Acer Aspire R3600-Gam

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Aspire R3600-Gam op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

sven uit zoetermeer 20-09-2009
Geschreven voor: Acer Aspire R3600-Gam

Vervolg op eerdere review van mij. Het is inmiddels een paar dagen verder, en alle updates zijn verwerkt. Nu merk ik dat de pc een stuk sneller is. Acer had er nog al wat spelletjes op gezet ( nu ben ik geen spelletjes liefhebber ), die heb ik via het configuratiescherm eraf gegooid. Dat scheelt ook al weer in de snelheid. En via msconfig heb ik alles bij opstarten uitgeschakeld. Dat scheelde ook aanmerkelijk bij het vlot opstarten. Hij startte te veel op wat onnodig mee draait op de achtergrond.Het draadloos internet probleem is ook verholpen. De pc was geplaatst naast de subwoofer die kennelijk al het signaal weg trok.
Nu mijn eind conclusie: Als je deze pc aanschaf voor het zelfde doel als ik, Via mijn lcd tv en audio gebruiken voor youtube internet radio foto's bekijken communicatie via bv msn en wat surfen op internet.
Voor dat doel is deze pc zeer goed geschikt

Hans6910 03-06-2009
Geschreven voor: Acer Aspire R3600-Gam

Sinds vorige week ben ik in het bezit van de Acer Aspire Revo (R3600). Wat een prachtproduct is dit. Ik heb lang getwijfeld voordat ik ben overgegaan naar de aanschaf. Voor mij waren er twee opties als HTPC in mijn woonkamer. De Acer Revo of de ASUS EEE Box b208. Deze laatste is echter nog niet uit, al zijn de processorspecificaties wat beter. Het voordeel van de Acer Revo is dat hij draait met de nieuwe ION chipset van Nvidia. Dit platform is in staat met een lage processorbelasting (core) HD content af te spelen. De grafische kaart neemt een deel van het decoden over waardoor de weergave van de meeste HD formaten prachtig verloopt. Enige nadeel is de wat magere processor (Atom single core 230), waardoor windows vista af en toe met wat geduld moet worden benaderd. Maar goed het doel van deze PC is niet om hier zware applicaties op te draaien, maar met name geluid en beeld op af te spelen. Internetten verloopt ook prima, al is het lastig flash video af te spelen (zoals bv. youtube). Maar 'licht' browsen op je tv gaat goed.
Het aansluiten is een ervaring. Alleen USB toetsenbord en muis aansluiten, HDMI naar je plasma/lcd scherm en de adapter en het systeem start moeiteloos op. Windows Vista wordt automatisch geinstalleerd en na een uurtje heb je een werkende installatie. Voordeel van deze machine tegenover bijvoorbeeld media players is dat hier een volledige HDMI uitgang aanwezig is met 7.1 audio doorvoer. De meeste apparaten sturen via hun HDMI uitgang alleen beeld of maken gebruik van een DVI/HDMI adapter. Dan moet je nog extra kabels trekken voor je digitale audio. Nu is de HDMI kabel naar de TV voldoende en wordt je audio via je digitale uitgang van je TV weer naar je versterker gezonden. Dit voorkomt ook het a-synchroon lopen van beeld en geluid.
Kortom een prima apparaat, waarvan ik vast nog veel plezier ga beleven.