Acer Aspire M5810

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Aspire M5810 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

HoiDoei 08-03-2013
Geschreven voor: Acer Aspire M5810

Geweldige PC, niet traag, veel opslagcapaciteit op de harde schijf en prima specificaties. Kan games die (redelijk) veel 'rekenkracht' vereisen op een goede snelheid draaien. Ik snap niet waarom mensen problemen hebben met de drivers voor de videokaart. Geen enkele keer last van gehad, valt nooit uit. Het enige kleine minpuntje aan het systeem zelf is dat de aan/uit-knop redelijk makkelijk ingedrukt wordt, waardoor de computer soms 'zonder reden' afsluit. Verder nooit problemen.

zwarte piet 1978 02-12-2010
Geschreven voor: Acer Aspire M5810

waardeloos K*t apparaat. Valt gewoon uit zonder ook maar 1 reden. geen back up of reservekopies opgeslagen. echt een schijtbak.

Gert v W 01-12-2010
Geschreven voor: Acer Aspire M5810

Na alle negatieve berichten over deze pc vond ik 't nodig om ook eens wat positief te schrijven. Ik heb de pc nu bijna 1 jaar, 1x de videokaart driver geupdate, en totaal geen enkel probleem meer gehad met deze videokaart. Er is overigens sinds 25-10-10 een nieuwe driver update beschikbaar, die ik niet installeer omdat de pc heel goed draait.Ook met de nieuwste games waaronder COD Black opps. De driver is hier te downloaden: http://www.nvidia.co.uk/object/win7-winvista-64bit-260.99-whql-driver-uk.html
En over het geluid vanuit de pc kan ik kort zijn, ik hoor 'm niet.
Ik vond deze revieuw echt nodig omdat ik vind dat mensen sneller geneigd zijn iets op te schrijven als ze negatieve ervaringen hebben met een produkt. Gert.

Margot225 13-11-2010
Geschreven voor: Acer Aspire M5810

4 februari 2010 gekocht. Ik wil alleen maar bevestigen wat hiervoor al is gezegd. Het ding stopt er regelmatig mee om even later weer verder te gaan of vliegt er steeds helemaal uit of maakt een aantal keren per dag voor 15 seconden een hels kabaal (ventilator). De mijne is al 3 keer voor reperatie weggebracht en binnenkort gaat die weer. Ik hoop dat ik een andere krijg voor de garantie over is, want in dit ding heb ik geen geloof meer. De helpdesk heb ik 1 keer aan de lijn gehad. Daar begin ik niet meer aan. Hij gaat nu steeds direct met UPS naar het reperatiecentrum. Kost iedere keer 10 dagen, maar wat moet je anders? Waarom roepen ze dit type niet helemaal terug, zoals ze ook bij auto's wel doen?!!

MMML 05-08-2010
Geschreven voor: Acer Aspire M5810

Medio maart 2010 de Aspire M5810 gekocht en sinds de aanschaf steeds problemen met de diplay driver. Zo was het bijvoorbeeld niet mogelijk om een filmpje af te spelen.
Sinds de aanschaf is de displaydriver er 437 maal mee gestopt. Updates van het drivers brachten geen uitkomst en soms zelfs verslechtering. In juli heb ik de PC ter reparatie aangeboden.

Afgelopen week heb ik de PC gerepareerd teruggekregen, waarbij het moederbord en de videokaart vervangen zijn. Ik heb er een halve dag zonder oponthoud mee kunnen werken. Zo was het bijvoorbeeld wel mogelijk om een filmpje af te spelen en dat gaf hoop. Toch liep de computer bij diverse acties steeds vast. Bv. bij het kopieren van data van een externe schijf naar de harde schijf. Daarom systeem herstel gestart en helemaal opnieuw begonnen, je weet tenslotte maar nooit. Tijdens het installeren liep de PC vast op het 'testen van de prestaties van de 'grafische kaart'. Toch ben ik verder gegaan, want na de herstart liep het systeem wel door, al moest ik wel twee maal de 'eerste opstart procedure' doorlopen. Daarna werd het snel minder en de PC reageerde steeds vaker niet meer. Na het installeren van Office 2007 startte de PC alleen nog op in de veilige modus. Een normale opstart resulteerde in zwarte schermen, blauwe schermen en vastlopers, waarbij zelfs mijn monitor in de slaapstand ging. Het systeem was nu in een nog slechtere staat als de eerste keer dat ik hem wegbracht. Ik heb de PC daarom wederom terug gebracht, nadat ik hem 2 dagen daarvoor had opgehaald.

