Apple Mac mini (Intel Core 2 Duo / 80GB)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple Mac mini (Intel Core 2 Duo / 80GB) op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

macatie 23-05-2008

Na mijn Quicksilver G4 heb ik een Mac Mini aangeschaft. We gebruiken de mac thuis voornamelijk voor illustraties (Photoshop CS3, Illustrator CS3, beetje InDesign CS3). Hij is lekker snel en werkt heel solide. Het enige minpuntje van de Mac Mini is het geluid. Daar heb je echt externe boxen voor nodig. Lekker naar iTunes luisteren terwijl je werkt gaat daardoor moeizaam.

Verder ben ik er zeer te spreken over! Zeker voor het geld. Ik heb hem destijds voor totaal 1150,- nieuw gekocht met alles erop en eraan.

MIjn ervaring met Mac leert me al dat een Mac zeker 5 jaar zonder problemen mee gaat. De snelheid zal wat minder worden, maar alle nieuwe software blijft er op draaien. Daarnaast is een Mac bijzonder gebruiksvriendelijk en stabiel!

piet3 23-08-2007

Ik heb van de week de nieuwe Apple Mini binnengekregen en ik ben er zeer tevreden mee. De Mac mini is een zeer klein, supersnel, gebruikersviendelijk, stil en leuk oogend doosje. Ik heb de mini vooral aangeschaft als mediaplayer / internet mogelijkheid voor in de huiskamer. Na het aansluiten via een HDMI kabel op mijn flatscreen TV ging alles als een zonnetje. Binnen een paar minuten draaide alles zonder problemen. Ik heb er een draadloos toetsenbord met mousepad van Logitech er op aan gesloten om vanaf de bank te kunnen internetten en ook dat lukte probleemloos. De Zoom-functie op de mini is daarbij een uitkomst omdat je delen van het scherm even snel kan uitvergroten (handig als je op een paar meter afstand van het scherm zit). Met de kleine IR-afstandsbediening is het afspelen van multimedia een genot. Zelfs heuse HD films worden zonder haperen afgespeeld en komt mijn Full HD TV pas echt tot zijn recht. (Een echte WAUW ervaring!!)
Er zijn uiteraard wel wat kanttekeningen te maken:
- Een USB disk geformateerd onder Windows (NTFS) kan wel door de mini worden gelezen maar niet beschreven. (FAT32 drives lukken wel maar die zijn max 4GB groot)
- ITunes en IPhoto gaan niet zelf op zoek naar film, muziek of foto's files. Je moet ze allemaal handmatig toevoegen. (hijg, hijg puf, puf)
- Het aantal software titels is beperkt. Het is maar een fractie van het aanbod van de PC.

Waar ik de MAC mini voor wilde gebruiken kan echter probleemloos. Geen gezeur, virussen, blue screens en frustraties meer zoals bij die Vista PC.

Een echte aanrader dus.