LG Vparquet

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 185 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG Vparquet op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

Cindy Van Damme 11-11-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Super stofzuiger, voorlopig geen negatieve punten! Het toestel werkt beter dan verwacht, met 4 katten is het een super toestel met een groot reservoir dat zeer eenvoudig te reinigen is!

stevenbaert707 15-03-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Fantastische robot stofzuiger. Kuist heel goed, speciaal in de hoekjes. Echt opvallend is dat een stofzuiger nu "smart" geworden is en die zijn hele omgeving verkend alsook herinnerd voor de beste prestaties met een geplande route i.p.v. gewoon zig zag.

Stomverbaasd dat deze robot zoveel stof & vuil vind want iedere week zit het bakje bomvol. Ik vermoed dat mijn laatste stofzuiger (ook een robot van een heel bekend merk . . . bye bye R****a) wel de moties deed maar zeker niet de reiniging.

Het help wel enorm om alle stoelen te verplaatsen alsook losse draden weg te nemen voor het opstarten van de robot om de kans te vermijden dat de robot vastloopt en/of plaatsen niet kan kuisen. Dit is van toepassing bij iedere robot stofzuiger.

Zeker niet de goedkoopste robot stofzuiger op de markt (alsook niet het duurste), en dat is het enig nadeel dat ik met dit toestel kan vinden.

N. De Buyser 12-02-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Op heden hebben we nog niet voluit van alle opties van de Hom-Bot kunnen genieten doordat ons huis nog niet volledig afgewerkt is, maar de Hom Bot voldoet alvast aan alle verwachtingen. Alle hoeken en kanten neemt de Hom Bot grondig mee. Om de dag gebruiken we de Hom Bot (weleenswaar nog in ons bijzijn), zo geeft ons huis steeds een propere indruk. Wij kunnen hem alleen maar aanbevelen!

Lynnswaenepoel 05-02-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

De stofzuigerrobot is een super product en stofzuigt supergoed in alle kleine hoekjes alsook op de parket.
Superweg: een fantastisch product

jpbl 05-02-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Erg knappe robotstofzuiger die voorlopig perfect doet wat we er van verwachten: elke dag een aantal kamers stofzuigen zodat we 's avonds er gewoon snel even met de dweil door moeten. De Hombot weet z'n weg met stoelpoten, maar toch is het makkelijker als je 's morgens voor je naar werk vertrekt even wat dingen aan de kant zet: als je thuis terug aankomt heeft deze rode rakker zijn taak volbracht.
Wij ervaren de robot echt wel als een verlichting van de huishoudelijke last.

Het stofbakje is juist groot genoeg. Toch telkens even schrikken als je ziet wat de Hombot allemaal opgenomen heeft. De bediening is eenvoudig, de camera's en sensoren doen hun werk naar verwachting. De droogdweil (à la Swiffer) hebben we nog niet geprobeerd.

Ik ben wel benieuwd hoe lang de borstels (en bij uitbreiding de batterij) meegaan. Omdat dit toch geen goedkoop model is, durven we toch enkele jaren gebruiksgemak te mogen ervaren. Alles voelt in elk geval stevig aan en behoorlijk eenvoudig proper te houden.

Een paar uitroeptekens zijn wel nodig:
- erg hoogpolig tapijt is niet echt aangeraden, onze Hombot stopt dan op een bepaald moment en zegt dat er iets tussen z'n wielen zit (wellicht een tapijthaar). We zijn de Hombot zo de eerste dag kwijt geweest onder zetel.
- een echte vervanger van de traditionele stofzuiger is het natuurlijk niet: hij kan de muren niet op om de plafondranden te stofzuigen. Gooi je stofzuiger dus nog niet weg!

Samengevat: knap, leuk en doet wat'ie moet doen. Wij zijn tevreden over deze aankoop.

NCorby 02-02-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

leuk toestel, het doet wat je verwacht maar meer ook niet. na het eerste rondje za hij toch redelijk vol.
blij dat ik een jaartje gewacht heb om eentje te kopen. ze worden alleen maar beter.
Heel leuk speelgoed!!!!! Doet zijn werk goed en is gebruiksvriendelijk. Blij dat ik er een tijdje mee gewacht heb om eentje te kopen. aanrader!!!

kythel 02-02-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

zeer gemakkelijk in gebruik, wij hebben een hond die veel haren verliest, en zelfs dat zuigt hij allemaal op.
gemakkelijk de filters te reinigen.ik kan hem iedereen aanraden;

micha keustermans 31-01-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Ik ben zeer tevreden over de nauwkeurigheid van het toestel. Zelfs de hoeken z nagenoeg stofvrij.
Het is een vrij stil toestel en erg leuk om bezig te zien terwijl ik andere dingen kan doen.

