Apple MacBook Pro 13" 2010

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Apple MacBook Pro 13" 2010 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

NilsL 31-12-2010
Geschreven voor: Apple MacBook Pro 13" 2010

Ik heb mijn macbook pro 13" nu al enkele dagen en ben er heel tevreden over. Ik heb hem besteld op de apple site, daar heb ik hem zo geconfigureerd met de standaard 2.4 Ghz processor en 4 Gb ram geheugen. Dit is toch het gewone instap-model zul je denken, maar nee, ik heb nog een 500 Gb HDD erbij genomen. Dit staal al voor een 100 Gb vol bij mij, maar ik moet wel toegeven, ik zet er films op en veel muziek, ook een aantal applicatie's en game's (sims 3 draait relatief goed).

Beeldkwaliteit:
Over het beeld kan ik niet veel slechts zeggen. Het zo gevreesde glossy screen is voor mij geen enkel probleem. Ik vind het mooi en de kleuren zijn ook perfect. Waarom ik een 9 heb gegeven is omdat het beeldscherm gewoon het stof aantrekt. Ik heb hem nu al van met kerstmis en ik heb hem al een stuk of 5 keren gekuist met het meegeleverde apple-cleaning-doekje (wel handig :-).

Geluidskwaliteit:
Dit vind ik een loos onderwerp bij een laptop. Je koop geen laptop om met de ingebouwde boksen een feestje te geven zodat heel de buurt wakker word. Het geluid is goed als je het gebruikt zoals ik, af en toe als naar een filmpje aan het kijken bent op youtube gewoon even de boksen aanzetten, je verwacht ook geen perfect geluid, maar dat hoeft ook niet voor mij.

Snelheid:
Over de snelheid ben ik heel tevreden, ik heb maar heel af en toe een hapering bij zware games zoals modern warfare en gta. Het hele systeem loopt vloeiend en op rolletjes, vooral de applicatie's die alleen speciaal voor een mac ontworpen zijn lopen vloeiend. Ik geef de snelheid toch geen 9 omdat ik toch dat net ietsje meer had verwacht. Maar ik denk dat je voor dat net ietsje meer naar de 15 of 17 inch moet gaan kijken en aan een intel core I5 of I7 moet beginnen denken.

Vormgeving:
Als je een elektronisch apparaat koopt voor de vormgeving, moet je bij apple zijn. Het is gewoon een schoonheid op zichzelf, en dan hebben we nog niet over het innerlijke gesproken. Ik vind het oplichtende apple logo aan de achterkant echt wel leuk. De zogezegde 'onzichtbare' Isight-camera is zo goed als onzichtbaar, als je je pc in het juiste licht houd kan je hem wel zien zitten, als je hem gebruikt gaat er ook een groen lichtje naast branden. Het unibody oogt gewoon prachtig! Je toetsenbord past gewoon perfect aan je vingers. Het is gewoon een parel voor het oog!

Degelijkheid:
Het is gewoon de waarheid: dit ding is heerlijk. De Degelijkheid is perfect. Ik vreesde dat de kwaliteit van het toetsenbord ging leiden onder de verlichting maar integendeel ik heb nog nooit op zo'n goed toetsenbord getypt!
Het besturingssysteem dan, echt gewoon niks op aan te merken. Super handig.
De computer is ook doodgewoon licht voor zijn prestatie's.

Een echte aanrader voor iedereen die een draagbare snelle computer wil voor bestandjes te bewerken een beetje gamen. Ik bewerk er ook mijn foto's op met CS5. Is echt vloeiend, heel af en toe wat stroef maar echt niks op aan te merken.

Deze computer is echt top!