Acer Aspire Predator G7750

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Aspire Predator G7750 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Ironcross 21-05-2010
Geschreven voor: Acer Aspire Predator G7750

eergisteren (19-05-10) ontvangen. ik ben nogal thuis in pc's dus heb hem meteen open gemaakt.

de binnenkant is gewoon slordig te noemen. kabels zijn niet netjes doorgevoerd wat de luchtstroom nogal hinderd. dus dat als eerste gedaan. ik wilde de gpu (ofwel videokaart, nvidia gtx260) eruit halen. maar deze zit zo strak tussen de printplaat van de harddisks dat het best lastig was. vraag me af hoe je er drie gpu's in krijgt, maar goed alles is wel gelukt natuurlijk :) dat de gpu er zo strak inzit komt weer de luchtstroom niet ten goede. waardoor dus een hogere temperatuur aanwezig is in de kast.de afvoer voor de koeling zit namelijk boven de gpu. en de ventilator van de kaart zelf zit aan de onderkant!?!?!?

goed...
binnenkant aangepast, nu wil ik extra harde schijven toevoegen. plaat aan de voorkant verwijderd, vervelend systeem met groot risico op schade aan de buiten kant van de kast door die 4 armen. er zitten 2 hdd's bij van 1tb per stuk op 7200 rpm. niet echt lekker snel dus. mijn eigen ssd (solid state harddrive) erin gezet. windows opnieuw geinstalleerd. alles lijkt te werken. ik heb er 4 schijven inzitten. 2 x die standaard meegeleverden, 1x een 80gb 10.000 rpm en een 30gb ssd waar alleen windows op staat. nu blijkt dat de pc maar 3 schijven laat zien. vanalles geprobeerd maar het blijft bij drie stuks. alle hotswap slots werken wel. heb de schijven op alle plaatsen gehad. geen idee, moet ik nog naar kijken.

opsomming:
kast is een mooi ding, jammer dat alles van fragiel plastic is. heel erg snel vind ik hem niet. mijn oude pc (dual core, 4gb 1666mhz reaper memory, ati x1950 125mb en dezelfde ssd schijf was veel sneller in opstarten. scheelt bijna 30sec. laden van games doet deze natuurlijk wel veel sneller. al met al is het een mooi apparaat wat erg goed werkt. maar als je iemand kent die een pc voor je kan bouwen is dat een veel betere keuze gezien prijs kwaliteit.
voor die 1500euro kan je een hele mooie gaming pc bouwen, betere gpu, beter memory en waarschijnlijk het hele systeem liquid cooled en niet alleen de cpu.

ben er wel blij mee hoor, ben alleen erg kieskeurig :))

p.s.
duurzaamheid op 2 is ivm de plastic kast. de componenten houden het net zo lang vol als je ze netjes behandeld.

teunremi 13-05-2010
Geschreven voor: Acer Aspire Predator G7750

Gisteren de predator binnen gekregen. het is een GIGANTISCH apparaat, 28 kilo en joekels groot! Zeer persoonlijk, maar ik vind hem mooi. De oranje kleur is niet feloranje maar is bruinoranje. Weer eens wat anders dan die zwarte of grijze bakken. Alles aansluiten verliep zeer vlot. Mooie logitech muis en toetsenbord erbij. Eenmaal aangezet maakt hij niet zoveel lawaai. Hij is wel super snel. Binnen een uur was ik aan het online gamen (Battelfield bad comany 2) en voor het eerst sta ik boven aan, rara hoe dat komt :-). Hij voelt niet warm aan zoals in sommige andere reviews over de eerdere versies van de predator. Ook denk ik dat Windows 7 een vooruitgang is op vista. Ik zal updaten.