Mio Spirit 485 TMC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio Spirit 485 TMC op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

GertH62 10-10-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 485 TMC

Navigatie op zich wel goed.
Echter het updaten van de kaart is een ramp. Heb de versie met levenslange, gratis update. Wordt keurig gemeld dat er een update beschikbaar is.
Echter niet gratis en blijkt niet te passen qua geheugenruimte. na veel tobben toch maar de herstel uitgevoerd en de originele kaart teruggezet. Geen aanrader!

j s54 27-08-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 485 TMC

in het algemeen ben ik wel tevreden.
alleen het opstarten gaat langzaam, je moet geen
haast hebben. voor de rest werkt hij prima.
alleen het opladen gaat niet meer via het lichtnet.
in de auto nog wel.

liesbet46 30-07-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 485 TMC

Ik raad iedereen af een Mio te kopen.
Eerst gaat het nog wel maar al gauw blijft de kaart telkens vastzitten en terwijl je ergens rijdt waar je de weg niet kent moet je stoppen, helemaal opnieuw beginnen met dat ding te programmeren en dat kost iedere keer veel tijd.
VAn de week toen ik alles ingetikt had en wegreed bleef de kaart direct weer hangen en heb ik uit woede het ding aan gruzelementen geslagen.
Mio, nooit meer!

Geachte Liesbet46,
Vervelend dat u uw Mio niet meer hebt. Wat u omschrijft, hoort inderdaad niet. Uw probleem valt onder de garantie, het kan zijn dat u een defect exemplaar had. Mocht iemand anders dit probleem ook hebben, dan zouden we het apparaat graag willen repareren. Met vriendelijke groet, Mio Webcare.

P.Quist 01-08-2012

Liesbet, ik heb hetzelfde apparaat en gebruik dat nu al ruim een half jaar. Ook 2 medegezinsleden gebruiken het apparaat regelmatig. We hebben nog nooit meegemaakt dat de kaarten onderweg vastliepen of een andere storing gehad. Misschien had je kaarten moeten wissen en opnieuw moeten laden via de computer. Nu gaat dat helaas niet meer ......
Jammer, wij vinden het een prima apparaat.

extravacance 21-04-2013

Ik ben het helemaal met Liesbeth eens.
Zelf hebben wij een MIO Navman M305 gekocht in november 2010, Het ding is niet veel gebruikt want van februari 2011 tot april 2012 waren wij in Afrika en hadden daar een Garmin.
In september/oktober 2012 kregen wij het zelfde probleem. Na een paar bochten wist ie het niet meer.
Ik heb MIO aangeschreven op 7 oktober via info@mio.com maar nooit antwoord. Ik heb in januari 2013 Mediamarkt aangeschreven die reageerde dat het wel erg snel kapot was en dat ze zouden kijken wat ze konden doen. Teruggeschreven dat we eind april uit Italie terugzouden zijn.
Inmiddels via de website contact gehad met MIO. Softwareprobleem. Maar omdat het ding ouder is dan twee jaar is er geen garantie meer. Email van 7 oktober 2012 kan niet bestaan want toen was er nog niet de service website. Klopt vandaar dat ik naar een algemeen adres van MIO heb gemaild.
Gisteren bij Mediamarkt Almere geweest. Geen garantie meer. Had voor 6 november 2012 (twee jaar na aankoopdatum moeten worden aangeboden).
En de economische levensduur van navigatieapparatuur onder tweehonderd euro is twee jaar, daarboven (slechts!) drie jaar.
Een wegenatlas doet het altijd en kost stukken minder.
Inderdaad voor mij ook NOOIT meer een MIO.

chaan 21-08-2012

Ik hebhetelfde pblem, beter gezegt; de van mij is er gewoon helemaal mee opgehouden. De GPS hangt. Daar gaat je GPS apparaat. Ga morgen Mi elen, hoop dat ze het vlug oplossen.

