachine belandde :-(

Op een paar kleine dingetjes na ben ik steeds erg tevreden geweest over het ding, vooral van het cameraatje.

Prima toestel voor mee op reis: mp3-speler en camera tegelijk (en nog bellen ook ;-).

Ik heb een keer een vakantie alleen maar foto's gemaakt met de K800i en die zijn goed gelukt. Niet echt te vergelijken met een echte camera, maar gewoon meer dan goed genoeg om kiekjes mee te maken. De opvolger, de c902, is wat dat betreft nog beter, maar de heeft weer andere nadelen, heb ik gemerkt (zie mijn review van de c902).

De k800i heeft nooit last gehad van software problemen. Hij is dikwijls gevallen en daarbij nooit stuk gegaan.

Nadelen: het schuifje voor de lens gaat in je zak nog steeds vlug open en het doet wat gammel en goedkoop aan op de verder coole James Bond K800i.

ericarts92 29-01-2009

top mobiel heb hem nu bijna 2 jaar, vooral heel erge nette fotos maakt het, maar ook zeer geschikt voor muziek op af te spelen. of eventuele filmpjes, en zelf voor kleine speletjes werkt hij ideaal, zelfs 3d spelletjes.

alleen als je hem wil gebruiken voor het internet is het zeer af te raden, het kan geen flash afspelen, dus geen youtube voor de liefhebbers daarvan. en oppassen met het joystickie want als er zand tussenkomt dan beweegt het joystikie niet meer zo soepel, en je krijgt het vuil er amper tussenuit.

wel heel erg top dat je er ook nog eens een flinke berg geheugen op kan zetten.

echt een aanrader voor iemand die een mobiel wil voor goede fotos. maar dan zul je het wel moeten doen zonder internet-film sites...

Dreweke 24-01-2009

ik heb de k800i al anderhalf jaar. ik had nooit gedacht zo een dure gsm ooit als mijn eigen dom te hebben maar eens meedoen met een wedstrijd heeft mij deze gsm opgeleverd! ik ben er heel tevreden over al anderhalf jaar lang! hij maakt super foto's, heb hem al vaak laten vallen maar werkt nog steeds! ok het klepje voor de foto's te maken gaat gemakkelijk open maar ik heb nog geen foto's gemaakt in mijn broekzak :p ook het internet knopje is wel lastig je gaat soms ongewild op het net maar daarom zet ik ook mijn toetsenblok aan!
ik had hiervoor altijd maar nokia's maar ik moet zeggen ik ben zeer te vreden over sony-ericcson ik ben zelfs een beetje uitgekeken op het steeds zelfde design van nokia. ik vind het er saaier en saaier op worden ok andere merken lijken ook opeen zodat je ze herkend als merk. maar nokia vind ik qua design echt te gewoontjes. maar goed verder over de k800i hij heeft de laatste tijd wat probleempjes gehad dat ik niet meer kon sms en sommige belde me terwijl mijn gsm niets deed of ik hoorde net het toontje gaan en pak op en hoor nix meer. ik heb ook een keer voor gehad dat ik met mijn vriend aanhet bellen was en dat hij plots wegviel en ik kon een ander gesprek volgen en ze hoorden mij niet best grappig! maar volgens mij lag dat aan de provider ofzo want die problemen heb ik nu niet meer. tenzij het maar voor even is! maar goed hij is al anderhalf jaar en tegenwoordig zijn de gsm toestellen maar gemaakt voor twee jaar gebruik. dusja ik ben er zeer tevreden over en ik denk wel dat ik nog zeker half jaar ermee kan doorgaan en dan kijken we wel weer naar en andere sony-ericcson!

Seeduivel 25-10-2008

Heb deze K800i nu bijna twee jaar in het bezit. Hij bevalt me zeer goed. Hij staat hele dagen aan en gaat alleen uit als hij voor een reparatie en dat is tot nu toe twee keer gebeurd. 1 keer de speaker aan de voorzijde die de geest had gegeven en de tweede keer de speaker aan de achterzijde, beiden zijn onder garantie gerepareerd, tevens werd de telefoon beide keren voorzien van de laatste software. Verder geen nadelen kunnen ontdekken alleen maar voordelen. De bediening en de mogelijkheden zijn na diverse drama nokia's een verademing
Volgende wordt weer een SE.

Willem van der Wiel 21-10-2008

Commentaar overbodig

05-10-2007 (Leiden) Geen ontvangst SMSjes, geen bluetoothverbinding. Duur reparatie: 4 weken
07-02-2008 (Utrecht) Toestel schakelt tijdens opstarten vanzelf uit. Duur reparatie: 1 week
04-06-2008 (Utrecht) Geen inkomende audio; luidspreker werkt niet. Duur reparatie: 2 weken
09-09-2008 (Utrecht) Display knippert alleen maar bij aanzetten toestel (en functioneert verder niet) Duur reparatie: 2 weken
21-10-2008 (Utrecht) Toestel is verworden tot schemerlampje. Niets anders dan een wit scherm na het aanzetten. Maar weer weggebracht ter reparatie.

bas3 20-10-2008

ook anderhalf jaar, tweede keer gecrashed, alles kwijt, voor mij geen se meer. updates via site etc. werken ook niet goed. joystick is ook crisis.