W1978 31-01-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Na heel wat onderzoek en reviews gelezen te hebben op het internet heb ik de knoop doorgehakt en gekozen voor de LG Hom-Bot. Gezien de goede evaluaties waren de verwachtingen ook hoog, en al na enkele dagen gebruik zie ik al niet meer in hoe ik ervoor zonder dit huishoudmaatje kon. Met 2 honden in dagelijks stofzuigen geen overbodige luxe, en de hom-bot neemt deze dagelijkse taak nu over.

Op enkele dagen zijn alle mogelijkheden nog niet uitgetest, hiervoor dien ik eerst grondig de manual te lezen, maar als je praktisch van aard bent ingesteld, dan wil je dingen onmiddellijk uitproberen en de hom-bot is gebruiksvriendelijk en geeft zelf aan wanneer je actie moet ondernemen ( uitkuisen, batterij laden, ... )

De vormgeving is rood en design, niet zo "plomp" als andere modellen die ik heb gezien en voor mij niets op aan te merken.

hij reinigt heel grondig, en verbaasd om te zien hoeveel vuil hij nog opzuigt na een "old school" manuele stofzuigbeurt.

Over de duurzaamheid kan ik na enkele dagen weinig zeggen, maar verwacht hier geen problemen mee als je de cleaning instructies opvolgt.

Zeker zijn investering tot nu toe waard.

CindyenErwin 30-01-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Het is een leuk toestel (uitzicht), maakt weinig lawaai en maakt het huishouden leuker om te (laten) doen

Hilda228 29-01-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Werkt heel fijn. Gemakkelijk om de filter leeg te maken. Neemt vrij vlot hindernissen. Kan ook in de hoekjes stofzuigen door zijn vorm. Gemakkelijk in het aan en uit zetten, zelfs de kinderen kunnen het.

BigDuster 29-01-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

De hombot VParquet is een echt grote hulp in het huishouden.Hij zuigt erg veel stof op,zelfs vebazingwekkend zodat het je nu pas opvalt hoeveel stof er op je vloer ligt.Hij komt overal gemakkelijk bij,vind zijn weg in heel het appartement.Hij heeft enkel problemen met klein speelgoed van de kinderen en losligende snoeren.Maar dit is in de handleiding wel degelijk vermeld zodat je er rekening mee kunt houden.Als hij al problemen heeft om een eerst maal op een tapijt te geraken dan lukt het meestal toch na een tweede poging.Hij is heel gemakkelijk in het gebruik,iedereen kan er gemakkelijk mee overweg: de toetsen zijn duidelijk aangegeven op het toestel en elke functie ook eenvoudig te gebruiken.De afstandsbediening is in het begin ook wel een hulp maar om eerlijk te zijn ,hebben we het na een paar weken niet meer gebruikt omdat het toestel toch rondrijdt vanaf het moment iedereen het huis uit is en de bediening vanop het toestel eenvoudig in te drukken is.qua vormgeving is de het rode afgeronde vierkante ook een topper.Iedereen die hem ziet staan kan niet geloven dat het een stofzuiger is die helemaal zelftandig tot in de kleinste hoekjes het huis proper maakt.Als we het vergelijken met andere toestellen van onze vrienden is het grote pluspunt van de vparquet dat hij met een camera is uitgerust die hem juist tot op het randje laat komen zonder overal tegen op te botsten.Dit kan allen maar de duurzaamheid te goede komen,alhoewel we hier na 2 maanden nog niet een uitgesproken oordeel over kunnen vellen.De aangebden dweilfunctie hebben we eenmaal uitgeprobeerd en dit lijkt goed te werken maar is toch niet een vervangmiddel om het huis volledig niet mneer te dweilen eerder een toevoeghulp om het dweilen een dagje ulater te doen dan gepland.Een minpuntje toch voor het gebruik: de hombot lijkt het soms moeilijk te hebbne om zijn thuisbasis te vinden.Hij komt tot in de buurt ,gaat dan dwars staan voor de basis en probeert in een hoek zijn plaats te vinden,wat uiteraard niet lukt.De borstel raakt dan redelijk hard de basisplaat en raakt hiermee beschadigd wat betekent dat hij na een bepaalde tijd te vervangen is.