De Acer Aspire M5810 is voor mij zonder twijfel het slechtste electronische product dat ik ooit gekocht heb en ik kan alle negatieve ervaringen die ik gelezen heb helaas alleen maar bevestigen.

Mr_Acapulco 13-07-2010

---------- update review 13-07-2010 ----------
Vanaf kerst vorig jaar na heel veel gedoe deze pc als vervanging voor mijn vorige Aspire M3641 gekregen wat een slecht moederbord bleek te hebben.

Echter ik kan over de klacht van de display driver kort zijn.
Die blijft bestaan.
In mijn vorige review had ik hier ook al over geschreven.
En ben niet de enige met dit probleem.

---------- oude review 21-02-2010 ----------
Op zich een mooie en practische kast maar na een tijdje lijkt deze niet echt stil meer te zijn.

Ook ik heb last van het uitvallen van de display driver.
Nog Acer, nog Nvidia blijken dit probleem niet opgelost te krijgen.
Terwijl het opzich een bekend probleem is.

Het heeft hier dus absoluut niets te maken met een foute registratie en het herstellen naar de fabrieks instelling heeft ook geen enkele zin.

Over de service van Acer kan ik heel kort zijn.
Ver buiten alle proporties.
De helpdesk spreekt maar nauwelijks goed verstaanbaar Nederlands en hun pc kennis is ver onder de maat.
Een standaard andwoord is terugzetten naar fabrieks instelling.

12345wouter 04-02-2010

---------- update review 04-02-2010 ----------
Heel regelmatig de melding "Display
Driver Nvidia Windows Kernel Mode Driver Version nnn.nn stopped responding and has successfully recovered."
Dit gebeurt bij elke versie van de driver en is buitengewoon storend.
Mijn ervaring met de "support" afdeling van Acer was werkelijk ontluistererd. Nadat ik het probleem via de website meldde, kreeg ik als terugkoppeling dat ik binnen 3 dagen een oplossing zou krijgen. Toen ik na anderhalve week nog niets gehoord had, heb ik dezelfde vraag opnieuw gesteld.
Zowaar na 3 weken kreeg ik tweemaal antwoord. De eerste keer zou ik de PC moeten terugzetten naar fabrieksinstelingen. Wat een onzin: het is een splinternieuw apparaat, recht uit de fabriek. En vanaf het begin gaf het apparaat de storing al.
Het tweede antwoord bestond eruit dat ik het serienummer niet goed ingevuld zou hebben. Het serienummerveld van de Acer website dwingt een formaat af van 9 letters, 3 cijfers en weer 9 letters. Mijn serienummer past daar niet in (bij lange na niet). Dus dat heb ik gemeld in het bericht zelf en in het serienummerveld maar een dummy-waarde opgegeven om het formulier te kunnen verzenden. Maar de Acer medewerker heeft het bericht dus al niet eens gelezen.
Met zulke "support" maak ik me ernstige zorgen of het ooit nog goed komt met die PC. Het is overduidelijk een flinke miskoop geweest en zonde van 't geld. Jammer.