Jasper NL 13-07-2008

Een goede mobiel!
Maakt goede foto's en is handig te bedienen. De joystick is bij mij na twee weken al kapot gegaan, gelijk opgestuurd. Het schermpje is heel mooi, duidelijk en goed afleesbaar. De geluidskwaliteit is ook goed, ik vind dat hij wel wat harder mag afspelen.

storm604 04-07-2008

Fantastische gsm! (ongeveer 1,5 jaar in bezit)
Foto's zijn zeer goed en komen goed tot uiting op het mooie beeldscherm, MP3's zijn te beluisteren langs de kleine luidspreker achteraan of met de bijgeleverde oordopjes. Hiermee kan je trouwens ook radio beluisteren. Ik vind'em ook zeer mooi en stijlvol. Ok, hij is niet echt slank, maar dat zorgt er dan ook weer voor dat hij goed in je hand ligt. Dit is een echte alleskunner, mijn volgende gsm moet al echt super zijn om deze te kunnen overtreffen.

rick de ruiter 27-06-2008

hallo,
ik heb de sony ericsson k800i eenhalf jaar in bezit en ben er egt tevreden over.
het is een handige telefoon met veel mogelijk heden.
alles zit er op en heeft een super goede camera! hij maakt hele duidelijke foto's.
verder is de mp3 speler ook erg handig de nummers zijn makkelijk er op tezetten via windows media player.
het is gewoon een goede telefoon.
het enigste nadeel is de aansluiting voor de oplader en oordopjes, die werkt niet altijd goed.

AngelicDevil 23-06-2008

Ik heb deze SE K800i nu al weer een paar dagen in bezit. Deze heb ik vervangen voor mijn Nokia N80. Ik wou wel weer gewoon een 3 megapixel camera. De K800i gebruik ik alleen voor erbij, mijn hoofd mobiel is dan ook gewoon een Nokia (7900).

Het ging mijn meer om de fotokwaliteit. De kwaliteit is zeker wel beter dan die van Nokia N80. Vooral als je in het donker een foto maakt. Auto-focus doet prima zijn werk. En ook veel meer instel mogelijkheden. Toppie dus.
Alleen wel jammer als je de foto's wilt zien, dat het zo lang duurt voordat ze scherp worden gesteld.

Menu is simpel en je kan vrij snel alles door heen bladeren. Voldoende instelmogelijkheden.

Bediening met de joystick werkt soms niet altijd fijn. Dat ding is beetje hard, na een tijdje krijg je wel pijn in je vingers. En soms ook beetje gevoelig, dus scroll je af en toe te ver.

Geluid is luid en duidelijk.

Hoe lang de accu mee gaat, kan ik nog niet echt zeggen. Maar gok een dag of 2/3.
Al met al een prima toestel.

Anne755 16-06-2008

In het begin (Augustus 2006) vond ik hem nog helemaal geweldig. Maar sinds de jaarwisseling is ie steeds meer tegen gaan vallen
De camera is kapot gegaan, onder de garantie laten repareren. Daarna is m'n 'beeld-bel-camera' kapot gegaan. De camera heeft nooit meer echt goed scherpgesteld. Ik heb begin heb ik er wel mooie foto's mee kunnen maken.
De joystick irriteert me mateloos, hij blijft vaak hangen en ik krijg er pijn in mn duim van.
Als je 'm niet op toetsenblokkering hebt staan, is het knopje van je internet heel snel aangedrukt, kost bakken vol geld.
T9 is vervelend, maar dat is niet aan de telefoon te verwijten.
Hij is dik, past lastig in een broekzak, je ziet 'm dan ook heel lomp zitten.

Verder is de telefoon wel heel robuust. Ik heb 'm zo vaak laten vallen en hij doet het nogsteeds.

Ik denk dat mijn kritiek komt omdat ik hem echt zat ben nu, ik wil iets nieuws. Ik ga binnekort eens kijken voor de HTC Touch Diamond

osthh7 12-06-2008

Wat een slechte telefoon! Nu al 3 versleten, met iedere keer het zelfde probleem, zoals camera val uit, vele software problemen. Mobiel zelf valt uit etc. Het laatste toestel dat is vervangen heb ik ook al 2x op laten sturen, maar het probleem is nog steeds niet verholpen. Elke dag valt ie meer dan 5x uit.
Jammer, want de foto's zijn best wel mooi.
Ook is het toestel erg traag als je wat meerdere liedjes erop hebt staan...
Joystick: Een ramp, Vaak blijft ie haken, nooit aan beginnen. Gewoon normale navigatietoetsen.
Door alle problemen met dit ding, raak ik de k800i sterk af!

arsixsmen 15-05-2008

super telefoon heb hem nu 2jaar en werkt altijd,soms moet ie wel eens denken bij te snel door je album van foto's te scrollen maar gaat altijd verder.
hij zit altijd in mijn broekzak en zit vol met stof en andere troep maar alles werkt nog perfect zelfs de joystick!
schiet nog perfecte foto's en ik maak er aardig wat!
ook de lens cuver is nog perfect!
kan ook aardig tegen water en olie!

alleen op het toetsje hekje is de coating er een beetje af! (moet toch iets te zeuren hebben)
verder super ding!