Samsung 2053BW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung 2053BW op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Bert123 02-01-2009
Geschreven voor: Samsung 2053BW

Mooi helder en scherp beeld. Strakke vormgeving. Plaats knopjes idd niet erg optimaal maar is niet super vervelend!

Wim Var 15-12-2008

Wauw!

Meer woorden heeft dit scherm niet nodig.

Al enkele maanden in bezit in zeer tevreden van!

Meer kan ik er niet over zeggen! Echt een aanrader!!

Peter de Bruin 01-11-2008
Geschreven voor: Samsung 2053BW

Fantastisch scherm: Voortreffelijke kleuren, supersnel, mooie vormgeving.
Ik had geen dode pixels. DIV-kabel meegeleverd.
Verschil met de T200 is denk ik alleen dat de T200 een andere vormgeving heeft, met een rood getinte en afgeronde onderrand.
Alle instellingen kunnen via het 'MagicTune' programma geregeld worden, dat wel onnodig veel settings heeft.
Ook wordt er nog 'Natural Color' meegeleverd, geheel overbodig want MagicTune bevat ook kleurcalibratie.
Kleurcalibratie was wel noodzakelijk trouwens.
Ik las ergens dat ie maar 6-bits kleurdiepte zou hebben, maar daar is absoluut niets van te merken, dat wordt met Frame Rate Control voortreffelijk opgelost. (6-bits geldt denk ik voor alle LCD-monitoren beneden de E 900 of zo.)
Ook een paar nadeeltjes:
- De bedieningsknoppen zijn prachtig onzichtbaar aan de onderzijde weggewerkt, achter een plexiglas rand waarin een blauw lichtje glanst, maar zijn daardoor moeilijk te vinden. Als je gasten hebt die de monitor aan of uit moeten zetten zullen ze de knop niet kunnen vinden.
Ook gaat ie niet vanzelf uit als het videosignaal wegvalt.
- De donkere kleuren waren bij mijn nVidia graphics adapter naar mijn smaak te licht, terwijl ze bij een andere monitor goed waren. Ik heb de gamma-instelling van de graphics adapter moeten verlagen om de donkere kleuren goed te krijgen. De gamma-instelling van de monitor zelf is niet te verlagen, je kan alleen uit 3 voorgeprogrammeerde instellingen kiezen.
- Niet in hoogte verstelbaar.

JanDeMonitorMan 14-08-2008
Geschreven voor: Samsung 2053BW

Uitstekende monitor. Ziet er verbluffend goed uit. VGA én DVI kabel meegeleverd in de doos. Ik heb de monitor uiteraard via DVI aangesloten. Het beeld is haarscherp. Kan snel bewegende beelden perfect aan. Het blijft natuurlijk wél een TN paneel, verwacht dus geen perfecte weergave van zwart (zelfs niet wanneer je de helderheid verlaagt naar 20%, wat ik zou aanraden omwille van de leesbaarheid en levensduur), voor perfect zwart moet je véél dieper in de buidel tasten. Maar films kijk je sowieso beter op een plasma-tv.
In het begin was het even zoeken om de instellingen van deze monitor juist te krijgen, de knoppen zitten onder de rand. Gelukkig beschikt deze monitor over de mogelijkheid om via 1 knop te wisselen tussen voorkeurinstellingen, waarvan je er 1 zélf kan definiëren. Dat is bijzonder handig. De instelling tekst vind ik de meest geschikte voor dagelijks gebruik, maar wanneer er b.v. veel achtergrondlicht is, dan schakel ik over naar internet of film, enz.
Zéér positief vind ik het feit dat de verlichting van dit scherm egaal is (absoluut géén zgn. bleeding), en ook géén blauwe schijn vertoont, zoals nogal vaak voorkomt bij goedkopere schermen.
Samsung doet ook niet mee met de mode van de glanzende schermen die het contrast hoger doen lijken, maar tegelijk voor teveel spiegeling zorgen, wat vermoeiend is voor de ogen. Dit scherm is mat en perfect rustig.
De voet waarop het scherm staat is degelijk gemaakt en zeer stabiel. Het scherm kan naar voor en achter kantelen.
Een dode-pixelgarantie heb ik niet afgesloten, maar gelukkig ook niet nodig gehad, want mijn exemplaar heeft géén dode pixels. De winkelier vertelde me dat dode pixels tegenwoordig nog weinig voorkomen.
Er is ook bijgeleverde software om de kleurinstellingen tot in de kleinste details te regelen.
Rekening houdend met de zeer lage prijs kan ik niet anders dan deze monitor van harte aanbevelen. Hij biedt ongelooflijk veel waar voor je geld. Dit is een topproduct. Niet twijfelen, gewoon kopen.

