Huawei Ascend W1 4 GB / blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei Ascend W1 4 GB / blauw op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ellen0704 09-09-2013

Korte tijd geleden deze smartphone voor een zeer scherpe prijs gekocht via iBood. Mijn vorige toestel was nog een 'echte' gsm, dus de overstap naar smartphone was toch eventjes spannend, maar de vele positieve reviews die ik op voorhand las, lijken allemaal bevestigd te worden. De Huawei Ascend W1 ligt aangenaam in de hand en heeft een strak uiterlijk en makkelijke, intuïtieve besturing. De gebruikersinterface is erg overzichtelijk en bovendien gaat de batterij behoorlijk lang mee (wel eventjes aan toevoegen dat mijn wi-fi enkel na het werk aantstaat): ik kreeg de gsm exact 10 dagen geleden en heb hem tussendoor een uurtje of 3 opgeladen tot nu toe. Ook de klank is erg duidelijk zonder storingen of ruis.
Vroeger heb ik enkele malen met de smartphone van mijn vriend gewerkt die android bestuurd was, en na een vergelijking met deze windows phone, dan steekt de laatste er met kop en nek bovenuit: zowel qua bediening(ssnelheid) als qua uitzicht. Enige dat ik toch lichtjes mis is de swipe functie bij het typen van een sms, hoewel dit deels goedgemaakt wordt door een soort van suggestiewoordenboek tijdens het typen.

Deze Huawei is niet enkel snel in het ‘gewone’ gebruik , ook surfen (en inladen van pagina’s dus) gaat aardig snel en wat mij betreft is het scherm meer dan groot genoeg voor voldoende surfcomfort. Dit maakt ook dat ik vooral naar sites zelf surf ipv de app ervan te installeren, wat direct het ‘kleinere’ geheugen tot een detail herleid.

Algemene conclusie? Een krasvrij scherm en swipefunctie zouden mooie extra’s zijn, maar al bij al is dit zeker een (of misschien zelfs dé) topper in zijn prijsklasse!

Glenn04 05-09-2013

Ik werk nu zo'n twee weken met deze smartphone. Hiervoor heb ik de samsung galaxy s+ gehad. Deze Huawei Ascend W1 heeft een mooi en meer hoekig design dan de samsung galaxy s+. Hij werkt, mede dankzij windows 8, zeer soepel en gebruiksvriendelijk. Aangezien ik op mijn laptop ook met Windows 8 werk is het zeer makkelijk om agenda en dergelijke te synchroniseren.
Het is handig om het formaat van de Live Tiles zelf te kunnen aanpassen. Het aanbod aan apps is kleiner dan bij Android, maar het breidt wel snel uit.
Het grootste pluspunt is waarschijnlijk nog de goede batterij. Met redelijk intensief gebruik moet ik maar om de 3 dagen opladen.
Besluit: zeer goede aankoop.