iRobot Roomba 560

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba 560 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Loen19 18-06-2011
Geschreven voor: iRobot Roomba 560

Als je verschillende kinderen hebt dan is dit toestel eigenlijk onmisbaar. Het motiveert hen zelfs om altijd het speelgoed op te ruimen, zodat de robot zou kunnen passeren.Na enkele weken al een echte "part of the family". We hebben een zwarte matte massiefhouten vloer, hierop geen enkel probleem, in tegenstelling tot wat de fabrikant zelf beweert. Laat echter niet teveel speelgoed of boekjes slingeren, hier houdt roomba echt niet van (maakt ze zelfs stuk)

Sauter 15-08-2012

25 april 2012 heb ik een irobot aangeschaft, het betreft een irobot roomba 555.
Ongeveer 1 maand geleden is deze kapot gegaan, eerst vage klachten,
inmiddels zeer serieuze klachten. De roomba maakt nu zelfs helemaal niet
meer schoon! Hij geeft error 2 aan in het display maar zegt ' error 3',
deze heb ik dus ter reparatie aangeboden.
Na een aantal keer hetzelfde mailtje te hebben ontvangen ben ik gaan bellen
naar nummer: 0107131884. Alle gegevens waren aanwezig en zij zou mij een mail sturen met een adres waar ik mijn
roomba naartoe moest sturen. Na heel veel telefooncontact hierna had ik
nog steeds geen adres ontvangen, de dame in kwestie beloofde mij iedere
dag weer dat ik terug gebeld zou worden, dit is alleen dag 4 gebeurd.
Na 2.5 week en heel veel telefoontjes, met een GEBREKKIG Engelse dames,
had ik dan eindelijk van een Nederlandse man het adres gekregen!
Nu 1 maand na datum heb ik EINDELIJK mijn roomba terug, wat blijkt, op de digitest staat een
heel ander serienummer en ik heb nog steeds dezelfde systeemfout! Mijn roomba van 4 maanden oud (maar 2 maanden kunnen gebruiken!) is nog steeds kapot en doet geen ene drol!
Omdat je als consument in een hoekje wordt gedrukt en niet bij een hoger gesteld persoon te recht komt wordt er niets aan je klacht gedaan en wordt je als consument gedwongen om je robot maar nogmaals op te sturen. De roomba ben ik dus voor de 2de keer weer kwijt en wat denk je.... na 5 meter rijden is de roomba alweer kapot!
Ik wilde een 2de roomba aanschaffen maar ik begin nu in te zien dat een roomba je wordt aangedaan en dat de klantenservice en reparatieservice totaal niet deugd! Ik heb al diverse klachtenbrieven naar Dhr. Hovenkamp gestuurd maar hier wordt niets mee gedaan!
Je wordt als consument nog letterlijk uitgelachen ook door het telefoonpersoneel! Dit terwijl jij als consument gewoon je klacht wilt indienen. Ik wenste dat de roomba terug genomen werd en dat
het bedrag op mijn rekening wordt terug geschreven. Voornamelijk wens ik niets meer van dit bedrijf te vernemen.
Maar dit soort klachten zie je niet op een website! daar staan alleen succes verhalen!

Eric van Duin 06-03-2011
Geschreven voor: iRobot Roomba 560

Ik heb de roomba 560 gekocht in september 2009. Deze staat geprogrammeerd om 3x per week mijn vloer (60m2) te zuigen. Ik ben er super blij mee!

Even als kanttekening, ik heb een strakke houten vloer, er liggen wel enkele speaker kabels op de vloer maar daar gaat de roomba gewoon overheen. Het is handig om tafels e.d. zo neer te zetten dat er omheen genoeg ruimte is voor de roomba.

Door de roomba meerdere keren per week te laten stofzuigen blijft alles super netjes. Uiteraard komt de roomba niet heel goed in de hoekjes, ondanks de borstel.

Over de duurzaamheid ben ik zeer tevreden. De roomba zuigt nu al anderhalf jaar 3x per week en de accu draait nog steeds. Deze is overigens wel slechter geworden, maar 1 stofzuigcyclus red hij nog wel.

Het is belangrijk de roomba wel goed te onderhouden. Zeker in het begin haal de roomba onwaarschijnlijk veel stof en andere rommel van de vloer af en dan zit het bakje snel vol. De borstels zijn heel eenvoudig los te klikken en schoon te maken. Ook heb ik een half jaartje terug de gehele borstel unit losgehaald en geheel uit elkaar gehaald. Helaas zat ook de motor van de borstels vol stof, je moet wel een beetje een technicus zijn om dat netjes schoon te maken maar omdat alles met schroefjes in elkaar zit (en niet gelijmd of met klikvingers) is dat goed te doen.

In het weekend laat ik 'm boven even los op de vloerbedekking, dat gaat ook super.

