Acer Aspire X3900

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Acer Aspire X3900 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Jeroen dAilly 01-10-2010
Geschreven voor: Acer Aspire X3900

De Acer X3900 is een prima allround pc voor dagelijks gebruik in huis. Niet toegerust voor supersnelle games. Daarvoor is de grafische kaart te licht. Het videogeheugen van 1 GB is wel prettig. Maar alle multimedia taken doet ie snel en stil. Goede processor, windows 7 (64 bit), 4 GB (DDR3) werkgeheugen, alle aansluitingen die je nodig kunt hebben. Ook een HD beeld uitgang en mogelijkheid om 5.1 surround geluid op aan te sluiten. Het is allemaal opgeborgen in een kleine behuizing. Dus een plekje voor de kast vind je altijd wel. In de slaapstand is het wel irritant dat de blauwe oplichtende balk die deels aan de bovenkant deels aan de zijkant van het frontpaneel zit voortdurend blijft knipperen.
Verder wordt de Acer geleverd met een aardige partij software. Ook nogal wat spul dat ik niet ga gebruiken. Dus wees kritisch bij je eerste gebruik van programma's die zich aanbieden om taken voor je uit te voeren. Beetje jammer dat de windows 7 besturingssoftware niet op aparte DVD is bijgeleverd. Het is al voorgeïnstalleerd op de harde schijf dus je kunt vlot aan de slag. Maar je moet dus wel even een recovery disk aanmaken. Acer levert daarvoor 2 lege DVD aan in het hele aankooppakket. Voor mij was windows 7 ook een nieuwe ervaring. Het went er snel en het programma is mooi vormgegeven en heeft een veelheid van handige mogelijkheden om je bakkie goed te tunen en te onderhouden.
Al met al heb ik allerminst spijt van deze aankoop. Ik kan deze Acer zeker aanbevelen voor allerdaags gebruik als je tenminste geen high-end eisen stelt. In dat geval moet je ook al gauw het dubbele neertellen van mijn aankoopbedrag. Bij de BCC vijf en een half honderd.