Laureyssens Maxim 25-01-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Zeer tevreden doet meer dan verwacht,zeer stil en de handleiding is duidelijk en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: LG Vparquet

Heel fijn toestel voor als je met twee werken gaat.
Kuist grondig, heel stil. Fijn met camera en geen botsdetectie.

Isabel D 24-01-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Ik ben blij dat ik mezelf deze Hom Bot heb aangeschaft. Toen ik deze morgen boodschappen ging doen, zette ik wat stoelen en dergelijke omhoog, stelde ik de Hom Bot in, en toen ik thuiskwam was alles netjes gestofzuigd ! Erg handig dus. Het ding kon iets kleiner zijn geweest, waardoor het nog mee overal zou bij kunnen, maar de vierkantige vorm maakt dat hij effectief netjes de hoekjes meeneemt. Met een hond in huis en een kachel die veel stof verwekt is dit écht een aanrader ! Tevreden gebruiker !

Geschreven voor: LG Vparquet

zeer tevreden, werkt goed en grondig.
Weinig of geen lawaai.
Gaat goed in alle hoeken.
Ook onder de zetel

Geschreven voor: LG Vparquet

zeer tevreden, kan goed in alle hoeken van het huis alles zuiver maken, laat niets achter va stof of kruimels. Ook geen lawaai. Botst niet.

Thierry-Evelyne 24-01-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

We hebben onze VParquet nu enkele weken en ik vraag mijzelf af waarom we zo lang hebben gewacht om hem aan te schaffen. Voor mij was van belang dat hij onder mijn meubels door kon, geen botsauto was (andere reviews gelezen) en dat hij niet oorverdovend was. Hij kan dus overal onder maar bij twijfelgevallen moet je wel zien dat hij er echt niet onder kan of registreert dat er iets voor staat...anders heeft hij de intentie om zich klem te rijden. Hij maakt echt, zoals voorgeschreven, voor 99% schoon. Bij ons is dan ook alles in de steen en even hoog, dus hij heeft geen last van tapijten en eventuele opstapjes. Wij kunnen gewoon ons werk doen of tv kijken terwijl hij bezig is, aangezien het lawaai in mijn ogen verwaarloosbaar. Rekening houdende dat de verwachtingen realistisch zijn uiteraard. Het is een superproduct en hij vindt ook effectief zijn thuisstation terug en kan onze benedenverdieping in 1 keer kuisen, zonder op te laden! Het is nochtans een behoorlijke oppervlakte die hij moet reinigen. Geweldige hulp en we zijn aan het denken om er eentje voor boven aan te schaffen ook.

pve1972 23-01-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

mogelijkheden: het toestel is voorzien van verschillende reinigingstoepassingen maar uiteindelijk gebruiken we toch vooral de zig-zag reinigingsstand.
gebruiksgemak: het toestel is zeer makkelijk in gebruik door de afstandsbediening en de gesproken boodschappen.
vormgeving: wij vinden dit veruit het mooiste model dat er momenteel op de markt is. het vierkant model biedt dan ook voordelen naar zijn reiningingsdoeltreffendheid.

Jan Van Lancker 22-01-2014

Zeer stil.
Doet prachtig zijn werk.
Duidelijke stem instructies.
Heeft het soms wel moeilijk om over een dorpel te geraken.

jvanaut 22-01-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Wij hebben 2 kleine kinderen en het ontbreekt ons vaak aan tijd om met de sweeper of stofzuiger door het hele huis te gaan. De LG VPARQUET leek ons dan ook de ideale oplossing: automatisch stofzuigen zonder dat we zelf in de weer moeten zijn waardoor het huis er altijd proper bij ligt en er meer tijd is voor andere huishoudelijke taken of ontspanning.

De LG VPARQUET voldoet grotendeels aan onze verwachtingen. Vooraf hadden we toch wel onze bedenkingen of deze machine wel effectief werkt.