Sauter 15-08-2012

25 april 2012 heb ik een irobot aangeschaft, het betreft een irobot roomba 555.
Ongeveer 1 maand geleden is deze kapot gegaan, eerst vage klachten,
inmiddels zeer serieuze klachten. De roomba maakt nu zelfs helemaal niet
meer schoon! Hij geeft error 2 aan in het display maar zegt ' error 3',
deze heb ik dus ter reparatie aangeboden.
Na een aantal keer hetzelfde mailtje te hebben ontvangen ben ik gaan bellen
roomba naartoe moest sturen. Na heel veel telefooncontact hierna had ik
nog steeds geen adres ontvangen, de dame in kwestie beloofde mij iedere
dag weer dat ik terug gebeld zou worden, dit is alleen dag 4 gebeurd.
Na 2.5 week en heel veel telefoontjes, met een GEBREKKIG Engelse dames,
had ik dan eindelijk van een Nederlandse man het adres gekregen!

Eric43 29-06-2010
Geschreven voor: iRobot Roomba 560

Ik heb de Roomba 560 gekocht en is na 2 weken al stuk.
Begint te tikken en de rollers zijn vastgelopen.

Na de site te hebben bekeken komt dit zeer vaak voor.

Ze hebben het demo filmpje mbt het probleem goed verstopt op hun site.

Service is ook onder de maat.
Krijg je een engels sprekend iemand met zwaar Indiaas accent. Niet te verstaan en is van een extern bedrijf.

Vervolgens moeilijke administratieve procedure doorlopen en reparatie wordt geweigerd omdat het een US model zou zijn.

Als ik Sony koop krijg ik overal ter wereld Garantie. En dat zou voor Irobot ook moeten gelden.

Waardeloos en slechte service.

Na revieuws op andere sites blijkt het apparaat vaker kapot dan heel.

senga66 17-05-2010
Geschreven voor: iRobot Roomba 560

Wij hebbende Roomba 560 nu sinds een maandje of 1, in ons bezit en moet zeggen bevalt me prima.
Wel heeft hij bij ons problemen met een draaistoel op poot (5 uitlopen steunen) daar loopt hij wel eens op vast (niet altijd maar das wel onhandig als het wel gebeurt als je er niet bij bent) die is net te laag om voor te stoppen.
We lossen dit nu op door de stoelgewoon even met de rugleuning op de tafel te hangen en het probleem is opgelost.
Wij hebben helaas een bank die te laag is daar kan hij niet onderdoor maar doordat ik oppaskinderen heb ligt er toch regelmatig speelgoed onder dus ga ik mede daarom gewoon met een swiffer er onderdoor (en de andere keer verplaats ik de bank).
Wij hadden ook een extra stoot bandje besteld we hebben keukenstoelen die vrij smal zijn en daar botste hij nog wel eens wat harder tegen omdat hij die niet "ziet" koste niks maar was ook niks met 3 keer gebruiken zat er niks meer op,nu hebbenwe bij de bouwmarkt een half ronde tocht strip gekocht en dat werkt perfect!!
Heerlijk in het verleden kwam het wel eens voor dat ik na een lange dag oppassen en de ander HH ddingen geen zin had om te stofzuigen met als gevolg dat het de volgende dag erg rommelig was , nu even onze "zoef" laten lopen en de kindjes komen weer in een schoonhuis.
Wij kijken overigens soms wel tv maar dan moet het geluid dus inderdaad wel ff wat hoger!

Anek1969 27-11-2009
Geschreven voor: iRobot Roomba 560

Ik heb de roomba al twee jaar in gebruik. Hij doet het fantastisch, ALS hij het doet. After-sales inderdaad geweldig - elke keer als er iets mis mee is wordt mijn roomba thuis opgehaald en na een week of twee weer thuis gestuurd. Meestal krijg ik dan ook nog een nieuwe! Maar ja, dat is het dus: binnen twee jaar heb ik alweer een vierde roomba in bezit. Daarom krijgt Roomba van mij ee dikke tien, behalve qua duurzaamheid. Ik heb overigens iRobot hierover gemailed en wacht nog op antwoord.

rikbe 19-09-2009
Geschreven voor: iRobot Roomba 560

Twee middelgrote honden die vrij de tuin inlopen, wel 20 - 30 maal per dag.... Een keer per week kuisen kwam neer op 6 dagen met haar en zand op de vloer.

Nu kuist de 560 éénmaal per dag en het is altijd proper.
Hij kuist op plaatsjes die ik vroeger nogal vergat, onder kasten en dergelijke. Hij duwt er zelfs de ballen en speelgoed van de honden onderuit.

Ik heb wel enkele kastjes op blokjes moeten zetten omdat hij er anders niet onder kan.

Dankzij de lighthouses doe hij 3 kamers (+- 80 m²)zonder problemen en keert dan terug naar zijn cradle. Geen problemen met losliggende verlengdraden, hij gaat er los over.
Hij loopt wel vast als hij een deuren toeduwt en de kamer niet meer uitkan.

Wat betreft duurzaamheid is het nog afwachten.

