Apple MacBook Pro MC721 2011

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple MacBook Pro MC721 2011 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

medervee 02-11-2011
Geschreven voor: Apple MacBook Pro MC721 2011

Na een jaar of 5 met de vorige macbook gedaan te hebben hebben we deze aangeschaft. We gebruiken overigens meerdere laptops, ook met Windows. Mooi apparaat maar de prijs-kwaliteit verhouding is erg slecht. Van de vorige Macbook is vrijwel alles vervangen geweest en van deze is de adapter al 2x stuk geweest. We hebben ook Tafelmodel Mac en daar is het toetsenbord 2x van stuk geweest. Gezien het feit dat je minstens het dubbele betaalt tov windows laptops is het erg slecht. Bovendien: geen HD scherm en geen card reader. Ook loopt hij regelmatig vast bij fotobewerking. Hij is wel snel uit de standby tijd maar dat doet onze nieuwe Asus ook en die heeft voor 1000 euro minder wel mat HD, 6Gb RAM, 750Gb HD, 2Gb videogeheugen, ook i7 orocessor en voelt net zo degelijk aan. Als je van een oude laptop overstapt op Apple kan ik me voorstellen dat je enthousiast bent over Apple maar niet als je de huidige generatie windows laptops vergelijkt met Apple. Ook in mijn omgeving hebben mensen toch veel problemen met de hardware van Apple.

Als je goede redenen hebt om Apple te kopen is het een mooi apparaat maar vergelijk ze wel met de huidige generatie windows laptops en laat je niet misleiden door mode en vormgeving.

nickjanssen 18-11-2011

Je somt het ene nadeel na het andere op. Ik vraag me dus af waarom je na 5 jaar misere met je vorige macbook toch overgegaan bet tot de aanschaf van een nieuwe "dure" macbook pro. Ik ken overigens niemand die de genoemde problemen heeft met zijn Apple Macbook.

Erelid 30-04-2011
Geschreven voor: Apple MacBook Pro MC721 2011

Als je eenmaal met een Macbook (Pro) hebt gewerkt dan wil je niks anders meer. Oppassen dus want voor de prijs koop je 4 andere laptops. Omdat ik 10x zoveel plezier van een Apple heb, toch gekocht. Degelijk, start razend snel op (zet 'm eigenlijk nooit uit) en werken is een feestje. Elke andere notebook gaat na een jaar al kuren vertonen en buigt gewoon door als je 'm op de hoek op tilt. Zo niet een MacBook (Pro) een brok degelijkheid. Er is hier ook nog een 13" uitvoering in huis van 2 1/2 jaar oud dat elke dag een aantal uren wordt gebruikt, nooit wordt uitgezet. Probleemloos ding ook.