Marantz SR7007

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz SR7007 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,2

Vaal1982 04-09-2013
Geschreven voor: Marantz SR7007

Deze receiver nu zo een kleine half jaar in m'n bezit, nadat mijn vorige receiver (Marantz SR5004) er na een kleine 3,5 jaar de brui aan heeft gegeven.

Aanvankelijk teleurgesteld dat ik m'n receiver moest vervangen, nu een half jaar later ben ik van mening dat het een van de beste dingen is die konden gebeuren. Deze SR7007 is op ALLE vlakken beter, wat een geluid...en dan te bedenken dat ik aanvankelijk zo blij was met de 5004!

Waar ik met de SR5004 nog om de zoveel tijd de surround opnieuw instelde en altijd maar moest finetunen wat de bass betreft, is het met deze receiver van de eerste keer raak. Het geluid klinkt afgelijnder, de bass is véél gecontroleerder, en on the whole ook gewoon veel duidelijker. dit is merkzaam in zowel films als spellen. Vooral dialogen in films klinken veel helderder.

Puur qua stereo heb ik een apart stereosysteem, dus hiervoor kan ik 'm niet recenseren, omdat mijn luidsprekers (canton movie 150) hier niet voor zijn aangepast.

In ieder geval, voor de prijs waar je 'm nu kan vinden een absolute aanrader. Een streling voor het oog ook.

Kris Sondervorst 25-12-2012
Geschreven voor: Marantz SR7007

Receiver opgehaald bij Stassen hifi voor een wel heel scherpe prijs.
Eenmaal thuisgekomen had ik zonder moeite meteen de setup gedaan. Supereenvoudige installatie dankzij de ingebouwde Setup guide.
Menuschermen komen tevoorschijn op eender welke videobron en zijn individueel per bron in te stellen. Ik kocht verleden jaar een vsx-921 die voor zijn prijs erg goed presteerde maar bij stereo liet de Pioneer me soms wel in de steek.
De Marantz is uiteraard een andere prijsklasse maar je krijgt echt heel wat.
Powerreserve is een goed voorbeeld. Bij eender welk volume blijft de Marantz even zuiver en dynamisch klinken.
2 hdmi outputs plus een extra zone 2 hdmi out zijn uiteraard erg handig vandaag de dag. Phonoingang is van hoge kwaliteit en was een absolute must in mijn setup.
De meegeleverde CD-Rom handleiding is duidelijk en overzichtelijk. Dit toestel heeft voor de veeleisende stereo liefhebber alles in huis. klinkt krachtig op elk niveau met voldoende reserve. Surround klinkt warm en gedetailleerd ongeacht de stand van de volumeknop. Bij laag niveau duidelijk verstaanbare dialogen. Het sub en centerspeaker niveau kunnen moeiteloos ingesteld worden zonder door een omslachtig menu hoeven te worstelen.
Toestel staat te spelen op een DM604S3 b&w speakersysteem met bijhorende 6.1 surroundset en dat klinkt hemels.
Moeiteloze aansturing van deze "hongerige" speakers.
Andere merken gooien met wattages en power maar eenmaal aangesloten merk je meteen het stroompower tekort bij de meeste merken. Reservestroom heb je nooit voldoende bij een versterker.
Na lang twijfelen heb ik de Marantz sr7007 aangekocht en onmiddelijk hoorde ik dat deze receiver van 2 werelden alles in huis heeft. Wie stereo en surround met genoeg overtuiging wil ervaren kan ik deze Marantz aanraden.
duurzaamheid zal de toekomst uitwijzen maar ik maak me daar weinig zorgen over. Degelijkheid straalt hij moeiteloos uit.
tijdens het uitpakken voel je aan het gewicht dat kwaliteit en duurzaamheid hoog in het vaandel worden gedragen bij Marantz.

Vriesvd 27-12-2012

Beste Kris,
gefeliciteerd met je nieuwe Marantz! Heb je ook een schijfspeler van Marantz?
Mag ik vragen wat je bij Stassen hebt betaald?

Groet, Bert