iiyama ProLite B2480HS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de iiyama ProLite B2480HS op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

cherryfan 26-03-2013
Geschreven voor: iiyama ProLite B2480HS

Pluspunt:
de design van de monitor is prima. hij is stevig ondanks de dunne lijst en kan omhoog en omlaag en zelfs kantelen. De aansluitingen voor VGA, DVI en HDMI zijn goed geplaatst.

Plus en min:
de knopjes zitten aan de achterkant, zonder enige aanduiding. dit is op zich geen probleem want je moet ze zelden of nooit gebruiken eenmaal dat de monitor is ingesteld. Maar dat instellen is heel onhandig (zie onder), je drukt telkens de verkeerde knopjes in.

Minpunten:

ten eerste de speakers - zo slecht dat ze niet te gebruiken zijn (dat was ik ook niet van plan maar als je speakers inbouwt maak ze dan goed!)

ten tweede: Ik gebruik de monitor samen met m'n laptopscherm en het is heel hinderlijk om niet dezelfde kleuren te hebben op de twee schermen. Na uren prutsen lukt me nog altijd niet om de kleuren goed aan te passen (mede dankzij de stomme plaatsing van de knopjes). De website van Iiyama is slecht opgezet, en als je drivers wil downloaden moet je eerst je modelnummer ingeven, waarna je een ZIP kan downloaden met drivers van ALLE monitoren (en uitleg enkel voor WinNT en XP!). Hier kan nog veel verbeterd worden...

(nb als iemand me kan helpen hoe dezelfde kleuren te krijgen op de twee schermen hoor ik het graag!)