ZyXEL NSA320

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ZyXEL NSA320 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

pvdevoor 19-02-2013
Geschreven voor: ZyXEL NSA320

Dit is een kleine nas met ruimte voor 2 harde schijven, momenteel heb ik er 1 2TB Seagate in geïnstalleerd en deze werkt perfect. Ook de installatie hiervan verliep vlekkeloos.

De behuizing is redelijk lichte kunststof maar de harde schijf geeft er genoeg gewicht aan zodanig dat de nas degelijk aanvoelt en niet snel zal verschuiven, wat wel handig is met kleine kinderen in huis.

Wat prestaties betreft ben ik zeer tevreden, ik kan zonder problemen de nas aansturen via de webinterface, ik kan vlot bestanden delen via mijn thuisnetwerk en ook het streamen naar men laptop gaat zonder problemen.

Het configureren van de nas heeft me wel een aantal kopzorgen bezorgt, specifiek dan het aan de praat krijgen van de ftp server, ook heb ik dit allemaal via de web interface moeten doen omdat de installatie software op men PC de nas slechts enkele seconden op het netwerk vond en daarna elke keer de connectie kwijt was. Zeker een minpunt, maar aangezien de webinterface meer dan behoorlijk is valt dit allemaal best mee.

Dit is mijn eerste nas en ik ben tevreden, het is uiteraard niet een high-end nas, maar ik heb dan ook geen high-end prijs betaald. Hij heeft alles wat ik nodig heb en zelf meer.