Mio Moov M410

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio Moov M410 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

GP1968 19-06-2012
Geschreven voor: Mio Moov M410

Ik heb de M410 als M413 voor €99 gekocht. Het verschil is dat er een lifetimeupdate bij zit en 44 kaarten ipv 23.
Mijn vorige GPS TOMTOM One XL is maar voor Max anderhalf jaar te updaten en dat kost dan bijna zo veel als een nieuwe MIO.

Ik heb momenteel twee kortere trajecten genavigeerd maar ben toch al tevreden.
Het is uiteraard een basis GPS maar dat weet je als je hem koopt.
Alhoewel basis: hij is toch wel functioneel en handig in het gebruik.
Snelle opstart, hetgeen bij de TOMTOM een ramp was.
Snelle herberekening als je de route even niet volgt.
Snelle satelietverbinding en ook dat was bij de TT vaak een ramp.
Enkele minpunten tot nu toe zijn:
Het geluid.
Dat vind ik echt niet goed genoeg. Het klint alsof het luidsprekertje kapot is. Je kan het ook niet luid genoeg zetten om tegelijk radio te luisteren.
De PC software is minder overzichtelijk als die van TT. Maar dat is niet zo erg omdat je dat maar een paar keer per jaar gebruikt en het is nog te doen.

Ik ben tot nu zeer tevreden met de MIO.

Officiele reactie van Mio Technology Europe 10-09-2012

Geachte GP1968,
Met de cd-rom kunt u de stem wijzigen. Stem Xander is minder blikkerig en eventueel kunt u een Vlaamse stem nemen, die vind ik zelf prettiger klinken, misschien helpt het u ook.
Met vriendelijke groet, Mio Webcare.