Frans schiedam 17-04-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 485 TMC

Op zich niets mis mee en doet wat het moet doen zonder onnodige poespas.Bij gebruikersgemak ben ik wat terughoudend geweest met mijn beoordeling reden daarvan is dat ik de programma met de pc verbinding gebruikersonvriendelijk vind. Ondanks voorgaande is het mij toch gelukt om deze bediening onder de knie te krijgen. Voor de prijs en wat je er voor krijgt is deze zeer de moeite waard.

dpasch 16-02-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 485 TMC

Makkelijk en snel in gebruik.
Eenvoudige menu's en ook de navigatie is duidelijk.
Voor mij genoeg landen beschikbaar daar ik alleen in de Benelux kom. Meer heb ik dan ook niet nodig.

Ik heb geen ervaring met andere merken welke veelal duurder zijn. Voor mij is de prijskwaliteit uitstekend. Hij gaat mij nog vele malen de weg wijzen.

hage06 23-01-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 485 TMC

Ik heb al verschillende Mio Spirit 485 navigatiesystemen cadeau gegeven omdat Mio navigatieapparaten heel gemakkelijk werken en heel gebruiksvriendelijk zijn.
Zelfs mijn zusje (echt een digibeet) kon na het opstarten van haar Mio, gelijk aan de slag en dat zonder enige uitleg van mij!

Verder vind ik zelf de schermen waarop de snelwegafslagen staan heel duidelijk en overzichtelijk waardoor je precies kunt welke rijbaan of afslag je moet nemen. En bij wegwerkzaamheden of files wordt de route automatisch aangepast zodat je nooit onnodig vast staat op weg naar je afspraak.

Ook de gratis kaartenupdates zijn een super service, want hierdoor is je route altijd up-to-date. Ook heeft je Mio altijd heel snel een GPS verbinding, zelfs in zwaar bewolkt weer en dat is met andere navigatiesystemen wel anders (weet ik uit ervaring).

Ook kan je het adres waar je naar toe wilt gaan op verschillende manieren intoetsen, maar de snelste manier is toch wel dmv. de postcode en dat scheelt je ook weer tijd.

De Mio Spirit 485 is voor mij hét navigatiesysteem, en niet alleen voor mij maar ook voor mijn man, vader en zus. Want zij hebben allemaal van mij een Mio Spirit 485 navigatiesysteem cadeau gekregen en ook zij zijn allen zeer tevreden Mio gebruikers!

horsterhoek 06-01-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 485 TMC

Inmiddels heb ik deze Mio Spirit 485 nu bijna 3 maanden en na wat problemen met het uploaden van de kaarten, werkt nu alles naar behoren en ben tevreden. Als je niet de richting kiest die het systeem jou aangeeft, dan is hij zeer snel met oppakken van een andere route. Ik merk alleen dat bij het zelf aanmaken van POI's bij "aangepaste pois" het systeem wat trager wordt, jammer.
Nog een tip als je een tasje nodig hebt en niet teveel geld wilt uitgeven, dan even naar de HEMA en voor 3,95 euro heb je er één.

P.Quist 05-01-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 485 TMC

Dit apparaat in oktober 2011 aangeschaft voor € 88,-. Een tasje zat er niet bij, daarom deze meebesteld voor € 15.-. Na een paar maanden gebruik door verschillende leden van onze familie, zijn we zeer tevreden over het apparaat. Kritiekpuntje is het gratis downloaden van de nieuwste kaarten. Je moet eerst downloaden naar je PC en vervolgens de bestanden overzetten naar het apparaat. Dit neemt toch wel minimaal 2 uur in beslag. Ik kan me ook voorstellen dat mensen die niet zo handig zijn met computers er problemen mee hebben. Het navigeren naar de juiste plek gaat zonder problemen. Via de stem kun je op het juiste moment de afslagen nemen. Ook de rijbaanbegeleiding is erg handig. Het raamhoudertje waar het apparaat instaat,komt wat iel over en op een wat slechter wegdek gaan het schermpje wel wat trillen. Vandaar een wat lagere waardering voor duurzaamheid. Ik heb een Broditclip aangeschaft voor bevestiging op het dashboard wat de bediening een stuk makkelijker maakt. Het touchscreen is wat minder gevoelig. Ik moet echt een stukje harder drukken dan op mijn vorige systeem, een Navman F20. Als het scherm wat dichterbij staat door de Broditclip, is dat minder een bezwaar. In vergelijking met een Tomtom is de Mio echt veel meer waarde voor het geld.

