Samsung SyncMaster 2232BW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung SyncMaster 2232BW op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ger184 10-04-2009
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 2232BW

Ik heb de monitor nu bijna een half jaar en in alle opzichten is het een prima scherm. Het enige waar ik mij nu aan stoor is het verschil in helderheid bovenin en onderaan. testen kun je dit met:
Het tweede beeld van bovenaf is bij mij violet tot lichtblauw.
Volgens de site is dit te wijten aan de matrix die bij de 2232BW van het type TN is. Beter zou zijn MVA/PVA of IPS.

Pont 10-02-2008
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 2232BW

Heb dit scherm nu een paar dagen, in 1 woord fantastisch. Alleen het scherm kreeg ik niet zelf op de standaard! Was echt niet te doen, terug naar de winkel geweest en daar had men na 5 minuten en veel zweetdruppels het scherm op de standaard. Begrijp niet dat Samsung zoiets kan bedenken? Kleuren zijn geweldig mooi, geen dode pixels en hoogste resolutie.
De aan en uit knop knippert na uitzetten, moet nog kijken hoe je dit aanpast.

Jack1959 04-02-2008
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 2232BW

plaatsen op de voet even lastig, maar wel te doen. ziet er heel mooi uit. Hoogste resolutie werkt helaas niet, maar dit is volgens mij te wijten aan m'n videokaart (pc is al paar jaar oud).
geen enkele defecte pixel te bespeuren. Van tevoren met leverancier hier over gesproken; deze gaf aan veel monitoren van Samsung te verkopen en enige druk op de fabrikant te kunnen uitoefenen als de monitor omgeruild moet worden terwijl een eventueel defect toch binnen de tolerantiegrens valt. Mijn advies dus: koop een monitor bij een goe bekend staande leverancier (ik begrijp wel dat dit niet altijd even makkelijk is).

Lonnietoto 20-01-2008
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 2232BW

heb gister dit scherm aangeschaft en ik vind hem werkelijk super. heb er een gratis pixelgarantie bij gekregen maar dat was niet nodig. ook bij mij zat er een dvi- en vga-kabel bij. de voet op het scherm zetten was best lastig maar als hij eenmaal zit, zit hij goed. het contrast is 3000:1 en niet 1000:1 zoals op deze site staat.

Harold1e 28-12-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 2232BW

Vandaag het nieuwe scherm mogen ontvangen.
Ziet er werkelijk perfect uit.
Gewoon via plug and play aangesloten zonder driver.
Gelukkig géén defecte pixels kunnen ontdekken.
En inderdaad,bij mij zit ook een DVI kabel bijgesloten.

Tom123 20-11-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 2232BW

Zeer mooi vormgegeven scherm met een goede kwaliteit beeld, maar wel een met een dode pixel (continue rood)! :-( Daarom geef ik uiteraard maar een 5 voor beeldkwaliteit...

Ik had niet verwacht dat er tegenwoordig nog TFT schermen verkocht worden met dode pixels...zeker niet bij dit soort schermen, da's een grote tegenvaller.
De laatste jaren heb ik dit nooit meer gezien bij een TFT scherm, zelfs niet bij een merk zoals Medion.
En bij het kijken van films, zit de pixel precies in de zwarte balk onder de film, dus rood valt lekker op daar :-(

Maar je kunt er niets tegen doen, Samsung beroept zich op de pixel garantie voorwaarden en wil niet omruilen. Niet echt slim, want ik had net vertrouwen in dit merk na een aankoop van onze Samsung LCD TV, maar nu één maal raden welk merk ik niet meer koop en ook niet meer zal aanraden? Juist....goed geraden; Samsung....en laat ik nu net toe zijn aan een nieuwe wasmachine, mobiel en magnetron?

patje01 18-10-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 2232BW

Ik was al een tijdje op zoek naar een nieuwe monitor. Ik had eerst een 21 crt. Deze bleek een beetje te zwaar voor mijn computerkast (plm 35kg) en moest er dus aan geloven. Als tijdelijke vervanging heb ik een Fujitsu 15 schermpje neergezet, maar dat houdt totaal niet over.