Jolanda v K 30-08-2009

---------- update review 30-08-2009 ----------
Dit is een aanvulling op mijn eerdere review van 3 juli.
Onlangs ging onze Roomba stuk (de asjes in de borstelmotorunit waren afgebroken).
Contact opgenomen met de klantenservice. Direkt volgde er een mailtje met ophaalgegevens voor de koerier. Roomba werd opgestuurd naar de technische dienst voor reparatie. Na twee weken de gerepareerde unit retour. Tussendoor werden we steeds op de hoogte gehouden van de status.
Geweldige after-sales service!

---------- oude review 03-07-2009 ----------
Sinds een paar maanden heb ik de Roomba in mijn bezit en ik wil hem niet meer kwijt!

Roomba werkt volgens het aloude rolveger systeem. 2 afzonderlijk van elkaar draaiende borstels woelen stof, haren en andere viezigheid los. Dit komt in een opvangbak. Laat Roomba z'n gangetje gaan, en na verloop van tijd heeft hij alles wel gehad.

Negatieve punten: Roomba houdt niet van zwart. Op zwarte vloeren maakt hij minder goed schoon. Als je zwarte meubels hebt, dan zal Roomba hier harder tegenaan botsen dan tegen lichtere kleuren.
Ook heeft Roomba enigszins moeite met grote ruimtes, hij verdwaalt dan graag. Dit is echter geen probleem door de (bijgeleverde, afhankelijk van type) vuurtorens te gebruiken.

Positieve punten: Roomba komt ook bij moeilijk bereikbare plekken, zoals onder en achter je bankstel. Je hebt zelf geen omkijken meer naar het stofzuigen, Roomba programmeren en elke dag wordt je huisje schoongemaakt. Ook de hoekjes zijn voor Roomba geen probleem dankzij de sweeper opzij.
superhandig is de borstel-borstel, waarmee je in een wip alle haren verwijdert uit zijn stofborstel.

ianeire 29-06-2009
Geschreven voor: iRobot Roomba 560

Ik heb de Roomba 560 nu 4 dagen in huis en ben er heel erg blij mee.
De Roomba doet wat Irobot beloofd.
Maakt de ruimtes in ieder geval voor het zicht goed schoon , maar heb gemerkt dat het echt GOED schoon gemaakt wordt.
Geprobeerd om ,nadat een ruimte schoongemaakt was opnieuw de Roomba in te zetten en constateerde dat er wel wat stof nog was achter gebleven na de eerste schoonmaakbeurt, maar was niet echt heel veel .
Is heerlijk dat je met een druk op de knop , na een dag werken , thuis komt en je vloer weer schoon is.

topgnu 30-03-2009
Geschreven voor: iRobot Roomba 560

Een fantastisch apparaat. Het maakt stofzuigen een leuke bezigheid. Bijna onmisbaar voor het stof onder bank of bed. Omdat hij net niet onder mijn bank kon, staat deze tegenwoordig op bamboe onderzettertjes.

Je moet niet te veel obstakels in je kamer hebben. Poten e.d. zijn geen probleem, zoalng hij maar rond kan komen. De uiterste hoeken zijn natuurlijk een onmogelijkheid voor een rond apparaat. Een kruimeldief is genoeg om randjes en hoekjes periodiek uit te zuigen.

De Roomba is een meer een veger dan een echte zuiger en daarom kan hij ook niet goed omgaan met grote stukken losliggende rommel. Als hij vastloopt schakelt hij zichzelf uit.

Ik heb een perzisch tapijt in de huiskamer. Dat pluist enorm, maar sinds ik de Roomba gebruik heb ik daar geen last meer van: Alle potentiele pluizen zitten in de afvalbak en het tapijt ziet er mooi gekamt uit.

Omdat mijn huis nogal een doolhof is wat betreft de kamerindeling, heb ik besloten de 560 aan te schaffen. Met behulp van de vuurtorens kunnen de ruimtes efficient kamer-voor-kamer worden uitgevoerd.

Op het eerste gezicht lijkt het een duur apparaat, maar bedenk eens hoeveel tijd je er mee uitspaart!

mrslinda 20-12-2008
Geschreven voor: iRobot Roomba 560

Ik heb deze Roomba stofzuiger nu een jaar in mijn bezit.
Hiervoor heb ik al een andere gehad en ook een paar andere merken maar deze is echt heel goed. Ik was al redelijk tevreden over de voorgaande exemplaren maar het grote voordeel van deze is dat hij vloerkleden ook goed kan stofzuiger. Ook heeft deze geen moeite met losliggende draden. De accu is binnen drie uur alweer opgeladen en de batterij is nog steeds zeer krachtig na ruim een jaar intensief gebruik. Het enige nadel dat ik kan noemen is dat hij voetjes van bijv. speakers of tafeltjes vrij ruw 'beklimt'waardoor deze kunnen beschadigen. Ik moet deze daarom altijd op een verhoging (bijv. een boek) zetten om dit te voorkomen.
Voor de rest zou ik niet meer zonder willen.