Zibro SC1226

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Zibro SC1226 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Ferrie 1 24-07-2010
Geschreven voor: Zibro SC1226

Ik heb zoals beloofd een meter tussen de airco geplaatst om te zien wat het verbruik is:
Het meeste verbruik kwam op een zeer warme nacht, toen heeft de airco 11 uur aangestaan en heeft toen 4,3 Kwh verbruikt, maar gemiddeld kom ik op een verbruik van 3.6 Kwh per nacht en dat vind ik zeer acceptabel.
Gewoon een uur voor het slapen 21 gr instellen, druk op auto. en klaar, welterusten!!!

Zeer tevreden.

Elmer W 24-06-2010
Geschreven voor: Zibro SC1226

Dit is mijn tweede Zibro SC1226. Ondanks dat de eerste na 3 jaar defect raakte heb ik besloten eenzelfde terug te kopen. Het defect - of verlies van koelmiddel en/of lekkage aan de leidingen - heb ik niet laten repareren, omdat de kosten daarvan m.n. door een STEK-gecertificeerde monteur bijna in de buurt komen te liggen van een nieuwe.(Garantie was helaas verstreken)
Waarom weer gekozen voor een Zibro sc 1226? Hij koelt onze slaapkamer (Ca. 5,2x3,5x2,5m) zonder meer uitstekend, doet vrij geruisloos (zeker als hij eenmaal de ingestelde temperatuur heeft bereikt) zijn werk en is met m.n. door de Parker snelkoppeling eenvoudig zelf te plaatsen of te installeren. Eenvoudig plaatsen is weliswaar relatief, want er dient wel een gat van ca.8,5 cm in de buitenmuur te worden geboord. Buiten is de slang keurig weg te werken door - optioneel - bij te leveren afdekgoten, enz. De buitenunit is eveneens zeer stil, hij staat bij ons op het dak van de garage en is op straat of in de tuin absoluut niet te horen. Het ophangen van de binnenunit vergt door de ie-wat onhandelbare dikke kabel cq. slang nog de meeste inspanning. De airco is dmv een duidelijke afstandbediening met vele mogelijkheden (waaronder een timer) zeer eenvoudig te bedienen. Hopelijk gaat deze wat langer mee dan 3 jaar (eigenlijk 2 zomers); de buren die dezelfde airco hebben en gelijktijdig met ons hebben aangeschaft, genieten er in ieder geval nog steeds van.

WEEBEE 13-08-2009
Geschreven voor: Zibro SC1226

Ongeveer een maand lekker koel op de slaapkamer, en dat is wel lekker met die hete dagen van 25 gr en hoger !
Montage zelf gedaan,en het meeste werk was het gat boren van rond 80 mm door de muur.
Binnen unit montage was wat moeilijker, en ja zoals eerder vermeld was er weinig ruimte voor de leidingen.
Dit nieuwe model heeft echt super koppellingen !
De afwerking van de leidingen aan aan de buitenzijde heb ik zelf gedaan met een rvs profiel dat ik heb laten maken op het werk, en dat ziet er strak uit.
Verder staat de buiten unit op het platte dak op een paar rubbers, en dat werk snel en makkelijk. Verder zijn wij zeer tevreden !

klein621 20-07-2009
Geschreven voor: Zibro SC1226

Sinds 2 weken in het bezit van de sc 1226. Geplaatst in een slaapkamer van ongeveer 45 m3. koelt binnen een uur de kamer van 25 naar 20 graden. Maakt weinig herrie en als eenmaal de ingestelde temperatuur is bereikt is hij nog stiller. Is makkelijk te monteren, alleen is het wat lastig om de 4 meter lange leiding weg te werken (mag niet geknikt worden)
Tot op heden dik te vreden

Deen 16-07-2009
Geschreven voor: Zibro SC1226

Het was even zoeken naar een geschikt model, maar dit product was voor mij de beste keuze. Ik keek eerst voor de SC 1246, maar kocht bij de plaatslijke dealer de SC 1226. Daar kwam ik thuis pas achter: ze lijken precies op elkaar, alleen de koelcapaciteit is iets minder. Achteraf past deze beter bij m'n kantoor (35 m2 dakkapel, platdak en open trap) en heeft energielabel A!

De installatie ging erg makkelijk. Het meeste werk was eigenlijk de afwerking van het gat door de muur. De buitenunit staat op rubberen stoeptegels op het dak. Ondanks zijn er wel trillingen merkbaar, dus daar ga ik nog wat aan doen. Het enige minpunt van het apparaat vind ik dat er geen weergave is van de huidige temperatuur op de afstandbediening. Alleen de ingestelde temperatuur zie je op de binnenunit en afstandbediending (beetje dubbel dus).

Conclusie: voor een goede prijs een uitstekend apparaat, enorm stil, lekker koel en met 2 jaar garantie. Deze raad ik iedereen aan!!

Silvester72 11-04-2008
Geschreven voor: Zibro SC1226

Leek in het begin een prima unit. Unit koelde goed. Helaas nu na een jaar kan ik m weggooien. Volgens de geleerden is het koelgas er langzaam uitgelopen en is er daarom vocht in de compressormotor gekomen!? Deze moet nu worden vervangen (geen garantie!) ivm lekkage.
Er blijkt 20 bar druk op de leidingen te komen!Waardoor het gas er snel uitlekt
Weinig plezier van gehad.

henk2000 06-03-2008
Geschreven voor: Zibro SC1226

geweldig systeem. alleen de binnenunit strak op de wandplaat te krijgen vergt wat kleine problemen, dit vanwege de stugge leidingen, deze moeten namelijk aan de achterkant in de uitsparing vallen. voor de rest zeer handige snelkoppeling, fluitje van een cent
de werking ? ten eerste hij is zeer zeer stil ook de buitenunit zeer stil ik heb hem zo los op het balkon gezet met wat schuim van de verpakking onder de pootjes. dit gaat perfect. voor de rest koelen verwarmen uitstekend. hij test zichzelf en werkt alles netjes af wel even 60 min wachten na het aansluiten van de snelkoppeling voordat je het app in werking zet.

r.snoek 22-07-2007
Geschreven voor: Zibro SC1226

sinds een paar maanden de zibro sc 1226 op de slaapkamer geinstallleerd en hij bevalt prima!
de montage valt ook reuze mee ,wel op letten waar je de buitenunit tenop zichte van de binnenunit plaatst want je hebt maar 4mtr. leiding om de boel aan elkaar te koppelen.
voor de rest is de montage een peuleschil,alles is voor gemonteerd .koppeling aanspannen,stekker erin en koelen maar........hij zoemt zachtjes en koelt prima.