Asus Eee BOX EB1501U

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Asus Eee BOX EB1501U op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Jones 03-09-2010
Geschreven voor: Asus Eee BOX EB1501U

De mensen die een HTPC (Home Theater PC)willen aanschaffen denken misschien net zoals ik: Ik wil geen HD media player die nét niet alles speelt en 1x per jaar een firmware upgrade installeert. Doe mij maar een apparaatje dat echt alles kan!

Dat was in ieder geval wel mijn overweging. Gewoon lekker een computer waar je zelf op kan bepalen of je Mediaportal, XBMC, VLC, MPCHD, etc. gebruikt. Net wat jij lekker en prettig vindt.

Met dat in het achterhoofd heb ik de ASUS Eeebox 1501u aangeschaft.
Helaas heeft dit apparaatje zijn beloftes alles behalve waar gemaakt. Op de site van ASUS beweren ze dat deze jongen full HD beelden met gemak moet kunnen verwerken, maar bij mij hapert elk filmpje wat ik dit apparaatje aanbied zodra ik boven de 720p kom. Met XBMC als favoriet programma is het nog erger gesteld, daar wil helemaal niets soepel in draaien. Terwijl DAT juist een programma is wat zich bijzonder makkelijk laat bedienen met de meegeleverde afstandsbediening. Resultaat is dus dat ik met MPCHD nog net de HD ready filmpjes kan bekijken als ik ze eerst netjes met de muis aanklik en dan kan ik gelukkig nog de pauze knop van de afstandsbediening gebruiken om het geheel even op pauze te zetten.

Echt een grote tegenvaller, want ik had gehoopt hiermee de ideale oplossing in huis te halen voor mijn thuisbioscoop.

Dus zoek je een zeer Desktop PC om lekker je LOI studie op te doen en die er ook nog leuk uitziet zeg ik: DOEN, maar we moeten helaas nog even wachten op de HTPC's die echt alles kunnen!

F.Westenberg 07-07-2013

Beste Jones,

Heb je XBMC al geprobeerd met de USB bootable Linux versie?
Het heet Openelec en speelt bij mijn laptop al vele malen vloeiender dan XBMC vanuit windows 7.

Graag uw reactie.

Groeten,