Kenwood DNX-7280BT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kenwood DNX-7280BT op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

remco1979 04-02-2012
Geschreven voor: Kenwood DNX-7280BT

Update: de dealer heeft het apparaat kosteloos vervangen. Nieuwe exemplaar weer een firmware update gegeven naar v1.6 en met de Kenwood instructievideo (staat op de Kenwood site) heb ik het opzetten / afhalen geoefend. Heb het trucje nu door, gaat eigenlijk toch vrij eenvoudig. Ik gebruik het apparaat nu naar redelijke tevredenheid.

remco1979 15-01-2012
Geschreven voor: Kenwood DNX-7280BT

Heb de DNX7280 net 2 dagen in mijn nieuwe leaseauto. Heb er bewust voor gekozen in plaats van een VW RNS 510 in verband met diefstalgevoeligheid. Heb gelijk de firmware update naar v1.6 via een USB stick geinstalleerd. Na installatie voelt het apparaat sneller aan (was hiervoor een beetje traag respons). Apparaat heeft veel mogelijkheden, beetje technisch in gebruik. Geluid klinkt wat mij betreft goed (ben geen audiofiel). Muziek en films kun je op een SD kaart laden, werkt fantastisch. Garmin navigatie lijkt goed te werken. Carkit met bluetooth werkt uitstekend. Waar ik minder over te spreken ben is het afneemmechanisme van het scherm: na 2 dagen heb ik het al gesloopt! Afnemen / opzetten ging niet soepel (waarschijnlijk omdat ik iets verkeerd deed - het is een trucje dat je echt onder de knie moet krijgen) en nu is er al een haakje kapotgedrukt. Ik krijg het scherm er niet meer op, wat een domper. Maar eens even bellen met de installateur.

bas-aa 10-11-2011
Geschreven voor: Kenwood DNX-7280BT

Mooi apparaat, maar onhandig in gebruik. Het overvolle touchscreen wordt snel verkeerd aangeraakt, zeker in een rijdende auto. Menu's zijn langzaam waardoor je snel tweemaal aanraakt, met alle foutkansen als gevolg. Telefoon via bluetooth werkt goed, jammer dat de telfoonkiestoets niet in het touchscreen zit. Volumeregeling is onhandig vanwege de zeer kleine touch-knopjes. kaart is niet up to date, snelwegen van een jaar oud staan er niet juist in. Tijdens het rijden wordt er vaak herberekend. Aanwijzingen zijn oke. Wat vreselijk tegenvalt is de geluidskwaliteit. Een eerder geplaatste Alpine Ine900 was veruit beter. Het klinkt als een kartonnen doos. Wel uigebreide klankaanpassing mogelijk, leidde bij mij niet toch een evenwichtig geluid. In de nachtstand is het scherm vooralsnog veel te helder. Conclusie tot nu toe: mooi speeltje, maar voor het geld onvolwassen apparaat.