Ik heb behoorlijk lang gezocht naar een monitor. Dit is namelijk de eerste monitor die ik zelf gekocht heb. De rest waren allemaal krijgertjes. Omdat ik het wel veel geld vond heb ik dus eerst uitgebreid de tijd genomen om reviews en gebruikerservaringen te lezen. De Samsung 226BW viel bij mij af door toch wel heel erg wisselende ervaringen. Verder heb ik de keuze gemaakt tussen dit scherm, de Acer X222W, de HP W2207(h) en de Samsung 226CW. De Acer en de HP hebben allebei een glossy scherm en daar had ik juist mijn twijfels over. Gistermiddag ben ik naar een winkel gereden en heb de schermen op een rijtje gezien. Ik heb uitgebreid naar elk scherm afzonderlijk gekeken en heb gelet op de volgende zaken: kleur, contrast, helderheid, ghosting, vormgeving en spiegeling.

Na een tijd naar elk afzonderlijk scherm gekeken te hebben viel het me op dat wat kleuren betreft (levendigheid) de HP won, maar waar ik me in de winkel al aan irriteerde was de spiegeling van het scherm. Verder was de HP in hoogte instelbaar. Thuis wil ik gewoon verlichting aan kunnen doen wanneer ik aan het werk ben. Voor de Acer geldt eigenlijk hetzelfde verhaal, al waren de kleuren iets minder. Als bijkomende zaak heeft Acer het DVI probleem nog (werkt vaak niet). De HP en Acer vielen dus af. Bleef de keus dus tussen de 226CW en de 2232BW. De schermen doen eigenlijk niet onder voor elkaar en leken mij ongeveer hetzelfde te presteren. Kleuren zijn ongeveer hetzelfde, hoewel de 2232BW wat helderheid iets helderder in te stellen leek dan 226CW. Tijden het bekijken heb ik geen ghosting waargenomen. Uiteindelijk vanwege de vormgeving, het prijsverschil en de hogere instelbaarheid van helderheid heb ik gekozen voor de 2232BW.

Thuis gekomen heb ik direct aangesloten via dvi. PC opgestart en de juiste resolutie ingesteld. Vervolgens eerst getest op dode pixels. Gelukkig 0 dode pixels ontdekt. Standaard staat het scherm naar mijn mening behoorlijk rood afgesteld. Ook blauw was ietwat teveel van het goede, maar met Magic Tune was alles vrij vlot naar tot tevredenheid ingesteld. Helderheid en contrast stonden beiden op 100% en dit was toch echt teveel van het goede. Even terugschroeven dus.

Voor wat betreft het in elkaar zetten van het scherm, wat dit een koud kunstje. Voetje in elkaar draaien en vervolgens de monitor (die overigens praktisch niets weegt) erop drukken.

Vervolgens getest op BB. Het scherm heeft aan de randen iets last van BB, maar dit is niet storend. Ik ben ook tevreden over de zwartweergave. Behoudens wat BB langs de randen, heb ik geen last van vlekken elders op het scherm. Zwart wordt gewoon op een degelijke manier weergegeven. Natuurlijk is het wel iets minder dan op mijn oude CRT, maar dat weten we met een TFT.

Natuurlijk heb ik uitgebreid gekeken of het scherm thuis last van ghosting heeft. Ik doe regelmatig aan wat videobewerking en speel ook nog wel een spel. Ik heb diverse filmpjes bekeken en het spel Bioshock gespeeld. Zowel bij de films als bij het spel heb ik totaal geen enige vorm van ghosting kunnen ontdekken. Wat opviel was dat de kleuren (zeker in Bioshock) van het scherm afspatten. Vanwege het formaat van het scherm, kwam het spel naar mijn mening ook een stuk meer tot leven. Natuurlijk heb ik ook even een HD film afgespeeld vanaf mijn pc. Kan niet anders zeggen dat het beeld, kleuren enz, enz. zeer goed wordt weergegeven.

Over de kijkhoek kan ik zeggen dat deze ruimschoots aan de verwachtingen voldoet. Ik moet toch wel erg ver gaan verschuiven wil wit lichtelijk verkleuren naar iets minder wit (lees lichtgeel). Maar daar blijft het dan ook bij. Het maakt voor de plaatjes of tekst niet uit, want dit blijft prima te zien en te lezen ongeacht de kijkhoek.

Er zit geen usb-hub op de monitor of andere zaken, maar daar ben ik niet rouwig om, want ik koop een monitor voor de goede weergave van het beeld. Niets meer, niets minder.