horsterhoek 06-01-2012

Kun je mij ook zeggen waar je deze Broditclip hebt aangeschaft en heb je er ook een foto van?

p.quist 06-01-2012

De Brodit Proclip heb ik besteld bij de Carkitsunter.nl. Voor nagenoeg ieder autotype is een clip beschikbaar. Op de website staan er ook foto's bij. Je moet er ook een houder bij bestellen, afhankelijk van het type navigatiesysteem je hebt. De MIO Spirit 485 stond er niet bij, maar je kunt de passieve houder voor de Mio Spirit 470 gebruiken. De proclip kun je makkelijk monteren zonder gaatjes te boren. Als je je auto verkoopt, kun je deze zonder beschadiging verwijderen.

P1991 30-10-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 485 TMC

De bediening van het apparaat spreekt voor zich.Helaas kan dat niet van de meegeleverde software voor de PC gezegd worden. Het QWERTY toetsenbord maakt het typen makkelijk. De voorgeinstalleerde Nederlandse stem is zeer irritant, maar gelukkig kun je een veel prettigere stem downloaden vanaf de meegeleverde cd-rom. Groot voordeel is, dat deze navigatie heel veel POI's kent, waaronder supermarkten, tankstations, autobedrijven etc. De aanwijzingen zijn duidelijk (hij geeft lang van tevoren aan wanneer de volgende kruising, rotonde of afrit is). Leuk is ook de TRIP meter, die je gemiddelde snelheid, de afstand en de reistijd meet.Het apparaat start snel op en hij heeft geen enkele moeite met het vinden van een GPS signaal. Het is wel jammer, dat je geen tussenbestemmingen kunt opgeven. Het apparaat slaat alle ingevoerde bestemmingen automatisch op en deze kunnen eenvoudig worden teruggevonden en worden toegevoegd aan een favorieten lijst. Het breedbeeldscherm is overzichtelijk. Je kunt er o.a. de snelheid, nauwkeurige aankomsttijd en TMC (verkeersinformatie) op lezen.

willemk 19-10-2011

3 maanden in gebruik
eenvoudig thuis opladen[computer,mp3-lader etc ]heeft mini usb kabel er bij

start snel op uit slaap stand.
vind satellieten 9 van 10 keer zeer snel binnen 10 sec
doet normaal zijn werk gewoon van a naar b zonder fouten.
als je anders rijd dan route snelle herberekenig
tmc werkt ok je kan kiezen file te omzeilen
rijstrook assist [met borden] op snelweg ok beter dan verwacht

flits palen ok maar stopt na 3 maanden activeren kost daarna geld

duurzaamheis een 5 gegeven omdat er een vastloper was. bij het aansluiten op autolader na melding accu leeg
je moet deze eerst op slapen zetten daarna pas autolader aansluiten. of direct op de lader zetten bijwegrijden lader is ook tmc antennw

maar voor 80 euro een goed apperaat voor 3 jaar. daarna gewoon weer een andere kopen heb weer de nieuwste en bespaar je de dure updates

tinus66 06-08-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 485 TMC

Ben tevreden over de mio vwb het functioneren. Heb hem 2 weken geleden aangeschaft. let wel op dat je hem met de kaarten van 2010 krijg, terwijl de kaarten van 2011 al bestaan. je krijgt ook geen gratis update van mio.ZEEEER vervelende nederlandse stem (en ook nog eens alleen een vrouwelijke)

Officiele reactie van Mio Technology Europe 03-09-2012

Geachte Tinus66, u krijgt 30 dagen laatste kaartgarantie op alle Mio's. Op de bijgeleverde cd-rom staan extra Nederlandse stemmen. Xander is bijvoorbeeld een meer rustige stem dan Claire (die staat voorgeïnstalleerd). Met vriendelijke groet, Mio Webcare.

Tim3535 27-05-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 485 TMC

erg vervelende NL-stem. Ben overgeschakeld op Belgisch...
Voor deze prijs een perfect aparaat verder wat doet wat je verwacht van een navigatiesysteem.

Geachte Tim3535,
De stem kunt u verwisselen met de bijgeleverde cd-rom. Er staan verschillende stemmen op, met uitgesproken straatnamen of zonder. Met vriendelijke groet, Mio Webcare.