---------- oude review 10-01-2010 ----------
Volgens de specificaties leek dit een perfect apparaat...
Inmiddels denk ik er helaas anders over. Het eerste exemplaar gaf regelmatig een 'blue screen of death', ofwel een vage melding over een 'unhandled exception' en geheugenadressen. Vervolgens: einde oefening; de PC herstartte uit zichzelf; alles weg wat je open had staan. Fijn.
Het 2e exemplaar geeft heel regelmatig "Display Driver NVIDIA Windows Kernel Driver, Version 186.37 has stopped responding". Je kunt daarna wel weer verder werken, maar het is mateloos irriant. Ook nadat ik de laatste versie van Nvidea had geinstalleerd (195.62) blijft het probleem in stand.
Verder staat deze PC bordevol voorgeinstalleerde narigheid en ben je dagenlang in de weer om die troep van je pc te krijgen. Het gaat dan om eindeloos veel trialversie van software, die je dan 1 of 2 maanden mag uitproberen en er daarna voor moet betalen.
Hoewel het een core i7 is met 6GB intern geheugen, doet de PC niet bijster veel sneller aan dan mijn vorige Pentium 4 met 512MB geheugen (!!!!). Ik kan nog niet goed duiden waardoor dat komt, maar het heeft wellicht te maken met de samenhang van de componenten (processor-geheugen-bus-harddisk e.d.)
Kortom, ik heb vreselijk spijt van deze aanschaf. Nooit meer een Acer.

leroytheboy 02-02-2010

Hele fijne computer
Windows 7 is ook fijn
Ik kan de nieuwste drivers wel installeren.
6 GB werkgeheugen werkt ook fijn

Een paar dagen heb ik hem en ik kan Grand Theft Auto IV op very high/high spelen

Sees 27-01-2010
Geschreven voor: Acer Aspire M5810

Een razend snelle machine. En nagenoeg geluidloos.

Ook bij deze machine om de haverklap een BSOD scherm (zwart ipv het beruchte blauwe scherm) met
de melding: Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer. Het probleem blijft na installatie van nieuwe driver:
(Display Driver NVIDIA Windows Kernel Driver, Version 195.62 has stopped responding)
Het zwart worden kun je uitzetten door de beveiligde modus uit te schakelen. Verstandig? Geen idee.

Er is geen Windows 7 cd bijgeleverd, geen enkele reisbeschrijving of uitleg. Op het net geen enkele manuel te vinden.
Het enige aan papierwerk is het etiket op de doos. Wel 3 lege cd's bijgeleverd om de recovery te branden.
Er zitten b.v. oranje Sata aansluitingen aan de achterkant. Geen idee waartoe deze dienen.

Verder kom je aardig wat problemen tegen bij het zoeken naar drivers voor deze 64bit machine. B.v. Adobe Flashplayer, nodig voor het bekijken van veel sites, kun je niet zomaar downloaden, alleen via veel leeswerk van Ms sites.

Windows 7 is prachtig, maar ingewikkeld als je XP onder de knie had. Zeker als je je verdiept in de structuur van de mappen in de
Windows Verkenner. Het zou leuker worden als je upgrade naar Prof of Ultimate, echter dat gaat behoorlijk wat kosten.

Echt een heel goede pc tot nu toe (af dec 09) razendsnel en nagenoeg geruisloos (met uitzondering van de cd kleppen)

aducom 18-01-2010
Geschreven voor: Acer Aspire M5810

De PC is lekker snel. Maar de netwerkkaart doet het niet naar behoren. Ook niet na het installeren van de aanbevolen driverupdate. De beloofde gigabit aansluiting presteert op een gigabit netwerk met geverifieerde bekabeling/switch/router verbinding niet sneller dan 800k tot 1 gbit verkeer! Dat betekent dat het oversturen van 1GB data meer dan drie kwartier duurt! Waardeloos. De helpdesk van Acer werkt moeizaam. Voor het overige is het een prima pc. Snel, stil, prima beeld etc.