Positief:
- vierkante vorm waardoor de machine in combinatie met de 2 zijborsteltjes diep in de hoeken geraakt
- valt niet van de trap als we hem op de bovenverdieping aan het werk zetten, de trap wordt automatisch gedetecteerd en de machine keert terug
- de machine vindt meestal zelf de weg terug naar het laadstation
- maakt relatief weinig geluid in vergelijking met een gewone stofzuiger
- eenvoudig leeg te maken opvangbakje
- geraakt onder de meeste meubels (oa IKEA Malm bed) en tussen de stoelpoten van onze livingstoelen door
- snelle zigzag mode
- vindt zelf zijn weg door de verschillende ruimtes en werkt zelfstandig de kamers af om daarna naar het laadstation terug te keren
- het toestel ziet er degelijk uit

Negatief:
- hij komt bij ons regelmatig vast te zitten bv onder radiatoren of op de poten van wasrekjes
- je moet vooraf toch wel een beetje opgeruimd hebben door rondslingerend speelgoed of stoelen aan de kant te zetten
- trage cell-by-cell mode

Al bij al zijn we aangenaam verrast door deze machine. We hebben hem nog maar 2 weken in ons bezit maar het zal in ons gezin wel een vaste plaats krijgen in ons huishoudschema. Voorlopig laten we de machine nog niet draaien terwijl we weg zijn omdat er meestal geen tijd is om vooraleer we naar het werk gaan rondslingerend speelgoed op te ruimen of meubels aan de kant te zetten en hij al enkele keren vastgelopen is waardoor je toch nog moet ingrijpen.

Elke keer zijn we wel verbaasd over hoeveel stof de hombot weer weet te verzamelen. De dweilfunctie hebben we nog niet geprobeerd, dus hiermee krijgen we het misschien nog properder. Met deze machine zullen we toch wel wat tijd winnen waardoor we nu meer tijd hebben voor andere huishoudelijke taken. De hombot kost wel wat maar tijd is ook geld!

djhood 22-01-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Heb deze hombot 1dag , maar we hadden eerder al ene van primo(aldi) te al overleden is . Daarom geef ik op duurzaamheid 5 omdat ik hem pas heb maar hoop dat hij toch langer gaat mee gaan .
We hebben een hond en kind van 2jaar . hij is ideaal hiervoor we stofzuigen met de gewone zuiger 1xper week . En de hombot dagelijks , hij zuigt de haren van de hond beter op als de gewone zuiger . We hebben 1mat aan de voordeur liggen waar de robot van aldi altijd vast komt tegen te zitten . Deze rijd er gewoon op , de mat kan dus blijven liggen. Speelgoed natuurlijk wel eerst opruimen . Ik vind dit een goede zuiger voor met huisdieren maakt ook opmerkelijk weinig lawaai.
Voor de rest in stopcontact steken opladen en starten ;)
Het nadeel waar ik voor twijfelde van de aankoop was de prijs (hoge kant) . Maar nu heb je nog cashback dit scheelt.

cuppenske 20-01-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Ik heb voor de LG hombot gekozen omdat hij veel stiller is dan al de andere stofzuigerrobots die op de markt zijn.
de Robot staat zo geprogrammeerd dat hij elke dag om 10uur begint met stofzuigen. Hij gaat probleemloos over een dikke mat met lange haren en hij zuigt alle haren van de kat goed op. In het begin verschoot ik hoeveel haren er in het bakje lagen.
het enige minpunt vind ik dat hij soms blijft vaststeken, bvb onder de verwarming. In plaats dat hij stopt en terugdraait duwt hij zich verder vast onder de verwarming en geeft dan een foutmelding aan.hierdoor is de bovenzijde van de hombot na een paar dagen al goed beschadigd (wat ik wel jammer vind)

+ punten:
maakt super weinig lawaai
gaat goed over dik tapijt met lange haren
zuigt kattenharen probleemloos op
raakt alle plekken

- punten:
rijdt zich soms vast onder dingen waar het net wel of niet onder kan

Diny84 18-01-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Gemakkelijk in gebruik en onderhoud. Kind en huisdiervriendelijk en maakt amper lawaai. Botst nergens tegen aan en werkt grondig in de hoeken.

E. NESS 09-01-2014
Geschreven voor: LG Vparquet

Het is niet onze eerste stofzuigerrobot. Tot nu toe (slechts 1 maand in gebruik), lijkt hij veruit de beste.
Er is steeds een grote hoeveelheid opgezogen vuil , hij gaat heel grondig en langdurig te werk . De turbo zuigkracht op tapijten is ook heel handig. Hij botst niet tegen voorwerpen aan, maar stopt op tijd. Hij maakt niet zo veel lawaai. Het schoonmaken achteraf is vrij eenvoudig.