Acer AL2016WB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer AL2016WB op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

H. Smeitink 02-01-2009
Geschreven voor: Acer AL2016WB

Prima monitor voor deze prijs, maar gen bijzondere beeldkwaliteit. Beeld is niet warm of bijzonder scherp, maar voor de prijs prima.

Een degelijke huis tuin en keuken monitor voor een scherpe prijs dus, maar niet erg geschikt voor de veeleisende gebruiker.

steven h 16-08-2007
Geschreven voor: Acer AL2016WB

na mijn oude CRT monitor was het tijd voor een overstap naar een LCD scherm. Ik twijvelde hierbij tussen een Samsung (gezien de goede naam van het merk) en deze Acer. Na specificaties te hebben opgezocht bleek deze bijv. een hogere contrastratio te hebben dan de samsung en verder gelijke specificaties, maar voor een lagere prijs. Ik ben toen voor deze gegaan en ben zeer tevreden met mijn beslissing.

Het is een prachtig scherp, helder scherm dat zeer makkelijk te installeren en aan te sluiten is. Ik heb inmiddels deze monitor gebruikt om DVD films op te kijken en meerdere spellen uitgeprobeerd (Oblivion, Heroes of Might & Magic V, Doom 3, Stalker, Need for Speed Most Wanted, en nog enkele andere). Slechts sommige oudere spellen ondersteunen geen breedbeeld resoluties (van hierboven vernoemt Doom 3 bijv.) maar tegenwoordig wordt het eigenlijk overal ondersteund. Sommige mensen zijn geen voorstander van breedbeeld, ik vind het zelf echter zeer overzichtelijk, ook bij het algemeen gebruik van windows en applicaties.

Als je op zoek bent naar een monitor binnen deze prijsklasse dan kan ik deze zeker aanraden. Ik kan me vergissen, maar ik geloof dat ik er ook drie jaar fabrieksgarantie bij kreeg, dus daar valt ook zeker niet over te klagen.

De vormgeving vind ik zelf ook mooi: geen dikke rand om de monitor heen, lekker plat scherm en een keurige standaard die je amper opmerkt.

Wat betreft mogelijkheden een 9: dit slechts vanwege het ontbreken van een mogelijkheid in het monitor menu om zelf de grootte van het beeld op het scherm aan te passen, maar dit is een fucntie die ik verder zelf niet snel zou gebruiken. Het beeld is immers al zeer goed.

Note:
slechts 2 minpuntjes die verder niets met de kwaliteit van de monitor zelf te maken hebben: Ik had opeens na een herstart van mijn computer dat de maximale resolutie van 1680x1050 opeens werd gezien door de computer (in windows en spellen) als 1440x900 met edge scrolling, mocht je dit overkomen, dan ligt dit NIET aan de monitor. Het bleek te maken te hebben met de meest recente ATI drivers, dus als je dit probleem tegen komt, installeer dan de vorige versie van uw videokaart drivers, vergeet daarbij niet de huidige eerst te uninstallen.

Ik had hiervoor eerst contact opgenomen met Acer, de website biedt namelijk GEEN/nagenoeg geen ondersteuning voor deze monitor, en ook de persoon die ik aan de telefoon kreeg kwam eigenlijk al snel met de voor hen blijkbaar makkelijkste remedie: stuur de monitor maar op dan kijken ze er in de fabriek wel naar. Ik had geen zin meteen mijn monitor op te sturen dus nog zelf verder gezocht en toen op bovenstaande oplossing gekomen.