haroldvdh6 11-01-2010
Geschreven voor: Acer Aspire M5810

Ben bijzonder te spreken over deze super PC. Ik heb zelf de afwijkende Core i7 860/ 6 GB geheugen/ 1,5 TB harde schijf versie, en als je -zoals ik- de afgelopen 6 jaar op een oude Pentium IV processor hebt gewerkt, dan is het echt een genot om ineens met zo’n snelle computer te kunnen omgaan. Meerdere programma’s tegelijk draaien levert geen enkel probleem op en ook videobewerking ging bijzonder goed. Bij mijn oude pc werkten juist die bezigheden vastlopers in de hand. Hoewel de videokaart volgens bepaalde recensies niet helemaal top is, heb ik -overigens als niet gamer- daar geen last van. Op mijn HD scherm zien de foto’s en video’s er in ieder geval fantastisch uit. Ook muziek klinkt net wat voller en gedetailleerder dan mijn oude PC. Wel schrok ik me een hoedje toen de klep van de DVD-speler voor het eerst openging, want die zwaait met een forse klap open. De meegeleverde Windows 7 is me overigens ook goed bevallen. Het vormt klaarblijkelijk een goed huwelijk met de core i7 processor, want wat je ook doet het gaat allemaal zo makkelijk, vloeiend en soepel. Tot slot nog een woordje over de meegeleverde proefsoftware: dat valt in aantal reuze mee. Binnen 20 minuten had ik alles verwijderd. Ik snap daarom ook niet hoe een vorige recensent daar een dag over heeft gedaan. Misschien stop de ene verkoper meer commerciële troep in de PC dan een andere. Kortom, na een maand lang ermee te hebben gewerkt ben ik nog steeds heel tevreden met deze PC

woutr 10-01-2010
Geschreven voor: Acer Aspire M5810

Volgens de specificaties leek dit een perfect apparaat...
Kortom, ik heb vreselijk spijt van deze aanschaf. Nooit meer een Acer.

mickey11 13-12-2009
Geschreven voor: Acer Aspire M5810

Wij hebben deze pc ook aangeschaft, Draait echt top, ook zware spelen zoals MW2 heeft hij geen enkele moeite mee. De pc maakt bijna geen geluid wat ook wel lekker is.
Installatie ging snel en simpel. Het nieuwe windows7 besturingsysteem zit erop. Dit is wel wennen maar na een paar dagen zijn we er al gewend. Wel een verandering tegenover XP maar volgens mij een vooruitgang.

Wel hebben we ook een min puntje. We wilden direct na installatie de recovery dvd's branden maar dit ging behoorlijk fout.Heb 8 DVD's verknoeid. Bij het branden van de rocovery's kreeg ik telkens een foutmelding waarna het brandproces werd afgebroken.Alles geprobeerd mar niets wilde helpen. Heb eens een film gebrand om te kijken of het aan de brander zou kunnen liggen, maar dit verliep normaal dus denk ik dat deze wel in orde is.
Heb al naar Acer gebeld , dit was moeizaam. Lang wachen,dan nummer inspreken en zouden ze terug bellen....niet dus.
Weer maar een aantal maal gebeld waarna ik uiteindelijk een eigenlijk zo goed als niet verstaanbare man aan de lijn kreeg. Na een lang en onduidelijk verhaal(ik ben er nog steeds niet achter wat die allemaal brabbelde) kon ik er uit opmaken dat ik 3 DVD's krijg thuis gestuurd. Als ik het goed begrepen heb staat hier dan alle data al op....ben benieuwd.Ik vraag me net af hoe het zou verlopen als er eens een echt probleem is.....

Om een lang verhaal kort te maken zijn we wel uiterst tevreden met deze aankoop en kan ik hem zeker aanbevelen.

gr.

John1954 13-11-2009
Geschreven voor: Acer Aspire M5810

Ik had een medion computer pentium 4 3 ghz. dus al een oud beestje.daarom deze PC gekocht en ik moet zeggen dat ik daar geen spijt van heb.
Hij is behoorlijk snel en de beeld kwaliteit van de bijgekochte HP type 2159 met 23 inch is super