Het ening wat me opviel nadat ik mijn pc uitgezet had, was dat de aan/uit knop begon te knipperen. Dit vind ik een minder gelukkig gekozen oplossing van Samsung. Had em of gewoon aan laten staan of gewoon helemaal uit. Natuurlijk is het lichtje uit te schakelen door gewoon op de aan/uitknop te drukken, maar het had niet gehoeven. Ik heb inmiddels begrepen dat eea in te stellen is, dus dat gaat zeker nog gebeuren.

Het scherm is niet in hoogte in te stellen, maar wel te kantelen. Zelf vind ik het geen probleem, want hij staat bij mij gewoon op een vaste plek (computerkast).
Tijdens het gebruik en in standby heb ik geen zoemtonen / pieptonen ed. waargenomen.

Al met al ben ik zeer tevreden over mijn eerste monitoraankoop in mijn leven.

Jelmer Post 27-09-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 2232BW

Sinds een paar dagen nu in bezit van deze monitor. Bevalt uitstekend! Goede beeldkwaliteit, goed scherp. Heb ook MagicTune gebruikt om het beeld naar wens in te stellen. Ik ben zeer tevreden.

Belangrijk verschil met bijvoorbeeld de 226BW: deze heeft geen Vesa 100 Wallmount bevestiging. Je kunt dit scherm dus niet ophangen, ondanks dat verschillende webshops wel als accessoire wallmounts voorstellen.

BBQ 17-09-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 2232BW

Ook ik kwam met een 2232BW thuis ipv de geplande 226BW. Gisteravond even snel bewonderd. Na de drivers te hebben geinstalleerd en de resolutie te hebbenaangepast, een mooi resultaat en gelukkig zonder dode (sub)pixels. Wel wat BB, maar niet heel hinderlijk. Wat me tegenvalt is de verticale inkijkhoek, die haalt de 170 zeker niet. En dat is wel lastig als je foto's wil laten zien aan anderen.

Bob1500 16-09-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 2232BW

Erg mooi beeld, geen dode (sub)pixels
heldere kleuren en veel instel mogelijkheden.

heb zitten twijfelen tussen de HP W2207 en de Samsung 226CW uiteindelijk met deze naar huis gegaan omdat de prijs voordeliger was. ten opzichte van de CW geeft deze alleen een garatie voor een hogere kleirechtheid.

al met al een schitteren scherm voor een scherpe prijs, naast elkaar gezien met de HP en CW en deze de 2232BW is eht een topper.

Groeten Bob

calimero 08-09-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 2232BW

Eindelijk iemand die ook deze monitor heeft.
Bij mij hetzelfde verhaal, ging voor de 226 maar kwam met deze thuis. Heb 'm inmiddels twee weken, ben er erg tevreden over. Prachtige kleuren, mooie vormgeving.
Een miniscuul fout sub-pixeltje, niet storend.
Heb hem staan op 1680x1050, perfect. Hoefde niets te corrigeren qua kleur of helderheid.
Over helderheid gesproken, ik heb hem via de knop MagicBright ingesteld op tekst of internet, zo helder is die.
Vraagje: heb eventjes MagicTune geinstalleerd gehad, maar het gevolg was dat er niets meer in te stellen viel, het enige schermpje dat verscheen was MagicTune, heb dit programma daarom weer verwijderd.
Welke meerwaarde heeft MagicTune?
Verder niets dan lof.

ArthurH 31-08-2007
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 2232BW

Nu een week deze Samsung 2232BW in huis en het is echt een heel mooi (groot) scherm. Wilde eigenlijk een Samsung 226 had daar namelijk een hoop goede reviews over gelezen. Maar toen bleek dat deze 2232 de opvolger is van de 226 met de zelfde specs. alleen heeft dit scherm een disign award gewonnen. Mooi meegenomen natuurlijk maar natuurlijk het minst belangrijke aan een scherm. Het gaat om de beeldkwalieteit en die is gewoon erg goed, film gekeken erg mooi, game gespeeld niets op aan te merken mooi strak beeld. Vergeet niet de juiste beeldinstellingen goed te zetten had ik eerst niet maar dat verschil is enorm. Ik hoop hier nog lang plezier van te mogen hebben. Succes met het maken van je keuze..