Denon AVR-X2000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon AVR-X2000 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

FilipW 29-12-2013
Geschreven voor: Denon AVR-X2000

Deze Denon hangt aan 4 vloerstaanders en een centerspeaker van Mission zonder subwoofer. De voordelen zijn de uitgebreide mogelijkheden, de Audyssey die het geluid mooi afstelt, en bovenal de prijs. Voor een kleine €400 is het eigenlijk een no-brainer. Een merk met toch een bepaalde reputatie en de mogelijkheden voor die prijs...
De nadelen zijn voor mij de slechte (android)app voor het bedienen van het apparaat. Zeker omdat je heel dikwijls ofwel de tv nodig hebt of een tablet om de Denon te bedienen. Er staan wel heel weinig toetsen op het apparaat zelf gezien de vele functies.
De tuner geeft bij een iets mindere ontvangst geen geluid meer door, het is dus alles of niets, en het is dikwijls niets met het meegeleverde antenne kabeltje. Of afwisselend geluid en geen geluid. Gelukkig werkt de internetradio wel zeer goed. Via de kabeldistributie weet ik niet want die heb ik niet meer.
Er komt redelijk wat warmte van de receiver, dus hij moet "vrij" staan.
Ik had eens zoveel met de instellingen gespeeld en verschillende muziekservers geprobeerd dat ik geen muziek meer kon ontvangen via het netwerk. Een terugkeer naar de fabrieksinstellingen was voor mij de enige oplossing.
Ik ben zeker tevreden met de Denon.
Een Denon, Marantz of Onkyo geeft ongeveer hetzelfde geluid en de prijzen/mogelijkheden zijn ook ongeveer gelijk. Een Pioneer geeft een veel "koeler" geluid.