kenneth3 26-07-2008
Geschreven voor: Samsung 2053BW

Eindelijk besloten ook maar van het oude vertrouwde CRT scherm af te stappen. Gekozen voor de samsung vanwege de beoordelingen van hen andere schermen. Dit scherm heeft verder prima technische specificaties.

Mooi scherm, zowel qua beeld als qua uitstraling. Alleen die knoppen onderop zijn niet handig, Je kan niet zien wat je indrukt. Gelukkig hadden ze daar rekening mee gehouden met de aan-/ uitknop: die geeft blauw licht.
Extra software (natural color pro) in gebruik want mijn videokaart is nog analoog. Daar zal dus ook snel een nieuwe voor moeten komen om nog beter beeld te krijgen.
Al met al: breedbeeld is wennen, de knoppen zijn wennen maar verder een prima scherm.

Anton04 09-07-2008
Geschreven voor: Samsung 2053BW

Diverse monitoren bekeken en deze was het voor mij, mooi vorm gegeven en super scherp beeld.
De kleuren zijn mooi en natuurlijk en met de bijgeleverde software heb je veel mogenlijkheden om je beeld nog verder aan te passen.
Geen last van vervorming en de lettergrote is voor mij geen probleem.
Let wel op dat je kleurkaart het aankan!
Mijn hobby is fotografie en ik moet zeggen dat ik blij verrast was met de goede kwaliteit van het beeld, de foto's komen nog beter tot hun recht.
In de winkel waren ze zo vriendelijk om op mijn verzoek eerst de monitor te testen op kapotte pixels en er is er geen gevonden, dus helemaal tevreden.

Karina 03-07-2008
Geschreven voor: Samsung 2053BW

Na heel lang zoeken en vergelijken, had ik besloten om toch voor dit monitor te gaan. De monitor is van zeer goede kwaliteit. Het is net een kleine lcd tv. Dat komt door heel mooi design en breedbeeld formaat. Het scherm is helder en scherp. De kleuren.....super mooi. De intellingen van de monitor zijn heel uitgebreid dus je kan alles naar je wens instellen. Ik ben zeer tevreden!!!!

PanchoVilla 29-06-2008
Geschreven voor: Samsung 2053BW

Omdat mijn oude tft kapot was dacht ik over te gaan op breedbeeld. Qua specificaties kwam deze goed uit de test. Design is mooi. Echter ik heb hem na 5 dagen terug gebracht. Breedbeeld is vooral leuk als je films wilt kijken of games wilt doen. Dan wel de nieuwste games want oude games ondersteunen geen breedbeeld. Ben je bezig met applicaties en internet geen breedbeeld nemen. De resolutie is zodanig hoog dat alles er zeer klein uit ziet. Je kunt wel een andere resolutie nemen zodat alles groter en leesbaar wordt (1024x768) maar dat gaat ten koste van de kwaliteit. op veel websites hou je erg veel onnodige ruimte over als je internet wel in breedbeeld zet, en zet je hem op wide trekt ie alles uit elkaar.
De beeldkwaliteit van dit scherm is zeer goed te noemen en voor gamers is dit scherm dan ook een must. Ik heb gewoon weer een vierkant scherm gekocht, alles in de goede verhoudingen en leesbaar.
Dit beeldscherm zou mooi zijn geweest als je een lagere breedbeeldresolutie had kunnen instellen voor internet e.d. Dat kan analoog wel maar digitaal dus niet!